حافظه، پرونده تخيل و گنجينه عقل، دفتر ثبت وجدان و مخزن انديشه است.(بازيل
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » پیشنهاد مصرف گل در آرایشگاه زنانه!

    پیشنهاد مصرف گل در آرایشگاه زنانه!

    بر اساس آماری که از سوی مشاور امور زنان در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اعلام شده است است ۷ درصد از جمعیت معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

    پیشنهاد مصرف گل در آرایشگاه زنانه!

    بر اساس آماری که از سوی مشاور امور زنان در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اعلام شده است است ۷ درصد از جمعیت معتادان کشور را زنان تشکیل می دهند.

    برنامه آموزش زنان در دانشگاه ها جهت پیشگیری از اعتیاد زنان

    دسترسی ساده به مواد مخدر، شیوع اختلالات روانی و افسردگی و باورهای غلط از جمله تأثیر مصرف شیشه در شفافیت پوست، لاغری و بهینه سازی اوضاع ظاهری را از جمله دلایل مهم گرایش زنان به مصرف شیشه در سال های گذشته است.

    عبارات مهم : درمان و پیشگیری – برنامه ریزی

    پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر راجع به آخرین آمار تعداد زنان مصرف کننده مواد مخدر گفت: هم اینک بر اساس آخرین آمارهای ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور عزیزمان ایران حدود ۴ میلیون نفر مصرف کننده مستمر و غیر مستمر مواد مخدر داریم ولی تعداد مصرف کننده های مستمر مواد مخدر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هست، از این تعداد حدود ۷ درصد ارزش را زنان تشکیل می دهند به عبارتی آمار اعتیاد زنان در آخرین شیوع شناسی مصرف مواد مخدر حکایت از آن دارد که به طور تقریبی ۱۹۶ هزار نفر معتاد زن در کشور داریم.

    معاون پیشگیری و کم کردن تقاضای اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتقاد هست، آمار زنان مصرف کننده مواد مخدر در کشور عزیزمان ایران روبه زیاد کردن نیست بلکه در سال های اخیر نوعی عوض کردن الگوی مصرف بین زنان مصرف کننده مواد مخدر اتفاق افتاده هست. به عبارتی زنان از مصرف شیشه به مصرف گل و حشیش روی آورده اند و این یعنی آنکه اعتیاد زنان در مجموع زیاد نشده هست. او در پاسخ به اینکه ستاد مبارزه با مواد چه برنامه ای جهت پیشگیری از عوض کردن الگوی مصرف مواد بین زنان دارد، گفت: از آنجا که بعضی از کلوب های ورزشی و سالن های آرایشی خانمانه مصرف گل و حشیش را بین زنان تبلیغ و توزیع می کنند بنابراین ستاد جهت پیشگیری از مصرف گل و حشیش برنامه آموزش زنان در دانشگاه ها را در دستور کار دارد.
    به گفته افشار، مصرف شیشه در بین زنان مصرف کننده مواد مخدراز رتبه دوم در سال ۹۰ به رتبه چهارم در سال ۹۴ تنزل پیدا کرده و نگرانی مهم در این باره شیوع مصرف گل و حشیش بین زنان و دختران جوان است.

    تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در زنان

    رئیس کارگروه کم کردن تقاضای مواد مخدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در گفت و گویی ،تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در زنان را تأیید کرد و راجع به اوضاع اعتیاد زنان در کشور عزیزمان ایران این گونه توضیح داد: اگر اوضاع اعتیاد زنان در کشور عزیزمان ایران را نسبت به کل دنیا ارزیابی کنیم باید بگوییم اوضاع اعتیاد زنان در کشور عزیزمان ایران نسبت به اوضاع اعتیاد در کل دنیا شرایط به مراتب بهتری دارد، در بعضی کشور های اروپای غربی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از تعداد معتادان کشور را زنان تشکیل می دهند.

    به گفته دکتر سعید صفاتیان، الگوی مصرف و نوع مصرف مواد مخدر در کشور عزیزمان ایران در مقایسه با اروپا تفاوت می کند. در کشور عزیزمان ایران بالاترین میزان مصرف مواد مخدر مربوط به تریاک است به همین خاطر هم هر لحظه در کشور عزیزمان ایران مصرف مواد مردانه می ماند آیا که هر لحظه اولویت مصرف مواد مخدر در مردان ایرانی تریاک است.
    او با بیان اینکه در چند سال گذشته تعداد زنان مصرف کننده مواد مخدر بواسطه گرایش به مصرف شیشه افزایش یافته هست، افزود: ورود شیشه و گل به تناوب قاچاق مواد مخدر در کشور عزیزمان ایران باعث عوض کردن الگوی مصرف مواد مخدر در کشور عزیزمان ایران و زیاد کردن تعداد زنان مصرف کننده شد؛ اینکه در کشورهای اروپایی تعداد زنان معتاد زیاد است به خاطر اینکه الگوهای مصرف در این کشورها همین مواد است آنجا الگوی مرسوم تریاک نیست بلکه گل، حشیش، مواد روانگردان و قرص های روانگردان هست. به باور او، عوض کردن الگوی مصرف مواد مخدر در کشور عزیزمان ایران بااهمیت ترین عامل زیاد کردن تعداد زنان مصرف کننده مواد مخدر است و این نشان می دهد ما در آینده حتماً باید روی حوزه زنان برنامه ریزی کنیم به علت آنکه میزان مصرف گل و حشیش و مواد روانگردان بین افراد جوان زیاد کردن پیدا می کند.

    به طور مثال در رده سنی ۲۰ سال تریاک نسبت به گل و حشیش و مواد روانگردان تازه رشد زیادی ندارد از سوی دیگر مصرف این مواد در زنان دلایل مختلفی دارد بعضی از زنان جهت لاغری به سمت مواد روانگردان گرایش پیدا کردند این مواد به علت اینکه در ابتدای مصرف گیرنده های اشتها را در مغز کور می کند و شخص احساس گرسنگی نمی کند میل به فرد به خوردن غذا کم می شود؛ این واقعیتی است که در هفته های اول اتفاق می افتد ولی این اتفاق دائمی نیست و بعد از مدتی این علائم معکوس می شود. او گفت: خرده فرهنگ های مربوط به مصرف گل و حشیش که در جامعه بین زنان در این مدت توسعه پیدا کرده موجب شد مصرف گل و حشیش بالا برود. اگر به پارک های پایتخت کشور عزیزمان ایران و کنار دریا در شمال بروید یا حتی در دورهمی ها شاهد هستیم دختران میل به به مصرف گل دارند و این عدد در بعضی موارد بالا می رود. جهت مثال در بعضی از جمع های دوستانه ۱۵ نفره حداقل ۱۰ نفر از دخترها گل می کشند البته این عدد قابل تعمیم به جامعه نیست.

    دکتر صفاتیان
    این را هم گفت که در کشور عزیزمان ایران به خاطر دسترسی ساده به گل، حشیش و ماده روانگردان بارها هشدار داده بودیم که زنان میل به بیشتری به مصرف این مواد دارند. کشیدن تریاک یک نوع بی کلاسی در خرده فرهنگ های مصرف کننده مواد تلقی می شود ولی هنگامی که کسی گل مصرف می کند به باور بعضی از افراد به اصطلاح کلاس بیشتری دارد علاوه بر این جهت مصرف تریاک یا باید سیخ و سنگ داشته باشند یا تریاک را بخورند در حالی که دختران و پسران جوان نمی توانند وسط پارک منقل بگذارند و تریاک بکشند از طرفی هم نمی خواهند تریاک را بخورند. مصرف تدخینی و ساده گل و حشیش در دورهمی ها و پارک ها موجب شده است مصرف این دو ماده بین جوانان بویژه زنان زیاد شود.

    رئیس کارگروه کم کردن تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام، رشد اعتیاد زنان را ناشی از مصرف دو ماده گل و حشیش و روانگردان های تازه دانسته و گفت: بارها از بیمارانم در مطب سؤال کرده ام نخستین بار چه زمانی با گل و حشیش آشنا شده است ای؟ پاسخ داده اند در آرایشگاه فلان خانمی پیشنهاد داد اگر گل مصرف کنی سریع لاغر می شوی. به هر حال درآمد بعضی از آرایشگاه ها از فروش همین مواد هست. او در پاسخ به اینکه آیا عدم زیاد کردن آمار زنان مصرف کننده مواد مخدر را می پذیرید؟ عنوان کرد: ما، هم عوض کردن الگوی مصرف مواد مخدر را داریم، هم اینکه زیاد کردن مصرف روانگردان ها بویژه گل و حشیش بین زنان نسبت به قبل زیاد است.

    او در پاسخ به اینکه آیا پژوهشی داریم که نشان دهد چه تعداد زن در کشور گل و حشیش مصرف می کنند، گفت: خیر هیچ پژوهشی در این زمینه نداریم ولی اگر ۱۰۰ درصد رشد اعتیاد زنان را در نظر بگیریم ۸۰ درصد مربوط به عوض کردن الگوی مصرف مواد است و ۲۰ درصد میل به به مصرف مواد از سوی زنان است یعنی یک نسبت چهار به یک دارند.

    دکتر صفاتیان راجع به برنامه های پیشگیری از اعتیاد زنان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر هم گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر فعالیت های خوبی در چند سال اخیر داشته ولی حجم این فعالیت ها به اندازه کل نیاز کشور نیست.

    برنامه های پیشگیری نیاز به بودجه سنگینی دارد در حالی که کل بودجه ستاد ۲۰۰ میلیارد تومان است که در حوزه درمان و پیشگیری و مقابله و حقوقی صرف می شود بنابراین عددی نمی رسد که با آن بتوان کار انجام داد. جهت آنکه آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مردم را درگیر کنیم و اجتماعی شدن مواد مخدر را در کشور پیاده کنیم حداقل به ۱۰ برابر بودجه پیشگیری نیاز داریم از طرفی اگر هم همین رقم بودجه را همین امروز در اختیار داشته باشیم ۵ سال دیگر نتیجه می گیریم. عموماً نمی توان در زمینه پیشگیری خوب کار کرد چون بودجه کم هست، برنامه های پیشگیری در کشور عزیزمان ایران مشابه برنامه های کشور های دیگر است و اتفاق خاصی در آن کشور ها نمی افتد ولی برنامه های ما خیلی محدود است.

    پیشنهاد مصرف گل در آرایشگاه زنانه!

    تولد۷۵۰۰ نوزاد معتاد در سال

    مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر از تولد هر سال ۷۵۰۰ نوزاد معتاد در کشورخبر داد. حمیدرضا صرامی با بیان اینکه براساس آخرین نتیجه های شیوع شناسی، الگوی مصرف مواد در سطح کشور دچار تغییراتی شده است هست، اظهار کرد: به علت ضرباتی که به تناوب شیشه وارد کرده ایم، ۱۹۶۷ کارگاه شیشه طی ۱۲ سال اخیر ضربه خورده هست. همچنین ۱۲ تن ماده شیشه در طول ۱۲ سال کشف شد، بنابراین شیشه از الگوی دوم مصرف مواد به الگوی سوم انتقال یافت. وی ادامه داد: باید توجه داشت که سیستم هوشمند اعتیاد، ماده گل، ماری جوانا و حشیش رابه عنوان الگوی دوم مصرف مواد وارد کشور کرد. بدین معنا که در حال حاضر تریاک با ۵۳ درصد، حشیش، گل و ماری جوانا با ۱۱.۹ درصد، شیشه با حدود هشت

    درصد و هروئین با حدود ۷ درصد چهار الگوی مصرف مواد را در کشور به خود اختصاص می دهند.
    مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: سیستم مافیای مواد مخدر با ارائه فریب های فرهنگی و باورهای غلط تلاش می کند تا حشیش و ماده گل را بدون زیان و اعتیاد معرفی و از این راه مشتریان جدیدی را جذب کند. توصیه مهم این است که ورود این ماده عموماً از خارج مرزهای کشوراست. متأسفانه هم اکنون میزان تولید در افغانستان از چهار هزار تن به نه هزار تن زیاد کردن یافته هست. جهت به دست آوردن تناوب تازه فروش مواد در کشور عزیزمان ایران دانه های تراریخته شاه دانه را وارد کشور می کنند و الگوی مصرف جدیدی را ایجاد کرده اند.

    صرامی با بیان اینکه «وضعیت شیوع مصرف مواد در ۹ استان کشور از میانگین قیمت کشوری که ۵.۴ درصد است بالاتر است»، خاطرنشان کرد: به ترتیب استان های خوزستان، گلستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، فارس، خراسان شمالی، مرکزی، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان میانگین مصرفی بالاتری در سطح کشور دارند. طبیعتاً در این استان ها، استانداران، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و دستگاه های فرهنگی باید کارها جدی تری را هم از لحاظ اعتباری و هم از لحاظ برنامه ای دنبال کنند.

    گردآورنده: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع:iran-newspaper.com


    واژه های کلیدی: درمان و پیشگیری | برنامه ریزی | برنامه | ایرانی | اعتیاد | پیشگیری | معتاد | ایران | آموزش | آخرین | برنامه

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال