سعادت عادت است آنرا پرورش دهید.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » ابلاغیه مدیر قوه قضاییه راجع به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

    ابلاغیه مدیر قوه قضاییه راجع به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

    با صدور بخشنامه‌ای از سوی مدیر قوه قضاییه “آیین نامه اجرایی ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کانون آنها” ابلاغ شد.

    ابلاغیه مدیر قوه قضاییه راجع به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

    با صدور بخشنامه ای از سوی مدیر قوه قضاییه “آیین نامه اجرایی ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کانون آنها” ابلاغ شد.

    آیین نامه اجرایی ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کانون آنها

    با صدور بخشنامه ای از سوی مدیر قوه قضاییه “آیین نامه اجرایی ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کانون آنها” ابلاغ شد.

    عبارات مهم : الکترونیکی – مراجع قضایی
    متن کامل این آیین نامه به شرح ذیل است:

    “آیین نامه اجرایی ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کانون آنها”

    در اجرای تبصره ۲ ماده ۶۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری ، آیین نامه اجرایی ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کانون آنها، به شرح مواد آتی است.

    ماده ۱ـ عبارات اختصاری در این آیین نامه در معانی زیر به کار میرود:

    مرکز: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه
    اداره کل: اداره کل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
    شورا: شورای مشورتی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
    دفتر/ دفاتر: دفتر/ دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
    کانون: کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
    مدیر دفتر: فردی که پروانه دفتر به نام او صادر شده است است.

    فصل اول: خدمات الکترونیک قضایی

    ماده ۲ـ اشخاص حقیقی یا حقوقی جهت طرح و پیگیری دعاوی و شکایات و سایر امور قضایی، از طریق «دفاتر خدمات قضایی» یا «درگاه خدمات قضایی» و با استفاده از سامانه های الکترونیکی و مخابراتی اقدام می نمایند.

    ماده ۳ـ دفاتر، دفاتری جهت طرح و پیگیری امور قضایی مراجعان در اینترنت می باشند و می توانند از میان دفاتر اسناد رسمی یا غیر آن برگزیده یا تأسیس شوند.

    ماده ۴ـ درگاه خدمات قضایی که در این آیین نامه به اختصار «درگاه» خوانده می شود، مدخلی جهت شروع و پیگیری امور قضایی در اینترنت است که به وسیله مرکز ایجاد می شود.

    ماده ۵ ـ در روش اقدام از طریق درگاه، خواهان یا شاکی دادخواست یا درخواست یا شکایت خود را به همراه مستندات مربوطه، به صورت سند الکترونیکی تبدیل نموده و بعد از محاسبه هزینه دادرسی به وسیله سامانه و پرداخت الکترونیک آن، کد رهگیری را اخذ و با همراه داشتن اصل مستندات، به دفتر مراجعه می نماید. دفتر بعد از تائید مطابقت اسناد الکترونیکی تهیه شده است با اوراق ابرازی از سوی متقاضی، آن را از طریق سامانه خدمات قضایی به مرجع ذی ربط ارسال می نماید.

    ماده ۶ ـ در روش اقدام از طریق دفتر، خواهان یا شاکی دادخواست یا درخواست یا شکایت خود را به همراه مستندات آن به دفتر تحویل می دهد. دفتر بعد از احراز هویت و محاسبه هزینه دادرسی از طریق سامانه و پرداخت الکترونیک آن، اسناد یادشده را به سند الکترونیکی تبدیل کرده و به رؤیت متقاضی می رساند و بعد از تایید مطابقت اسناد الکترونیکی تهیه شده است با اوراق ابرازی از سوی وی، آن را از طریق سامانه خدمات قضایی به مرجع ذی ربط ارسال می نماید.

    ماده ۷ ـ دفتر تحویل گیرنده اسناد، بعد از اخذ نشانی الکترونیکی و شماره گوشی خواهان یا شاکی و ثبت در سامانه ثنا، شماره رهگیری مربوط به پرونده را به همراه تأییدیه دفتر به وی تحویل می نماید و به او کتباً ابلاغ می کند که هرگونه اطلاع رسانی راجع به پرونده مذکور طبق قوانین تا آخرین مرحله رسیدگی، تنها از طرق مذکور انجام خواهد شد. همچنین خواهان یا شاکی متعهد می شود هرگونه عوض کردن در نشانی الکترونیکی یا شماره گوشی خود را با ورود به پایگاه مربوط ثبت نماید.

    ماده ۸ـ ابلاغ وقت و اوراق قضایی، از قبیل ابلاغ دادخواست و ضمایم آن به خوانده و احضار مشتکی عنه و ابلاغ هرگونه قرار و دستور قضایی به مخاطبان ذی ربط، مطابق آیین نامه نحوه استفاده از سامانههای رایانهای یا مخابراتی انجام می پذیرد.

    ماده ۹ـ از تاریخ تصویب این آیین نامه، ضابطان دادگستری، کارشناسان رسمی، شرکت های پزشـکی قانونی و زندان ها و سایر اشخاص و نهادهای مرتبط با دادرسی، مکلفند نتیجه کارها و گزارش ها و اجرای دستورات قضایی را بعد از عضویت و اخذ کد رهگیری از طریق سامانه خدمات قضایی به طریق الکترونیک ارسال نمایند.

    ماده ۱۰ـ ضابطان دادگستری مکلفند در جرایم مشهود و امور فوری بعد از انجام کارها اولیه و مهم و تشکیل پرونده مقدماتی به صورت غیرالکترونیکی، متعاقباً نسبت به ثبت پرونده و بازتاب نتیجه کارها در درگاه و ارسال الکترونیکی آن به مقام قضایی ذی صلاح و پیگیری و انجام دستورات مقام قضایی از طریق سامانه اقدام نمایند.

    ماده ۱۱ ـ در امور کیفری در صورتی که اقدام اولیه به صورت الکترونیکی ممکن نباشد، بعد از تقدیم شکایت به صورت غیرالکترونیکی به ضابطان یا مقامات قضایی و انجام کارها فوری، پیگیری پرونده و تقدیم لوایح دفاعی و اسناد و مدارک استنادی طرفین و وکلای آنها به طریق الکترونیک ادامه خواهد یافت.

    ماده ۱۲ـ رؤسای واحدهای ذیربط، مسئول اجرای مفاد این آیین نامه در حوزه تحت مدیریت خود می باشند و مرکز، متولی تأمین امنیت و سطوح دسترسی به سامانه و ایجاد تمهیدات مورد نیاز جهت اجرای این آیین نامه و نظارت بر حُسن اجرای آن و ارائه گزارش مستمر از میزان پیشرفت امور به رییس قوه قضاییه می باشد.

    ماده۱۳ـ مرکز موظف است با هماهنگی مراجع قضایی و شوراهای حل اختلاف و سایر مراجع ذیربط امکانات مورد نیاز را جهت ارایه خدمات الکترونیکی فراهم آورد.

    فصل دوم: تشکیلات و کارکنان دفتر

    ماده۱۴ـ دفتر با پیشنهاد اداره کل و موافقت رییس مرکز تأسیس می گردد. صدور ابلاغ مدیر دفتر با رییس مرکز می باشد.

    ماده۱۵ـ هر دفتر علاوه بر مدیر دفتر که باید به صورت تمام وقت در دفتر حضور داشته باشد، حداقل دارای یک کارشناس حقوقی و یک کارشناس فناوری اطلاعات و دو کارمند دفتری خواهد بود.

    تبصره ـ در صورتی که حجم خدمات وسعت پیدا کند اداره کل، دفاتر را مکلف به زیاد کردن منابع انسانی خواهد کرد.

    ماده۱۶ـ شرایط عمومی مدیر دفتر، کارشناس حقوقی، کارشناس فناوری اطلاعات و کارمندان دفتر به شرح ذیل است:

    ۱ـ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛

    ۲ـ التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه؛

    ۳ـ تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام و اخلاق اسلامی؛

    ۴ـ عدم اعتیاد به مواد مخدر؛

    ۵ ـ عدم سوء پیشینه کیفری؛

    ۶ ـ دارا بودن کارت آخر خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه جهت داوطلبان مرد؛

    ۷ ـ توانایی جسمی و معنوی لازم.

    ماده۱۷ ـ شرایط اختصاصی مدیر دفتر به شرح ذیل است:

    ۱ـ دارابودن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته های مرتبط با حقوق، فقه و علوم قضایی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی یا مدرک سطح دو یا بالاتر از حوزه های علمیه؛

    ۲ـ داشتن حداقل بیست و پنج سال سن؛

    ۳ ـ دارا بودن پنج سال سابقه کار مرتبط؛

    ۴ـ دارا بودن اطلاعات پایه و مهارت کار با رایانه مورد تأیید اداره کل جهت این سمت.

    تبصره ـ علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی فوق، افرادی که دارای سوابق خدمتی تأیید شده است باشند به تشخیص اداره کل، در اولویت قرار دارند.

    ماده۱۸ ـ شرایط اختصاصی کارشناس حقوقی به شرح ذیل است:

    ۱ـ دارا بودن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته های مرتبط با حقوق، فقه و علوم قضایی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی یا مدرک سطح دو یا بالاتر از حوزه های علمیه؛

    ۲ـ داشتن حداقل بیست و پنج سال سن؛

    ۳ـ دارا بودن اطلاعات پایه و مهارت کار با رایانه مورد تأیید اداره کل جهت این سمت.

    ماده۱۹ـ شرایط اختصاصی کارشناس فناوری دفتر به شرح ذیل است:

    ۱ـ دارا بودن مدرک کاردانی یا بالاتر در رشته های مرتبط با رایانه و فناوری اطلاعات از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی؛

    ۲ـ داشتن حداقل بیست و پنج سال سن؛

    ۳ـ دارابودن اطلاعات پایه و مهارت کار با رایانه مورد تأیید اداره کل جهت این سمت.

    ماده۲۰ ـ شرایط اختصاصی کارمندان دفتر به شرح ذیل است:

    ۱ـ دارا بودن مدرک کاردانی یا بالاتر ؛

    ۲ـ داشتن حداقل بیست و پنج سال سن؛

    ۳ـ دارابودن اطلاعات پایه و مهارت کار با رایانه مورد تأیید اداره کل.

    ماده۲۱ ـ دریافت پروانه و اشتغال در دفتر جهت افراد ذیل ممنوع می باشد:

    ۱ـ وکلای دادگستری و مشاوران عنوان ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و کارشناسان رسمی دادگستری؛

    ۲ـ قضات و سردفترانی که به انفصال دائم محکوم شده است و این محکومیت قطعیت یافته است؛

    ۳ـ شاغلان به امر تجارت طبق تعریف ماده ۲ قانون تجارت؛

    ۴ـ کارمندان و مستخدمان دولت و کارمندان مؤسسات عمومی غیردولتی.

    فصل سوم: اداره کل خدمات الکترونیک قضایی و شورای مشورتی

    ماده۲۲ـ اداره کل در مرکز تشکیل می گردد و علاوه بر انجام وظایف ذیل، مسئولیت حسن اجرای این آیین نامه را بر عهده دارد.

    الف ـ برگزاری فراخوان عضویت متقاضیان و بررسی و تأیید صلاحیت آنان؛

    ب ـ اظهارنظر نسبت به پیشنهاد شورا در مورد تقاضای صدور، تمدید، انصراف، لغو و تعلیق پروانه و جابجایی و جایگزینی دفتر و اعلام آن به ریاست مرکز؛

    ج ـ اظهار نظر نسبت به پیشنهاد شورا در خصوص تعیین میزان هزینه های مربوط به خدمات دفتر و حق عضویت هر سال دفاتر و تعیین میزان هزینه های مربوط به برگزاری فراخوان عضویت متقاضیان و بررسی و تایید صلاحیت آنان و اعلام آن جهت تصویب رییس مرکز، با تایید رییس قوه قضاییه؛

    د ـ نظارت بر حسن اجرای کلیه امور دفاتر و کانون ها و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آنها و گزارش آن به رییس مرکز؛

    هـ ـ اظهار نظر نسبت به پیشنهاد شورا در خصوص برنامه های راهبردی و عملیاتی، نظام نامه ها، شیوه نامه ها و دستور العمل های اجرایی، نظارتی، فنی و مالی مورد نیاز دفاتر و خدمات الکترونیک قضایی و اعلام آن جهت تصویب مدیر مرکز؛

    و ـ پیشنهاد عوض کردن وظایف و اختیارات کانون ها به رییس مرکز جهت تصویب ریاست قوه قضاییه؛

    زـ تعامل و هماهنگی با مراجع قضایی و دفاتر و سایر مؤسسات دولتی و عمومی به منظور ارایه خدمات بهتر در چارچوب قوانین و آیین نامه های مصوب.

    ماده۲۳ـ اعضای شورا پنج نفر می باشند و با پیشنهاد اداره کل و حکم رییس مرکز منصوب می شوند.

    تبصره: اعضای شورا نمی توانند همزمان عضو هیأت مدیره کانون باشند.

    ماده۲۴ ـ وظایف شورا به قرار ذیل است:

    الف ـ بررسی و پیشنهاد برنامه های راهبردی و عملیاتی، نظام نامه ها، شیوه نامه ها، و دستورالعمل های اجرایی، نظارتی و فنی و مالی مربوط به توسعه دفاتر و خدمات الکترونیک قضایی به اداره کل؛

    ب ـ پیشنهاد میزان هزینه های مربوط به خدمات دفتر به اداره کل؛

    ج ـ بررسی تقاضای صدور، تمدید، انصراف، لغو، تعلیق، پروانه، جابجایی و جایگزینی و پیشنهاد آن به اداره کل؛

    د ـ سایر امور محول از سوی اداره کل.

    فصل چهارم: کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

    ماده۲۵ـ قوه قضاییه جهت هماهنگی کلیه امور صنفی مربوط و نظارت بر حسن اجرای امور دفاتر، کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را در پایتخت کشور عزیزمان ایران و سایر مراکز استان حسب نیاز تحت نظارت خود تشکیل می دهد. کانون دارای استقلال مالی و از نظر نظامات، تابع قوه قضاییه خواهد بود. تا زمانی که در استانی کانون تشکیل نشده باشد، امور مربوط به دفاتر آن استان به عهده نزدیکترین کانون به آن استان می باشد.

    ماده۲۶ـ کانون به وسیله هیأت مدیره ای مرکب از هفت نفر به شرح ذیل اداره می شود:

    ۱ـ دو نفر از مدیران دفاتر از بین مدیران پیشنهادی اعضای کانون و تصویب رییس مرکز، با تایید رییس قوه قضاییه؛

    ۲ـ دو نفر از قضات با حـداقل ده سال سابقه قـضایی به پیشنهاد شورا و تصویب رییس مرکز، با تایید رییس قوه قضاییه؛

    ۳ـ مدیر یا نماینده تام الاختیار اداره کل خدمات الکترونیک قضایی؛

    ۴ـ یک نفر نماینده مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه؛

    ۵ ـ مدیر عامل کانون.

    تبصره ـ دوره تصدی اعضای هیأت مدیره سه سال و گزینش مجدد آنها بلامانع است.

    ماده۲۷ـ اعضای هیأت مدیره در نخستین جلسه با رأی مخفی، یک نفر را با اکثریت آراء، ترجیحاً از بین مدیران دفاتر خدمات، به عنوان مدیر عامل و از میان افراد مذکور در بند یک ماده ۲۶ این آیین نامه، یک نفر را به عنوان رییس هیأت مدیره و یک نفر را به عنوان خزانه دار گزینش خواهند کرد. جلسات هیأت مدیره با حضور اکثریت اعضاء تشکیل و تصمیمات هیأت مدیره با رای اکثریت اعضای هیأت مدیره معتبر هست. مدیرعامل کانون نماینده قانونی کانون در اجرای مصوبات هیأت مدیره است و مکاتبات کانون با امضای او و در امور مالی به همراه امضای خزانه دار معتبر خواهد بود.

    تبصره ـ مدیر عامل کانون باید به صورت تمام وقت در کانون حضور داشته باشد و جهت اداره دفتر خود کفیل معرفی کند.

    ماده۲۸ـ وظایف هیأت مدیره کانون به قرار ذیل تعیین می گردد:

    الف ـ نظارت بر حسن اجرای امور در دفاتر؛

    ب ـ بازرسی های دوره ای و موردی و جمع بندی نتیجه های بازرسی ها و ارسال آن به اداره کل جهت اتخاذ تصمیمات لازم؛

    ج ـ تدوین و تنظیم گزارش عملکرد دفاتر و پیشرفت کار و کارها مرتبط و ارسال آن به اداره کل؛

    د ـ پیشنهاد توسعه دفاتر در مناطق مختلف؛

    ه ـ بررسی و پیگیری شکایات واصله و تخلفات دفاتر و گزارش آن به اداره کل؛

    و ـ اجرای برنامه های آموزشی ابلاغی از سوی اداره کل دفاتر؛

    زـ بررسی پیشنهادهای واصل مربوط به تعیین و عوض کردن هزینه های مربوط به خدمات الکترونیک قضایی و حق عضویت هر سال و ارسال نتیجه های آن به اداره کل جهت تصویب در مراجع ذی صلاح.

    ماده۲۹ـ بودجه کانون از طریق حق عضویت دفاتر تأمین می شود و نحوه هزینه آن با تصویب هیأت مدیره و نظارت اداره کل خواهد بود.

    ماده۳۰ـ اداره کل می تواند بعضی از وظایف اجرایی خود را به هیأت مدیره کانون تفویض نماید.

    فصل پنجم: مقررات اداری و انتظامی

    ماده۳۱ـ با انصراف یا فوت مدیر دفتر، اداره کل می تواند نسبت به جایگزینی یا تأسیس دفتر تازه از بین متقاضیان اقدام نماید.

    ماده۳۲ـ ضوابط نظارت و بازرسی از دفاتر به پیشنهاد رییس مرکز و به تصویب رییس قوه قضاییه می رسد.

    ماده۳۳ ـ کانون موظف است براساس ضوابط، بازرسی های موردی یا دوره ای از دفاتر را به عمل آورده و گزارش مستدل و مستند خود را به اداره کل ارایه نماید. مدیران دفاتر موظف به همکاری با بازرسان می باشند.

    ماده۳۴ـ شکایات واصله از دفاتر و تخلفات گزارش شده است در هیأت بدوی و در صورت قابل تجدیدنظر بودن در هیأت تجدیدنظر مورد پیگیری قرار می گیرد.اعضای هیأت بدوی و تجدیدنظر به قرار ذیل می باشند:

    ۱ـ دو نفر از قضات جهت هریک از هیأت ها به گزینش رییس مرکز و تایید رییس قوه قضاییه؛

    ۲ـ یک نفر نماینده کانون غیر از اعضای هیأت مدیره در هیأت بدوی؛

    ۳ـ یک نفر نماینده اداره کل در هیأت تجدیدنظر.

    تبصره۱ـ یکی از قضات عضو هیأت با رأی اکثریت اعضاء به عنوان رییس هیأت گزینش می گردد.

    تبصره۲ـ جلسه هیأت با حضور کلیه اعضاء تشکیل و رأی اکثریت به وسیله رییس هیأت انشاء می شود.

    ماده۳۵ـ کارها تنبیهی انتظامی به قرار زیر است:

    ۱ـ تذکر شفاهی؛ ۲ـ اخطار کتبی؛ ۳ـ توبیخ کتبی با درج در پرونده؛ ۴ـ توبیخ با درج در سایت مرکز؛ ۵ ـ تعلیق موقت پروانه از سه ماه تا دو سال؛ ۶ ـ لغو دائم پروانه.

    ماده۳۶ـ محکومیت های ردیف یک تا چهار ماده ۳۵ این آیین نامه نسبت به محکوم علیه قطعی هست. محکوم علیه می تواند ظرف مهلت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ نسبت به محکومیتهای ردیف ۵ و ۶ در هیات تجدیدنظر اعتراض کند. کلیه آراء صادره از هیات بدوی از سوی رییس مرکز قابل اعتراض است.

    ماده۳۷ ـ تخلفات انتظامی مدیر و کارکنان دفاتر به قرار زیر است:

    ۱ـ عدم راه اندازی هزینه خدمات در محل مناسب؛

    ۲ـ عدم حضور مدیر در ساعات اداری دفتر بدون عذر موجه؛

    ۳ـ تأخیر در ارسال آمار و اطلاعات درخواستی مراجع ذی صلاح؛

    ۴ـ تأخیر غیرموجه در ارسال یا درج اطلاعات یا اسناد مربوط در سامانه یا در سایر فرایندهای خدمات یا تقصیر در امور مذکور؛

    ۵ ـ عدم حضور فعال در دوره های آموزشی تعیین شده است به وسیله مرکز؛

    ۶ ـ عدم تحویل قبض رسید وجوه به ارباب رجوع؛

    ۷ـ عدم رعایت نکات امنیتی در حفاظت از اطلاعات و سامانه خدمات الکترونیک قضایی مطابق با ضوابط ابلاغی مرکز؛

    ۸ ـ واکنش‌ها خارج از نزاکت با ارباب رجوع و همکاران؛

    ۹ـ عدم همکاری با بازرسان؛

    ۱۰ـ خودداری از تحویل رونوشت به کسانی که قانوناً حق دریافت آن را دارند؛

    ۱۱ـ امتناع از واریز وجوه به حساب های مربوط که پرداخت آنها الزامی است؛

    ۱۲ـ دریافت وجه زیاد از هزینه های تعیین شده؛

    ۱۳ـ افشای اطلاعات اصحاب دعوا به افراد غیرمسئول و عدم رعایت حریم خصوصی؛

    ۱۴ـ عدم رعایت مقررات و ضوابط مربوط.

    ماده ۳۸ ـ چنانچه هیأت های بدوی و تجدیدنظر در حین پیگیری به تخلفات از وقوع جرمی مطلع گردند مکلفند مراتب را به مرجع قضایی ذی صلاح اعلام نمایند.

    تبصره۱ـ پیگیری به جرائم به وسیله مرجع قضایی ذی صلاح مانع از پیگیری به تخلفات انتظامی نخواهد بود.

    تبصره۲ـ استرداد شکایت مانع پیگیری انتظامی نیست، لیکن در فرض محکومیت موجب تخفیف مجازات است.

    تبصره۳ـ در صورتی که مدیر دفتر به محکومیت های انتظامی ردیف های یک تا چهار محکوم و بعد از قطعیت حکم مجدداً مرتکب تخلف گردد، حسب مورد به درجات بالاتر از حکم قبلی محکوم خواهد شد.

    ماده ۳۹ ـ این آیین نامه جایگزین آیین نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی، مصوب ۲۲ /۳/ ۹۱ و دستورالعمل ضوابط و شرایط تاسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی، مصوب ۲۶ /۲ /۹۲ و اصلاحات آن است و در ۳۹ ماده و ۱۰ تبصره در تاریخ ۲۶/ ۱۲ /۹۶ به تصویب رییس قوه قضاییه رسید.

    صادق آملی لاریجانی»


    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir


    ابلاغیه مدیر قوه قضاییه راجع به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

    واژه های کلیدی: الکترونیکی | مراجع قضایی | الکترونیک | قوه قضاییه | اطلاعات | ارسال | اداره | خبر

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال