کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » گزارش مقدماتی سانحه هوايی پایتخت کشور عزیزمان ایران – ياسوج هواپيمايی آسمان

    گزارش مقدماتی سانحه هوايی پایتخت کشور عزیزمان ایران – ياسوج هواپيمايی آسمان

    سازمان هواپیمایی کشوری گزارش مقدماتی سانحه هوایی پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج هواپیمایی آسمان را منتشر کرد.

    گزارش مقدماتی سانحه هوايی پایتخت کشور عزیزمان ایران - ياسوج هواپيمايی آسمان

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان ، شرکت هواپیمایی کشوری،گزارش مقدماتی #سانحه_هوایی پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج هواپیمایی آسمان را منتشرکرد که بدین شرح است: پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمائی آسمان در تاریخ ۲۹/۱۱/۹۶ با تعداد ۶ نفر خدمه پروازی (خلبان، کمک خلبان، ۲ نفر مهماندار و ۲ نفر نيروی امنیت پرواز) و ۶۰ نفر مسافر(۵۹ نفر بزرگسال و يك كودك) برابر برنامه پروازی از فرودگاه مهرآباد پایتخت کشور عزیزمان ایران در ساعت ۰۸:۰۵ به پرواز درآمد و بعد از گذشت حدود يك ساعت و ۲۵ دقيقه از شروع پرواز، مكالمه مابين خلبان هواپیما و برج مواظبت فرودگاه ياسوج قطع گردید و هواپیما در حوالی ۹ مايلی شمال فرودگاه یاسوج دچار سانحه شد.

    بر اساس نقشه‌های عملیاتی كمترين ارتفاع مجاز در مسير پروازی W144 كه هواپيما در آن مسير قرار داشته‌است ۱۷۰۰۰ پا بوده‌است. چنانچه هواپيما دچار وضعيت اضطراری گردد ارتفاع ۱۵۵۰۰ پا به عنوان حداقل ارتفاع مجازیكه هواپيما می توانسته در شمال فرودگاه كاهش ارتفاع داشته باشد.

    طي سه سال اخير در فرودگاه ياسوج سرمايه‌گذاری زيادی صورت‌گرفته و علاوه بر تطويل باند پروازی و جمع‌آوری موانع متعدد در اطراف آن، دارای دستگاه كمك ناوبری NDB عملياتی بوده و دستگاه كمك ناوبری DVOR/DME نيز در فرودگاه راه اندازی گرديده و کارها مورد نیاز جهت بهره‌برداری از آن برابر با مقررات ايكائو انجام شده است است.

    گزارش مقدماتی سانحه هوايی پایتخت کشور عزیزمان ایران – ياسوج هواپيمايی آسمان

    مطابق دستورالعمل‌های شرايط اضطراری، همزمان با اطلاع رسانی به کلیه مراجع و مبادی ذیربط، کمیته تجسس و نجات در مركز كنترل فضای كشور و مرکز مدیریت بحران در شرکت هواپیمایی کشوری، ستاد مديريت بحران در استان‌های تهران- فارس- اصفهان و كهگيلويه و بويراحمد تشكيل شد و تیم هماهنگی تجسس و نجات به منطقه عازم گرديد. هم‌زمان، هماهنگی‌های مورد نیاز به منظور اعزام ارگان‌های كشوری و لشگری مورد لزوم به منطقه، اعزام هواپیمای شناسایی، بالگرد و پهپاد بمنظور تصویر برداری و جستجوی نقطه‌ای منطقه عملیاتی سانحه و تشکیل تیم تخصصی خاص بمنظور بررسی و پایش اطلاعات ماهواره‌ای و تصویرهای منطقه از ديگر کارها در اين مرحله بود.

    گام مهم بعدی، تعيين نقاط احتمالی سقوط هواپيما بود كه با تشكيل جلسه RCC و مديريت بحران هوایی و مصاحبه با شاهدان عيني، افراد محلی آشنا به ارتفاعات منطقه و نيروهای انتظامی محل و تكنيك‌های فنی و تخصصی، سه موقعیت تقریبی محل برخورد هواپیما در ساعت ۰۵:۳۰ دقيقه بامداد دوشنبه مشخص و اعلام شد. بالگردهای موجود در محل بر اساس موقعيت‌های سه گانه پيش‌بينی شده است به جستجو در محل پرداختند. نقطه نهايی در ساعت ۱۹:۰۰ روز دوشنبه با استفاده از تصاوير دريافت شده است از پهپادها، گرافهای مخابراتی ايرانسل و استماع رويه های پروازی خلبان و تقليل سه موقعيت به يك موقعيت، تعیین (پلات) شد و نقشه‌های مربوط به موقعيت نهايی چاپ و خلبانان وسائل پرنده در خصوص نقطه نهايی تخمين زده شده است توجيه شدند. دو فروند هواپيمای نيروي هوايی با قابليت مانور در ارتفاع پايين و تصويربرداری به پرواز درآمدند و در نهايت در حدود ساعت ۱۰ صبح محل سقوط هواپيما شناسايی و تائيد شده است و عمليات هلی برن نيروهای تخصصی امداد و نجات و تكاوران ارتش در ساعت ۱۴:۰۰ روز سه شنبه بعد از توجيه ايشان در خصوص نحوه جمع‌آوری اجساد و در اختيار قرار دادن تصاوير جعبه سياه به وسیله كارشناسان شرکت هواپيمايی كشور به محل سانحه شروع گرديد. هم اكنون کارشناسان کارخانه سازنده هواپيما و كميته بررسی سوانح فرانسه (BEA) نيز در ايران حضور داشته و به گروه بررسی سانحه ملحق شده‌اند.

    لازم به ذكر است شركت هواپيمايی آسمان كه متعلق به صندوق بازنشستگی كشوری می باشد، وسيله پرنده، مراكز تعميراتی شركت و خلبانان و عوامل فنی در وقت وقوع سانحه دارای گواهينامه‌های مورد نیاز از شرکت هواپيمايی كشوری بوده‌اند. همچنين، مطابق بررسی های اوليه، شروع پرواز از فرودگاه مهرآباد با توجه به وضعيت هوای گزارش شده است مجاز بوده و ارزيابی وضعيت هوا نقطه‌ای در محل سانحه منوط به بررسی دستگاه‌های ضبط اطلاعات و مكالمات پرواز است.

    انتهای پیام/

    سازمان هواپیمایی کشوری گزارش مقدماتی سانحه هوایی پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج هواپیمایی آسمان را منتشر کرد.

    واژه های کلیدی: شرکت هواپیمایی | کمک خلبان | هواپيما | فرودگاه | دستگاه | خلبانان | پرواز | خلبان | تخصصی | آسمان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • افست کتاب لاتین
  • خرید منابع پزشکی اورجینال