افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » توجه به بسته‌بندى کالا‌های ایرانی، صادرات را تقویت می‌کند

    توجه به بسته‌بندى کالا‌های ایرانی، صادرات را تقویت می‌کند

    خبرنگار | ایرانی | محصولات | اقتصادی | خارجی | تخصصی | بازار | ایران | ایرانی

    توجه به بسته‌بندى کالا‌های ایرانی، صادرات را تقویت می‌کند

    یکی از نارسایی‌های پیش رو، در حوزه تولید داخلی، به بسته‌بندی ضعیف آنها باز می‌گردد، مقوله‌ای به ظاهر راحت که عامل هدر رفت بسیاری از وقت های اقتصادی و تنزل جایگاه کالای ایرانی است.

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، جهت ارتقای جایگاه تولیدی کشور، توجه به مجموعه‌ای از عوامل و مولفه ها، مهم هست، امری که به ظاهر راحت که متاسفانه به علت کم توجهی و بی‌توجهی باعث وقت سوزی‌های بسیاری در بازار داخلی و خارجی شده است و همین عنوان بستر را جهت پیشی گرفتن رقبای کشور عزیزمان ایران در بعضی از کالا‌ها و محصولات هموار ساخته است.

    یکی از این موارد به سبک و سیاق بسته‌بندی کالا‌ها معطوف می‌شود.

    توجه به بسته‌بندى کالا‌های ایرانی، صادرات را تقویت می‌کند

    حسین طائفی، یکی از فعالان عرصه چاپ و بسته‌بندی در استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به نقش تعیین کننده بسته‌بندی و نوع چاپ، در عرضه و فروش کالا‌ها و محصولات داخلی، اظهار کرد: یک بسته‌بندی مناسب تابعی است از شکل، فرم، رنگ و عنصرهای تصویری و گرافیکی که مجموعه این عوامل شکل دهنده یک بسته‌بندی حرفه‌ای است و به واقع همین مولفه‌ها است که بازار یک منطقه و جامعه نشانه محصولات تولیدی را مجذوب خود می‌کند.

    وی افزود: پرداختن به امر بسته‌بندی به صورت تخصصی در قالب یک گزارش نمی‌گنجد، لیکن این حوزه، فعالیتی تخصصی و حرفه‌ای است که فعالان این عرصه بعد از سال‌ها فعالیت، آموزش و کسب تجربه به جایگاهی دست می‌یابند که می‌توانند خود را به عنوان یک بَستِه بَندِ کار بَلَد و خِبرِه معرفی کنند.

    طائفی تصریح کرد: به واقع یک بسته بندی مناسب علاوه بر حفاظت و حراست مناسب از آن کالا باید معرف ویژگی‌ها و شاخص‌های آن محصول باشد و مضافا بر آن، چنان مخاطب را مجذوب نماید که به نوعی او را مُجاب به خرید آن کند.

    این فعال در حوزه چاپ و بسته بندی گفت:به واقع می‌توان بسته‌بندی را شناسنامه آن محصول و کالا نامید و در صورت ایفای نقش موثر بسته‌بندی که حصول آن مستلزم حرفه‌ای بودن بسته‌بندی هست، کالا به محصولی پویا و ارزنده در اذهان و مخاطبان تبدیل می‌شود و بالعکس در صورت بسته‌بندی نامناسب، کالا و محصول عرضه شده است حتی در صورت برخورداری از کیفیت مناسب، آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

    خبرنگار | ایرانی | محصولات | اقتصادی | خارجی | تخصصی | بازار | ایران | ایرانی

    وی افزود: حال آنکه با بسته‌بندی مناسب می‌توان کالای عرضه شده است را آنچنان با ارزش افزوده فزاینده‌ای همراه کرد که بعضا ضریب آن ۵۰ تا ۶۰ درصد و حتی زیاد نیز برآوُرد می‌شود.

    این فعال در حوزه چاپ و بسته‌بندی در پاسخ به سئوال خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، در خصوص مصادیق و نمونه‌هایی از این میزان ارزش افزوده در بازار، گفت: محصولات متعددی در بازار کشور‌های خارجی وجود دارد که به علت بسته‌بندی مناسب با قیمت و ارزش افزوده خیره کننده‌ای به فروش می‌رسند که لوازم آرایشی، عطر، ادکلن، مصنوعات چرمی، ساعت و حتی بعضی از محصولات زراعی و باغی از نمونه‌های آن به شمار می‌رود.

    طائفی تصریح کرد:کم نبوده مواردی از محصولات زراعی و باغی که به علت عرضه فله‌ای آن از رقبا بازمانده و با وجود کیفیت بسیار بالای آن به قیمت پایین و ناچیزی عرضه و فروخته شده است اند.

    وی افزود: زعفران ایرانی، نمونه بارزی از این محصولات است که به کرات گزارشات متعددی از سوی رسانه‌ها در ارتباط با آن منتشر و منعکس شده است و آنچنان که شواهد و قرائن نشان می‌دهد، اسپانیا و امارات متحده عربی زعفران را از کشور کشور عزیزمان ایران خریداری می‌کند و با بسته‌بندی مناسب و حرفه‌ای با قیمت مضاعف و فراتر، به نام خود، آن را عرضه و صادر می‌کند.

    لزوم آشنایی دقیق بازار صادراتی و فرهنگ جامعه نشانه محصولات صادراتی

    علی یزدان راد، از فعالان اقتصادی غرب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، در تشریح نقش حائز اهمیت بسته‌بندی و نِمود بصری کالا‌ها و محصولات در عرضه و فروش آن، گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد آنچنان غفلت و بی‌توجهی شده است که امروز در عرصه صادرات از بسیاری کشور‌ها باز مانده‌ایم.

    وی افزود: باید با صراحت به این واقعیت تلخ اذعان کرد که فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه موجود در کشور آنچنان وسیع، گسترده، متکثر و متنوع است که بسیاری از کشور‌های منطقه، همچون ترکیه و امارات فاقد آن می‌باشند، ولی با برنامه‌ریزی مناسب موفق به برخورداری از چنان اقتصاد قدرتمندی شده‌اند که مقایسه آن با اقتصاد فعلی کشورمان امکان پذیر نیست و به اعتقاد بنده این اوضاع نه از باب ضعیف بودن کشور از حیث وقت ها، استعداد‌ها و توانمندی ها، بلکه ناشی از بی برنامگی، غفلت و بی‌توجهی است.

    توجه به بسته‌بندى کالا‌های ایرانی، صادرات را تقویت می‌کند

    این فعال اقتصادی در ادامه بیان کرد: یکی از این موارد به ویژگی‌ها و خصوصیات ظاهری کالا‌ها باز می‌گردد که در قالب بسته‌بندی قابل تعریف و تشریح می‌باشد که خود فعالیت و رسته‌ای تخصصی است که نمی‌توان در سطور گزارشات رسانه‌ها آن را آموزش داد و توصیف کرد، ولی بصورت کلی، تاثیر آن در بازار بصورت ملموسی قابل احساس است.

    وی افزود: حتی در بازار داخلی کشور، مشاهده می‌شود که عموم مردم به کالای خارجی به علت بسته‌بندی مناسب، ذهنیت مثبت‌تری دارند و این در شرایطی است که کالای ایرانی و مشابه آن به علت فقدان بسته بندی مناسب، مهجور و منزوی می‌ماند.

    یزدان‌راد گفت: امروزه شاهد هوشمندی کشور‌هایی همچون چین و غیره هستیم که حتی با مطالعه ذائقه بازار کشور‌های نشانه و فرهنگ مردم آنها، اقدام به بسته‌بندی کالادر رنگ ها، لوگو‌ها و نمود‌های بصری متنوعی می‌کنند و با توجه به تأثیرگذاری این مولفه، انتظار می‌رود در این امر، ورودی جدی داشته باشیم که قطعا با توجه به این موضوع، شاهد فروش و عرضه مناسب‌تر کالا‌های ایرانی در بازار داخلی و خارجی خواهیم بود و قطعا حصول این امر مصداق بارزی از حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی خواهد بود.

    این فعال در حوزه اقتصادی، مطرح کرد: بعضی از تولیدکنندگان داخلی، بسته بندی را قربانی قیمت پایین‌تر می‌کنند که به اعتقاد بنده این تصور و ذهینتی اشتباه است و می‌طلبد از تجارب کشور‌های پیشرفته و توسعه یافته در این خصوص بهره گیری کنیم در غیر اینصورت همچنان شاهد وقت سوزی‌های بسیاری در عرضه و فروش کالای تولید داخلی خواهیم بود.

    خبرنگار | ایرانی | محصولات | اقتصادی | خارجی | تخصصی | بازار | ایران | ایرانی

    وی افزود: بعضا دیده می‌شود بسته‌بندی یک کالا آنچنان جالب و قشنگ است که خریدار را مُتِحَیِر و مجذوب خود می‌کند و مشتری از دور انداختن بسته‌بندی کالا صرف نظر می‌کند و این عنوان نشان دهنده نقش نافذ بسته‌بندی در فروش کالا در بازار داخلی و یا عرضه آن در بازار‌های خارجی است.

    این فعال اقتصادی در آخر یادآور شد: نباید این واقعیت را نادیده انگاشت که بسیاری از کالاها، حتی ضمن برخورداری از عالی ترین کیفیت به علت بسته‌بندی نامطلوب آنچنان که باید دیده نمی‌شوند و مجموعه موارد اشاره شده است گواهی است بر صحت صدق این ادعا که بخش قابل توجهی از ضریب فروش کالا‌ها و محصولات تابع و مرهون بسته‌بندی شکیل و حرفه‌ای آن است.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: خبرنگار | ایرانی | محصولات | اقتصادی | خارجی | تخصصی | بازار | ایران | ایرانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال