دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » آموزش نوشتن طرح کسب و کار

    آموزش نوشتن طرح کسب و کار

    سرمایه گذاری | سرمایه گذار | استفاده | اندازی | محصولات | شناسایی | محصول | صابون | بازار

    آموزش نوشتن طرح کسب و کار

    آموزش نوشتن طرح کسب و کار

    عبارات مهم : سرمایه گذاری – سرمایه گذار

    نوشتن طرح کسب و کار ایده های جدیدی را در ذهن شما ایجاد می کند و اگر طرحی اصولی تهیه کنید مسیر راه اندازی کسب و کار مدِنظرتان جهت شما ترسیم می شود و علاوه بر این می تواند در قانع کردن سرمایه گذاران و کارشناسان بانک جهت دریافت وام بسیار کمک کننده باشد.

    ۱٫ بازارهای نشانه خود را شناسایی کنید

    آموزش نوشتن طرح کسب و کار

    در نظر بگیرید که کدام بخش از جمعیت محلی یا حتی سایر نقاط دور دست تر به دنبال استفاده از محصولات یا خدمات شما هستند؟ جهت این کار حدس و گمان و رای زنی با دوستان کافی نیست و باید تحقیقات دقیق تری را شروع کنیم. علاوه بر این باید از نظر فردی که از بیرون به طرح شما می نگرد نیز استفاده کنید. نکات زیر را در نظر بگیرید:

    آیا بازاری مناسب و قابل اطمینان جهت محصول شما وجود دارد؟

    مشتریان بالقوه در چه رده سنی هستند؟

    سرمایه گذاری | سرمایه گذار | استفاده | اندازی | محصولات | شناسایی | محصول | صابون | بازار

    سبک زندگی آن ها چگونه است؟

    آیا محصول شما حداقل جهت یک گروه خاص از افراد جالب است؟

    آیا تنها افراد ثروتمند قادر به خرید آن خواهند بود؟

    آیا مشتری ایده آل شما در منطقه خاصی زندگی می کند؟

    آموزش نوشتن طرح کسب و کار

    ین بسیار مهم است که به صورت تخصصی به تولید محصول جهت طیفی خاص از افراد بپردازید

    ۲٫ حجم بالقوه بازار پیش رویتان را تخمین بزنید

    این بسیار مهم است که به صورت تخصصی به تولید محصول جهت طیفی خاص از افراد بپردازید و در آن حوزه محصولی متمایز و باکیفیت تولید کنید؛ به عنوان نمونه اگر شما صابون تولید می کنید، می توانید همه افرادی را که در دنیا نیازمندند جهت شست و شوی خود از صابون استفاده کنند بازار نشانه خود قرار دهید؛ ولی آیا نیاز یک مکانیک و نیاز یک کودک با هم مشابه اند و می توان با یک محصول به نیاز هر دو پاسخ گفت؟ استفاده از اطلاعات آماری می تواند کمک بزرگی به ما بکند. در مثال صابون می باید قدری به این نکات دقت کنیم:

    سرمایه گذاری | سرمایه گذار | استفاده | اندازی | محصولات | شناسایی | محصول | صابون | بازار

    چند درصد از افرادی که ما می توانیم محصولمان را به آن ها عرضه کنیم بزرگ سال اند؟ یا چقدر از آن ها زیر هشت سال دارند؟

    مصرف صابون هر فرد در بازه زمانی یک ساله یا یک ماه چقدر است؟

    ما قادریم چه مقدار از سهم بازار را به دست بیاوریم؟

    آموزش نوشتن طرح کسب و کار

    در صورت ورود ما به بازار تصویر العمل سایر رقبا چگونه خواهدبود؟

    ۳٫ نیازهای اولیه شرکتتان را شناسایی کنید

    آیا قصد دارد کمپانی بزرگی راه بیندازید یا دوست دارید در ابتدای امر فقط به صورت تک نفره و با راه اندازی یک خط تلفن در محل زندگی تان کسب و کاری تازه را شروع کنید؟ کاملا مشخص است که مقدمات کار و نیازهای ما جهت دو موردی که ذکر کردیم از زمین تا آسمان متفاوت هست. باید فهرستی از مواردی که به آن ها نیاز پیدا خواهیم کرد، تهیه کنیم. این موارد ممکن است ملموس و قابل مشاهده باشند، مثل محل کار، میز، صندلی و… یا ناملموس مثل وقت مورد نیاز جهت پیدا کردن مشتری یا اصلاح کیفیت کالا یا خدمتی که ارائه می کنیم.

    ۴٫ نمونه هایی از کالای خود تهیه کنید

    بهتر است با دقت فراوان نمونه هایی باکیفیت جهت ارائه به مشتریان تازه تهیه کنید تا به کمک آن ها نظر مشتریان بالقوه خود را جلب کنید. بررسی کنید که به چه مواردی نیاز دارید؟ شاید در این مسیر جهت تحقیق و توسعه به منابع مالی نیاز داشته باشید یا جهت تولید محصول به کمک چند کارمند یا دستیار نیاز داشته باشید یا در طراحی ظرف محصولتان باید از یک مهندس یا طراح کمک بگیرید؛ در هر صورت از هیچ تلاشی دریغ نکنید. توصیه بسیار مهم این است که در تولید محصول استانداردها را رعایت کنید. رعایت استاندارد از دو جنبه کار شما را راحت می کند: ابتدا این که می توانید اعتماد مشتری ها را جلب کنید و دوم این که درست انجام دادن هر مرحله کار شما را در مرحله بعدی ساده می کند.

    ۵٫ مکان های مطلوب جهت کسب و کار خود را شناسایی کنید

    بهتر است ابتدا به بنگاه های املاک سری بزنید و با فضای کلی بازار آشنا شوید. می توانید حدس بزنید که مورد نیاز است تا چه مقداری جهت اجاره مکان هزینه کنید. ممکن است این مرحله قدری ناامیدکننده باشد؛ ولی شما ناامید نشوید. شاید بتوانید با جست و هوا زیاد مکانی مناسب بیابید. در بعضی موارد نیز مورد نیاز است ریسک را بپذیریم و جهت استقرار در مکانی مناسب، حسابی هزینه کنیم؛ ولی در عوض ممکن است این کار به برگ برنده ما تبدیل شود. تجربه نشان داده است که گاهی اگر محیط کار ما بسیار مدرن و چشم نواز باشد، یا این که بسته بندی محصولاتمان بسیار شیک و فانتزی باشد، تقاضا جهت استفاده از محصول یا خدمتی که ارائه می دهیم، شدیدا تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر دوست دارید خوب پول دربیاورید باید هوشمندانه و به جا سرمایه گذاری کنید.

    ۶٫ هزینه راه اندازی کسب و کارتان را مشخص کنید:

    تمام هزینه های محسوس و غیرمحسوس جهت راه اندازی کسب و کار را در فهرستی جهت خودتان بنویسید. مبلغی را نیز جهت موارد مهم یا غیرمترقبه آینده نگری کنید. با خودتان فکر کنید که آیا جهت شروع کار به عنوان نمونه به چند کامپیوتر پیشرفته نیاز دارید یا می توانید با یک خط تلفن روی میز کارتان به امور پیگیری کنید. هر عنصری را که واقعا نیاز دارید در فهرست خود وارد کنید؛ ولی مورد نیاز نیست که در تخمین هزینه ها سخت گیرانه عمل کنید، بلکه باید در این مورد خوش بین باشید. اگر برآورد شما غیرمنطقی به نظر می رسد، می توانید گزینه های دیگری را جایگزین کنید و مخارجتان را از نو تخمین بزنید. در شروع کار مورد نیاز نیست زیاد به خودتان سخت بگیرید. می توانید با موارد مهم شروع به کار کنید. مواردی را که در توان شماست تهیه کرده و کار را شروع کنید. حال به خوبی می دانید که به چه میزان بودجه جهت راه اندازی کسب و کارتان نیاز دارید.

    ۷٫ از نظر یک سرمایه گذار به قصه نگاه کنید

    اگر شما می خواستید در تولید محصولی سرمایه گذاری کنید مایل بودید چه اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید اطلاعات بافایده و قابل اطمینانی را جمع آوری کنید و در اختیار سرمایه گذاران قرار دهید. مهم نیست که این اطلاعات کاملا در چارچوب علمی باشند یا این که به زبان فنی و تخصصی تهیه شده است باشند، بلکه مهم این است که این اطلاعات بتواند به سرمایه گذار یاری کند و اعتماد وی را به پروژه جلب کند. همان طور که گفتیم اگر مراحل را به درستی طی کنیم و استانداردها را رعایت کنیم، خیلی راحت تر می توانیم سرمایه گذار یا مشتری را جهت همکاری یا خرید ترغیب کنیم.

    ۸٫ شناسایی سرمایه گذاران بالقوه

    بانک ها و سایر سرمایه گذاران به علت جالب بودن ایده شما یا شخصیتتان به شما وام نخواهند داد. آن ها از دستور کارها و روش های خاص مدیریت ریسک استفاده می کنند و کارایی و بازدهی پروژه شما را به دقت بررسی می کنند. سرمایه گذاران معمولا سرمایه شرکت، ظرفیت آن، وثیقه های در دسترس، شاخصه های شرکت و شرایط آن را در نظر می گیرند.

    پس باید تلاش کنیم که موارد گفته شده است را به عالی ترین اوضاع برسانیم تا در جلب نظر سرمایه گذاران و کسانی که به صورت بالقوه می توانند در تامین مالی به ما کمک کنند موفق شویم.

    منبع : ماهنامه معیشت – bartarinha.ir

    واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | سرمایه گذار | استفاده | اندازی | محصولات | شناسایی | محصول | صابون | بازار

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین