عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
A
خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » گرایش نظام بانکی به سمت خدمات الکترونیک ، رشد ۷۰ درصدی پرداخت الکترونیکی در ۹ سال گذشته

گرایش نظام بانکی به سمت خدمات الکترونیک ، رشد ۷۰ درصدی پرداخت الکترونیکی در ۹ سال گذشته

کمیجانی،گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه بانکداری منجر به چرخش نظام بانکی از ارائه خدمات سنتی به الکترونیکی، شده است است.

گرایش نظام بانکی به سمت خدمات الکترونیک ، رشد ۷۰ درصدی پرداخت الکترونیکی در ۹ سال گذشته

به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از صداوسیما، اکبر کمیجانی قائم‌ مقام بانک مرکزی، راجع به تأثیر فناوری‌های نوین بر شبکه بانکی کشور، اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه بانکداری منجر به چرخش نظام بانکی از ارائه خدمات سنتی (کاغذی و فیزیکی) پرهزینه و زمان‌ بر به ارائه خدمات الکترونیکی، کم‌ هزینه‌ و سریع و اغلب آنی شده است است که شاهد این مدعا، توسعه مداوم زیرساخت‌ها، سامانه‌ها، ابزارها و تجهیزات پرداخت الکترونیکی و گسترش متناسب تراکنش‌های پردازش‌شده ازطریق این ابزارها و سامانه‌ها است.

وی افزود: به‌ عنوان مثال سهم ارزشی انواع چک از کل مبادلات غیرنقد کشور با کم کردن ۶۹.۴ واحد درصدی از ۹۱.۱ درصد در سال ۱۳۸۷ به ۲۱.۷ درصد کم کردن یافته است و درمقابل، سهم ارزشی ابزارها و سامانه‌های پرداخت الکترونیکی با همین میزان زیاد کردن از ۸.۹ درصد در سال ۱۳۸۷ به ۷۸.۳ درصد در آخر سال ۱۳۹۵ زیاد کردن یافته است.

کمیجانی با بیان اینکه همچنین در این دوره، سهم اسکناس و مسکوک در دست اشخاص از نقدینگی از ۸.۳ درصد به ۳.۱ درصد افت کرده هست، ادامه داد: این آمار بیانگر جایگزینی تدریجی نظام نوین پرداخت الکترونیکی به‌جای ابزارهای پرداخت سنتی نظیر اسکناس و مسکوک و انواع چک هست. ضمن آنکه یکی از اهداف بانک مرکزی تسهیل مبادلات بازرگانی است که بانکداری الکترونیکی زمینه‌های آن را فراهم کرده است.

گرایش نظام بانکی به سمت خدمات الکترونیک ، رشد ۷۰ درصدی پرداخت الکترونیکی در ۹ سال گذشته

قائم مقام بانک مرکزی با تاکید بر اینکه فناوری‌های نوین با فراهم‌سازی زمینه‌های ایجاد بسترهای خدماتی تازه می‌توانند بر کسب‌ و کارهای شبکه بانکی تأثیرگذار باشند، گفت: بانک مرکزی نیز با استفاده از فناوری‌های نوین بسترهای ارائه خدمات الکترونیکی نظیر ساتنا، پایا، سیما و غیره را فراهم کرده است و بانک‌ها نیز بسته به میزان خلاقیت و در چارچوب قوانین با استفاده از این بسترها، هزینه عملیاتی خود را کم کردن داده و کسب‌وکار خود را اصلاح بخشیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فناوری‌های نوین کم کردن هزینه‌های ارائه خدمات بانکی به مشتریان را به‌همراه داشته و امکان دسترسی لحظه‌ای کسب‌ و کارها و مشتریان به تمام داده‌های بانکی مرتبط را فراهم کرده است،تصریح کرد: در مجموع، فناوری‌های نوین زمینه ارائه ارزش‌ها و خدمات تازه صنعت بانکداری را با هزینه‌های کمتر فراهم کرده و اثرات مثبت و مطلوبی بر کسب‌وکار صنعت داشته است.

کمیجانی با اشاره به تأثیر فناوری‌های نوین بر یکپارچه‌ سازی کسب‌ و کارهای متفاوت مالی گفت: فناوری‌های نوین و نرم‌افزارهایی همچون رابط‌های برنامه‌ نویسی باز، بانک‌ها را قادر می‌سازد تا محصولات و خدمات خود را یکپارچه کنند و به مشتریان تنوعی از محصولات و خدمات گوناگون را ازطریق اکو سیستم بانکی ارائه دهند.

قائم مقام بانک مرکزی خاطرنشان کرد: فناوری به‌عنوان عاملی توانمندساز بانک‌ها را قادر به ارائه محصولاتی متمایز و خدماتی با ارزش‌افزوده بالاتر کرده است و در یکپارچه‌سازی خدمات مالی و ارائه خدمات جدیدی که از منظر هزینه، عملکرد، سرعت و راحتی در اوضاع بهتری نسبت به گذشته قرار دارند، کمک خواهد کرد.

کمیجانی،گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه بانکداری منجر به چرخش نظام بانکی از ارائه خدمات سنتی به الکترونیکی، شده است است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: الکترونیکی | بانک مرکزی | استفاده | فناوری | مرکزی | فناوری | بانک مرکزی | بانکداری الکترونیک

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو