گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » پیش‌بینی کسرخدمت سربازی و امریه جهت خدمت در مراکز کارآفرینی

    پیش‌بینی کسرخدمت سربازی و امریه جهت خدمت در مراکز کارآفرینی

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تا آخر امسال ۱۰۰ هزار و سال آتی ۵۰۰هزار جوان تحت عنوان «سرباز مهارت» جذب می‌شود

    پیش‌بینی کسرخدمت سربازی و امریه جهت خدمت در مراکز کارآفرینی

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تا آخر امسال ۱۰۰ هزار و سال آتی ۵۰۰هزار جوان تحت عنوان «سرباز مهارت» جذب می شود

    طرح سرباز مهارت چیست؟ و پاسخ نیروهای مسلح

    محمدمهدی تندگویان در ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان با بیان اینکه طرح سرباز مهارت مورد تاکید خاص مقام معظم رهبری است اظهار کرد: حوزه جوانان وزارت ورزش، جدا از برنامه هایی که در حوزه سمن ها و بعضی طرح های دیگر آینده نگری کرده، آمادگی دارد که در این زمینه یاری کند تا از این طریق به حوزه جوانان و اشتغال و مهارت آموزی آنها کمک کند.

    وی با اشاره به اهمیت این طرح بیان کرد: در سال های آتی هر سال بر میزان جذب سربازان مهارت در سطح کشور افزوده خواهد شد.

    عبارات مهم : نیروهای مسلح – کارآفرینی

    پیش بینی کسر خدمت سربازی و امریه جهت خدمت در مراکز کارآفرینی
    تندگویان ضمن دعوت از جوانان به حوزه کارآفرینی افزود: چنانچه جوانان به این حوزه ورود و تشکل هایی در این بخش ایجاد کنند که به کارآفرینی می انجامد قانونگذار این اختیار را به ما داده که در زمینه کسر خدمت سربازی و اخذ امریه جهت انجام خدمت سربازی در مراکز کارآفرینی به آنها کمک کنیم.

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از حمایت مالی از تشکل های فعال حوزه جوانان در این بخش خبر داد و اضافه کرد: اگر طرح های خوبی از سوی تشکل های جوانان در این بخش عرضه شود تا سقف ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات با قیمت چهار درصد در اختیار آنها قرار می دهیم.

    ارتباط مستقیم کم کردن آسیب های اجتماعی با شکل گیری تشکل های مردم نهاد
    وی به نقش مهم تشکل های مرتبط با جوانان در کم کردن آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: براساس پایش واقعی که در وزارتخانه انجام شده است هر شهر و استان به میزانی که در زمینه شکل گیری تشکل های مردم نهاد حوزه جوانان فعالیت کرده به همان میزان موفق به کم کردن آسیب های اجتماعی نیز شده است است به عبارتی میزان زیاد کردن ثبت تشکل های مردم نهاد جوان ارتباط مستقیم با کم کردن آسیب های اجتماعی دارد.
    وی با بیان اینکه جوان با شکل گیری تشکل های مردم نهاد یک پایگاه پیدا می کند خاطرنشان کرد: هرچه این پایگاه ها زیاد شود طبیعتا با کم کردن محسوس آسیب هایی همچون طلاق، اعتیاد، نزاع و… روبرو خواهیم بود.

    تندگویان از وجود ۱۷۰۰تشکل مردم نهاد فعال ثبت شده است در کشور خبر داد و افزود: تا سال آینده تعداد تشکل های مردم نهاد فعال در کشور به ۳۰۰۰تشکل خواهد رسید.

    پیش‌بینی کسرخدمت سربازی و امریه جهت خدمت در مراکز کارآفرینی

    تشکیل مجمع ملی تشکل های مردم نهاد با حضور جهانگیری
    وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار جوان در این تشکل ها ساماندهی شدند تصریح کرد: به زودی و در دی ماه امسال مجمع ملی تشکل های مردم نهاد با حضور دکتر جهانگیری معاون اول مدیر جمهور تشکیل و زمینه تبدیل آن به عنوان یک سندیکای مهم فراهم می شود.
    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با گلایه از آنچه بی توجهی به توان جوانان در مدیریت های اجرایی می خواند گفت: در شروع انقلاب تقریبا قاطبه مدیریت کشور به جوانان سپرده شد و همین اعتماد موجب شد که انقلاب به سرعت تثبت و گام های بلندی برداشته شود ضمن اینکه در جنگ تحمیلی نیز جنگ به جوانان سپرده شد و همین موجب شد که به پیروزی برسیم.

    وی با بیان اینکه در انقلاب همه عرصه ها و از جمله حکومت داری و جنگ به جوانان سپرده شد، ادامه داد: در آن سال ها به جوانان اعتماد شد و جوانان نیز کشور و جنگ را آنگونه که همه می دانیم به خوبی مدیریت کردند ولی متاسفانه در سال های بعد کم کم نقش جوان ها کمتر شد و نتوانستیم بدنه جوان نسل بعدی را جذب کنیم.

    جابجایی و انتقال تجربه مدیریتی در کشور به خوبی انجام نشده
    تندگویان با طرح این پرسش که آیا امروز به جوانان اعتماد نمی شود؟ اظهار کرد: باید در مدیریت کشور جابجایی نیرو صورت گیرد و نیروهای جوان وارد امور اجرایی شوند تا با کار اجرایی و آزمون و اشتباه جهت مدیریت های کلان تر آماده شوند.
    وی با بیان اینکه در چند دهه اخیر این اتفاق نیفتاده است گفت: جوانان امروز به علت سطح بالای دسترسی به اطلاعات، آشنایی عمیق، قدرت تحلیل و انطباق با پرسشها و توان و انگیزه بالا می توانند در حوزه اجرایی کشور تحول ایجاد کنند.
    معاون وزیر ورزش با بیان اینکه دولت هرجا به جوانان اعتماد کرده جواب گرفته است اضافه کرد: در بعضی وزارتخانه ها مثل وزارت نفت خوشبختانه توجه خاص ای به جوانان شده است به طوری که هم معاونین و مدیران جوانی در این حوزه گزینش شده است و هم قراردادهای مهم و بزرگی مثل توتال از سوی یک تیم جوان انجام شده است است.
    وی تحول در انتصاب مدیران جوان را مورد نیاز دانست و افزود: من اساسا با طرح مشاوران جوان مخالفم آیا که مشاوران باید از بین افراد باتجربه و پخته گزینش شوند لذا باید نیروهای جوان را وارد امور اجرایی کرد و مدیریت ها را به افراد جوان سپرد و افراد با تجربه را به عنوان دستیار و مشاور در کنار آنها قرار داد تا کم کم جوانان به حوزه اجرا زیاد وارد شوند.
    وی ادامه داد: ما به مدیران جوان نیازمندیم و باید این جابجایی مدیریتی صورت گیرد وگرنه با ادامه روندی که در این دو سه دهه داشتیم دچار یک بحران در مدیریت خواهیم شد.

    وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران کشور همان جوانان های اول انقلاب هستند خاطرنشان کرد: متاسفانه این جابجایی مدیریتی و انتقال تجربه مدیریتی به خوبی در کشور انجام نشده و همین به مدیریت کشور در آینده آسیب خواهد رساند.

    واکنش کمالی به خبر جذب «سرباز مهارت»

    رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به بیانات معاون وزارت ورزش جوانان درخصوص جذب سرباز مهارت تصویر العمل نشان داد و توضیحاتی را راجع به طرح مهارت آموزی به سربازان ارائه کرد.

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تا آخر امسال ۱۰۰ هزار و سال آتی ۵۰۰هزار جوان تحت عنوان «سرباز مهارت» جذب می‌شود

    سردار موسی کمالی راجع به اینکه گفته می شود طی امسال و سال آینده بناست ۶۰۰ هزار نفر به عنوان سرباز مهارت جذب شوند، اظهار کرد: چیزی به نام سرباز مهارت نداریم و اینطور نیست که مانند سرباز معلم یا… جذبی تحت عنوان سرباز مهارت نیز انجام شود بلکه منظور آموزش مهارت به سربازان است.

    وی ادامه داد: امسال طی برنامه ای که در توافق با وزارت کار و شرکت آموزش فنی و حرفه ای داشتیم قرار شد که به تعدادی از سربازان آموزش مهارت داده شود و سال آینده تعداد این افراد زیاد کردن پیدا کند.

    رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مهارت آموزی به این افراد با توجه به مدرک تحصیلی و… انجام خواهد شد، گفت: همچنین به دنبال این هستیم که بعضی از افراد پیش از اعزام به سربازی مهارت تخصصی را کسب کرده و در دوران سربازی از آن بهره مند شوند.

    به گفته وی، این افراد یا مهارتی را یاد گرفته یا با توجه به تخصصی که دارند در حوزه های کارآفرینی فعالیت خواهند کرد؛ ولی این کارها به این معنا نیست که این سربازان دیگر دوران سربازی خود را طی نکنند، چراکه اصل سربازی جهت دفاع از حریم و امنیت کشور است و بنیه دفاعی کشور نیز وابسته به سربازان هست. بنابراین نمی توان آنان را جدا کرد و به عنوان نمونه به مراکز کارآفرینی برد.

    کمالی راجع به اینکه گفته می شود قرار است به بعضی از این سربازان کسر خدمت یا امریه داده شود گفت: این عنوان به شکلی که مطرح شده است نیست، ما تصمیم گرفتیم جهت آنکه سربازان و یا خانواده هایشان به مهارت آموزی توجه کنند، مشوق هایی را برایشان در نظر بگیریم که البته تاکنون به نتیجه قطعی در مورد این مشوق ها نرسیده و در حال بحث و بررسی در این خصوص هستیم؛ ولی پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شده است است که به عنوان مثال امکان تعیین تاریخ اعزام و محل خدمت، زیاد کردن حقوق و مرخصی یا قرار گرفتن در اولویت امریه از جمله این پیشنهادات است.

    صبح امروز محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفته بود که تا آخر امسال ۱۰۰ هزار و سال آتی ۵۰۰هزار جوان تحت عنوان «سرباز مهارت» جذب خواهند شد.

    پیش‌بینی کسرخدمت سربازی و امریه جهت خدمت در مراکز کارآفرینی

    گردآوری: گروه خبرسیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    واژه های کلیدی: نیروهای مسلح | کارآفرینی | وزارت کار | سال آینده | مدیریت | سربازی | جوانان | سربازان | سرباز | مدیریت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب های الکترونیک اورجینال