هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » تنقیح قوانین باید اولویت نمایندگان مجلس شود ، بروکراسی اداری، مانعی در مسیر حمایت از کالای ایرانی

    تنقیح قوانین باید اولویت نمایندگان مجلس شود ، بروکراسی اداری، مانعی در مسیر حمایت از کالای ایرانی

    با اتکا به حمایت از کالای ایرانی اقتصاد کشور متحول می شود ولی حصول این امر؛ مستلزم برطرف بروکراسی‌ پیچیده اداری است.

    تنقیح قوانین باید اولویت نمایندگان مجلس شود ، بروکراسی اداری، مانعی در مسیر حمایت از کالای ایرانی

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با نیم نگاهی به سِیرِ پیشرفت و شکوفایی کشورهای صنعتی و قدرتمند جهان، این واقعیت به اِثبات می رسد که تمامی آنها با اتکای به ارتقای سطح تولید داخلی و تقویت کمی و کیفی کالاهای تولیدی خود ، به چنین جایگاه و رتبه ای در دنیا نائل شده است اند.

    ژاپن، آلمان،کره جنوبی و بسیاری دیگر از جوامع توسعه یافته با چنین مَشی و رَویه‌ای به توفیقات برجسته و تعیین کننده اقتصادی دست یافته‌اند.

    در طول سال های گذشته به کرات بر لزوم حمایت از تولید ملی و تقویت هر چه زیاد آن تاکید شده است و قطعا در صورت تحقق حداکثریِ اهداف از پیش تعیین شده است در این خصوص ، اقتصاد این مرز و بوم با چنان تحولی همراه خواهد شد که نه تنها شاهد برطرف بسیاری از نارسایی های اِقتصادیِ فِعلیِ کشور خواهیم بود، بلکه کشور عزیزمان ایران اسلامی در زُمره رتبه های برتر اقتصادی دنیا نائل خواهد شد و این عنوان با در نظر گرفتن وقت ها و ظرفیت های بالقوه موجود در کشور به سُهولَت قابل اثبات خواهد بود.

    در طی هفته های گذشته و به بیان دیگر از اول فروردین ماه امسال تا به امروز، در قالب سلسله گزارشاتی مستمر، بایدها، نبایدها، ضروریات و الزامات تحقق شعار سال بصورت تفصیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نشانه این است تا با تبیین و واکاوی خلأ ها و نارسایی های پیش روی تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، بستر حصول اهداف مورد نظر هموارتر شود.

    تنقیح قوانین باید اولویت نمایندگان مجلس شود ، بروکراسی اداری، مانعی در مسیر حمایت از کالای ایرانی

    یکی از این پرسشها و چالش ها در مسیر حمایت از کالای ایرانی، به عنوان بروکراسی پیچیده اداری باز می گردد.

    عارضه ای که متاسفانه هزینه های بسیاری را جهت کشور در عرصه های گوناگون ایجاد کرده و به واقع یکی از عوامل مهم هدر رفت هزینه و انرژی بسیاری از دستگاه ها و نهادهای اداری محسوب می شود.

    نارسایی که نه تنها مردم و ارباب رجوع را، بلکه کارمندان و عوامل فعال در دستگاه ها، نهادها و ادارات دولتی را نیز کلافه و سردرگم می‌کند.

    تصویب قوانین بسیار، لحاظ کردن بعضی وسواس های غیرضروری در قالب دستورالعمل‌ها و بخشنامه های گوناگون، شرایطی را ایجاد کرده که حتی فعالیت در عرصه اقتصادی و تولیدی را نیز با موانع و دشواری های عدیده مواجه ساخته است.

    با اتکا به حمایت از کالای ایرانی اقتصاد کشور متحول می شود ولی حصول این امر؛ مستلزم برطرف بروکراسی‌ پیچیده اداری است.

    به واقع، جهت تحقق شعار سال باید طراوت، پویایی و رونق تولید داخلی به میزان کافی تامین و فراهم شود، ولی بروکراسی اداری و بعضی قوانین پیچیده، تحقق امر فوق را با دشواری همراه ساخته است.

    از سوی دیگر، ورود هر چه زیاد بخش شخصی به عنوان اقتصاد و تولید کشور و فاصله گرفتن از اقتصاد دولتی، از الزامات دیگری است که متاسفانه به علت بروکراسی اداری پیچیده ، انگیزه مورد نیاز را از ایفای نقش بسیاری از فعالانِ بخش شخصی در بخش تولید و اقتصاد سلب کرده و انتظار می رود برطرف پیچیدگی ها و تسهیلِ ساز وکارهای اداری به عنوان یک اولویت مهم و جدی در دستور کار قرار گیرد.

    خیرالله صمدی، یکی از فعالان صنعتی و تولیدی در غرب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به لزوم تسهیل ساز و کارهای اداری و هموارسازی زمینه و بستر فعالیت هایِ تولیدی و صنعتی، اظهار کرد: بدون تردید جهت تولید کالا ضوابط و قوانینی باید اعمال شود و این موضوعی است که در تمامی کشورهای دنیا من جمله اقتصادهای قدرتمند دنیا رعایت می شود، ولی متاسفانه در کشور کشور عزیزمان ایران آنچنان ضریبِ قوانین متعدد و متکثر است که فعالان صنعتی و تولیدی را خسته و مُستَاصَل می‌کند.

    وی افزود: تحقق شعار سال، مستلزم کارها عملیاتی میان تمامی ادارات، مراکز، نهادها و آحاد مردم است و در صورت نارسایی در هر یک از این بخش ها، شاهد لنگ زدن چرخ تولید به عنوان رکن اساسی توسعه اقتصادی و صنعتی خواهیم بود.

    این فعال صنعتی و تولید در غرب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: هر آنچه بخش شخصی در حوزه تولیدی و صنعتی و اقتصادی کشور حضور و ورود فعالانه تری داشته باشد به همان میزان مسابقه پذیری در عرصه های مذکور فزاینده‌تر خواهد شد و در سایه عنصر مسابقه پذیری،کیفیت کالای ایرانی، نوع طراحی ها و حتی بهره گیری از تکنولوژی روز، عمیق تر و افزون تر خواهد شد.

    وی افزود: اصلاح ساختار نظام بانکیِ کشور، ارائه تسهیلات مناسب با قیمت بهرة معقول و منطقی، بازبینی در شیوه های مالیات ستانی، تعریف و ارائه بسته های تشویقی و زدودن قوانین زائد، از نمونه ضروریاتی است که امید آن می رود دامسال بصورت اولویت دار مد نظر مراجع ذی‌ربط قرار گیرد، در غیر این‌صورت حمایت از کالای ایرانی و توسعه و شکوفایی تولیدِ ملی همچنان با ولی و اگرهای عمیق و پیچیده ای مواجه خواهد بود.

    تنقیح قوانین باید اولویت نمایندگان مجلس شود ، بروکراسی اداری، مانعی در مسیر حمایت از کالای ایرانی

    حسن لطفی، نماینده مردم رزن(همدان)در مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش در جلسه شورای اداری این شهرستان با تاکید بر ضرورت تسهیلِ قوانینِ اداری اظهار کرد: جهت تحقق شعار سال باید نمایندگان، تنقیح قوانین را با جدیت پیگیری کنند و به موازات آن، مدیران نیز تسهیل بروکراسی اداری را به عنوان یک وظیفه جدی مد نظر قرار دهند.

    تولیدکنندگان کالای ایرانی از دغدغه رکود و نوسانات قیمت ارز تا شیوه برخورد قانونی ادارات

    در شرایطی که یک فعال صنعتی و تولیدی، دغدغه فروش محصول خود را در بازار بر دوش می‌کشد، یک نگاه او به نرخ ارز و نوسانات احتمالی آن است و نگاه دیگر او به نحوه تامین مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید کالای مورد نظر، نگرانی از نحوه برخورد قانونی ادارات با او در حوزه های گوناگون، فشار مضاعفی است که امتزاج و تجمیع مجموعه این نگرانی ها، بر میزان تولید او و فراتر از آن نفش فعالیت در چنین عرصه ای ( تولیدی و صنعتی) اثرگذار خواهد بود و این موضوعی است که به کرات در مصاحبه و گفت و گوی رسانه ها با فعالان عرصه صنعتی و تولیدی مطرح و انتشار یافته است.

    طرح عنوان برخورد ادارات با فعالان صنعتی و تولیدی، به معنای رویکرد سلیقه ای ادارات دولتی با طیف و گروه مذکور ( تولیدکنندگان ) نیست بلکه سخن از پیچیدگی قوانین و ضوابطی است که تعدد و تکثر آن نه تنها روند توسعه کشور را تسهیل و تسریع نمی‌کند، بلکه بِسانِ وزنه ای سنگین برپای شکوفایی و پیشرفت کشور، حرکت در مسیر توسعه اقتصادی و صنعتی را سخت، سخت و گاهی عذاب آور می‌کند.

    قطعا زمانیکه شاهد زدوده شدن این قوانین پیچیده باشیم، حرکت در مَسیرِ مذکور سهل و ساده تر خواهد شد و این ضرورتی است که اقتصاد کشور در برهه زمانیِ فعلی، سخت نیازمند آن است.

    با اتکا به حمایت از کالای ایرانی اقتصاد کشور متحول می شود ولی حصول این امر؛ مستلزم برطرف بروکراسی‌ پیچیده اداری است.

    گزارش: ناصر رمضانی

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: ایرانی | اقتصاد | تسهیلات | اقتصادی | قوانین | ایرانی | اقتصاد | کالای ایرانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک