آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » اخراج نیروهای شهرداری در نخستین روز سال ۹۷

    اخراج نیروهای شهرداری در نخستین روز سال ۹۷

    در روزهای اخیر نامه تعدیل و تسویه حساب به دست تعدادی از کارکنان قرادادی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران رسیده است.

    اخراج نیروهای شهرداری در نخستین روز سال ۹۷

    در روزهای اخیر نامه تعدیل و تسویه حساب به دست تعدادی از کارکنان قرادادی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران رسیده است.

    در سال تازه نزدیک به ۱۰ هزار نیرو باید با شهرداری خداحافظی کنند

    نظام ارزشیابی کارکنان قراردادی شرکت ها و معاونت های شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در آستانه سال از سوی معاونت مابع انسانی ابلاغ شد و چندین هزار کارمند می بایست با شرکت در آزمون ارزشیابی شرکت کنند. به نظر می رسد که در روزهای ابتدای سال ۱۳۹۷ نتیجه های آزمون ارزشیابی به واحدهای تابعه اعلام شده است و این واحدها می بایست افرادی را که حائز نمره بالای ۶۰ نشده اند، اخراج کنند.

    عبارات مهم : شورای اسلامی – شورای شهر
    نظام ارزشیابی به گونه ای طراحی شده است بود که بسیاری از کارمندانی که در سال های اخیر به عنوان کارمند در شهرداری و بخش های متفاوت آن مشغول به کار شده است اند، به مشکل می توانستند نمره بالای ۶۰ کسب کنند.

    در همین راستا در یکی از ابلاغیه های ارسال شده است به شرکت بهره برداری مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران و حومه آمده است: « با احترام نظر به اینکه در جهت اجرای دستورالعمل ارزیابی عملکرد کارکنان قرادادی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به شماره ۱۳۸۷۱۳۹ مورخ ۱۲ آبان سال ۹۶، افراد مشروحه ذیل جمعی آن مدیریت محترم امتیاز مورد نیاز را کسب ننموده اند، لذا امکان ادامه همکاری ایشان از تاریخ ۱ فروردین سال ۹۷ در شرکت بهره برداری مترو پایتخت کشور عزیزمان ایران و حومه مقدور نمی باشد، خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به ایشان ابلاغ تا جهت تسویه حساب و انجام مراحل بعدی به موسسه هادیان شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران مراجعه نمایند.»

    چنین دستورالعمل هایی جهت بسیاری از شرکت ها و معاونت های شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران صادر شده است تا با نیروهای قرادادی دیگر قرادادی منعقد نشود. این دستور العمل در جهت نامه ریاست شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت تعدیل ۴ درصد از نیروهای شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران واقع شده است است که به محمدعلی نجفی، شهردار مستعفی پایتخت کشور عزیزمان ایران ابلاغ شده است بود.

    در نامه محسن هاشمی به شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در رابطه با تعدیل نیروهای شهرداری آمده بود: «به موجب ماده ۱۱۷ مصوب برنامه پنج ساله دوم شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ابلاغی به شماره ۱۶۰٫۱۸۸۲٫۴۹۳۸ مورخ ۳۱ اردیبهشت ۹۳ شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران موظف است نسبت به بررسی صلاحیت عمومی و ارزیابی شایستگی ها و عملکرد کلیه کارکنان قراردادی و ساماندهی نیروی انسانی به نحوی که حداقل ۴ درصد از نیروهای قراردادی کم کردن یابد اقدام نماید»

    در ادامه این نامه عنوان شده است بود:«با عنایت به ساختار نامتناسب نیروی انسانی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران و افزوده شدن بیش از ۱۰ هزار نفر در ۱۸ ماهه نهایی دوره مدیریت قبلی و ضرورت اجرای مصوبه مذکور، سپاس گذار است دستور فرمایید تا قبل از آخر امسال گزارش حسن اجرای ماده مذکور را در تمامی سطوح سازمانی تهیه و به شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ارائه نمایید.»

    انتقاد به مازداد نیروهای فعال در حوزه شهری شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از همان بدو حضور اعضای شورای پنجم و مدیریت تازه شهری وجود داشت و نسبت به وجود ۶۸ هزار نیرو در این شرکت بارها گلایه هایی را وارد کرده بودند. ولی با این وجود در بیانات متفاوتی حتی از سوی محمدعلی نجفی، شهردار وقت پایتخت کشور عزیزمان ایران عنوان می شد که مدیریت تازه قصد کنارگذاشتن این نیروها را ندارد.

    شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در نشست روز ۲۴ مهرماه در پاسخ به سوالی راجع به نیروهای فعال در شهرداری و شایعه تعدیل آنها گفته بود: « بر اساس آخرین گزارش ۶۸ هزار و ۱۳۶ نفر به عنوان نیروی انسانی ذکر شده است هست. تعدادی کارگر و کارمند پیمانکاران خدماتی هم داریم که کار رفت و روب شهر، جمع آوری پسماند و… را انجام می دهند. اگر آن کارگران و کارکنان را هم حساب کنیم – البته کادر شهرداری نیستند – ماهانه ما به جانشینی از پیمانکار حقوق آنها را پرداخت می کنیم جمعش ۱۲۵ هزار نفر می شود ولی واقعا این افراد پرسنل شهرداری نیستند.»

    وی در عین حال عنوان کرده بود:« به هیچ عنوان قصد تعدیل و اخراج نداریم البته اگر کسانی اهل کار نباشند و یا معلوم شود با زد و بند وارد سیستم شده است و یا در محل کار نبوده و حقوق می گرفتند حساب آنها جدا است ولی باید از سایر کارکنان استفاده بهینه کنیم.»

    در همین زمینه ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در ۴ دی ماه سال گذشته با بیان اینکه در حال ساماندهی نیروها هستیم و قصدی جهت تعدیل نیرو وجود ندارد، خاطر نشان کرده بود: « در واقع این ساماندهی ها با نشانه ارتقاء بهره وری نیروی انسانی است ما هم اکنون در حال ایجاد یک بازار کار داخلی در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران هستیم تا این سبد را به گونه ای مدیریت کنیم که همه نیازهای نیروهای انسانی در شرکت های تابعه شهرداری برطرف شوند. تصمیم گرفتیم جهت این عنوان نخبگانی را از طریق آزمون جذب کنیم و اینکه گفته می شود آزمون قرار است جهت تعدیل نیرو اتفاق بیفتد به هیچ وجه صحت ندارد. در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران قصدی مبنی بر تعدیل نیرو وجود ندارد.»

    ولی با وجود چنین اظهاراتی عملیات تعدیل ۴ درصد نیروهای شهرداری با استفاده از نظام ارزشیابی پیش رفته و در سال تازه نزدیک به ۱۰ هزار نیرو باید با شهرداری خداحافظی کنند. ۴درصد نیرویی که نیروهای پیمانکاری به شمار می روند که در قالب شرکت های متفاوت جهت شهرداری کار می کردند و حقوق و مزایای آنها از محل بودجه عمرانی شهرداری تامین می شد. با تصویب شورای شهر چهارم اکثر کارکنان یاد شده است به صورت متمرکز از قالب شرکت های متفاوت پیمانکاری دربیان جمع و در موسسه هادیان شهر ساماندهی شدند.


    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: farsnews.com


    اخراج نیروهای شهرداری در نخستین روز سال ۹۷

    واژه های کلیدی: شورای اسلامی | شورای شهر | شهرداری | مدیریت | ایران | شهردار | خبر | اجتماعی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی