سعی کنید اشتباهات دیگران را ببخشید، حس انتقام انرژی منفی دارد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار سیاسی » آمریکا در اجرای برجام کارشکنی می‌کند/ عراقچی

    آمریکا در اجرای برجام کارشکنی می‌کند/ عراقچی

    معاون وزیر امور خارجه گفت: در حالی که کشور عزیزمان ایران به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کرده ولی آمریکا در اجرای توافقنامه برجام کارشکنی می‌کند.

    آمریکا در اجرای برجام کارشکنی می‌کند/ عراقچی

    عراقچی: آمریکا در اجرای برجام کارشکنی می کند

    معاون وزیر امور خارجه گفت: در حالی که کشور عزیزمان ایران به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کرده ولی آمریکا در اجرای توافقنامه برجام کارشکنی می کند.

    به گزارش بیاکافه به نقل از خبرگزاری تسنیم، عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی که صبحگاه امروز جمعه در سالن اجلاس سران برگزار شد،گفت: آی کپ با همکاری بیش از ۳۵۰ حزب فعال آسیایی و تجربیات با ارزش ۱۸ سال گذشت را با خود به همراه دارد.

    عبارات مهم : وزیر امور خارجه – وزارت خارجه
    وی افزود: این نهاد با ارزش آسیاسی جهت برطرف پرسشها در مناطق متفاوت این قاره کهن کمک می کند و دولت کشور عزیزمان ایران به نقش مثبت و بافایده آی کپ واقف هست؛ به همین علت نماینده وزارت خارجه به همراه نمایندگان وزرای خارجه دیگر کشورهای سیایی اقدام به امضا تفاهم نامه ای کرد که نشانه آن همکاری بین دولت ها جهت حمایت از فعالیت آی کپ است.

    معاون سیاسی وزیر امور خارجه ادامه داد: بااهمیت ترین نقش آی کپ امکانی است که این نهاد می تواند جهت انجام گفت و گو و آشنایی متقابل بین ملت و رهبران سیاسی کشورهای متفاوت آسیایی از طریق تشویق گفت و گو و همکاری های سازنده بین احزاب اسیایی فراهم کند.

    وی گفت: همکاری احزاب آسیایی مهم و تلاش آنها جهت گفت و گو و درک بهتر جوامع یکدیگر بی تردید می تواند نقش مهمی در ایجا تفاهم بین جوامع آسیایی داشته و از این طریق به جامع بشری جهت کنار زدن ‍‍‍‍پارادایم سنتی معطوف به قدرت و ائتلاف سازی های مخرب جهت دشمن انگاری و از بین بردن دیگران است کمک کند.

    به گفته عراقچی پاردایم سنتی که مبتی بر بازی حاصل جمع صفر است اساسی ترین مشکلی است که طی قرن ها منشا جنگ ها و خون ریزی ها و فرسایش مستمر توان و انرژی ملت ها بوده است و قدرت و گروه های غیر دولتی پرخاشگر همچنان بر مبنای همین همین پارادایم سنتی تلاش در از بین بردن دیگران و حفظ یا کسب قدرت و اعمال سلطه بر دیگر ملت ها دارند.

    معاون سیاسی وزیر امور گفت : تعارضاتی که از این طریق ایجاد می شود همچنان منشا همه جنگ ها و خون ریزی در مناطق متفاوت دنیا است و گفت و گو با اولویت شنیدن و فهمیدن که نشانه مهم آن آشنایی متقابل اصلاح برداشت ها و برطرف سوتفاهمات باشد یک از بااهمیت ترین ابزارها جهت برداشتن پاردایمی سنتی و ایجاد پاردایم جانشین مبتنی بر همکاری همگان و یادگیری هست.

    وی افزود: بی شک احزاب که بسیج کننده گروه های متفاوت مردم جهت همکاری در شرکت دهی زندگی جمعی هستند می توانند نقش بسیار تعیین کننده ای در گفت و گو و یادگیری متقابل داشته باشند.

    به گفته عراقچی اتخاذ تدابیر اعتماد ساز بین ملت و مناطق متفاوت یکی از پیش شرط های جهت عبور از پاردایم سنتی است.

    وی گفت: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران با نشانه ایجاد اعتماد وارد یک روند مذاکراتی با نشانه برطرف بحران ساختگی هسته ای شد و توانست از این طریق گامی بسیار موثر در جهت کاستن از بی اعتمادی و گامی بسیار مهم در جهت کاستن بی اعتماد نیل به توافقی برد برد بردارد.

    عراقچی افزود: برجام که حاصل این مذاکرات فشرده نسبتا طولانی است یک دستاورد دیپلماتیک بی سابقه و شاید تنها نطقه مثبت طی سال های اخیر در منطقه آشوب زده در منطقه غرب آسیا هست.

    معاون سیاسی وزیر امور خارجه تصریح کرد: این توافق به بحران غیر مهم ۱۴ ساله خاتمه داد و خطر یک تقابل نظامی دیگر در منطقه بی ثبات خاورمیانه با عوارضی گسترده جهت بسیاری دیگر مناطق را بر طرف کرد.

    وی در عین حال خاطرنشان کرد: در حالی که ما همواره طی بیش از ۲ سال گذشته به این توافق پایبند بودیم و مراتب پایبندی کامل ما تا کنون ۹ بار به وسیله آژانس بین المللی اتمی و ۴ بار به وسیله دبیر کل شرکت ملل تایید شده است است اما
    متاسفانه دولت تازه آمریکا از ابتدای شروع کار بنای دشمنی را با این توافق بسیار را گذاشته و بخش های مهمی از آن را نقض کرده است.

    احزاب آسیایی از طریق گفت و گو و اقناع می توانند نقش مهمی در کمک به تخفیف این پرسشها و پیشبرد اهداف یکسان سیاست خارجی کشورهای آسیایی و تامین امنیت همه مناطق نقش مکمل و موثری داشته باشند.

    عراقچی تصریح کرد: در حالی که دیگر شرکت کنندگان در این توافق بین المللی همواره بر لزوم حفظ این توافق تاکید کرده اند ولی دولت ترامپ بالحنی غیر دیپلماتیک و ترساندن آمیز خواستار همراهی گروها با کارها او جهت به نابودی کشاندن برجام شد ولی فرو پاشی این توافق به معنی ایجاد بحرانی جدی در منطقه و شدت یافتن بحران های جاری خواهد بود.

    معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران همچنین گفت: مورد نیاز است احزاب سیاسی حاضر در این نشست به این امر مهم توجه داشته باشند.

    وی افزود: تلاش جهت ایجاد منطقه نیرومند به جای برتری جویی و از بین بردن دیگر کنشکران و پذیرش اصل تامین منافع جمعی در منطقه آسیای غربی و تامین قاعده برد – برد به سطح این منطقه سیاسیتی است که مد نظر کشور عزیزمان ایران قرار دارد.

    معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران گفت: احزاب آسیایی بی شک می توانند در این زمینه به نحوی موثر کمک و در جهت تقویت روند همگرایی در این قاره حرکت کنند.

    وی تصریح کرد: ما در آسیا نسبت به بعضی دیگر از مناطق دنیا از نظر همکاری و همگرایی در سطح قاره تا حدودی عقب هستیم و کندی روند نهاد سازی در آسیا یکی از نمودهای بیرونی این مسئله است و راهی را که ما از این نظر باید بپیماییم تا حدودی در مقایسه با دیگر قاره ها قدری طولانی تر است.

    عراقچی افزود: پیش از این مجموعه ای از نهادها و شرکت ها مانند گروه دی ۸ ، اکو، آ سه آن، سارک، اتحادیه بین المجالس آسیایی و مجمع دمکراسی در آسیا شکل گرفته و هم اکنون فعال هستند.

    معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: وجود این شرکت ها اگر چه زمینه خوبی ایجاد کرده ولی تقویت آنها و شکل گیری روند نیرومندی جهت همکاری و ادغام در آسیا همچنان یک ضرورت است از این رو ، آی کپ دارای اهمیت مضاعفی است و وجود آن جهت کمک به نزدیک کردن ملت و مناطق متفاوت این قاره وسیع مغتنم شمرده شده است و باید از امکانات آن به نحو احسن استفاده شود.

    وی تاکید کرد: مواجهه بخش هایی از آسیا با طیفی از پرسشها حاد مانند تروریسم و افراط گرایی، بحران های زیست محیطی همچون گرد و غبار خشکسالی، شدت یافتن مهاجرت و ضعف بعضی دولت ها در پاسخگویی و در بعضی موارد مسابقه های تسلیحاتی و تنش بین همسایگان به معنی تحمیل هزینه های زیاد به ملت های منطقه و موجب شدت یافتن بیش از پیش این پرسشها خواهد شد.

    عراقچی تصریح کرد: اگر چه داعش و دیگر گروه های تروریستی طی یکی دو سال اخیر شکست های مرگباری را مجبور شده است و پروژه خلافت آنها متوقف شده است و دستگاه اداری و نظامی آنها در حال متلاشی شدن است ولی شرکت ترور و دستگاه فکری و نظری آنها همچنان در بسیاری از مناطق از جمله مناطقی از آسیا فعال است و داری برد منطقه ای و جهانی شده است است.

    معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه افراطیون تلاش دارند تا اعتقادات مذهبی، اختلافات قومی و ایدئولوژی های سیاسی جهت مشروعیت بخشیدن به کارها جنایت کارانه ارزش سو استفاده و نیرو جذب کنند، گفت: آنها می کوشند واقعیات را تحریف کنند ، از مذاهب سو استفاده کنند و موجب اختلاف در بین ملت ها و فرهنگ ها شوند لذا نقش نهادهای مردمی مانند احزاب در مبارزه با این جریان مهم است.

    وی ادامه داد: احزاب آسیایی از طریق گفت و گو و اقناع می توانند نقش مهمی در کمک به تخفیف این پرسشها و پیشبرد اهداف یکسان سیاست خارجی کشورهای آسیایی و تامین امنیت همه مناطق نقش مکمل و موثری داشته باشند.

    عراقچی تصریح کرد: کشور عزیزمان ایران به عنوان کشوری با سابقه تمدنی و فرهنگی چند هزار ساله و با برخورداری سرمایه های ارزشمند دینی و فرهنگی، از قرن ها پیش همواره یکی از محورهای مهم تمدن ساز در آسیا بوده است و در دوره حاضر نیز آماده ایم تا با بهره گیری از کلیه امکانات خود و همکاری با دیگر دولت ها و ملت های این قاره برزگ در جهت صلح و توسعه و ارتقای مناسبت دوستانه در سطح آسیا کوشا باشیم.


    منبع: خبرگزاری تسنیم

    واژه های کلیدی: وزیر امور خارجه | وزارت خارجه | سیاسی | توافق | ایران | همکاری | عراقچی |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون