خداوند آزادی را آفرید و انسان بردگی را.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » راز هایی جهت داشتن دست هایی زیبا

    راز هایی جهت داشتن دست هایی زیبا

    همه ما افرادی را می‌شناسیم که از عالی ترین و حتی گران‌ترین محصولات بهداشتی جهت پوست صورت خود استفاده می‌کنند ولی از پوست دست خود غافل هستند. قدر

    راز هایی جهت داشتن دست هایی زیبا

    همه ما افرادی را می شناسیم که از عالی ترین و حتی گران ترین محصولات بهداشتی جهت پوست صورت خود استفاده می کنند ولی از پوست دست خود غافل هستند. قدر دست هایتان را بدانید چون دست ها بخش تاثیرگذاری در ظاهر شما هستند

    ترفندهایی جهت قشنگی دست

    سوزان شل، طراح جواهرات و مدل دست ۲۳ ساله در شهر نیویورک، از رمز و رازهای قشنگی دستانش جهت ما می گوید: من به طور خیلی تصادفی به کار مدلینگ دست وارد شدم و فکر نمی کنم هیچ دختری رویای مدل دست شدن را در سرش داشته باشد. من هم تا قبل از اینکه منزل و زندگی ام را به نیویورک بیاورم به عنوان یک شغل واقعی به آن نگاه نمی کردم.
    کار من خیلی جالب و درعین حال عجیب هست. من در شهر این طرف و آن طرف می روم و دست هایم را در تبلیغات و پوسترها می بینم ولی هیچ کس دیگری نمی داند که این دست ها مال من هست. ولی باید بدانید جهت اینکه مدل خوبی باشید، مواظبت یکی از اصول اساسی کار است.
    من راهکارهای زیادی دارم که یا از مدل های دیگر آموخته ام یا از تجربیات خودم به دست آورده ام و تمام آن ها را انجام می دهم که در برابر دوربین دستانی سالم را به نمایش بگذارم. راهکارهای این زن مدل و به همراه ترفنده های دیگر مواظبت از دست را با هم مرور می کنیم.
    چرا باید دست های قشنگی داشته باشیم؟
    بعد از صورت، دست هر فـردی قابـل رویت تـرین قسمت از بدن اوست. با این حال زیاد ما مراقبتی که مناسب دست هایمان باشد، انجام نمی دهیم و نسبت به آن بی توجه هستیم. در حالی که پوست ظریف و نازک پشت دست ها سریعتر از پوست صورت، نشانه های پیری را نشان می دهد.
    بسیاری از زن هایی که به طور مرتب کارهای منزل را انجام می دهند، یا باغبانی و کشاورزی می کنند، زیاد از سایرین پوست دست هایشان در معرض ضرب دیدگی هست. دست های این افراد به مرور زمان، خشک، چروک و دچار لکه های تیره می شود. متخصصان پوست معتقدند که می توان با راه های راحت ای، سلامت و قشنگی پوست دست ها را تامین کرد.
    پوست دست پرچین و چروک
    چروکیدگی پوست دست ناشی از نازک شدن لایه کلاژن هست. جهت تقویت کلاژن پوست، کرمی خریداری و استفاده کنید که حاوی رتینول یا اسیدهای آلفا هیدروکسی و البته اسید لاکتیک باشد تا به نرمی بافت پوست دست نیز کمک کند.
    هنگامی که استفاده از کرم به تنهایی کفایت نمی کند، لایه برداری شیمیایی توصیه می شود که هم اثرات مخرب آفتاب را اصلاح می بخشد و هم پوست مرده را برداشته و پوست جوان تر می شود. توجه داشته باشید که معمولا تا یک هفته بعد از پیلینگ، پوسته ریزی ملایمی مشاهده می شود.
    رگ های برجسته دست
    این حالت نتیجه کم کردن چربی زیرپوستی بر اثر گذر وقت هست. به دست کودکان نگاه کنید، دست های آنها به علت لایه چربی طبیعی زیر پوستی گوشتالو هست، هنگامی که این چربی به مرور وقت از بین می رود، استخوان ها و رگ های خونی به وضوح دیده می شوند.
    در بعضی موارد، درمان از طریق تزریق چربی خود بیمار – یا یک محصول حجم دهنده دیگر- انجام می شودکه می تواند حالت گوشتی بودن را احیا و استخوان ها و رگ ها را بپوشاند. این گونه تزریق ها باید بادقت بسیار و به تدریج انجام شود تا از ایجاد توده زیر پوست جلوگیری کند و از قرینگی دست ها اطمینان حاصل شود.
    لکه های قهوه ای روی پوست دست
    اینگونه لکه ها پیامد تابش نور آفتاب هستند، به همین علت تعداد این لکه ها پشت دست بسیار زیاد از داخل هست. لکه های تازه پیدا شده است را می توان با کرم های روشن کننده موجود در داروخانه ها یا نسخه ای درمان کرد ولی لکه های قدیمی و پایدار فقط به وسیله متخصصان پوست با بهره گیری از تکنولوژی تازه قابل برداشتن هستند. اگر لکه تیره باشد، لیزر می تواند رنگدانه را نشانه قرار دهد. اگر تعداد لکه ها کم باشد، با نیتروژن مایع فریز می شوند.
    ترک های پوست دست
    این مسئله اغلب در زمستان پیش می آید. این زخم های کوچک ظاهر انگشت ها را تلخ می کنند، در ضمن جای این ترک ها دردناک هم هست. جهت پیشگیری از بروز این مشکل، باید به خوبی از دست ها محافظت کنیم، بااهمیت ترین توصیه دربارۀ حفاظت از پوست دست: از تماس طولانی مدت دست با آب و سرما باید اجتناب کنید. پوشیدن دستکش (مثلاً پوشیدن دستکش پلاستیکی موقع شستن ظرف) و یا محافظت از دست زمانی که هوا سرد است و از منزل خارج می شوید، نیز بسیار سفارش شده است است.
    چند توصیه جهت داشتن دست هایی جوان
    پاکسازی: پاکسازی پوست باعث رها شدن پوست خارجی از سلول های مرده می شود و آن را درخشان می کند. ولی پوست روی دست بسیار حساس و ظریف هست. بنابراین جهت پاکساری باید یک محصول مناسب با نوع پوست دست و توپ های بسیار ملایم تر از آنچه که جهت بدن به کار می رود، گزینش کنید.
    مرطوب کردن: پوست دست اغلب میل به به خشک شدن دارد، بنابراین باید دست ها را با کرم مناسب نوع پوست دست مرطوب کنید، این کار بعد از شستشوی دست و یا بعد از استعمال مایع ظرفشویی و دیگر شوینده ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. در حال حاضر، صدها کرم مخصوص دست وجود دارد، در بین این محصولات میل به و رغبتی بیشتری به کاریته، روغن بادام شیرین و آرنیکا دیده می شود.
    ماساژ: ماساژ دست ها باعث آرامش یافتن، دفع تنش های روزانه و به فعالیت انداختن جریان خون تا نوک انگشتان می شود. ماساژ دست به سرعت انجام می گیرد، بعد از آن فرد آرامش و آسودگی را تا ساعدهایش احساس می کند. جهت ماساژ دادن ممکن است از یک کرم مرطوب کننده یا مغذی نیز استفاده شود.
    روغن: روغن یادتان نرود. شما می توانید جهت حفظ رطوبت دست هایتان قبل از اینکه شروع به ظرف شستن کنید و قبل از دستکش دست کردن چند قطره روغن بادام یا روغن زیتون روی دست هایتان ماساژ دهید.روغن زیتون
    دست کش: با دستکش کار کنید. کارهای منزل به خصوص شستن ظروف را با دستکش انجام دهید. اگر پوست تان به دستکش های لاستیکی حساسیت دارد، زیر آن دستکش نخی بپوشید.
    نمک دریا: نمک دریا پوست های خسته را جان تازه ای می بخشد. پیش از حمام کمی نمک دریا را که در آب حل کرده اید. به دست و بدن خود بمالید و سپس آبکشی کنید. ممکن است نمک کمی پوست شما را بسوزاند یا خارش مختصری ایجاد کند، ولی با شست وشوی این مسئله برطرف می شود

    پوست اطراف ناخن را نگیرید

    اولین و بااهمیت ترین کار، دور انداختن قیچی هایی است که جهت پوست اطراف ناخن طراحی شده است اند. به جای آن ها یک کرم یا روغن دست را پیشنهاد می کنم چون گرفتن این پوست ها اگر به صورت حرفه ای انجام نشوند باعث می شود تا موقع رشد، پوستی کلفت و زبر دربیاید. این پوست مانند ریشه ناخن هست. اگر ناخن های بلند و سالم می خواهید باید به جای قیچی کردن از آن ها مواظبت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که کرم یا روغنی با ناخن بزنید سپس، پوستش را به آرامی به سمت عقب فشار دهید.
    دستهایتان را مرطوب نگه دارید
    شب ها دستان تان را درون لوسیون ها بگذارید سپس روی آن یک دستکش نخی دست تان کنید. بدین صورت تمام شب به دست تان آب رسانی می شود و صبح باپوستی فوق العاده نرم از خواب بیدار می شوید.
    پاک کردن لاک ناخن بدون آسیب به دست
    برای پاک کردن لاک، اول پنبه را به محلول پاک کننده آغشته کنید بعد بگذارید کمی روی ناخنتان بماند. این کار باعث رقیق شدن و حل شدن لاک می شود. در قدم بعدی، پنبه را کمی فشار دهید و روی ناخن به سمت پایین بکشید. با این کار زیاد لاک از روی ناخن پاک می شود. مخصوصاً هنگامی که که می خواهید لاک تیره ای را پاک کنید بسیار مؤثر است.
    سفید و قشنگ کردن پوست دست ها در طب سنتی
    اگر ۶۰ گرم گلاب، گلیسرین و عرق شاتره را با کمی آب لیمو ترش، مخلوط کنیم و دست ها را با آن بشوییم دست ها تمیز و روشن خواهد شد.
    اگر زن های منزل دار ۱۰ گرم آرد جو دو سر را با ۲۰ گرم شیر مخلوط کنند تا خمیر شود و سپس به دست ها بمالند باعث روشن شدن دست ها خواهد شد.وی تصریح کرد:استفاده از این مخلوط باید چند بار در هفته تکرار شود تا اثر فوق العاده آن روی پوست دست مشاهده شود. وی راجع به اثر آب لیموی تازه گفت:اگر دست ها را هر چند روز یک بار با آب لیموی تازه بشوییم علاوه بر تمیزی باعث روشن شدن پوست دست نیز خواهد شد.

    افرادی که مشاغل سخت دارند باید یک سیب زمینی را رنده کنند و آب آن را بگیرند و ۱۵ گرم گلیسرین به علاوه ۲۰ گرم آب لیمو ترش را به آن اضافه کنند و بعد از مخلوط کردن، به دست ها بمالند تا آثار فوق العاده آن را ببینند.

    عبارات مهم : مرطوب کننده – مخلوط کن

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع: nabzema.ir

    راز هایی جهت داشتن دست هایی زیبا

    واژه های کلیدی: مرطوب کننده | مخلوط کن | استفاده | استفاده | ماساژ | سلامت | دستکش | سلامت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب لاتین