حوادث چون روزها سپری می شوند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » نام کدام خیابان مصدق می شود؟

    نام کدام خیابان مصدق می شود؟

    رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، راجع به آخر نامگذاری خیابانی به نام مصدق و ساختمانی به اسم حجاریان توضیحاتی را ارائه کرد.

    نام کدام خیابان مصدق می شود؟

    رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، راجع به آخر نامگذاری خیابانی به نام مصدق و ساختمانی به اسم حجاریان توضیحاتی را ارائه کرد.

    تصمیم نهایی شورای شهر راجع به استفاده از نام مصدق و حجاریان

    محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران، صبحگاه امروز در نشست خبری با بیان اینکه خبرنگاران دراین مدت منتشر شدن صحیح و سریع خبر به مردم اطلاع رسانی کردند، گفت: از این افراد تقدیر می کنم. وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر از ابتدای شروع به کار شورای پنجم، ۳۵ جلسه رسمی و ۱۵ جلسه فوق العاده داشتند، گفت: اعضای کمیسیون در مجموع، ۳۰ تذکر ارائه کردند.

    عبارات مهم : شورای شهر تهران – کمیسیون فرهنگی
    عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه یکی از کمیته های فرعی، کمیته وام به خبرنگاران و نخبگان بوده است، گفت: زمانی که این کمیته در اختیار ما قرار داده شد با یک تصمیم سخت مواجه بودیم، آیا که در دوره قبل اعضای کمیته وام، ۱۸۰۰ نفر را مشمول پرداخت وام اعلام کردند، ولی این در حالی بود که میزان اعتبارات به شدت محدود بود، به گونه ای که شاید ۴ سال، عمر شورای شهر کفاف پرداخت وام به این افراد را نمی کرد. بنابراین نهایتا تصمیم گرفته شد که سقف وام را از ده میلیون تومان به پنج میلیون تومان تقلیل دهیم تا تعداد افراد بیشتری را مشمول بر شوند.

    وی در پاسخ به سوالی در خصوص نامگذاری خیابانی به نام مصدق، گفت: در مراسم عوض کردن نام بزرگراه نیایش به آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت اسلام والمسلمین دعایی، پیشنهاد داد که خیابانی به نام مصدق شود و بعد از شکل گیری کمیسیون نامگذاری از دعایی خواستیم که این پیشنهاد خود را مکتوب اعلام کند و وی نیز پیشنهاد داد که خیابان نفت را به نام مصدق عوض کردن نام دهند، ولی آخر در بررسی ها به دو گزینه بلوار کشاورز و خیابان کارگر رسیدیم.

    بعد از بررسی ها پیشنهاد شد که میدان انقلاب تا راه آهن به نام خیابان کارگر و انقلاب به سمت بالا نیز به نام مصدق نامگذاری شود که این پیشنهاد در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تصویب شده است هست. امیدواریم تا آخر سال ۹۶ و روز ملی شدن صنعت نفت، این عوض کردن نام در دستور کار صحن قرار گیرد و به تصویب برسد.

    عضو شورای شهر تهران، همچنین در خصوص چرایی نامگذاری ساختمان شماره دو شورای شهر به نام سعید حجاریان، گفت: چندی پیش به عیادت دکتر شیبانی عضو پیشین شورای شهر رفتیم و در آن مراسم پیشنهاد شده است به علت جایگاه این فرد، ساختمان شماره یک شورا به نام دکتر شیبانی نام گذاری شود و در همان جلسه بعضی پیشنهاد دادند که صحن شورا به نام دکتر شیبانی نام گذاری شود که رد شد و در همان جلسه نیز بعضی دیگر پیشنهاد کردند که ساختمان شماره دو نیز به نام سعید حجاریان نام گذاری شود. البته بعد از انتشار این خبر، سعید حجاریان با یکی از سایت ها مصاحبه کرد و خواستار توقف نامگذاریش بر روی یکی از ساختمان ها شد و با توجه به نارضایتی وی، عملا عنوان منتفی می شود.

    در ادامه، حجت نظری رییس ستاد توان افزایی شرکت های مردم نهاد، با بیان اینکه این ستاد بر اساس مصوبه شورای شهر تجهیز شده است و دوازده نفر باید عضو شورای مرکزی این ستاد باشند، گفت: تا امروز توانستیم ۱۱ عضور را معرفی کنیم و بر اساس مصوبه تا تکمیل شدن اعضاء، نمی توانیم فعالیت داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه نماینده استانداری، هنوز مشخص نشده هست، تصریح کرد: چندی پیش نامه ای به ما اعلام شده است و دو نفر را به ما معرفی کردند، این در حالی است که باید یک نفر را به ما معرفی می کردند و عملا تا نفر آخر معرفی نشود هیچ اقدامی صورت نخواهد گرفت و امیدواریم هر چه سریعتر استانداری نماینده خود را اعلام کند.

    نظری با اشاره به اهم کدپروژه های تازه و زیاد کردن در ردیف بودجه سال آینده در حوزه همکاری سمن و … افزود: زیاد کردن ۲۰ درصدی اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و زیاد کردن ۳۳ درصدی برگزاری جشنواره های فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر زیاد کردن نشاط اجتماعی، زیاد کردن ۲۲ درصدی بابت حمایت از تشکل های مردم نهاد از مهمترین کد پروژه های مهم سال ۹۷ است.

    وی با بیان اینکه، برای نخستین بار اختصاصا ردیف کمک به توسعه و تجهیز مدارس و همچنین توسعه و تجهیز مدارس کودکان استثنایی در بودجه ۹۷ مد نظر قرار گرفته است، گفت: ایجاد کد پروژه تازه با عنوان ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی و کودکان کار و همچنین طراحی و احداث موزه اسباب بازی ایرانی از مهمترین کدپروژه های تازه در سال ۹۷ بوده است.

    علی اعطا سخنگوی شورای شهر، نیز در پاسخ به سوالی در خصوص عدم نگهداری منزل های تاریخی که لوکیشن فیلم های قدیمی می شوند، گفت: تا زمانی که یک باور عمومی در رابطه با فضای اجتماعی منزل های تاریخی ایجاد نشود، نمی توان کار مثبتی انجام داد. وی با بیان اینکه خوشبختانه در جامعه ایرانی به سمت نگاه حفظ منزل های تاریخی با نگاه ارزش مالی و در جهت جلوگیری از تخریب و نوسازی شکل گرفته هست، گفت: البته دستگاهایی که این منزل های قدیمی را در اختیار دارند، باید در اداره این منزل ها فعال تر ظاهر شوند.

    وی با بیان اینکه در چند سال نهایی مدیریت قبلی شهرداری، در مورد حفظ بناهای تاریخی و بافت تاریخی، اتفاقات خوبی رخ داده هست، گفت: به دنبال آن هستیم که از طریق کمیسیون فرهنگی و شهرسازی شرایطی را فراهم کنیم تا کسانی که این منزل های قدیمی را در اختیار دارند، نسبت به نگه داری از این اماکن اقدام کنند و بتوانند ارزش افزوده و ثروتی از این منزل ها به دست آورند.

    اعطا در بخش دیگری در نشست خبری که در منزل موزه استاد معین و موزه امیر جاهد برگزار شد، به مصوبه برج باغ اشاره کرد و گفت: شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران برنامه ای جهت لغو مصوبه برج باغ دارد و امیدواریم تا قبل از آخر امسال بتوانیم با هماهنگی های انجام شده، مصوبه برج باغ را در پایتخت کشور عزیزمان ایران لغو کنیم. وی افزود: مقام معظم رهبری، در سخنان خود در روز درخت کاری به حفظ باغستان ها تاکید داشتند و یکی از موانع تحقق دستور رهبری مصوبه برج باغ است که با این مصوبه باغات پایتخت کشور عزیزمان ایران از بین رفته است وسعی داریم با لغو این مصوبه باغ های پایتخت کشور عزیزمان ایران را حفظ کنیم.

    در ادامه، فرهود شهردار منطقه چهارده، با بیان اینکه خانه استاد معین در سال ۸۳ به وسیله شهرداری خریداری شد، تصریح کرد: این موزه دو باب منزل بوده است که منزل امیرجاهد موسیقی دان و استاد معین بوده که این دو ادغام و تبدیل به منزل موزه استاد معین و جاهد شد. این منزل لوکیشن سریال شهرزاد بوده است و در سال های ۹۴ به بعد که مدیریت این منطقه به من سپرده شده است هست، تلاش کردیم با گشودن درهای این منزل به روی اهالی هنر باعث رونق آن شویم که خوشبختانه این منزل مورد استقبال اهالی هنر قرار گرفته است.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir


    نام کدام خیابان مصدق می شود؟

    واژه های کلیدی: شورای شهر تهران | کمیسیون فرهنگی | شورای شهر | ساختمان | ایرانی | کمیسیون | معرفی | تهران | ایران | تاریخی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • جعبه هدیه کتاب