هر برادری که از منافع برادر خود مانند نفع خویش حمایت کرد به کار خود سامان داده است (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » ۳۰ هشتگی که بازدیدکنندگان ایرانی داغ کردند ، مروری بر هشتگ‌ها و اتفاقات مهم سال ۹۶

    ۳۰ هشتگی که بازدیدکنندگان ایرانی داغ کردند ، مروری بر هشتگ‌ها و اتفاقات مهم سال ۹۶

    سال ۹۶ اتفاقات تلخ و شیرین زیادی افتاد که بازدیدکنندگان شبکه مجازی در اینترنت با هشتگ‌های گوناگون به آن پرداختند.

    30 هشتگی که بازدیدکنندگان ایرانی داغ کردند ، مروری بر هشتگ‌ها و اتفاقات مهم سال 96

    به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه اینترنت گروه تحریریه سایت جوان؛ سال ۹۶ هم با تمامی اتفاقات تلخ و شیرینش به روزهای نهایی خود نزدیک می‌شود. در این سال اتفاقات بسیار زیادی در کشور عزیزمان رخ داد که به وسیله بازدیدکنندگان اینترنت با هشتگ های متفاوت داغ شد.


    بیشتر بخوانید: زلزله‌های چند ریشتری در شبکه‌های اجتماعی که دنیا را لرزاند


    در این گزارش قصد داریم به داغ ترین موضوعاتی که به وسیله بازدیدکنندگان ایرانی در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … داغ شد، بپردازیم.

    ۳۰ هشتگی که بازدیدکنندگان ایرانی داغ کردند ، مروری بر هشتگ‌ها و اتفاقات مهم سال ۹۶

    ۱-هشتگ “#حاج_احمد_متوسلیان” در توئیتر پربازدید(trend) شد

    در سالروز آزادی خرمشهر هشتگ حاج احمد متوسلیان در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … جزو پربازدیدترین‌ها شد. بازدیدکنندگان در یک ساعت مشخص تصمیم گرفتند با هشتگ های #آزادی متوسلیان و #خرمشهر عظمت این روز را به دشمن های یادآوری کنند.

    ۲- پس از #حادثه_تروریستی_در_تهران / کشور عزیزمان ایران ترند اول دنیا در توییتر شد

    هشتگ “ایران” و “تهران” بعد از اتفاق تروریستی در مجلس و حرم امام راحل ترند یک دنیا شد. با گذشت چند ساعت از این اتفاق هشتگ “ایران” و پایتخت کشور عزیزمان ایران به ترند اول دنیا در توییتر تبدیل شد.

    سال ۹۶ اتفاقات تلخ و شیرین زیادی افتاد که بازدیدکنندگان شبکه مجازی در اینترنت با هشتگ‌های گوناگون به آن پرداختند.

    ۳- #نفرت_از_منافقین ترند شد

    بازدیدکنندگان شبکه‌های اجتماعی با شنیدن خبر تجمع دشمن های دیرینه اتقلاب اسلامی که نشانه مهم آنها براندازی نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران هست، هشتگی با عنوان #iranhatesmek به راه انداخته و نظراتشان را در این باره در اینترنت مطرح کردند. این هشتگ بعد از چند ساعت در توییتر به ترند جهانی تبدیل شد.

    ۴- گرد و خاک هشتگ “#خوزستان_تنهاست” در توییتر

    استان خوزستان ، از ابتدای بهمن ماه امسال درگیر گرد و خاک شدیدی بود که قطع آب و برق و تعطیلی مدارس را در پی داشت. بازدیدکنندگان در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … به خصوص توییتر، هشتگ “خوزستان_تنهاست” را ترند دوم توییتر کردند و این رتبه نشان از اهمیت این عنوان جهت بازدیدکنندگان این شبکه دارد.

    ۵- نام #خلیج_فارس در توییتر ترند شد

    رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در ادامه رفتارهای خصمانه دولت متبوعش، در خردادماه امسال بار دیگر از واژه مجعول خلیج عربی به جای خلیج فارس استفاده کرد. این رویه که پیش از این نیز از سوی سایر مقامات بلندپایه آمریکایی در پیش گرفته شده است بود همچون هر لحظه به مذاق بازدیدکنندگان ایرانی خوش نیامد و صفحات اجتماعی از جمله توییتر و اینستاگرام محلی شد جهت نمایش اعتراض، همبستگی و عرق ملی آنها به این قطعه خاک وطن، و در نتیجه واژه زیبای “خلیج فارس” به ترند جهانی در توییتر تبدیل شد.

    ۳۰ هشتگی که بازدیدکنندگان ایرانی داغ کردند ، مروری بر هشتگ‌ها و اتفاقات مهم سال ۹۶

    ۶- #حمله_موشکی_به_ریاض ترند جهانی شد

    واکنش بازدیدکنندگان به حمله موشکی یمن به فرودگاه ریاض موجب شد تا این اقدام به ترند جهانی توئیتر تبدیل شود. #شمال_الریاض #صوت_الانفجار و #صوت_الانفجار_فی_الریاض از جمله هشتگ های مشترکی بود که بازدیدکنندگان عرب زبان در تصویر العمل به این حمله هوایی آن را با دیگران به اشتراک گذاشتند. بازدیدکنندگان ایرانی نیز #حمله_موشکی_به_ریاض را داغ کردند.

    ۷- #حسن_یزدانی در توییتر ترند شد

    قهرمانی حسن یزدانی در المپیک باعث شد تا نام او در توییتر با بیش از ۴ هزار توئیت، به یکی از پربازدیدترین هشتگ ها تبدیل شود. یزدانی با کسب این مدال طلا موفق شد بعد از ۱۶ سال کشتی آزاد کشور عزیزمان ایران را در المپیک به مدال طلا برساند. هنوز ۸ ساعت از قهرمانی این کشتی‌گیر جویباری نگذشته که نام او در توییتر با بیش از ۴ هزار توئیت، به یکی از پربازدیدترین هشتگ ها تبدیل شده است است.

    سال ۹۶ اتفاقات تلخ و شیرین زیادی افتاد که بازدیدکنندگان شبکه مجازی در اینترنت با هشتگ‌های گوناگون به آن پرداختند.

    ۸- رکورد شگفت انگیز هشتگ #رمضان در توئیتر

    هشتگ رمضان با بیش از نیم میلیون بار استفاده به صدر مطالب داغ (trend) در شبکه اجتماعی توئیتر آمد.؛ بیش از نیم میلیون بار استفاده از هشتگ رمضان در امسال و در مدت کوتاه به نوعی یک رکود شگفت انگیز محسوب می شود.

    ۹- طوفان ایرانیان در توییتر در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی(#الله_اکبر)

    بنا به رسم هرساله ایرانیان در شب پیروزی انقلاب اسلامی بانگ الله و اکبر سر می‌دهند. در این شب بازدیدکنندگان به شبکه‌های اجتماعی خود نیز حال‌وهوای انقلابی دادند. ایرانیان با به‌راه انداختن هشتگ الله‌اکبر در توییتر این واژه را ترند اول توییتر فارسی کردند.

    ۳۰ هشتگی که بازدیدکنندگان ایرانی داغ کردند ، مروری بر هشتگ‌ها و اتفاقات مهم سال ۹۶

    ۱۰- تصویر العمل بازدیدکنندگان به شهادت شهیدی که با شهامت به دوربین داعش نگاه کرد(#شهیدحججی)

    چند روز بعد از انتشار خبر اسارت رزمنده مدافع حرم که محسن حججی نام داشت، خبر شهادتنش منتشر شد، داعش سر این رزمنده ایرانی را از تن جدا و متاسفانه تصاویری دلخراش از سر بی تن این شهید را نیز منتشر کرد. بازدیدکنندگان شبکه‌های اجتماعی به شهادت محسن حججی، مدافع حرم تصویر العمل نشان دادند، ولی آنچه که تب هشتگ “محسن حججی” را در اینترنت داغ کرد نگاه پرصلابت این شهید والامقام در هنگام اسارتش در دست تروریست‌ها بود.

    ۱۱- واکنش بازدیدکنندگان اینترنت به #حمله_موشکی_سپاه_پاسداران به مواضع تروریست‌های داعش

    سپاه پاسداران در شهریورماه امسال با شلیک شش فروند موشک ذوالفقار از فاصله ۶۵۰ کیلومتری مواضع تروریست‌های داعش در دیرالزور سوریه را نشانه قرار دادند که با تصویر العمل گسترده بازدیدکنندگان اینترنت روبرو شد.

    گفتنی هست؛ تصویر العمل بازدیدکنندگان اینترنت به این اقدام سپاه با پست‌های بی شماری همراه بود. به طوری که هشتگ سپاه ترند جهانی شد.

    ۱۲-هشتگ “#من_دریاچه-ارومیه_هستم” ایجاد شد

    مردم کشور جهت جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه منتشر شدن پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی هشتگ من دریاچه ارومیه هستم را ایجاد کردند. رضا کیانیان از نخستین افرادی بود که منتشر شدن پستی در اینستاگرامش بازدیدکنندگان اینترنت را به این کمپین دعوت کرد و بازدیدکنندگان این شبکه اجتماعی همراه و همگام با افراد معروف کشور با هشتگ “من دریاچه ارومیه هستم” به حمایت از این خطه از مرزو بوم بپردازند.

    ۱۳-#نماد_عزت_ایرانیان

    کاربران فضای مجازی با هشتگ #نماد_عزت_ایرانیان به دیدار رهبر معظم انقلاب با علیرضا کریمی کشتی‌گیر جوان کشورمان تصویر العمل نشان دادند.

    علیرضا کریمی کشتی‌گیر ملی‌پوش کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان در دیدار نیمه نهایی در حالی که شانس مهم قهرمانی محسوب می شد و مسابقه را نیز پیش بود به حریف روس خود باخت تا با کشتی‌گیر رژیم اشغالگر قدس روبه‌رو نشود.

    ۱۴- #مرگ_بر_امریکا/ هشتگ آگاهانه بازدیدکنندگان اینترنت در تصویر العمل به سیاست‎های امریکا

    کاربران اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … به مناسبت ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی پُست های خود را با هشتگ فوت بر امریکا به اشتراک گذاشتند و این کافی بود تا این هشتگ آگاهانه ترند شود.

    ۱۵- #کرمانشاه_تسلیت/پیام تسلیت بازدیدکنندگان اینترنت به مردم زلزله زده

    یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ زلزله ای به قدرت ۷٫۳ ریشترو در عمق ۸ کیلومتری زمین ، سلیمانیه عراق در مرز کشور عزیزمان ایران و عراق را لرزاند. شدت این زمین لرزه باعث شد تا بعضی از استان های غرب کشور به خصوص کرمانشاه نیز به لرزه درآیند. متاسفانه در پی این زلزله ۵۷۴ نفر از هموطنانمان جان باخته و بیش از هزارنفر نیز مصدوم شده‌اند.

    ۱۶-هشتگ #من_عاشق_قاسم _سلیمانی_هستم داغ شد
    معاندین و جیره خواران داخلی که از پیروزی های مکرر جبهه مقاومت در کشور های منطقه ناراحت هستند، ناراحتی و خشم خود را با توهین شرکت یافته به حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ابراز کردند. بازدیدکنندگان اینترنت نیز در تصویر العمل به اقدام ضد انقلاب داخل و خارج نشین، با استفاده از هشتگ # من_عاشق_قاسم _سلیمانی_هستم به اقدام منفور آنها پاسخ دادند و این هشتگ را داغ کردند. البته گفتنی هست؛ بازدیدکنندگان سال گذشته به پاس قدردانی از حاج قاسم سلیمانی و در مباحث متفاوت چندین بار هشتگ حاج قاسم را ترند کردند.

    ۱۷- هشتگ #سانچی جهت همدردی با خانواده شهدای خدمت داغ شد

    در ماه های اخیر در پی حادثه‌ای که جهت نفتکش سانچی در سواحل چین پیش آمد و ۳۰ نفر از هموطنان عزیزمان جان باختند. بعد از اتفاق سانچی بازدیدکنندگان ایرانی در اینترنت جهت ابراز همدردی با خانواده ها شهدای خدمت سانچی، هشتگ سانچی را داغ کردند.

    ۱۸- #سقوط_هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران یاسوج

    در ماه گذشته هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران یاسوج در کوه دنا سقوط کرد و باعث جان باختن ۶۶ نفر از هموطنان عزیزمان شد. بعد از این اتفاق تلخ بازدیدکنندگان اینترنت نیز جهت ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان هشتگ سقوط هواپیما را داغ کردند.

    ۱۹- حمایت بازدیدکنندگان ایرانی از تولیدات داخلی منتشر شدن هشتگ #پای_کار_ایرانیم

    در آستانه عید نوروز بازدیدکنندگان ایرانی در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … منتشر شدن هشتگ های #پای_کار_ایرانیم و #ایرانی_میخرم حمایت خود را از تولید داخلی اعلام کردند. گفتنی است منتشر شدن این هشتگ سخنان مقام معظم رهبری هم منتشر می شد. رهبر معظم انقلاب سال گذشته در دیدار با کارگران فرمودند: “شما میخواهی کارگر داخلی را بدون کار کنی، کارگر بیگانه را بهره‌مند و برخوردار کنی جهت پُز دادن! جنسهای دارای نشان خارجی را [می‌آورند]، یک عدّه پولدار هم -پولدارهای نوکیسه‌ی تازه‌به‌دوران‌رسیده که متأسّفانه در کشور کم نداریم- دنبال نشانهای خارجی‌اند؛ به قول خودشان برندهای خارجی. بنده از این کلمه‌ی «برند» هم خیلی بدم می‌آید.

    ۲۰- راه اندازی هشتگی بر #ضد_آل_سعود جهت اعتراض به کارها مخرب سعودی‌ها در منطقه

    فعالان شبکه‌های اجتماعی با عبارات «به خاطر کودکان یمن»، «زیرا آن‌ها (سعوی‌ها) وجهه اسلام را خدشه دار می‌کنند»، «به خاطر مقاومت فلسطین و لبنان، به خاطر سوریه، عراق، یمن و بحرین… به خاطر کشورمان، عزت و آینده آن» علیه آل سعود و جنایت‌های آن، فریاد اعتراض برآوردند. این اعتراض‌های الکترونیک علیه استبداد آل سعود و جنگ‌های آن، صدای خود را به گوش جهانیان رساند. هشتگ «# ضد_ آل_سعود» در صدر هشتگ‌های توئیتر در کشور‌های متفاوت عربی و اسلامی، قرار گرفت.

    هشتگ # ضد_ آل_سعود در اعتراض‌های الکترونیکی که از آبا ماه امسال در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته شد، در چند ساعت، بیش از ۱۲۰ هزار بار در توئیتر به اشتراک گذاشته و این شعار به نخستین ترند عربی تبدیل شد و در میان ده ترند نخست دنیا قرار گرفت.

    ۲۱- حال و هوای محرمی کاربران، هشتگ “#راه_حسین” به راه انداخت

    شور و شوق مردم کشور عزیزمان ایران جهت محرم و همزمانی ورود پیکر شهید حججی در ماه عزای امام حسین(ع) موجب شد تا هشتگ راه حسین در شبکه‌های اجتماعی به راه بیافتد و داغ شود.

    ۲۲- #مریم_میرزاخانی به داغ‌ترین عنوان توئیتر تبدیل شد

    مریم میرزاخانی، نابغه ایرانی ریاضیات و استاد دانشگاه استنفورد و نخستین زنی که به موفق به دریافت نشان فیلدز در علم ریاضیات شد، مدت‌ها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم کرد و در نهایت صبح روز ۲۴ تیر ۹۶ درگذشت. منتشر شدن خبر درگذشت مریم میرزاخانی، بسیاری از بازدیدکنندگان تصویر العمل نشان دادند و موجی از خبر های تسلیت و ابراز همدردی در شبکه های اجتماعی منتشر شد تا جایی که بحث اطراف “مریم میرزاخانی” به یکی از داغ‌ترین مباحث بحث در شبکه اجتماعی توئیتر در سراسر دنیا تبدیل شد.

    ۲۳- #شهاب_حسینی توئیتر و اینستاگرام را تسخیر کرد

    عبارات مهم : کاربران اینستاگرام – شبکه های اجتماعی
    در کسری از ثاینه بعد از اتمام جشنواره کن و درخشیدن نام شهاب حسینی در این جشنواره بسیاری از بازدیدکنندگان هشتگ شهاب_حسینی را مملو از خبر های خود کردند، به نحوی که این هشتگ در توئیتر ترند (پربازدید ترین) شد.

    ۲۴- هشتگ “من دریاچه ارومیه هستم” ایجاد شد

    کاربران جهت جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه منتشر شدن پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی هشتگ من دریاچه ارومیه هستم را ایجاد کردند. رضا کیانیان از نخستین افرادی بود که منتشر شدن پستی در اینستاگرامش بازدیدکنندگان اینترنت را به این کمپین دعوت کرد و بازدیدکنندگان این شبکه اجتماعی همراه و همگام با افراد معروف کشور با هشتگ “من دریاچه ارومیه هستم” به حمایت از این خطه از مرزو بوم بپردازند.

    ۲۵- #جام_جهانی، #گروه_مرگ

    با افزایش تیم ملی فوتبال کشور عزیزمان ایران به جام جهانی، اقشار زیادی از مردم و فوتبال‌دوستان منتظر روز قرعه کشی بودند. بازدیدکنندگان توییتر که تا قبل از اجرای مراسم قرعه کشی با استفاده از واژه‌های «جام جهانی» و «قرعه کشی» به بیان نظرات خود می‌پرداختند، با شروع مراسم و مشخص شدن هم‌گرو‌ه‌های تیم ملی، موج توییت‌ها و واکنش‌ها به رقبای کشور عزیزمان ایران شروع شد و «اسپانیا» و «پرتغال» نیز به جمع واژه‌های ترند شده است اضافه شدند.

    ۲۶- #کسری_خدمت سربازی ترند توییتر شد

    قانون تازه معافیت و کسر خدمت فرزندان جانباز، آزاده و ایثارگر سوژه شبکه‌های اجتماعی و اینترنت شد، به طوری که توانست رتبه ۱تا ۶ برترین مباحث توییتر را به خود اختصاص دهد. فرزندان ایثارگر در انتظار جهت اجرای قانون از طریق حضور در اینترنت و نرم افزارهای ارتباط جمعی از جمله توییتر و اینستاگرام خواستار اجرای سریع و عوض کردن نکرده این قانون شده‌اند تا آنجا که کسری خدمت ایثارگران امروز برترین و داغ‌ترین عنوان توییتر بوده هست. عبارات #کسری_خدمت، #معافیت_و_خرید_خدمت_فرزندان_ایثارگر رتبه ۱ تا ۶ برترین مباحث توییتر را به خود اختصاص داده‌اند.

    ۲۷-هشتگ های قدردانی جهت #وعده_صادق سردار سلیمانی
    وعده ای که هشتگ اش جهت هر لحظه در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … ثبت شد تا جهانیان یادشان باشد عمل کردن به وعده‌ها بستگی به توانایی صاحبانشان دارد. مردم کشور عزیزمان ایران با به راه انداختن هشتگ وعده صادق از سردار دلیر و محبوب خود حاج قاسم سلیمانی به خاطر تحقق وعده‌اش جهت نابودی داعش، قدردانی کردند و این پیروزی را مراسم خوش حالی گرفتند.

    ۲۸- “#تقاص_می گیریم”/ هشتگی که بعد از بیانات رهبر انقلاب راجع به اغتشاشات اخیر داغ شد

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از سخنانشان در بیستم دی ماه امسال سه توصیه اساسی را خطاب به هیأت حاکمه امریکا مورد تأکید قرار دادند: اول: سرِ شما در حوادث اخیر به سنگ خورد و اگر در آینده تکرار کنید باز هم ناکام خواهید ماند. دوم: در این چند روز به کشور عزیزمان ایران خسارت زدید، این کار بی تقاص نخواهد ماند و سوم: این کسی که به گفته خود امریکایی‌ها تعادل روحی- روانی ندارد، بداند که این دیوانه‌بازی‌های نمایشی، بی‌جواب نخواهد ماند.

    بعد از سخنان مقام معظم رهبری بازدیدکنندگان اینترنت با راه انداختن هشتگ #تقاص_میگیریم نسبت به این عنوان تصویر العمل نشان دادند.

    ۲۹- تصویر العمل گسترده بازدیدکنندگان به صحبت ترامپ درسازمان ملل/دشمنی‌ آمریکایی ها با ملت کشور عزیزمان ایران تمامی ندارد(#shutuptramp)
    دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مانند روسای جمهور سابق این کشور در صحبت سالیانه خود در شرکت ملل ضمن ترساندن ایران، دروغ پراکنی و ادعاهای بی پایه و اساس همیشگی را علیه کشورمان تکرار کرد.

    ترامپ ولی پا را فراتر گذاشته و سخنان وقیحانه و گستاخانه تری را در صحبت خود مطرح کرد که تصویر العمل گسترده بازدیدکنندگان ایرانی در اینترنت را به همراه داشت و آنها با راه اندازی هشتگ ” شات آپ ترامپ ” به سخنان وی تصویر العمل نشان داده و این هشتگ را داغ کردند.

    ۳۰- تصویر های سلفی نمایندگان مجلس با موگرینی (#سلفی_حقیر)

    انتشار گسترده تصویر های سلفی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بحث های فراوانی رادر اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … دامن زد. بازدیدکنندگان اینترنت نیز در تصویر العمل به این حرکت ناپسند این مطلب را به صورت گسترده در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … منتشر کردند و همین عنوان با عث شد سلفی نمایندگان مجلس نیز به هشتگ های داغ سال ۹۶ بپیوندد.

    گزارش از سعید پیرزاده

    انتهای پیام/

    ۳۰ هشتگی که ایرانیان در اینترنت داغ کردند

    واژه های کلیدی: کاربران اینستاگرام | شبکه های اجتماعی | شبکه اجتماعی | جام جهانی | اینستاگرام | جام جهانی | اینترنت | ایرانیان | ایرانی | ارومیه | تصویر

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • جعبه هدیه کتاب
  • چاپ کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • چاپ کتاب آمازون