اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » ممنوعیت آزمون های پیشرفت تحصیلی در مدارس

    ممنوعیت آزمون های پیشرفت تحصیلی در مدارس

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش راجع به برگزاری آزمون ورودی مدارس خاص غیردولتی متوسطه اول گفت: مسئولان ذیربط با هماهنگی خود مدیران مدارس چاره اندیشی کرده‌اند تا آنها

    ممنوعیت آزمون های پیشرفت تحصیلی در مدارس

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش راجع به برگزاری آزمون ورودی مدارس خاص غیردولتی متوسطه اول گفت: مسئولان ذیربط با هماهنگی خود مدیران مدارس چاره اندیشی کرده اند تا آنها نیز همانند مدارس سمپاد و نمونه دولتی آزمونی برگزار نکنند، بنابراین مدارس خاص غیردولتی در سال آینده آزمون نخواهند داشت.

    برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی در مدارس ممنوع شد

    مهدی نوید ادهم با بیان اینکه ۲۷ بهمن ۱۳۵۸ قانون شورای عالی آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد اظهار کرد: شورای عالی آموزش و پرورش سابقه بیش از صد ساله دارد ولی بعد از انقلاب و در سال ۱۳۵۸ بود که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و سپس دو مرتبه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

    عبارات مهم : مجلس شورای اسلامی – برنامه ریزی
    وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش به نیابت از مجلس شورای اسلامی مرکز قانون گذاری و مرجع سیاست گذاری در حوزه آموزش عمومی و متوسطه است و قبل و بعد از انقلاب تحولات بسیاری به خود دید.

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه شورا در دهه های گذشته امر قانون گذاری آموزش و پرورش را در چارچوب مشخصی انجام داده است اظهار کرد: صاحبنظران در هشت کمیسیون تخصصی حضور دارند و با وجود آنکه در گذشته وزیر آموزش و پرورش عالی ترین مقام شورای عالی بود با قانون مصوب سال ۸۱ مجلس شورای اسلامی، مدیر جمهور، مدیر شورای عالی شد و از ۲۲ عضو فعلی، هشت نفر وزیر یا معاونین آنها هستند. سه نفر از سوی فرهنگستان ها و سه نفر نیز مشترکا از سوی وزرای آموزش و پرورش و علوم معرفی می شوند و از مدیر جمهور حکم دریافت می کنند.

    نویدادهم افزود: شورای عالی نهادی فرادستگاهی است و یکی از بزرگترین سیاست هایی که در آن اتخاذ شد، سند تحول بنیادین بود که با همت و تلاش جمع زیادی از متخصصان که بنده جزئی از آن ها بودم، تدوین شد. این سند در سال ۱۳۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و به قدری حائز اهمیت بود که مقام معظم رهبری تعبیر بلندی راجع به آن بکار برده اند. کمتر سندی داریم که ایشان راجع به آن فرموده باشند ” جامع، پیشرو و قابل افتخار است.”

    وی با اشاره به مکلف شدن آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه جهت عملیاتی کردن سند عنوان کرد: سه گام جهت تحول جدی در آموزش و پرورش مطابق سند آینده نگری شده است که گام اول تهیه نقشه راه بود و انجام شد. گام دوم نیز تهیه زیرساخت ها بود. اکنون در مرحله تامین زیرساخت های منابع انسانی، منابع مالی، مدیریتی و منابع تکنولوژیک هستیم. یکی از دستاوردهای سند، تبدیل نظام آموزشی حافظه محور به نهادی فرهنگی و تربیتی است.

    اجرای رتبه بندی معلمان نیازمند ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار/حذف شبه کنکورها، گامی دیگر در جهت اجرای سند تحول بنیادین

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای سند نیازمند عزم ملی و اتحاد استراتژیک است عنوان کرد: از نمایندگان مجلس درخواست می کنم جهت اجرای سند اعتبار خاص ای درنظر بگیرند؛ تنها جهت اجرای رتبه بندی معلمان ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان نیاز است.

    نوید ادهم راجع به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش اطراف از بین بردن آزمون های ورودی مدارس خاص در دوره ابتدایی اظهار کرد: تربیت اصل است و عالی ترین سن تربیت پذیری نیز دوره ابتدایی هست. طبق راهکارهای سند باید زمینه تربیت پذیری در ساحت های ششگانه در دوره ابتدایی فراهم و موانع پیش روی آن برطرف شود. در این میان کنکور یک عاملی مهم بیرونی جهت اجرای سند هست. از جمله عوامل داخلی نیز نمره محور بودن دوره ابتدایی بود که ما ارزشیابی توصیفی را جهت برطرف استرس اجرا کردیم و در دومین گام وارد بحث از بین بردن شبه کنکورها شدیم.

    ممنوعیت آزمون های پیشرفت تحصیلی در مدارس

    طرح شهاب تقویت می شود

    وی ادامه داد: متاسفم که این مصوبه صرفا به از بین بردن سمپاد محدود شد ولی باید کلیت مصوبه را در نظر گرفت. در بند اول مصوبه به اجرای جدی تر طرح شهاب تاکید شده است هست. طرح شهاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیاد ملی نخبگان را دارد و امسال آن را تقویت خواهیم کرد. حدود ۱۷ نوع برنامه درون و بیرون مدرسه ای جهت شناسایی استعدادها دیده شده است هست. بند دوم مصوبه به از بین بردن آزمون های ورودی پایه هفتم مدارس خاص اشاره دارد. همچنین در پایه دهم دو آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی برگزار می شد که ادغام می شوند.

    ورود و فروش کتب غیرمجاز به وسیله مدیر و معلمان ممنوع شد/برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی هم ممنوع شد

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه بند بعدی مصوبه به ساماندهی کتب کمک آموزشی که برنامه های آموزش رسمی را تحت الشعاع قرار می داد؛ اشاره دارد گفت: این کتب فرصتی جهت آموزش هستند ولی شرط و شروط دارد و باید استانداردهای شرکت پژوهش را کسب کنند. کتب کمکی آموزشی استاندارد همه ساله در انتهای کتب درسی معرفی می شود ولی از این بعد مدیر و معلم مدرسه مجاز به ورود و فروش کتب غیرمجاز نیستند. آزمون های پیشرفت تحصیلی نیز ممنوع هستند. به عنوان مثال موسسه ای در سال ۱۶ آزمون در پایه های دوم و سوم و چهارم ابتدایی برگزار می کرد ولی از این بعد معلم و مدیر مدرسه مجاز نیست به صورت شرکت یافته در مدرسه آزمون برگزار کند. موسسات در بیرون مدرسه مجاز اند ولی ما به خانواده ها توصیه نمی کنیم فرزندشان را در این آزمون ها وارد کنند.

    نوید ادهم افزود: ۲۵۰هزار نفر در آزمون سمپاد شرکت می کردند که ۱۵هزار نفر پذیرفته می شدند و ۲۳۵ هزار نفر احساس شکست می کردند؛ راجع به نمونه دولتی ها هم همینطور بود. در واقع این آزمون ها آسیب زا بود.

    مدارس خاص غیردولتی در سال آینده آزمون ندارند/تقویت مدارس مقطع دوم متوسطه سمپاد، استراتژی تازه آموزش و پرورش

    وی در پاسخ به اینکه آیا این مصوبه در تیر سال آینده و بعد از برگزاری آزمون پیش رو تصویب و اعلام نشد؟ گفت: این بحث راجع به افرادی که این ایام برنامه ریزی و سرمایه گذاری کردند وجود دارد ولی این طرح یک فرآیند تخصصی و کارشناسی را طی کرد. وزارتخانه و شورای عالی باور دارند تیزهوشان سرمایه کشورند و چگونگی پرورش و نگهداشت این سرمایه ها جهت ما مهم هست. نمی توان شهرکی ساخت که فقط افراد متفاوتی چون نابینایان و ناشنوایان و یا تیزهوشان در آن زندگی کنند. فرزند های تیزهوش باید زیست اجتماعی داشته باشند.

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: دوره ابتدایی و متوسطه اول دوره هویت یابی هست، ولی در دوره دوم تیزهوشان باقی می ماند و در رده سنی بالاتر دانش آموزان متفاوت و برتر را جدا می کنیم. اکنون استراتژی وزاتخانه تقویت مدارس دوم متوسطه سمپاد است.

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر راجع به برگزاری آزمون در مدارس غیردولتی نیز گفت: مسئولین ذیربط با هماهنگی خود مدیران مدارس چاره اندیشی کرده اند تا آنها نیز همانند مدارس سمپاد و نمونه دولتی آزمونی برگزار نکنند. بنابراین مدارس خاص غیردولتی در سال آینده آزمون نخواهند داشت.


    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir


    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش راجع به برگزاری آزمون ورودی مدارس خاص غیردولتی متوسطه اول گفت: مسئولان ذیربط با هماهنگی خود مدیران مدارس چاره اندیشی کرده‌اند تا آنها

    واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | برنامه ریزی | سال آینده | برنامه | انقلاب | آموزشی | برگزاری | مدرسه | آموزش

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار