خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان. (دکتر علی شریعتی)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » بورس کشور عزیزمان ایران با ۹ کشور دنیا تعامل کرد

    بورس کشور عزیزمان ایران با ۹ کشور دنیا تعامل کرد

    بیژنی گفت: تا به امروز بورس ایران، با ۹ کشور آلمان، سوییس، ترکیه، چین، هنگ کنگ، عمان، یونان، عراق و هند در مباحث متفاوت اقدام به تعامل کرده است.

    بورس کشور عزیزمان ایران با ۹ کشور دنیا تعامل کرد

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از شرکت بورس و اوراق بهادار؛ بهادر بیژنی، جانشین مدیر شرکت بورس در امور بین الملل اظهار کرد: این برنامه با همکاری مسوولانی که هم در حوزه فاینانس و هم در حوزه بورس فعالیت داشته تنظیم شده است که یکی از نکات بسیار مهم در این برنامه، وجود یک رهیافت فعالانه به جای یک رهیافت تصویر العملی هست. به عنوان مثال اگر احساس کنیم که باید با نهاد ناظری ارتباط داشته باشیم، بهتر است خودمان به سراغ آن ها برویم. منتظر نباشیم آن ها ارتباط را برقرار کنند یا اگر فکر می کنیم بعضی از بازیگران بازار سرمایه، مورد نظر و جزو اهداف ما هستند، خودمان فعالانه برویم، به جای این که منتظر بمانیم آن ها سراغ ما بیایند. به نحوی تلاش شد که دید مارکتینگ را توسعه دهیم.

    همکاری با بورس های دنیا

    جانشین رییس شرکت بورس و اوراق بهادار با اشاره به ارتباط نهاد ناظر با فعالان بازار سرمایه در زمینه بین المللی شدن بیان کرد: در این خصوص چند فعالیت مهم صورت گرفته هست. مورد اول در صنعت نهادهای ناظر است که توانستیم با چند نهاد ناظر ارتباط عمیق، درازمدت و سازنده برقرار کنیم. از سویی دیگر شرکت بورس تلاش کرد، به جای این که با تعداد بسیار زیادی نهاد ناظر ارتباط سطحی و کم عمقی داشته باشد، با چند نهاد به تعاملات جدی برسد.

    وی تصریح کرد: یکی از این ارتباطات موفق با نهاد ناظر آلمان «بافین» هست، که با همکاری آن ها در کشور عزیزمان ایران ورکشاپ برگزار شد. همچنین در این مدت کشور عزیزمان ایران هم در آلمان حضور پررنگی داشت و از زمانی که موافقت نامه میان طرفین امضا شد، جلسات متعددی بین دو کشور برگزار شد. آلمانی ها در بحث آیسکو حمایت جدی ای از کشور عزیزمان ایران داشتند. علاوه بر آن، بیش از ۵۰ درصد حجم سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور عزیزمان ایران متعلق به آلمانی ها است.

    بورس کشور عزیزمان ایران با ۹ کشور دنیا تعامل کرد

    همکاری بازار سرمایه کشور عزیزمان ایران و چین

    وی با اعلام خبر همکاری بازار سرمایه کشور عزیزمان ایران و چین بیان کرد: همچنین شرکت بورس و اوراق بهادار طی مدت اخیر ارتباط بسیار خوبی با نهاد ناظر بورس هنگ کنگ، عمان و یونان داشته هست. آخرین خبری که در این خصوص مطرح است همکاری های یکسان کشور عزیزمان ایران با نهاد ناظر بازار سرمایه چین هست. طی مذاکراتی که صورت گرفت توانستیم یک موافقت نامه امضا و پروژه های مختلفی را تعریف کنیم.

    ارتباط با «کامسک»

    بیژنی بخش دوم فعالیت های بین المللی شدن را در سطح نهادهای منطقه ای یا نهادها و شرکت های خاص بیان کرد و گفت: ارتباط ما با «کامسک» کمیته دائمی همکاری های اقتصادی شرکت همکاری اسلامی، مثالی از ارتباط ما در سطح نهادهای منطقه ای هست. در این زمینه ما توانستیم رییس یکی از بخش های این کمیته باشیم و در بخش دیگر نایب رییس هستیم. همچنین در IFSP که در واقع آیسکو اسلامی هست، فعالیت ما جدی تر شده است هست. در زمینه قانونگذاری این کمیته حضور کشور عزیزمان ایران جدی است به طوری که در این جلسات معاون حقوقی شرکت بورس کشور عزیزمان ایران نیز حضور دارد.

    تلاش جهت تبدیل عضویت در IOSCO

    این مقام مسئول در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به حضور کشور عزیزمان ایران در آیسکو بیان کرد: در سطح نهادهای بین المللی بااهمیت ترین فعالیت کشور عزیزمان ایران عضویت در IOSCO است.این در حالی است که بیش از یک سال است که شرکت بورس عضو پیوسته آیسکو شده است و در تلاش است به عضو عادی تبدیل شود و تا امروز چند مرحله از تصویب عضویت عادی کشور عزیزمان ایران در این نهاد طی مشورت های بسیار زیادی انجام شده است هست. در این زمینه ما با نهاد ناظر سوییس یا همان «فینما» و نهاد ناظر ناظر آلمان جلسه حضوری داشته ایم و حمایت آن ها را جلب کرده ایم.

    وی در ادامه افزود: در بحث گفتگوی مالی مذاکرات یکسان شرکت بورس، بانک مرکزی و طرف های سوییسی را در دستور کار داشته ایم. در این زمینه سوییسی ها به حمایت از عضویت عادی ما در IOSCO اشاره کرده اند.

    بیژنی گفت: تا به امروز بورس ایران، با ۹ کشور آلمان، سوییس، ترکیه، چین، هنگ کنگ، عمان، یونان، عراق و هند در مباحث متفاوت اقدام به تعامل کرده است.

    جزییات بررسی پرونده ایران

    در مرحله اول پرونده ما در تیم ارزیابی با حضور کشورهایی چون انگلیس، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، نهاد ناظر کبک و یونان بررسی شد و اعلام کردند که ما استانداردهای مورد نیاز جهت همکاری با IOSCO به صورت عضو عادی را دارا هستیم. بعد از حصول این موافقت که یکی از مراحل بسیار مهم عضویت عادی ما در آیسکو هست، پرونده ما به تیم ناظر ارسال شد که در حدود ۳۰ نهاد ناظر از کشورهای مهم دنیا در آن عضو هستند.

    بیژنی در ادامه توضیح داد: تا به حال چندین جلسه برگزار شده است هست. در این زمینه طی همین چند روز نیز مشغول تعامل با IOSCO و پاسخگویی به سوالات آنان بودیم. با وجود اینکه در بسیاری از نهادهای بین المللی عضو هستیم، ولی عضویت در آیسکو ماهیت دیگری دارد. به جرات می توان گفت که عضویت عادی کشور عزیزمان ایران در این نهاد، عنوان بسیار جالب، جالب و جدی است.

    جذب سرمایه گذار خارجی

    جانشین رییس شرکت بورس، بین المللی شدن بورس را مسیری جهت جذب سرمایه گذار خارجی دانست و گفت: تصوری که از بین المللی شدن بازار سرمایه وجود دارد، مربوط به زیاد کردن میزان جذب سرمایه گذار خارجی است.این توصیه مقبول است که هر چقدر سرمایه گذاری خارجی بیش تری جذب شود فضای بازار سرمایه مطلوب تر می شود، ولی واقعیت این است که بین المللی شدن بازار سرمایه را نباید نادیده گرفت.

    ارتقای استانداردها

    وی در تشریح این عنوان بیان کرد: یکی از بااهمیت ترین تاثیرات بین المللی شدن بازار سرمایه بالا رفتن استانداردها در بازار داخلی هست. این توصیه قابل قبول است که حجم سرمایه گذاری خارجی هنوز در ارزش بازار سرمایه نیست.برای همین بیش ترین و بااهمیت ترین تاثیر بین المللی شدن را در زیاد کردن استانداردهای بازار سرمایه می بینم. به عنوان مثال بسیاری از قوانین کنونی بازار، مانند قانون توسعه و قانون بازار، به علت الزاماتی بود که به منظور عضویت در نهادهایی مانندWFE و IOSCO باید تصویب می شد.

    بیژنی افزود: نشانه مهم آیسکو حمایت از سرمایه گذاری و سرمایه گذاران هست، مسلما با عضویت عادی در این نهاد بیش ترین فایده متوجه سرمایه گذاران داخلی کشور عزیزمان ایران خواهد شد. بعد از اجرایی شدن «برجام» میزان حضور سرمایه گذاران خارجی بیش از سه برابر شده است هست. آلمانی ها حجم بسیار عمده ای را از سرمایه گذاری خارجی در کشور عزیزمان ایران داشتند و ما ارتباط مان را با نهاد ناظر سرمایه گذاری آلمان به دقت ادامه می دهیم تا اعتمادی که سرمایه گذاران آلمانی به بازار، نهاد ناظر، بورس ها و کلیه فعالان بازار سرمایه داخلی کردند، حفظ کنیم.

    این مقام مسئول در بخش دیگری از ارائه گزارش فعالیت های شرکت بورس در زمینه بین المللی شدن به IFRS اشاره کرد و گفت: یکی از بحث های مهم ما طی مدت اخیر IFRS بوده هست، که الزاماتی در این حوزه وجود دارد. یکی از اهداف مهم اجرایی کردن IFRS ایجاد زبان مشترکی بین ما و فعالان خارجی بازار سرمایه است.

    بورس کشور عزیزمان ایران با ۹ کشور دنیا تعامل کرد

    پروژه XNE

    در این زمینه یکی از پروژه هایی که سپرده گذاری به صورت جدی پیگیری می کند، پروژه XNET است که اگر این پروژه اجرایی شود ما به بیش از ۲۰ بازار دنیا متصل می شویم و می تواند تاثیر بسیار زیادی را در بین المللی شدن بازار سرمایه داشته باشد.

    همکاری یکسان بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران و استانبول

    وی در ادامه به همکاری های یکسان بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران و استانبول اشاره کرد و گفت: بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با بورس استانبول جلسات و مکاتبات زیادی داشته هست. یکی از اختلافات بین این دو بورس در زمینه بحث گزارش گیری و ساعات معاملاتی بود که در نهایت به یک مدل قابل اجرا رسیدند. از سوی دیگر فرابورس فعالیت های بین المللی خود را به صورت جدی در حوزه های متفاوت ادامه می دهد و شاهد تحولاتی در فعالیت های بین المللی آن هستیم.

    تعامل با بازار سرمایه عراق و هند

    در آخرین اقدام، کشور عزیزمان ایران همکاری با بازار سرمایه عراق را شروع کرد و اخیرا جلسه ای با رییس بورس بغداد داشتند. در نهایت آخرین تحولی که در حوزه فعالیت های بین المللی انجام شد تعامل بورس کالا و بحث سکوی یکسان معاملاتی بین این بازار و بورس ملی کالای هند هست. در این زمینه پلتفرم و مسایل اجرایی آن آماده شده است و در آینده نزدیک امیدواریم که اجرایی شود.

    انتهای پیام/

    بیژنی گفت: تا به امروز بورس ایران، با ۹ کشور آلمان، سوییس، ترکیه، چین، هنگ کنگ، عمان، یونان، عراق و هند در مباحث متفاوت اقدام به تعامل کرده است.

    واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | سرمایه گذار | ارتباط | پروژه | خارجی | بازار | ایران | همکاری | فعالیت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون