آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش می ‏يابد! (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » مدارس کدام مناطق پایتخت کشور عزیزمان ایران ناایمن‌ترند؟

    مدارس کدام مناطق پایتخت کشور عزیزمان ایران ناایمن‌ترند؟

    به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهران، تنها ۷۵ درصد از بافت مدارس در سطح استان پایتخت کشور عزیزمان ایران از ایمنی کافی برخوردار و مابقی نه تنها ایمنی مورد نیاز را ندارند که عمدتا فرسوده هستند.

    مدارس کدام مناطق پایتخت کشور عزیزمان ایران ناایمن‌ترند؟

    به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهران، تنها ۷۵ درصد از بافت مدارس در سطح استان پایتخت کشور عزیزمان ایران از ایمنی کافی برخوردار و مابقی نه تنها ایمنی مورد نیاز را ندارند که عمدتا فرسوده هستند.

    صحبت های مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد اوضاع مدارس تهران

    به گفته ورناصری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهران، عمده مدارس با بافت فرسوده شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در حاشیه جنوبی پایتخت و در مناطق ۱۲، ۱۱، ۹، ۱۵ و ۱۹ قرار دارند. همچنین در شهرستان های با قدمت بالا چون شهریار، ملارد و شهرری نیز مدارس فرسوده وجود دارند.

    عبارات مهم : شورای شهر تهران – اجرای طرح
    مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهران، در آخرین اظهار نظر خود راجع به بافت فرسوده مدارس شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران عنوان کرده است: نزدیک به ۱۰۰۰ فضای آموزشی در پایتخت کشور عزیزمان ایران نیازمند تخریب و بازسازی هستند. اگرچه در شرایط معمولی جای نگرانی جهت استفاده از این فضاها وجود ندارد، ولی دغدغه ما جهت وقوع احتمالی زلزله و حوادث غیرمترقبه هست. اوضاع مدارس به هنگام بروز این حوادث دلواپس کننده خواهد بود.

    این درحالیست که احمد صادقی، رییس شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در ۱۹ آذر ماه، همزمان با امضای تفاهم نامه فاز دوم اجرای طرح “مدرسه آماده ” اعلام کرد که براساس آمار آموزش و پرورش شهر تهران، حدود ۳۰ درصد مدارس پایتخت ناایمن است.

    در ادامه این اظهارات، دو هفته پیش نیز رییس آموزش و پرورش شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از ناایمن بودن ۷۰۰ مدرسه از ۲۵۰۰ مدرسه دولتی پایتخت (۲۸ درصد) خبر داده و گفته است که این مدارس باید تخریب و بازسازی شوند. ۱۰۰۰ مدرسه یا به عبارتی ۹۹۰۰ کلاس درس نیز نیاز به مقاوم سازی دارند.

    مقاومت ​فقیرانه سازه مدارس در تهران

    رییس آموزش و پرورش شهر تهران، با بیان اینکه در مدارس غیردولتی نیز شرایط چندان بهتر از مدارس دولتی نیست، اظهار کرده است: باید نسبت به ایمنی مدارس در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران کارها اساسی صورت بگیرد. تهران از لحاظ سازه و مدارس در برابر زلزله جزو فقیرترین شهرهای کشور است.

    این درحالیست که در فروردین امسال ورناصری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از تخریب و بازسازی ۶۰ مدرسه در پایتخت کشور عزیزمان ایران در امسال خبر داده و گفته است: به محض تخصیص اعتبارات، عملیات اجرایی را با هماهنگی آموزش و پرورش مناطق شروع خواهیم کرد.

    ورناصری در این بیانات خود ضمن بیان اینکه مجموعا بین ۵۰ تا ۶۰ فضای آموزشی را جهت مقاوم سازی، تخریب و بازسازی در برنامه امسال داریم، گفته است: البته این برنامه به شرط تامین اعتبار، عملیاتی می شود. اعتبارات اولیه دیده شده است هست، منتها به محض تخصیص اعتبارات، عملیات اجرایی را با هماهنگی آموزش و پرورش مناطق شروع خواهیم کرد.

    مدارس کدام مناطق پایتخت کشور عزیزمان ایران ناایمن‌ترند؟

    اجرای فاز دوم «طرح مدرسه آماده» با امضای تفاهم نامه میان شرکت مدیریت بحران و آموزش و پرورش تهران

    «مدرسه آماده» طرحی است که با همکاری و امضای تفاهم نامه میان آموزش و پرورش و شرکت مدیریت بحران کشور با نشانه زیاد کردن آمادگی دانش آموزان، پرسنل و اولیای مدارس در وقت وقوع حوادث و سوانح شروع شده است است.حیدر کلهر معاون آموزش و همکاری های مردمی شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان شرکت مدیریت بحران کشور و آموزش و پرورش پایتخت جهت اجرای فاز دوم اجرای «طرح مدرسه آماده» در ۱۹ آذر ماه گفته است: فاز نخست این طرح جهت ۱۰۰۰ مدرسه تعریف شد که تاکنون سند مخاطرات غیرسازه ای ۹۳۹ مدرسه تهیه و اجرا و امروز از آن رونمایی شده است است.

    به گفته معاون آموزش و همکاری های مردمی شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر از پرسنل این ۹۳۹ مدرسه، تحت ۱۶ ساعت آموزش قرار گرفتند. تهیه سند مخاطرات غیرسازه ای این مدارس نشان داده است که چه تعداد مدارس در گروه سبز یعنی مدارس با مخاطره کم، گروه زرد یعنی مدارس نیازمند کارها ابتدایی جهت ایمن سازی و مخاطرات میانگین و گروه قرمز یعنی مدارس نیازمند کارها زیاد با مخاطرات بالا هستند.

    کلهر در ادامه با بیان اینکه براین اساس ۱۷۳ مدرسه ای که در طرح نخست مدرسه آماده، مورد ارزیابی قرار گرفتند، خطرپذیری کمتری دارند، اضافه کرده است: ۵۴۲ مدرسه در اوضاع زرد یا همان خطرپذیری میانگین بوده و متاسفانه ۲۶۵ مدرسه نیز اوضاع قرمز دارند. طرح مدرسه آماده، بخش های مختلفی همچون اردو، مانور، آموزش و… دارد و در بخش های مختلفی از آن علاوه بر آموزش به دانش آموزان و پرسنل مدرسه، آموزش به والدین دانش آموزان نیز در دستور کار قرار دارد.

    معاون آموزش و همکاری های مردمی شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در ادامه از حضور ۵۰۰ مدرسه پایتخت کشور عزیزمان ایران در طرح مدرسه آماده در فاز دوم این طرح خبر داده و گفته است: طی یک سال آتی، آموزش های مورد نیاز و ارزیابی ها در آن ها انجام خواهد شد. امیدواریم که به زودی موفق به اجرای این طرح در تمام مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران و در سراسر کشور شویم.

    ۳۰ درصد مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران غیرایمن هستند

    دکتر احمد صادقی مدیر شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، نیز در خصوص امضای تفاهم نامه فاز دوم اجرای طرح “مدرسه آماده ” اظهار کرده است: مدرسه آماده مدرسه ای است که بتواند خود را در برابر مخاطرات طبیعی متفاوت و همچنین مخاطرات انسان ساز، آماده نگه دارد و از سوی دیگر بعد از وقوع اتفاق نیز ضمن آنکه مجبور کمترین خسارت می شود، خیلی سریع به حالت اولیه بازگشته و اصطلاحا تاب آوری بالایی داشته باشد.

    رییس شرکت پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، بر ضرورت تشکیل گروه های مدیریت بحران در مدارس تاکید کرده و گفته است: تمام مدارس ما ایمن نیستند و به هرحال در حوزه بحث سازه ای و غیرسازه ای، مدارس غیرایمن داریم به طوری که براساس آمار شرکت آموزش و پرورش، حدود ۳۰ درصد مدارس شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران غیرایمن هستند که این نیز آمار بالایی هست. این گروه ها به خاص در مدارس غیرایمن باید هرچه سریع تر تشکیل شود تا هم به پرسنل مدارس، هم به دانش آموزان و هم به اولیای آنها آموزش داده شود.

    صادقی با بیان اینکه نشانه از اجرای طرح مدرسه آماده، تهیه سندی جهت شناسایی مخاطرات مدرسه و اطراف مدرسه هست، گفته است: در این طرح کارشناسانی از آتش نشانی، جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش با مدیریت بحران همکاری می کنند و از سند مخاطرات غیرسازه ای حدود ۱۰۰۰ مدرسه، رونمایی شده است هست. نشانه گذاری مهم مدیریت بحران، در طرح مدرسه آماده، معطوف به مدارس ناایمن هست. کارها ما جهت مدارس ناایمن، کارها غیرسازه ای هست. در حوزه مقاوم سازی، کارها دیگری در آموزش و پرورش در حال انجام هست، ولی عمده بحث ما معطوف بر آمادگی نیروی انسانی و تامین تجهیزات جهت مقابله با حوادث است.

    فرسودگی مدارس شهر تهران، در اوضاع اسفناک

    یک عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز پیش از وقوع زلزله اخیر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به اوضاع اسفناک مدارس شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به لحاظ فرسودگی گفته که، با توجه به وجود گسل ها، بافت فرسوده و زلزله خیز بودن، پایتخت کشور عزیزمان ایران یک شهر نا ایمن است و اماکن آموزشی و درمانی آن باید دارای کاربرد، به عنوان جایگاه مدیریت بحران باشند، ولی متاسفانه خود اماکن آموزشی و درمانی از نظر مقاوم سازی اوضاع اسفناکی دارند.

    محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، در این خصوص گفته است: امروز مدارس شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به لحاظ فرسودگی نسبت به کل کشور اوضاع بسیار وخیمی دارد و اوضاع سرانه های آموزشی آن بغرنج است.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهران، تنها ۷۵ درصد از بافت مدارس در سطح استان پایتخت کشور عزیزمان ایران از ایمنی کافی برخوردار و مابقی نه تنها ایمنی مورد نیاز را ندارند که عمدتا فرسوده هستند.

    واژه های کلیدی: شورای شهر تهران | اجرای طرح | مدیریت | آموزشی | پیشگیری | مدرسه | تهران | ایران | آموزش | همکاری

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • جعبه هدیه کتاب
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • منابع اورجینال رباتیک