به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » تنها راه جایگیری اصلاح طلبان در مناصب مسئولیتی صندوق های رأی است

    تنها راه جایگیری اصلاح طلبان در مناصب مسئولیتی صندوق های رأی است

    نماینده مردم شیراز در مجلس اعتقاد دارد که اصلاح‌طلبان در مواردی بیش از حد محافظه‌کار بوده‌اند و امروز ضرورت دارد از این پیله خارج شده است و به وظیفه خود در قبال مردم به‌خوبی عمل کنند.

    تنها راه جایگیری اصلاح طلبان در مناصب مسئولیتی صندوق های رأی است

    نماینده مردم شیراز در مجلس اعتقاد دارد که اصلاح طلبان در مواردی بیش از حد محافظه کار بوده اند و امروز ضرورت دارد از این پیله خارج شده است و به وظیفه خود در قبال مردم به خوبی عمل کنند.

    نماینده شیراز در مجلس: اصلاح طلبان از پیله محافظه کاری خارج شوند

    فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی شنبه – ۱۸ فروردین در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه “تفاوت اساسی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان در نوع رسیدن آنان به قدرت و مسئولیت است”، گفت: اصولگرایان هنگامی که پای صندوق رای نمی آورند از طریق مناصب انتصابی به قدرت بازمی گردند ولی اصلاح طلبان تنها از طریق صندوق های رای می توانند در عرصه مسئولیت باشند.

    عبارات مهم : نمایندگان مجلس – میراث فرهنگی
    او این عنوان را یک امتیاز جهت اصلاح طلبان دانست و در عین حال تصریح کرد که اگر اصلاح طلبان صندوق های رای را از دست بدهند، امکان حضورشان در عرصه های متفاوت مسئولیتی وجود نخواهد داشت و این امر مستلزم آن است که این جریان بتواند مردم را متقاعد کند که پیگیر و بیان و دنبال کننده حقوق و مطالبات آنان هستند.

    رجبی با یادآوری اینکه جریان اصولگرایی، اصلاح طلبی را معادل سکولاریزم می داند و این خط را تعمداً دنبال می کند، گفت: اصلاح طلبان، دین مدارانی هستند که شرایط زمانی و مکانی را در نوع حکومت داری خود لحاظ می کنند.

    وی با تصریح اینکه مردم باید بدانند منویات آنان در ابعاد متفاوت از زبان اصلاح طلبان مطرح شده است و در رفتارهای آنان دنبال خواهد شد، گفت: این را باید بدانیم که عبور از اصلاح طلبی به اصولگرایی نمی انجامد؛ این عنوان ارزش سیاسی جریان اصلاح طلبی را زیاد روشن می کند.

    رجبی در پاسخ به سؤالی در خصوص میزان دریافتی نمایندگان مجلس، گفت: عددی که به عنوان حقوق دریافت می کنم بیش از ۵۴ میلیون ریال هست؛ ولی هر نماینده متناسب با حوزه انتخابیه و گستردگی آن، تعداد دفاتری که باید داشته باشد، مبالغی را دریافت می کند.

    او با تصریح اینکه هر نماینده مجلس جهت تردد بین پایتخت کشور عزیزمان ایران و حوزه انتخابیه هزینه سفر دریافت می کند، گفت: اینکه عدد این دریافتی ها چه میزان هست، هیچ زمانی جمع نزده ام ولی آنچه که به عنوان حقوق، حق شخصی من به عنوان نماینده محسوب می شود همان پایه حقوق محسوب می شود و سایر مبلغ ها، هر لحظه جهت تمام نمایندگان وجود داشته و دارد و بدیهی است که به همه تعلق می گیرد.

    همین امروز اگر جمعی حتی از میان خبرنگاران حاضر باشند به عنوان عوامل دفتر به شکل فی سبیل الله جهت من کار کنند، از دریافت هزینه های مربوطه خودداری کرده و کمپینی هم در این راستا راه اندازی می کنم. آن نمایندگانی هم که فکر می کنند حقوق نمایندگی زیاد هست، می توانند اعلام رسمی کرده و حقوق را دریافت نکنند.

    نماینده مردم شیراز در مجلس با تصریح اینکه طرح بعضی مباحث جهت دور کردن افراد از پرسشها مهم هست، گفت: یکی از پرسشها اساسی پیگیری به اوضاع موسسه های اعتباری است؛ همانکه در سئوالی از مدیر جمهور محترم هم پرسیدم؛ اعتقاد دارم سرنخ بسیاری از پرسشها در موسسه های اعتباری مشخص می شود، این عنوان باید در دستور کار دولت، قوه ی قضائیه، مجلس و … قرار گیرد.

    آنهایی که پیگیر پرسشها مرتبط با فساد هستند، همین عنوان را به عنوان مسئله ای کلیدی حل کنند، بسیاری از افراد، روابط و … مشخص خواهد شد.

    رجبی با اشاره به امضا نکردن طرح بازگشت اموال نامشروع، گفت: اگر میدانیم اموال نامشروعی در جایی وجود دارد، قانون هم آن را نامشروع می داند، آیا عمل نکرده و آن را پیگیری نمی کنیم؛ جهت انجام این امر نیاز به قانون تازه نیست، باید کار اجرایی را انجام داد.

    او در پاسخ به پرسشی راجع به استیضاح وزرای راه و شهرسازی و رفاه دولت دوازدهم، گفت: به نظر من در استیضاح وزیر تعاون نمایندگان مجلس نشان دادند که با آزادی عمل و استقلال عمل کرده اند؛ ولی در استیضاح وزیر راه موضع فراکسیون امید تاثیرگذار بود و عده ای که از امضاء کنندگان مهم هم بودند طبق نظر فراکسیون عمل کردند؛ فکر می کنیم این مردها باید قبل از امضای استیضاح ابتدا نظر فراکسیون را می گرفتند. شخصا اعتقاد دارم که استیضاح کنندگان باید خارج از قالب فراکسیون حرف خود را می زدند.

    رجبی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری راجع به اوضاع کم آبی استان فارس و سیاست هایی که باید اجرایی شود، گفت: به نظر می رسد باید طرح مطالعه انتقال آب از خلیج فارس به شکل جدی شروع شود؛ باید به این پرسش مهم پاسخ دهیم که اصلا می توان آب را به فارس انتقال یافته کرد؟

    او در عین حال تاکید کرد که با توجه به مصرف بیش از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و شیوه های آبیاری، اعمال حاکمیت در مدیریت آب و منابع آبی، استفاده از پساب های تصفیه ی فاضلاب و … را باید به جد مد نظر داشت.

    در جاهایی و با توجه به بحران آب باید اعمال حاکمیت کنیم؛ اینکه در بعضی نقاط نظیر کربال و زرقان کشت کشاورزان به علت بی آبی بسوزد و در نقطه ای نظیر کنار سدها برنج کاشت شود، نیازمند اعمال حاکمیت هست؛ باید قاطعانه چاه های غیرمجاز را مسدود کرد؛ اینکه زمانی به علت انتخابات و هنگامی که به دلایل دیگر این عنوان با تاخیر و کندی مواجه شود، صحیح نیست؛ اگرچه سال گذشته بیش از ۲ هزار حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد ولی باید جدی تر به این عنوان ورود کرد و این هماهنگی و همراهی دولت، مجلس، قوه ی قضائیه و … را طلب می کند.

    نماینده مردم شیراز تصریح کرد که اکنون و در وقت مواجهه با بحران آب باید در تخصیص آب به بخش های متفاوت علمی واکنش‌ها شود، گفت: اخیرا مطلع شده است ام که از سرشاخه های استان فارس آب به استان های همجوار خلیج فارس انتقال یافته می شود؛ می توان به جای این کار، آب خلیج فارس را به استان های ساحلی اختصاص داد، این عنوان هزینه های انتقال را هم کم کردن می دهد.

    وی در پاسخ به پرسشی در مورد احیاء شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی ایران، گفت: این عنوان یک مسأله تک پارامتری نیست، شیراز زمانی پایتخت مطلق فرهنگی کشور عزیزمان ایران آشنا شد، این باید احیاء شود؛ ولی این عنوان نیازمند همراهی شورای شهر، شهرداری، میراث فرهنگی، ارشاد و مدیریت ارشد استان و نمایندگان مجلس است.

    رجبی با بیان اینکه تحقق شیراز پایتخت فرهنگی ایران، در وقت حضور او به عنوان شهردار شیراز انجام شد، گفت: آنروز همه ی ارکان تصمیم ساز بر سر این خواسته متفق القول بودند، البته با مخالفت هایی هم روبرو شدیم ولی عملی شد؛ امروز هم هیچ شهری در کشور عزیزمان ایران به لحاظ تاریخی، فرهنگی، هنری و ادبی و داشته های متفاوت نظیر شیراز وجود ندارد؛ بسیاری از شهرهای کشور عزیزمان ایران در ابعاد متفاوت غنی هستند ولی هر یک در دوره ای از تاریخ، باید توجه داشت که نمی توان تاریخ، فرهنگ، هنر و ادب کشور عزیزمان ایران را بدون توجه به شیراز تحلیل و بررسی کرد!

    توجه داشته باشیم که پایتخت فرهنگی تنها به گذشته معطوف نیست بلکه به تولیدات فرهنگی در عرصه های سخت افزاری و نرم افزاری هم باز می گردد؛ تعداد عناوین کتاب تالیف و ترجمه شده، تعداد سالن ها و آمفی تئاترها، تعداد سینماها و … کیفیت کار؛ این عنوان بارها به عنوان یک مطالبه جدی مطرح شده، اینکه شیراز نیازمند سند توسعه ی فرهنگی و متعاقب آن برنامه ی توسعه ی فرهنگی است.

    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، گفت: اینکه شیراز مدعی پایتخت فرهنگی چند ماهی است مدیرکل فرهنگ و ارشاد ندارد جای تاسف دارد؛ ولی همواره این اشکال در شیراز و فارس وجود داشته که جهت تصدی پست های مدیریتی ده ها نسخه جهت وزارت منزل ها و دستگاه های اجرایی پیچیده ایم.

    اینکه جهت تصدی یک پست مدیریتی نمایندگان استان یک لیست بلند بدهند و مدیریت ارشد استان و صاحبان سلایق سیاسی متفاوت و فعالان مرتبط با آن حوزه هم لیست ها و افرادی را معرفی کنند، در نهایت منجر به گزینه ای خواهد شد که در نهایت صدای همه درمی آید.

    او همچنین در پاسخ به پرسسش دیگری راجع به عنوان سانسور در رسانه ملی، گفت: مسئله آنجایی است که وظیفه خودمان را با بسیاری از پرسشها روشن نمی کنیم تا جایی که خیلی از گویندها و مجریان تلویزیون علنا در بعضی مباحث می گویند منشوری شده است ایم.

    رجبی با ابراز تاسف از بعضی سانسورها در برنامه های متفاوت تلویزیونی، گفت: چنین عملکردی این گونه تحلیل می شود که یک عده منادی ارزش ها و مدافع اصول و پایبند به آنها هستند و عده ای اینگونه عمل نمی کنند؛ حال آنکه همه ما، چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، دیندار بوده و مدافع اصول و ارزش ها هستیم.

    ما وظیفه خود را با بسیاری از پرسشها فرهنگی، هنری، سیاسی و … روشن نکرده ایم، دائم آنچه را نباید انجام داد متذکر می شویم ولی در مورد آنچه که باید انجام داد، چیزی بیان نمی شود؛ به عنوان مثال وجهی از موسیقی از نظر فقهی حرام اعلام می شود ولی آن وجهی که حلال است را بیان نمی کنیم.

    رجبی با بیان اینکه تفاوت اصلاح طلبان با اصولگرایان این است که اصلاح طلبان حکومت داری دین مدارانه را براساس شرایط زمانی و مکانی مطابقت می دهند، گفت: دوره ی اینکه به جوانان بگوئیم این کار را نکن گذشته هست؛ من بارها به هم تیمی های خودم هم انتقاد کرده ام که در بعضی پرسشها بیش از حد محافظه کار بوده ایم، ما آمده ایم از مردم و مطالبات مردم دفاع کنیم و از مردم نمره قبولی بگیریم، بدون توجه به هزینه های سنگینی که امکان دارد این دفاع جهت ما داشته باشد.

    اگر منویات مردم در بسترهای قانونی اجرا شود، هیچ کس جهت بیان آنها وسط خیابان نخواهد آمد، ولی اگر مردم احساس کنند اصلاح طلب و اصولگرا خواسته هایشان را پیگیری و مطرح نمی کنند، خودشان آن را مطرح خواهند کرد. اگر ما نمایندگان به وظیفه ی خود در قبال مردم عمل نکنیم، مردم وسط خیابان خواهند آمد آنوقت هم آنان متضرر می شوند هم حاکمیت. باید مطالبات را مطرح کرد آنهم از تریبون های رسمی، این ممکن است هزینه هم داشته باشد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی در آخر تصریح کرد: امروز می بینیم که اصلاح طلبان مطالبی را نمی گویند تا کار به جایی برسد که یک نفر که خودش باید پاسخگو باشدریال به مدعی تبدیل می شود.


    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir


    تنها راه جایگیری اصلاح طلبان در مناصب مسئولیتی صندوق های رأی است

    واژه های کلیدی: نمایندگان مجلس | میراث فرهنگی | نماینده مجلس | میراث فرهنگی | اصلاح طلبان | استان فارس | اصلاح طلب | دریافت | دریافتی | شیراز | ایران

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • چاپ کتاب لاتین
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک