نیکوترین عادت تفکر است و حکمت زاده تفکر.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » نقش سازمان‌های مردم نهاد در حمایت از کالای ایرانی چیست؟

    نقش سازمان‌های مردم نهاد در حمایت از کالای ایرانی چیست؟

    سازمان‌های مردم نهاد از نمونه مجموعه‌های غیر اقتصادی به شمار می‌روند که در صورت کارکرد سازنده؛ در توسعه پایدار اقتصادی،نقش بسزایی خواهند داشت.

    نقش سازمان‌های مردم نهاد در حمایت از کالای ایرانی چیست؟

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، استقلال و خودکفایی در حوزه اقتصادی، مستلزم هم افزایی میان تمامی بخش های جامعه اعم از دولتی و غیردولتی(مردمی و خصوصی) است و در صورت خلل و نارسایی در هر یک از بخش های مذکور، حصول اهداف مورد نظر سخت و سخت و در بعضی مواقع ناممکن خواهد شد.

    در این میان، عموم مردم به عنوان قوه ای اثرگذار قادر خواهند بود با عزم ملی و اقدام و عمل واقعی، روند تحقق برنامه های آینده نگری شده است از سوی قوای سه گانه را تسریع کنند.

    با توجه به دایره وسیع کارکرد قوای مردمی، اعتماد عمومی بسیار بالا در تشکل های مردمی و شفافیت حداکثری، ورود و نقش آفرینی گروه های این‌چنینی در توسعه کشور، نقش بی بدیل و بی نظیری را ایفاء می‌کند.

    برخی گمان می‌کنند که کشورهای توسعه یافته جهان، تنها در سایه دستگاه های اجرایی به توفیقات قابل توجه امروزی نائل شده است اند، در صورتی که ضمن تاثیرگذاری دستگاه های اجرایی و نظارتی، نقش آفرینی مردم و عموم جامعه در شکوفایی و پیشرفت کشورهای مذکور، مهم ترین مولفه در حصول توفیقاتی که امروز از دور یا نزدیک شاهد آن هستیم، به شمار می رود و این ادعا با رصد رفتارهای جمعی و فردی جوامع توسعه یافته به روشنی قابل اثبات خواهد بود.

    نقش سازمان‌های مردم نهاد در حمایت از کالای ایرانی چیست؟

    در کشور کشور عزیزمان ایران نیز، سمن ها یا همان شرکت های مردم نهاد از ظرفیت هایی به شمار می روند که در قالبی مشخص، با هدفی مُعَیَن و در چارچوب های قانونمند شکل می‌گیرند و هر آنچه تشکل های مذکور در حوزه های گوناگون اعم از فرهنگی و اجتماعی از رشد و زیاد کردن هر چه بیشتری برخوردار شوند، به همان میزان شاهد تسریع فرآیند توسعه و پیشرفت در کشورمان خواهیم بود.

    به واقع، با در نظر گرفتن، عنصر تعیین کننده فرهنگی و اجتماعی در حصول اهداف اقتصادی ، این قاعده مُبرهن خواهد شد که با نقش آفرینی شرکت های مردم نهاد در جهت تحقق شعار سال، حمایت از کالای ایرانی به معنای واقعی کلمه میسر می شود.

    بدون تردید با ترویج فرهنگ مقاومتی در اقتصاد کشور، تقویت و توسعه تولید به عنوان مهم ترین رکن مقاومت پذیریِ فزاینده اقتصاد در برابر فشارها، تحریم ها و دسیسه های دشمن های این مرز و بوم که سالهاست عمده تمرکز خود را جهت عناد و مقابله با مردم و نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در فاز اقتصادی متمرکز کرده اند، نهادینه خواهد شد.

    مولفه‌های تکمیل کننده حمایت از تولید و کالای ایرانی همچون ارج نهادن به محصولات تولید داخلی، پرهیز از خرید کالای خارجی، فشار اجتماعی جهت ارتقای کیفی محصولات داخلی و حتی مقابله با قاچاق و واردات بی رویه نیز به نحو شایسته و اثرگذاری عملیاتی خواهد شد و تمامی موارد مذکور در سایه فعالیت و کارکرد مطلوب سمن ها یا همان شرکت های مردم نهاد، قابل حُصول خواهد بود.

    سازمان‌های مردم نهاد از نمونه مجموعه‌های غیر اقتصادی به شمار می‌روند که در صورت کارکرد سازنده؛ در توسعه پایدار اقتصادی،نقش بسزایی خواهند داشت.

    به واقع، پیش نیاز مهم خودکفایی، همدلی مردم و مسئولان است و در این مسیر، رشد و توسعه شرکت های مردم نهاد، تسهیل کننده همدلی مذکور میان مردم و سپس مجاب ساختن دستگاه های ذی ربط به حرکت در مسیر اهداف عالیِ نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و رهبری معظم انقلاب خواهد بود.

    نقش شرکت های مردم نهاد در مدافعه گری از حقوق شهروندان ، تعیین کننده است

    هوشنگ عطاپور،کارشناس پرسشها اجتماعی و فرهنگی در گفت و گویی با رسانه ها با تقسیم بندی شعار سال به دو بُعد مردمی و حاکمیتی، اظهار کرد: بخش مردمی شعار سال در قالب عرصه اجتماعی قابل تعریف است و با توجه به این امر باید زمینه فرهنگی و اجتماعی مورد نیاز جهت پذیرش واقعی و عملیاتی این شعار،آماده سازی و مهیا گردد.

    وی در ادامه می افزاید: شعارها و اهداف فرهنگی که چشم انداز آن در عرصه اجتماعی به رفاه عمومی منتهی می شود، می تواند به عنوان نشانه و ماموریت مهم عام المنفعه شرکت های مردم نهاد تعریف و پیگیری شود.

    به اعتقاد این کارشناس پرسشها اجتماعی و فرهنگی با توجه به اعتماد بالای عمومی به شرکت های مردم نهاد به عنوان یک سرمایه اجتماعی(به علت غیر دولتی بودن سمن ها و ماهیت اجتماعی آن ) امکان موفقیت شرکت های مردم نهاد در آموزش عمومی، فرهنگ سازی، بسیج افکار عمومی به مراتب زیاد کردن می یابد .

    عطاپور می‌گوید: با توجه به نقش مدافِعِه گری شرکت های مردم نهاد در حمایت از حقوق مردم و شهروندان و به تعبیری مصرف کنندگان کالاها و محصولات، با اِعمال نظارت همگانی نهادهای عمومیِ اشاره شده است (سمن ها) بر کیفیت محصولات داخلی و قیمت آنها و همکاری نهادهای حاکمیتی با شرکت های مردم نهاد، می‌توان با سودجویی بعضی تولیدکنندگان به نحو مطلوب تری مبارزه کرد و بالتبع با اعمال فشار اجتماعی، می توان تولیدکنندگان را به تولید کالاهای کِیفی تر و با قیمت معقول و مناسب تر هدایت کرد.

    برگزاری جشنواره های متعدد،نمایشگاه های مربوط به کالاهای ایرانی، برگزیدن تولیدکنندگان برتر و معرفی آنها، حمایت از مخترعان و صنعتگران نخبه و زُبده، مبارزه و مقابله با قاچاق، از نمونه کارها دیگری است که به زعم عطاپور، با عملیاتی شدن آن، می‌توان به موفقیت های هر چه بیشتری در جهت تحقق شعار سال نائل شد.

    نقش سازمان‌های مردم نهاد در حمایت از کالای ایرانی چیست؟

    توسعه شرکت های مردم نهاد، دولت را کوچک تر و چابکتر خواهد کرد

    حمید مسرور، یکی از فعالان صنعتی و تولیدیِ غرب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران ، در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به تاثیرات موثر شرکت های مردم نهاد در نقش آفرینی هر چه زیاد مستقیم مردم در امور، اظهار کرد: تقویت این رویکرد بواسطه حضور و ورود فعالانه تر شرکت های مردم نهاد به چابک سازی و کوچک سازی دولت کمک شایانی خواهد کرد و قاعدتا در چنین شرایطی، علاوه بر کم کردن هزینه دستگاه های اجرایی به تمرکز هر چه زیاد و توفیقات فزآینده تر دولت در امور و عرصه های دیگر کمک خواهد کرد که در عنوان حمایت از کالای ایرانی یا پشتیبانی و ارتقایِ تَرازِ تولید ملی، این امر مرسوم است.

    وی در خاتمه یادآور شد: البته نباید از نقش حمایتی استانداری ها و فرمانداری ها در توسعه و تسهیل و تسریع فرآیند شکل گیری، ثبت و فعالیت سمن ها به سادگی عبورکرد؛ قطعا با دقت نظر و عنایت هر چه بیشترِ این امر خطیر از سویِ دستگاه ها و نهادهای متولی و ذی ربط ، خروجی این رویکرد در حصول موفقیت های اقتصادی هر چه زیاد در چارچوب شعار سال ، برجسته و تعیین کننده خواهد بود.

    گزارش: ناصر رمضانی

    انتهای پیام/

    سازمان‌های مردم نهاد از نمونه مجموعه‌های غیر اقتصادی به شمار می‌روند که در صورت کارکرد سازنده؛ در توسعه پایدار اقتصادی،نقش بسزایی خواهند داشت.

    واژه های کلیدی: دستگاه | ایرانی | محصولات | اقتصادی | ایران | ایرانی | کالای ایرانی | اقتصاد ایران

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی pdf