هر انسانی مرتکب اشتباه می شود ؛اما فقط انسان های احمق اشتباه خود را تکرار می کنند.(سیسرون)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » هشتمین روز بعد از سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج

    هشتمین روز بعد از سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج

    مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از توقف عملیات جستجو و انتقال اجساد جانباختگان پرواز “تهران- یاسوج” در هشتمین روز خبر داد.

    هشتمین روز بعد از سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج

    مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از توقف عملیات جستجو و انتقال اجساد جانباختگان پرواز “تهران- یاسوج” در هشتمین روز خبر داد.

    عملیات جستجوی اجساد جانباختگان اتفاق سقوط هواپیمای یاسوج باز هم متوقف شد

    سید علی وفایی مقدم افزود: بارش شدید باران در شهرستان بویراحمد و بارش برف در ارتفاعات دنا عملیات افزایش کوهنوردان به محل سقوط هواپیمای تهران- یاسوج را متوقف کرده است.

    عبارات مهم : سخنگوی قوه قضاییه – شرکت هواپیمایی
    وی اظهارکرد: با این شرایط هوا و با توجه به اینکه منطقه صعب العبور و سخت گذر است امکان افزایش به محل اتفاق وجود ندارد.

    پرواز شماره ۳۷۰۴ شرکت هواپیمایی آسمان که ساعت ۸:۰۵ صبح روز یکشنبه گذشته پایتخت کشور عزیزمان ایران را به مقصد یاسوج ترک کرد در ۹ مایلی این فرودگاه و بعد از حدود یک ساعت و ۲۵ دقیقه پرواز ارتباطش با برج مواظبت قطع شد و سقوط این هواپیما بعد از چند ساعت بررسی نهایی اعلام شد.


    هشدار پلیس اطراف انتشار تصویرهای جانباختگان اتفاق سقوط هواپیما

    رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهروندان نسبت به انتشار تصویرهای و فیلم های اجساد جانباختگان که برابر قانون جرم محسوب می گردد، خودداری کنند.

    به نقل از پایگاه خبری پلیس سرگرد روح الله شهبازی پور افزود: با توجه به اتفاق سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج و کشف شدن بعضی از اجساد قربانیان ممکن است بعضی افراد در اینترنت نسبت به انتشار تصویرهای و فیلم های شخصی گرفته شده است از اجساد این عزیزان اقدام کنند.

    وی اظهارکرد: کاربران باید هوشیار باشند و در اینترنت به خاص در شبکه های اجتماعی، هر تصویر و فیلمی که در این خصوص دریافت می کنند، انتشار ندهند لیکن این اقدام علاوه بر اینکه کاری غیراخلاقی می باشد، غیر قانونی و طبق قانون جرم تلقی می گردد.

    رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه یکی از بااهمیت ترین موضوعاتی که بازدیدکنندگان باید به آن دقت کنند، احترام به حقوق متوفی هست، هشدار داد: در صورت مشاهده مواردی از این قبیل در فضای مجازی، مراحل قانونی جهت شناسایی افراد متخلف انجام و طبق قانون با متخلفین برخورد مناسب صورت خواهد گرفت.

    سرگرد شهبازی پور از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک در اینترنت آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyber police.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

    هشتمین روز بعد از سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج

    توضیح رییس پزشکی قانونی راجع به شناسایی اجساد اتفاق سقوط هواپیما

    احمد شجاعی در حاشیه نشست منطقه ای روسای پزشکی قانونی در جمع خبرنگاران راجع به کارها پزشکی قانونی در خصوص اتفاق سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج گفت: به محض اینکه اتفاق اتفاق افتاد از همان روز اول به خانواده ها گفتیم که مراجعه کنند تا از آنها نمونه بگیریم که این کار انجام شد و تمام خانواده ها مراجعه کردند و نمونه هم اخذ شد.

    وی افزود: فعلا اجساد به صورت قطعات است که باید آن قطعات را نمونه برداری کنیم تا شناسایی شوند؛ آیا که اجساد سالم نماندند و قطعات باید شناسایی و تجمیع و در آخر هویت به خانواده ها اعلام شود.

    شجاعی در پاسخ به سوالی راجع به اینکه آیا ۳۵ جسد شناسایی شده است است؟ گفت: در چنین حوادثی نظر پرشکی قانونی مهم هست، چگونه است که مطرح می شود ۳۵ جسد تحویل داده شده، لیکن فعلا تعدادی قطعات است که ما کار شناسایی آن ها را انجام دادیم.

    شجاعی در ادامه گفت: منطقه ما اتفاق خیز است که از جمله آن اتفاقات می توان به حوادث تروریستی که در منطقه رخ می دهد اشاره کرد و در این حوادث پزشکی قانونی نقش موثری دارد.

    وی افزود: جهت همکاری بین المللی نیاز است از پتانسیل های موجود استفاده کنیم. جهت زیاد کردن همکاری بین المللی از کشورهای مختلفی چون افریقا، مصر و اندونزی و … در این نشست دعوت کردیم.

    رییس شرکت پزشکی قانونی گفت: پزشکی قانونی توانسته در اکثر حوادث موفق باشد. تشکیل بانک ژنتیک از کارها ارزنده این شرکت هست. وزیر بهداشت بیشترین تعامل را با پزشکی قانونی داشتند.

    پرونده کاملی راجع به سانحه هوایی اخیر در قوه قضاییه تشکیل شده است است

    از محسنی اژه ای پرسیده شد که آیا امکان انتشار بخشی از اسناد کشف شده است راجع به سید امامی وجود دارد؟ آیا کسی در این باره از دولت قبلی یا فعلی مورد پرسش قرار گرفته است؟ که اودر پاسخ گفت: در مورد انتشار اسناد منع قانونی وجود دارد، چون هنوز تحقیقات کامل نشده و حکم صادر نشده است.

    سخنگوی قوه قضاییه همچنین اظهار کرد: این پرونده در حال تحقیق هست. نمی توان گفت همه کسانی که تحت این عنوان کار می کردند مجرم هستند. به هیچ وجه چنین چیزی نیست. از آن طرف ثابت شده است که تعدادی از اینها به جمع آوری اطلاعات می پرداختند و با سرویس وصل بودند و بحث نفوذ و جاسوسی مطرح است ولی راجع به چگونگی و کمیت آن اجازه دهید که تحقیقات به آخر برسد.

    محسنی اژه ای در پاسخ به خبرنگار دیگری در مورد ورود معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و شرکت بازرسی جهت پیشگیری از سوانح هوایی و کارها قوه قضاییه در این باره، گفت: معاونت پیشگیری نمی تواند در این باره کار عمده ای انجام دهد که به عنوان نمونه به تعبیر شما بگوید ناوگان هوایی فرسوده یا قدیمی است البته ممکن است در این باره کلیاتی را با مدیران و مسئولان ذیربط در میان بگذارند ولی به طور کلی در این باره کار معاونت پیشگیری میدانی ندارد.

    وی ادامه داد: بازرسی کل کشور در مقاطع متفاوت اگر به این عنوان برسد که هر دستگاهی از جمله هواپیمایی ایراد و اشکالاتی در خرید و سایر قوانین و مقررات مربوط به پرواز و استانداردها دارد، به آن ورود پیدا می کند. دانستن این توصیه نیز مهم است که بازرسی کل کشور دو مدل بازرسی دارد؛ یکی بازرسی برنامه سالیانه که البته نمی رسد همه دستگاه های اجرایی کشور را همه ساله بازرسی کند به همین علت برنامه هر سال تعیین می کند که به عنوان نمونه به میزان ۲۰ مورد از فلان دستگاه اجرایی و عمومی گزینش می کند تا به صورت سالیانه بازرسی نماید.

    محسنی اژه ای اضافه کرد: در مواردی گزارشاتی به صورت مردمی، حراست ها و یا شرکت ها و نهادها دیگر ارجاع می شود که به صورت موردی به آن پیگیری می کند. راجع به هواپیمایی نیز شرکت بازرسی کل کشور در طول سنوات متفاوت مکرر گزارشاتی راجع به نحوه خریدها، نگهداری ها، استاندارد و بعضی پرسشها مربوط به پرواز داده هست. اگر کاری خلاف قانون صورت گرفته باشد شرکت بازرسی گزارشی به مقام مافوق ارائه می دهد و در عین حال پیشنهادات و توصیه هایی جهت اصلاح کار ارائه می کند. از طرف دیگر اگر جرمی اتفاق افتاده باشد نیز به قوه قضاییه منعکس می گردد.

    وی خاطرنشان کرد: در این باره موردی را ندیدم که بازرسی کل کشور در سال های اخیر موضوعی را به عنوان جرم منعکس کرده باشد ولی به عنوان تخلف و توصیه موارد عدیده ای را به دستگاه های ذیربط عنوان کرده است.

    محسنی اژه ای در مورد نحوه ورود دستگاه قضایی به سوانح هوایی بعد از وقوع آن، گفت: هنگامی که سانحه ای رخ می دهد دستگاه قضایی و بازرسی کل کشور وارد می شوند. الان پرونده کاملی راجع به سانحه هوایی در قوه قضاییه تشکیل شده است و همه ابعاد قضیه در حال بررسی هست. در همان روزهای اول نیز رییس قوه قضاییه دستور داد و دادستان کل کشور علاوه بر شرکت بازرسی کل کشور به این عنوان وارد شد.


    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir


    واژه های کلیدی: سخنگوی قوه قضاییه | شرکت هواپیمایی | محسنی اژه ای | انتشار تصویر | قوه قضاییه | قانونی | دستگاه | پیشگیری | شناسایی | پزشکی | پرواز

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال