آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » راهکار های زن جلسه ای های نظر کرده جهت جذب مخاطب چیست؟!

    راهکار های زن جلسه ای های نظر کرده جهت جذب مخاطب چیست؟!

    برخی مبلغان، موسوم به زن جلسه ای ها جهت جذب مخاطبان خود به راهکارهای متفاوتی متوصل می شوند که در ادامه این گزارش می توانید آن را بخوانید.

    راهکار های زن جلسه ای های نظر کرده جهت جذب مخاطب چیست؟!

    برخی مبلغان، موسوم به زن جلسه ای ها جهت جذب مخاطبان خود به راهکارهای متفاوتی متوصل می شوند که در ادامه این گزارش می توانید آن را بخوانید.

    آفت های مجالس روضه زنانه؛ از مریدان تعصبی تا اخذ پول جهت دعا کردن

    بعضی زن جلسه ای ها جهت جذب مخاطب در جلساتشان نقل می کنند که یکی از مستعمین، خوابشان را دیده و حاجت گرفته است و بدین ترتیب جهت خود مرید جمع کرده و خود را نَظَر کرده معرفی می کنند و بعضی مریدان نیز جهت گرفتن حاجت مبلغی نذر زن جلسه ای می کنند تا او برایشان دعا کند.

    عبارات مهم : تبلیغات – استفاده
    مجالس روضه که اغلب در ایام سوگواری ابا عبدالله برگزار می شود یکی از مهمترین مکان ها جهت یادگیری معارف دین و اهل بیت(ع) هست، محافل و مجالس این چنینی که به صورت خانمانه برگزار می شود، به وسیله افرادی با عنوان زن جلسه ای اداره می شود.

    مبلغانی که در این مجالس حضور دارند دو دسته اند؛ عده ای که تحصیلکرده حوزه یا دانشگاه هستند و مبانی دین را آموخته و در این جلسات ارائه می کنند و دسته دیگر کسانی هستند که به صورت سنتی مبانی دین را آموخته اند و نسبت به ارائه آن در این جلسات اقدام می کنند. متاسفانه گفته می شود؛ خرافات و انحرافات در میان مبلغان سنتی زیاد بوده و اقبال اجتماعی نیز نسبت به بعضی از آنها که معتقدند از سوی خدا مورد عنایت قرار گرفته اند، بسیار زیاد است.

    اعظم فرامرزی، کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی با بیان اینکه به این افراد نمی توان سخنران یا مبلغ گفت؛ بلکه آن ها مجلس گردان هستند، گفت: اداره کنندگان این مجالس مذهبی عموما به صورت سنتی پیش رفتند و اکثر مجالس خود را به صورت دلی پیش برده اند، ولی گاهی اوقات این افراد از آنجا که در میان مخاطبانشان مرید پیدا می کنند، دچار عجب و غرور شده است و چون آگاهی و اطلاعات مورد نیاز را ندارند، ممکن است مرتکب رفتاری شوند که مناسب و مطلوب نباشد.

    جلسات روضه را انحصاری کرده اند

    این کارشناس ارشد فقه حقوق و مبانی اسلامی با بیان اینکه برخی از این مجلس گردان ها جلساتی را که در بعضی مناطق جغرافیایی برگزار می شود، منحصر به خود می دانند، تصریح کرد: بعضی از این افراد جهت جلسات اهل بیت حق آب و گل جهت خود قائل می شوند و اجازه ورود به هیچ مبلغ دیگری را در این مجالس نمی دهند و از آنجا که در تمام مناسبات ها و جلسات مذهبی حضور دارند و وقت ارزش پر هست، ضرورتی جهت حضور در کلاس و آموزش زیاد نمی بینند.

    فرامرزی خاطرنشان کرد: هنگامی که از بانیان این مجالس خواسته می شود تا از افراد دیگری جهت حضور در این مجالس استفاده کنند، معتقدند اخلاقا درست نیست و این زن ناراحت می شود و گله می کند.

    او تاکید کرد: باید مبلغان از سوی شرکت تبلیغات سازماندهی شده است و سپس به صاحبان این مجالس نیز ابلاغ شود، جهت سخنران و مداح باید به این شرکت مراجعه کنند، این کار باعث می شود تا این افراد که به نوعی به صورت آزاد عمل می کنند، جایگاه خود را متزلزل ببینند و این حرفه از صورت انحصاری در بیاید.

    راهکار های زن جلسه ای های نظر کرده جهت جذب مخاطب چیست؟!

    برخی خود را “نَظَر کرده” معرفی می کنند

    این مبلغه با اشاره به راه های جذب مخاطب به وسیله این زن جلسه ای ها یادآور شد: یکی از راهکارهای جذب مخاطب این است که برخی از آنها در جلسات ارزش نقل می کنند که یکی از مستعمین خواب مرا دیده و حاجت گرفته هست، بقیه هم مشتاق می شوند که جهت این زن نذر کنند و بعضا هم برحسب اتفاق حوائج ارزش برآورده می شود و همین امر تبدیل به حجت می شود جهت دیگران که این فرد مجلس گردان نَظَر کرده است و این ماجرا استمرار خواهد داشت.

    فرامرزی با بیان اینکه بعضی برنامه های شرکت تبلیغات گارانتی اجرایی ندارد، گفت: با وجود اینکه در واحد فرهنگی شرکت تبلیغات جذب مبلغات صورت می گیرد و آموزش های مورد نیاز به این افراد ارائه می شود، ولی اعزام مبلغ و معرفی مبلغات تحصیل کرده بسیار ضعیف است.

    برخی مریدان زن جلسه ای ها بسیار متعصبانه برخورد می کنند و اگر بانی مجلسی از زن جلسه ای محل جهت مراسمی دعوت نکند، از او گلایه و طردش می کنند.

    از سوی دیگر زن جلسه ای های محلی و سنتی اگرچه ممکن هست؛ مبالغ کمی را دریافت کنند، ولی در بعضی موارد جهت دعا در حق مستمعانشان و برطرف حاجات آنها مبلغی را دریافت کرده و یا اینکه در فصل بهار و تابستان با برپایی اردوهای گردشگری مذهبی مبالغی را دریافت می کنند.

    بانی به علت عدم حضورم، یکسال مجلس روضه برگزار نکرد

    حاج زن عسکری یکی از مبلغانی است که سالهاست به صورت سنتی در منطقه غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران مشغول فعالیت است.

    وی با بیان اینکه زیر نظر موسسه مکتب الزهرا سالهاست که فعالیت می کند، گفت: شنیدم بعضی از مبلغان با تعریف خواب هایی از مستمعانشان جهت خود دم و دستگاه ایجاد کرده و مریدانی دارند اگرچه ممکن است فردی رویای صادقه ای راجع به شخصی ببیند ولی بیان آن درست نیست و من این عنوان را تایید نمی کنم.

    این مبلغه با بیان اینکه بعضی بانیان بعد از مدتی زن جلسه ای خود را عوض کردن می دهند، خاطرنشان کرد: به عقیده من اگر گاهی اوقات بانی قصد دارد، سخنران خود را عوض کردن دهد، اصلا اشکالی ندارد، چراکه دوست دارد فردی را بیاورد که نوع دیگری سخن بگوید و جهت مستمع متنوع باشد، ولی گاهی اوقات میزبان میل به دارد از یک سخنران استفاده کند. من ۶ سال است که جهت صحبت در مجلسی می روم و هر چقدر هم که می گویم راه دور هست، ولی باز هم اصرار دارند که من آنجا بروم، حتی یکسال هم نرفتم و بانی مجلس جلسه روضه را برگزار نکرده بود.

    حاج زن عسکری راجع به مبلغ پاکت مبلغان نیز گفت: من به عشق اهل بیت می روم و برایم اهمیت ندارد، قیمت مبلغ درون پاکت چقدر هست، البته این عنوان هم بستگی به میزبان جلسه دارد بعضی میزبانان من برایم تا ۱۵۰ هزار تومان هم گذاشته اند، ولی بعضی از دوستان جهت بعضی مجالس در مناطق دور و بالای شهر می روند و متاسفانه بانی جلسه ۲۰ هزار تومان در پاکت برایش زیاد نمی گذارند، در حالی که این مبلغ کرایه آژانس او هم نمی شود و هنگامی که به بانی مجلس اعتراض می شود، می گوید صدایش خوب نبود.

    بوسیدن دست زن جلسه در ارزش مراسم اهل بیت نیست

    حاج زن عسکری با اشاره به اینکه بعضی مبلغان مریدان زیادی در محله دارند، تصریح کرد: در محلات بومی نشین زیاد از مبلغات سنتی استفاده می شود، در این مناطق نیز زن های جلسه ای مریدان زیادی دارند که بسیار معتصبانه برخورد می کنند و رفتارهایی مانند بوسیدن دست زن جلسه را انجام می دهند که در ارزش جلسات اهل بیت نیست.

    او راجع به شرایط کاری مبلغه ها نیز گفت: افرادی که زیر نظر منزل مداحان یا شرکت تبلیغات هستند، می توانند از کلاس های آموزشی آنجا استفاده کنند و در مورد بیمه آنها نیز باید بگویم بعضی موسسات مداحان و مبلغان خود را بیمه می کنند و من نیز زیر نظر موسسه مکتب الزهرا هستم.


    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: ilna.ir

    برخی مبلغان، موسوم به زن جلسه ای ها جهت جذب مخاطبان خود به راهکارهای متفاوتی متوصل می شوند که در ادامه این گزارش می توانید آن را بخوانید.

    واژه های کلیدی: تبلیغات | استفاده | گردان | مخاطب | خبر | اجتماعی |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • چاپ کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی