عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار ورزشی » تیم ملی در دو پست ضعف دارد/ هافبک های دفاعی پایین تر از سطح جهانی ، چراغپور

    تیم ملی در دو پست ضعف دارد/ هافبک های دفاعی پایین تر از سطح جهانی ، چراغپور

    کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد است تیم ملی در ۹ پست از ۱۱ پست، بازیکنانی با استانداردهای مورد نیاز جهت حضور در جام جهانی را دارد ولی در ۲ پست دچار ضعف هست.

    تیم ملی در دو پست ضعف دارد/ هافبک های دفاعی پایین تر از سطح جهانی ، چراغپور

    در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

    وبسایت رسمی برنامه نود – کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد است تیم ملی در ۹ پست از ۱۱ پست، بازیکنانی با استانداردهای مورد نیاز جهت حضور در جام جهانی را دارد ولی در ۲ پست دچار ضعف است.

    به گزارش وب سایت نود و به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان زیر نظر کارلوس کی روش در مسیر آماده سازی جام جهانی روسیه واقع شده است است و در این مسیر دیدار با تیم هایی مثل سیرالئون و تونس دیده شده است هست. رقبایی که باعث شد فدراسیون و کی روش هم مورد هجمه هایی قرار بگیرد و بعضا انتقادات تندی را متوجه برنامه ریزی های آماده سازی تیم ملی کرد.

    تیم ملی در دو پست ضعف دارد/ هافبک های دفاعی پایین تر از سطح جهانی ، چراغپور

    جلال چراغپور در خصوص پرسشها مربوط به تیم ملی و حریفان تدارکاتی این تیم نظرات خود را ارائه داد. وی با اشاره به شیوه آماده سازی که کی روش جهت تیم ملی در نظر گرفته بیان داشت: قبل از کی روش ما همواره شاهد این بودیم که تیم های ملی ما سالیان زیادی یک صورت تکراری و ثابت داشتند. ولی کی روش اتفاق دیگری رقم زد به این ترتیب که او با نگاهی تیزبین به دنبال بازیکنانی می گردد که از مردان منتخبش یا بهتر باشند یا در آینده بهتر بشوند و آنها را بدون هیچ رودربایستی با دیگران به تیم ملی دعوت می کند تا به موازات آماده سازی تیم مهم اش، نگاهی هم به آینده داشته باشد.

    تیم ملی دائما نو می شود

    سرمربی سابق تیم ملی کشورمان در ادامه بیان داشت: همانطور که بدن یک انسان مرتب بافت های فرسوده را با جایگزین کردن سلول های جوان و تازه ترمیم می کند، کی روش هم با همین شیوه در همه این سالها به صورت مداوم خون تازه را با استفاده از نیروهای جوان به کالبد تیم ملی دمیده است.

    کنار گذاشتن تدریجی بازیکنان بزرگی مثل نکونام، آندو، خسرو حیدری، بیگ زاده، امیرحسین صادقی، مهدی رحمتی، حقیقی و خیلی های دیگر و استفاده تدریجی از بازیکنان جوان و جا انداختن آنها در تیم ملی در جهت همین برنامه بوده هست. اگر امروز می بینیم جوانانی مثل بیرانود، نورافکن، جهانبخش، عزت اللهی، سردار آزمون، قدوس و خیلی های دیگر در تیم ملی تبدیل به بازیکنان کارآمدی شده است اند که استانداردهای حضور در جام جهانی را هم دارند ناشی از همین نحوه تفکر کی روش است.

    کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد است تیم ملی در ۹ پست از ۱۱ پست، بازیکنانی با استانداردهای مورد نیاز جهت حضور در جام جهانی را دارد ولی در ۲ پست دچار ضعف هست.

    در واقع می توان گفت تیم ملی با یک شیوه تدریجی در مدام در حال نو شدن و نو سازی است و در صورت استمرار همین روش ما می توانیم بدون وقفه تیم های ملی خوبی در همه سال های پیش رو داشته باشیم.

    تیم ملی در خط دفاعی عقب مانده

    کارشناس فوتبال کشور تصریح کرد: در فوتبال روز ۱۱ پست کلی تعریف می شود که جهت هر یک از این پست ها بازیکنانی با شاخصه های خاص وجود دارند که زیر مجموعه آن پست کلی هستند. بعنوان مثال ما یک پست هافبک دفاعی داریم ولی جهت همان پست هافبک دفاعی لااقل می توان ۶ نوع بازیکن خاص تعریف کرد و داشت. یا جهت مهاجم نوک لااقل ۴ نوع بازیکن می توان داشت. خوشبختانه در ۹ پست از ۱۱ پست ممکن دست کی روش حسابی باز هست. به عنوان نمونه ما در دفاع راست بازیکنان خوبی مثل غفوری و رضاییان را داریم که هر دو دارای استاندارهای حضور در جام جهانی هستند. یا در دفاع چپ نفراتی مثل محمدی و نورافکن و یا در خط حمله نفراتی مثل سردار، جهانبخش، کاوه رضایی، انصاریفر، قوچان نژاد و… ولی در ۳ پست دچار ضعف هستیم.

    ما در قلب خط دفاعی یک بازیکن مثل مرتضی پورعلی گنجی را داریم که کاملا در استانداردهای جهانی بوده و توانایی حضور در جام جهانی را دارد. ولی ظرفیت های مورد نیاز جهت زوج سازی کنار پورعلی گنجی را نداریم. ما در قلب خط دفاعی دو طیف بازیکن داریم. یکسیری بازیکنانی مثل جلال حسینی و پژمان منتظری که از تجربه بالایی برخوردار هستند ولی شرایط سنی آنها ایده آل نیست و یکسری هم بازیکنانی مثل مجید حسینی، خانزاده و روزبه چشمی که در شرایط معکوس با حسینی و منتظری هستند. یعنی شرایط سنی ایده آل ولی فاقد تجربه مورد نیاز جهت حضور در جام جهانی.

    تیم ملی در دو پست ضعف دارد/ هافبک های دفاعی پایین تر از سطح جهانی ، چراغپور

    این شرایط را در پست هافبک دفاعی هم داریم. شاید از نظر کمی بازیکنان زیادی جهت پست هافبک دفاعی داشته باشیم که شاخص ترین آنها امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی و علی کریمی هستند. ولی هر کدام از آنها دارای کمبودهایی هستند که باعث می شود از استانداردهای جام جهانی فاصله بگیرند. در این بین عالی ترین نفر امید ابراهیمی هست. ولی همین بازیکن از نظر فیزیکی از استاندارد مورد نیاز پایین تر است و فاقد قدرت سرزنی جلوی خط دفاعی است.

    این بررسی ها نشان می دهد که تیم ملی ما در ۲ پست قلب دفاعی و هافبک دفاعی که از پست های هم خانواده محسوب می شوند دارای کمبود بازیکن است و به همین علت تیم ملی در جام جهانی در خط دفاعی نسبت به سایر خطوط قدری عقب مانده است.

    فوتبال ما در این دو پست سازنده نبوده

    چراغپور بیان داشت: من در این زمینه ضعفی را متوجه کی روش نمی بینم. او از همه آنچه که فوتبال ما در اختیارش گذاشت استفاده کرد. حتی از امتحان نفراتی مثل خانزاده و کنعانی زادگان و امثالهم هم نگذشت. ولی فوتبال ما در این دو پست و به خصوص در قلب دفاع سازندگی مورد نیاز را نداشته و یا بهتر بگویم دچار فقر سازندگی بوده هست. لیگ ما نتوانسته در این سال ها بازیکنان زیادی را در این پست بسازد که از بین آنها عالی ترین ها گزینش شوند. 

    کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد است تیم ملی در ۹ پست از ۱۱ پست، بازیکنانی با استانداردهای مورد نیاز جهت حضور در جام جهانی را دارد ولی در ۲ پست دچار ضعف هست.

    باید نتیجه کار کی روش را نقد کرد نه شیوه آماده سازی اش را

    وی با وارد دانستن انتقاد بر منتقدین بازی های اخیر تیم ملی بیان داشت: می خواهم یک سئوال طرح کنم. اگر ما یک استاد آهنگری استخدام کنیم و فولاد، کوره و دیگر ابزار آهنگری را هم خودمان در اختیارش قرار دهیم و از او بخواهیم با آن متریالی که در اختیارش قرار دادیم یک شمشیر جهت ما بسازد، آیا باید از نوع روشن کردن کوره و در کوره قرار دادن آهن و چکش زدن بر آهن ایراد بگیریم یا باید منتظر باشیم تا نتیجه کارش که یک شمشیر باشد را به ما تحویل بدهد و بعد اگر آن شمشیر مسئله داشت آن را قضاوت کنیم؟

    در واقع کی روش همان استاد آهنگر است و بازیکنانی که فوتبال ما به او داده همان فولاد خام است و امکاناتی که در اختیارش گذاشتیم همان ابزار کار هستند. ما نباید لحظه به لحظه از کی روش و نحوه آماده سازی اش ایراد بگیریم. بلکه باید حاصل کار او را در جام جهانی ببینیم و سپس اگر مشکلی بود آن را بیان کنیم.

    تیم ملی در دو پست ضعف دارد/ هافبک های دفاعی پایین تر از سطح جهانی ، چراغپور

    سپردن کار به کی روش آزمون و اشتباه نیست. او یک مربی بزرگ و در کلاس جهانی است که امتحانش را چه در کشور عزیزمان ایران و چه در تیم های دیگر بعد داده هست. این سزا نیست که ما اینچنین بر او بتازیم و از قدم به قدم کارش ایراد بگیریم. بازی با تیم هایی نظیر تونس و حتی سیرالئون هم می تواند یکسری شاخصه های مثبت جهت فوتبال ما داشته باشد.

    در نبردهای تن به تن حریف سیرالئون نشدیم

    سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان ساخت: همین سیرالئون که این همه از آن ایراد می گیرند قبل از جام جهانی به ما نشان داد که تیم ملی از نظر قوای جسمانی برابر تیم های نیرومند کم می آورد. بازیکنان ما نتوانستند از نظر بدنی بر بازیکنان این تیم فائق امده و یا به تعبیر راحت تر بگویم در سراسر بازی از آنها کتک خوردند. بعد ما این وقت را داریم که با شناسایی این نقطه ضعف در زمانی که به شروع جام جهانی مانده حتی المقدور این ضعف را از بین ببریم و حتی بتوانیم آن را به نقطه قوت تبدیل کنیم.

     

    ۲۰۸۱

    واژه های کلیدی: جام جهانی | جام جهانی | خط دفاعی | بازیکنان | فوتبال | بازیکن | داخلی | تیم ملی کشور عزیزمان ایران

    تیم ملی در دو پست ضعف دارد/ هافبک های دفاعی پایین تر از سطح جهانی ، چراغپور

    تیم ملی در دو پست ضعف دارد/ هافبک های دفاعی پایین تر از سطح جهانی ، چراغپور

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی