عزیزانم هنگام نشستن, بزرگان و ریش سپیدان را بر خود مقدم بدانید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » نیم نگاهی به علل موثر در بی میلی مردم به بیمه‌های اختیاری

    نیم نگاهی به علل موثر در بی میلی مردم به بیمه‌های اختیاری

    بیش از سه پنجم سرمایه‌های کشور خارج از شمول بیمه قرار دارد، این در شرایطی است که توجه بیمه در کشور‌های اروپایی به مراتب فراتر از کشور عزیزمان ایران است.

    نیم نگاهی به علل موثر در بی میلی مردم به بیمه‌های اختیاری

    به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، بیش از سه پنجم سرمایه‌های کشور، خارج از شمول بیمه است و این در شرایطی است که در کشورهای توسعه یافته، نوع نگاه به بیمه و میل به گرایش مردم به این مولفه به مراتب با نفوذ هر چه بیشتری (به نسبت جامعه ایران)همراه است.

    آنچنان که اخبار موجودِ رسانه ها نشان می دهد، سهم مردم کشور عزیزمان ایران در ارتباط با بیمه عمر تنها ۱۴ درصد است و همین اعداد و ارقام به تنهایی نشان دهنده فاصله جدی میان توجه عموم مردم به بیمه در ایران، در قیاسِ با دیگر کشورهای دنیا است.

    چندی پیش، مدیر کل بیمه مرکزی کشور عزیزمان ایران در گفت و گویی با رسانه ها بیان کرد: ۸۰ درصد از مردم کشور عزیزمان ایران فاقد بیمه عمرهستند.

    نیم نگاهی به علل موثر در بی میلی مردم به بیمه‌های اختیاری

    بنابراظهارات وی؛ سرمایه‌های عظیمی در کشور وجود دارد (حدود ۳ هزار میلیارد دلار) که در اقتصاد کشور عزیزمان ایران نهفته هستند که تنها ۳۰ درصد از آن زیر پوشش بیمه قرار دارند.

    با این اوصاف، ۷۰ درصد از سرمایه های کشور، خارج از شمول بیمه هستند.

    پوشش بیمه‌ای حدودد ۱۴ میلیون نفر از مردم کشور عزیزمان ایران در قالب بیمه عمر، شمول بیمه ای تنها سه میلیون دستگاه ماشین از مجموع ۲۵ دستگاه اتومبیل و وَجهی دیگر از کم توجهی مردم به بیمه در جامعه کشور عزیزمان ایران است.

    مریم خسروانی، مدیر یکی از شعب بیمه در شهرستان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه، با اشاره به ضرورت آموزش و ساختن فرهنگ هر چه زیاد در رسانه‌ها نسبت به صنعت بیمه جهت عموم جامعه اظهار کرد: متاسفانه شرایط فوق در ارتباط با ساختمان ها و منازل نیز به همین منوال است.

    بیش از سه پنجم سرمایه‌های کشور خارج از شمول بیمه قرار دارد، این در شرایطی است که توجه بیمه در کشور‌های اروپایی به مراتب فراتر از کشور عزیزمان ایران است.

    وی افزود: تنها در طی دی ماه و بهمن ماه، به علت وقوع زمین لرزه‌هایی که در بعضی نقاط کشور همچون غرب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران شاهد آن بودیم تا حدودی ضریب بیمه منازل زیاد کردن پیدا کرد که این عنوان موید نگاه نه چندان مطلوب و شایسته جامعه به این امر(صنعت بیمه) است.

    خسروانی بیان کرد: البته نباید از مشکلات اقتصادی و معیشتی و تاثیر مستقیم آن به از اولویت خارج شدن بیمه در میان بسیاری از مردم به سادگی گذشت ولی این عنوان تمامی واقعیت ممکن نیست، لیکن در ارتباط با بسیاری از بیمه ها، حق بیمه بسیار ناچیز است و در مقایسه با مخارجی که بصورت روزانه، خانوارها مجبور می شوند، آن‌چنان ناچیز است که نمی توان عنوانی چون کم توجهی را بر این بی میلی نسبت به بیمه، اطلاق کرد.

    بی اعتمادی مردم به بیمه

    در این میان، بعضی از کارشناسان معتقدند؛ یکی دیگر از عوامل موثر در عدم میل به مردم به بیمه را باید در بی اعتمادی مردم به این عنوان جستجو کرد.

    به واقع بعد از گذشت ۸۰ سال از عمر بیمه در کشور، در بسیاری از حوزه‌ها، اجبار و مجاب ساختن مردم به این امر باعث گرایش آنها به مقوله مذکور شده است که بیمه شخص ثالث را می توان مصداق بارز این امرعنوان کرد.

    آنچنان که گزارشات رسانه‌ها نشان می دهد، ۵۰ درصد از درآمد بیمه در کشور از محل بیمه شخص ثالث تامین می شود که در صورت کسر این نوع خاص از بیمه، قطعا شرایط فعلی صنعت بیمه کشور به مراتب وخیم تر از حال و روز کنونی آن بود.

    البته در طول در دو سال اخیر با فعالیت هر چه زیاد نمایندگی های بیمه و تبلیغات فزاینده عوامل آن، تا حدودی شاهد حصول توفیقاتی در این عرصه بوده ایم ولی با عنایت به جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران، همچنان فاصله بسیار زیادی با نقطه مطلوب، احساس می شود.

    نیم نگاهی به علل موثر در بی میلی مردم به بیمه‌های اختیاری

    با عنایت به اظهارنظر مدیر کل بیمه مرکزی مبنی بر رشد ۷۰ درصدی بیمه عمر در طول دو سال گذشته (در داخل کشور) به عمق توفیقات حاصل شده است در این خصوص پی می بریم و به نوعی اعداد و ارقام عنوان شده است از سوی این مقام مسئول همچنان نوید بخش به نظر نمی رسد.

    وی می گوید: ضریب نفوذ بیمه در حال حاضر به بیش از ۲ درصد رسیده و سهم بیمه عمر در کشور نیز حدود ۱۴ درصد برآورد می شود، در صورتیکه این میزان در کشورهای دنیا قریب به ۵۰ تا ۶۰ درصد تخمین زده می شود.

    الگوبرداری از صنعت بیمه کشورهای توسعه یافته در اولویت قرار گیرد

    برای دستیابی به موفقیت هر چه زیاد در خصوص توسعه صنعت بیمه در کشور و نفوذ فزاینده آن در جامعه باید به الگوبرداری از کشورهای موفق و توسعه یافته دنیا در این زمینه مبادرت ورزیده شود.

    متاسفانه در حال حاضر،به بیمه (فارغ از بیمه اضطراری همچون شخص ثالث) به عنوان خدماتی لوکس نگریسته می شود و تا زمانیکه این نگاه و نگرش در جامعه رواج دارد، زمینه رشد و توسعه پایدار در این صنعت فراهم نخواهد شد.

    بیش از سه پنجم سرمایه‌های کشور خارج از شمول بیمه قرار دارد، این در شرایطی است که توجه بیمه در کشور‌های اروپایی به مراتب فراتر از کشور عزیزمان ایران است.

    امید آن می رود با اصلاح اوضاع معیشتی و اقتصادی عموم مردم، تبلیغات و اطلاع رسانی هر چه بیشتر، اتخاذ تدابیر موثر و اصولی با نشانه اعتماد سازی از سوی مراکز بیمه‌ای و همچنین ارائه خدمات شایسته تر، ضریب تشویق عموم مردم به بیمه، بیش از پیش فراهم شود که با تحقق این امر قطعا رفاه هر چه بیشتری در جامعه حاکم می شود و صنعت بیمه کشور نیز از مزایا و منافع افزون تر شدن دامنه بیمه شدگان مُنتَفع خواهد شد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: خبرنگار | رسانه ها | دستگاه | ارتباط | اقتصادی | ایران | میلیون | بیمه

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • افست کتاب لاتین
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی