هنر ما را به گونه اي رويايي از درد هستي رها مي سازد.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » پیشنهاد تشکیل کمیته دائمی ارز در اتاق کشور عزیزمان ایران

    پیشنهاد تشکیل کمیته دائمی ارز در اتاق کشور عزیزمان ایران

    به اعتقاد روسای اتاق‌های سراسر کشور بخشنامه‌های اخیر بانک مرکزی در خصوص ارز مانع صادرات کشور است و مشکلاتی را در پیمان‌سپاری ارزی به وجود می‌آورد.

    پیشنهاد تشکیل کمیته دائمی ارز در اتاق کشور عزیزمان ایران

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران، نخستین نشست روسای اتاق‌های سراسر کشور در سال تازه به موضوع ارز اختصاص پیدا کرد. بخشنامه‌های اخیر بانک مرکزی در مورد ارز، انتقاداتی را در پی داشت که در این نشست مطرح شد. به باور روسای اتاق‌های سراسر کشور امکان برگرداندن ارز به وسیله صادرکننده به داخل وجود ندارد در حالی که این مسئله از سوی بانک مرکزی مورد تأکید قرار گرفته است.

    کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق کشور عزیزمان ایران علاوه بر بیان نکاتی در مورد ارز به نامگذاری سال ۹۷ اشاره و تصریح کرد: آنچه در سیاست‌های اخیر دیده می‌شود، حمایت جدی از تولید و مصرف داخلی هست. هرچند این عنوان زیرساخت‌هایی را می‌طلبد که مورد نیاز است از همین اول مورد توجه قرار گیرد.

    مسعود خوانساری، نایب‌رئیس اتاق ایران نیز با بیان این مطلب که در طول ۴۰ سال گذشته، ارز همواره مشکل‌ساز بوده هست، گفت: در طول این سال‌ها، دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به ارز وجود داشته و هر لحظه به آن به عنوان یک علت نگریسته شده است و نه معلول. از طرفی از سال ۱۳۹۰ به بعد شاخص سرمایه‌گذاری منفی شد و شرایط بد روانی نیز در جامعه شکل گرفت.

    پیشنهاد تشکیل کمیته دائمی ارز در اتاق کشور عزیزمان ایران

    وی ادامه داد: در این روزها خروج احتمالی آمریکا از برجام نیز مزید بر علت شده است و بهای ارز را تا این حد زیاد کردن داد. این اوضاع به جایی رسید که شرایط امنیتی را به وجود آورد و دولت ناچار بود که تصمیماتی را اتخاذ کند. به طور حتم تا پرسشها بین‌المللی خود را حل نکنیم، این اوضاع ادامه خواهد داشت. بنابراین انتقاد صرف از تصمیمات اتخاذ شده، موثر نبوده و بخش شخصی باید راهکار ارائه دهد که با توجه به سیاست‌های موجود چگونه می‌توان میزان آسیب‌هایی که به بخش‌خصوصی وارد می‌شود را کم کردن دهیم.

    نایب‌رئیس اتاق کشور عزیزمان ایران جلوگیری از قیمت‌گذاری ارز صادراتی را خواسته مهم بخش‌خصوصی دانست و تشریح کرد: این ارز می‌تواند ثبت شود ولی به‌هیچ‌وجه نباید وارد تناوب قیمت‌گذاری شود.

    خوانساری با اشاره به این عنوان که محدودیت واردات مسئله دیگری است که موردتوجه قرار خواهد گرفت، افزود: دولت حتی مناطق آزاد را مشمول این محدودیت‌ها خواهد کرد. از طرفی درآمدهای ارزی هم به علت محدودیت‌های احتمالی خرید نفت کشور عزیزمان ایران به وسیله سایر کشورها، کم کردن می‌یابد.

    جبار کیانی پور، مدیر اتاق یاسوج از سیاسی شدن اقتصاد کشور انتقاد کرد و خواستار براق شدن اوضاع شد.

    به اعتقاد روسای اتاق‌های سراسر کشور بخشنامه‌های اخیر بانک مرکزی در خصوص ارز مانع صادرات کشور است و مشکلاتی را در پیمان‌سپاری ارزی به وجود می‌آورد.

    حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق کشور عزیزمان ایران تأکید کرد: به‌طور حتم این سیاست‌های ارزی به ضرر محیط کسب وکار است ولی با توجه به شرایط، عالی ترین راه‌حل این است که تجربیات و راهکارهایی را جهت کم کردن پرسشها ارائه دهیم.

    مهدی طبیب زاده، مدیر اتاق کرمان نیز تک‌نرخی شدن ارز را اقدامی مثبت خواند و تأکید کرد: تک‌نرخی شدن ارز باید اتفاق می‌افتاد ولی بخش شخصی روی این قیمت حرف داشته و اعتقاد است ۴۲۰۰ تومان رقم قابل دفاعی نیست.

    محسن احتشام، مدیر اتاق بیرجند ثبات و واقعی شدن بهای ارز را خواستار شد و گفت: نبود ثبات در بهای ارز صدمات جبران‌ناپذیری بر صادرات محصولات باارزش مانند زعفران وارد می‌آورد.

    غلامحسین جمیلی، مدیر اتاق زنجان، دریافت آمار مقایسه‌ای از عملکرد صرافی‌ها و بانک‌ها در انتقال ارز را اقدامی در جهت شفاف‌تر شدن شرایط جهت تصمیم سازی‌های دقیق‌تر دانست و تشریح کرد: نگاه امنیتی به مسئله ارز مانند همان کاری است که شرکت مالیاتی کشور در مورد پرونده‌های مالیاتی داشته و به اکثر پرونده‌ها اتهام پول‌شویی زده تا از این طریق اهداف خود را عملیاتی کند.

    محمدرضا انصاری، نایب‌رئیس اتاق کشور عزیزمان ایران از دستپاچگی به هنگام تصمیم‌گیری‌های کلان کشور سخن گفت و تصریح کرد: در غیات استراتژی حمایت از صادرات، مسئولان ارزی کشور مجبور شدند با دستپاچگی تصمیم بگیرند.

    وی ادامه داد: شاید تدوین و به ثمر رسیدن این استراتژی زمان‌بر باشد ولی باید یک روز به آن تن دهیم و هرچه آن را به عقب بیاندازیم به ضرر کشور هست. بخش شخصی باید حامی آمایش سرزمین و تدوین استراتژی باشد.

    پیشنهاد تشکیل کمیته دائمی ارز در اتاق کشور عزیزمان ایران

    صمد حسن‌زاده، مدیر اتاق تبریز نیز به سیاست‌های بانک مرکزی انتقاد کرد و گفت: آیا بانک مرکزی اجازه می‌دهد موسسه‌های بدون مجوز شکل گیرند و بعد از چند سال فعالیت که سرمایه‌های مردم را دریافت کردند، اعلام می‌کند که این موسسه‌ها اجازه فعالیت ندارند.

    وی در مورد ۴۲۰۰ تومانی که از سوی دولت به عنوان قیمت ارز تعیین شد نیز تصریح کرد: اگر احتمال این وجود دارد که این رقم در روزهای آینده مجدد عوض کردن کند، بهتر است یک دوره مشخصی جهت زیاد کردن میزان تعیین شده، اعلام شود.

    محمود تولایی، مدیر اتاق کاشان در ادامه به عنوان مالیات بر ارزش‌افزوده که طبق زمان‌بندی مجلس قرار است تا اردیبهشت‌ماه، در صحن علنی مطرح شود، اشاره کرد و گفت: متأسفانه طبق آمارهای موجود در استان‌های مختلف، هر سال ۵۰ درصد بر میزان ورودی پرونده‌های مالیاتی افزوده شده است است که باید جهت آن فکری اساسی کرد.

    به اعتقاد این فعال اقتصادی در مجلس نسبت به شرح و زوایای امر احاطه مورد نیاز وجود ندارد.

    به اعتقاد روسای اتاق‌های سراسر کشور بخشنامه‌های اخیر بانک مرکزی در خصوص ارز مانع صادرات کشور است و مشکلاتی را در پیمان‌سپاری ارزی به وجود می‌آورد.

    در جمع‌بندی این نشست، غلامحسین شافعی، مدیر اتاق کشور عزیزمان ایران با اعلام این مطلب که مجموعه کردار دولت مشمول بر کارها و تصمیمات متضاد فراوانی هست، تشریح کرد: از یک طرف با پدید قاچاق مبارزه می‌شود و از سوی دیگر تعرفه‌ها را زیاد کردن می‌دهند همچنین بارها از نابودی محیط زیست سخن گفته شده است ولی تا عنوان زیاد کردن بهای بنزین مطرح می‌شود، همگی با آن مخالفت می‌کنند. در مورد ارز هم همین رویکرد وجود دارد.

    وی اعتقاد است در مورد ارز تجربیات شکست‌خورده گذشته تکرار شده است و این راه منجر به نمایان شدن نتیجه دلخواه نخواهد شد.

    شافعی ادامه داد: تعیین قیمت دستوری جهت ارز، بعد از مدت کوتاهی، سمت‌وسوی دیگری در پیش می‌گیرد.

    رئیس اتاق کشور عزیزمان ایران یادآور شد: در این شرایط از دولت گله‌مند هستیم ولی امکان انتقاد وجود ندارد و باید راه‌حل‌هایی ارائه دهیم که میزان آسیب‌ها را کمتر کند.

    پیشنهاد تشکیل کمیته دائمی ارز در اتاق کشور عزیزمان ایران

    وی در نهایت پیشنهاد داد که کمیته دائمی ارز در اتاق کشور عزیزمان ایران شکل بگیرد و به صورت مستمر پرسشها ارزی را دنبال کند، البته ایجاد این کمیته باید به تصویب هیات رئیسه اتاق کشور عزیزمان ایران برسد.

    انتهای پیام/

    سیاست‌های ارزی بانک مرکزی به ضرر محیط کسب وکار است

    واژه های کلیدی: اتاق بازرگانی ایران | محدودیت | مرکزی | سیاست | ایران | انتقاد | ارز | بانک مرکزی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • افست کتاب لاتین
  • منابع اورجینال رباتیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار