عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » یکه تازی گمرک در گرانی هزینه های ترخیص ، چین و روسیه کشور عزیزمان ایران را دور می زنند

    یکه تازی گمرک در گرانی هزینه های ترخیص ، چین و روسیه کشور عزیزمان ایران را دور می زنند

    کارشناس امور گمرک گفت: هزینه های گران گمرک کشور باعث شده است است تا روسیه و چین رغبتی به گذر از راه های کشور عزیزمان ایران نداشته باشند.

    یکه تازی گمرک در گرانی هزینه های ترخیص ، چین و روسیه کشور عزیزمان ایران را دور می زنند

    علی میرزایی کارشناس امور گمرک در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان؛درباره نقاط قوت و ضعف گمرک ایران،اظهار کرد: بندر شهید رجایی یکی از بنادر مهم کشور محسوب می شود و هر بازرگان جهت انجام عملیات تخلیه و بارگیری کانتینرهای خود باید هزینه ایی حدود ۲۵۰ دلار بپردازد، در حالیکه این اقدام در بندری همچون بندر جبل علی که از همسایه‌های بندری کشور عزیزمان ایران محسوب می شود، با صرف هزینه ایی حدود ۵۰ دلار امکان پذیر است.

    وی ادامه داد: علاوه بر هزینه بسیار اندک مربوط به تخلیه و بارگیری بندر جبل علی در مقایسه با بنادر ایران، کارایی و عملکرد این بندر با بنادر کشور عزیزمان ایران هم بسیار متفاوت و موفق تر هست، لیکن در خوش بینانه‌ترین حالت ممکن بنادر کشور حدود سه میلیون دلار کالا جا به جا می‌کنند ولی این مقدار در بندر جبل علی حدود ۱۷ میلیون دلار است.

    میرزایی تصریح کرد: هزینه‌های یاد شده است تنها مربوط به تخلیه و بارگیری محموله‌هاست و فرد صادرکننده و یا واردکننده در کنار آن مبلغ پرداختی، هزینه های دیگری را هم مجبور می شود. در نتیجه این هزینه های بسیار بالا باعث بحران تجار بازرگان در کشور می‌شود.

    یکه تازی گمرک در گرانی هزینه های ترخیص ، چین و روسیه کشور عزیزمان ایران را دور می زنند

    وی کم کردن سرعت ترخیص گمرک را یکی از مهمترین بخش های بازرگانی دانست و گفت: هر بازرگانی به طور مداوم و مستقیم با امور لجستیکی در ارتباط است.از اینرو جوانب امور بندری در کیفیت، سرعت ترخیص و کارها دیگر گمرکی تاثیرگذار خواهند بود ولی از دیرباز تاکنون دولت مردان اهمیت چندانی به این بحث نداده اند.

    به گفته وی؛ دولت باید حمل و نقل را اعم از دریایی، هوایی و زمینی به بخش شخصی واگذار کند.

    کارشناس امور گمرک تصریح کرد: هزینه های بازرگانی به خاص امور گمرکی در کشور عزیزمان ایران بسیار گران هست، به همین خاطر اکنون چین و روسیه در حال ایجاد مسیری جهت تجارت مستقیم هستند، لیکن هزینه های زیاد گمرکی ایران، خارجی ها را از مبادله و حتی گذر از مسیرهای کشور منصرف می‌کند.

    میرزایی گفت: هزینه های گران گمرک کشور باعث شده است تا روسیه و چین رغبتی به گذر از راه های کشور عزیزمان ایران نداشته باشند و به احداث مسیری جهت تجارت مستقیم بیاندیشند.

    کارشناس امور گمرک گفت: هزینه های گران گمرک کشور باعث شده است است تا روسیه و چین رغبتی به گذر از راه های کشور عزیزمان ایران نداشته باشند.

    وی بیان کرد: مدیریت بنادر سایر کشورها ، تحت امر شرکت بنادر است ولی در کشور عزیزمان ایران در امور مربوط به این سازمان، دخالت هایی صورت می گیرد.

    میرزایی تشریح کرد: خواب کانتینر در بنادر کشور عزیزمان ایران از میانگین ۴۰ روز به ۲۰ روز رسیده است و این پیشرفت خوبی به نظر می رسد ولی اگر خواهان کم کردن زیاد این وقت جهت رسیدن به استاندارد های بین المللی هستیم باید به تقویت امور لجستیکی بپردازیم.بنابراین اگر حمل و نقل و لجستیک همچنان ضعیف باقی بمانند نباید انتظار پویایی گمرک و همچنین رونق تجارت بین الملل را داشت.

    کارشناس امور گمرک ابراز کرد: کارایی فرایندهای ترخیص کالا، کیفیت زیرساخت های تجاری و جابجایی، سهولت دسترسی به کالاهای متفاوت با قیمت رقابتی، کفایت و کیفیت خدمات لجستیکی، توانایی در تعقیب و ردیابی کالاهای ارسالی، مناسب بودن وقت تحویل محموله ها به مشتری در وقت برنامه یزی شده است یا وقت مورد انتظار از ملاک های مهم شاخص های بین المللی LPI ( عملکرد لجستیک) است که دولت باید در ارتقاء هر یک از آنها تلاش کند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: گمرک پروانه ورود به کشور را جهت بعضی از کالا ها پیش از رسیدن آن محموله صادر کرده است ولی زمانی که کالا به مرز برسد، بدون اهمیت به پروانه مذکور ترخیص کالا حدود ۱۵ روز به طول می کشد.

    میرزایی در تشریح اینکه آیا با وجود مجوز و پروانه ورود گمرکی وقت زیادی صرف ترخیص می شود،گفت: طبق قوانین گمرکی اگر محموله تا ۱۰ روز در انبار گمرک بماند نیازی به پرداخت هزینه انبار نیست ولی زیاد از این زمان، صاحب کالا باید مبلغی را پرداخت کند لذا نبود نظارت کافی باعث شده است تا بعضی از مسئولان به طور عمد وقت ترخیص را به بهانه های متفاوت طولانی کنند.

    کارشناس امور گمرک به یک شیوه خاص در مباحث لجستیکی اشاره کرد و افزود: حمل یکسره، یکی از راهکار های خاص در بحث حمل و نقل است ولی این راهکار در کشور به خوبی اجرا نمی شود.به عبارتی اجرای آن به جای ” ضابطه مندی ” در گروی “رابطه ها ” است.

    یکه تازی گمرک در گرانی هزینه های ترخیص ، چین و روسیه کشور عزیزمان ایران را دور می زنند

    وی بیان کرد: قوانین و نهاد های نظارتی موجود در شرکت بنادر و گمرک نیازمند تغییرات است تا با برطرف خلاء ها ،انحصار از میان برود و سرعت تبادل و تجارت هم زیاد کردن پیدا کند.

    میرزایی یادآور شد: در همه بخش های مدیریتی گفته می شود که اگر سرعت انجام امور زیاد کردن پیداکند، تخلف به همان میزان در بخش مد نظر زیاد کردن می یابد ولی درمورد تجارت و امور گمرکی تصویر این عنوان صدق می کند.

    انتهای پیام/

    حمل یکسره در گروی رابطه هاست

    واژه های کلیدی: گمرک ایران | بازرگانی | پروانه | تجارت | ایران | گمرک | اقتصاد ایران |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • جعبه هدیه کتاب
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب خارجی