گنج هائی که در قلب هستند ، قابل سرقت نیستند.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » نقش کلیدی ایدرو در پیوند وزارت نفت و صنعت ، ایجاد اشتغال با تولید تجهیزات نفتی

    نقش کلیدی ایدرو در پیوند وزارت نفت و صنعت ، ایجاد اشتغال با تولید تجهیزات نفتی

    یک مقام مسئول گفت: تشکیل هلدینگ‌های متمرکز، راهکار زیاد کردن تولید تجهیزات نفتی است.

    نقش کلیدی ایدرو در پیوند وزارت نفت و صنعت ، ایجاد اشتغال با تولید تجهیزات نفتی

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، بدون شک، حمایت از کالای ایرانی دارای جنبه های متعددی است و در جهت تحقق این شعار، وظایف مختلفی جهت بخش های متفاوت کشور از جمله دولت و مردم تعیین می شود. در این میان تقویت صنایع یکی از مهمترین اصولی است که می تواند پایه گذار تولید ملی بوده و کالای ایرانی را به درجه ای از کیفیت و قدرت مسابقه پذیری برساند که مردم بدون نگاه حمایتی و با فراق خاطر از خرید محصولات وطنی استقبال کنند.

    در این راستا، نقش شرکت های دولتی همچون شرکت گسترش و نوسازی صنایع کشور عزیزمان ایران (ایدرو) بیش از پیش اهمیت یافته و می توان گفت این شرکت می تواند در مواقعی، نقش کلیدی جهت تقویت صنایع ایرانی و همچنین زیاد کردن اشتغال در کشور داشته باشد.

    به منظور مشخص شدن فعالیت های گذشته ایدرو همچنین برنامه ها و نشانه گذاری های این شرکت در آینده جهت حمایت از صنایع داخلی با فرداد دلیری، مشاورعالی مدیر هیئت عامل ایدرو و معاون صنایع پیشرفته و پروژه های کلان انرژی این شرکت به گفتگوی تفصیلی پرداخته ایم.

    نقش ایدرو در نوسازی صنایع فرسوده

    تحریریه بیاکافه : ایدرو چه اقداماتی جهت نوسازی صنایع فرسوده کشور صورت داده است؟

    نقش کلیدی ایدرو در پیوند وزارت نفت و صنعت ، ایجاد اشتغال با تولید تجهیزات نفتی

    دلیری: هر سال ۵۰ میلیارد دلار جهت توسعه و نوسازی صنایع کشور، باید سرمایه‌گذاری شود و یکی از اهداف مهم شرکت گسترش و نوسازی صنایع کشور عزیزمان ایران ، توسعه و شتاب دهی به صنعت کشور هست. در زمینه توسعه و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات در کشور، ایدرو با ایجاد شرکت‌های بزرگ مثل ماشین‌سازی تبریز، ماشین‌سازی اراک و با شرکت‌های متعدد دیگر در عرصه ساخت ماشین ابزار، تجهیزات صنعتی بزرگ دیگر که نیازمند تکنولوژی بودند، پا به عرصه گذاشته و امروز هم استراتژی مهم ما خدمت به صنعت کشور است.

    سال‌هاست ماشین‌آلات موجود نوسازی نشده، در نتیجه تولیدات و کیفیت آنها با توجه به پیشرفت‌های دنیا، منطبق نیست، در نتیجه مورد نیاز است همکاری بین‌المللی با کشورهای متفاوت از جمله آلمان توسعه پیدا کند. براساس قوانین، باید همکاری‌های بین‌المللی با مشارکت‌های داخلی صورت بگیرد و شرکت گسترش هم آمادگی دارد تا با شرکت‌های آلمانی و سایر شرکت‌های خارجی در زمینه ساخت داخل، تشکیل جوینت ونچر‌ها و مشارکت‌ها، همکاری کند. ما بعد از برجام در ایدرو تعداد زیادی همکاری با شرکت‌های اروپایی به طور عمده در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاهی، ماشین‌های ابزار، تجهیزات و کامپونت‌ها در صنعت خودرو به‌ویژه گیربکس اتوماتیک، تجهیزات نفت و گاز مثل شیرهای کنترلی انجام داده ایم.

    طرح های شرکت گسترش در مکران

    تحریریه بیاکافه : شرکت گسترش چه فعالیت هایی را در منطقه مکران انجام داده است؟

    دلیری: ایدرو، اجرای پروژه ها و ساخت خطوط و دستگاه های بخش دوم صنعت نفت و ساخت تجهیزات صنعت نفت و زمینه سوم فناوری های پیشرفته یا های تک – میکرو الکترونیک – بای متریال را با روش‌های سرمایه گذاری به صورت شراکت در سرمایه گذاری یا جوینت وینچر با شرکت های بین المللی دنبال می‌کند. در چابهار طرح ایدرو کمک به صنایع کوچک در منطقه مکران بوده و دو زمینه مهم تولید شناور و صنعت شیلات و آبزیان و دوم حمایت از صنایع کوچک با نشانه صادرات در این منطقه هست. کار ایدرو هماهنگی بین شرکت ها و ادارات مربوطه و پرداخت یارانه وام های بانکی تا ۵ درصد از سود بانکی است و دو طرح لوله و پروژه تولید خوراک آبزیان از اقدام های مهم ایدرو در این منطقه بوده هست. مطالعات زیادی در این طرح ها انجام دادیم و جهت منطقه؛ پروژه های زیادی به وسیله ایدرو مورد مطالعه قرار گرفته و از سرمایه گذاران جهت اجرای طرح ها دعوت کرده و ایدرو حمایت مورد نیاز را بعمل خواهد آورد. در بحث حمل و نقل، شرکت گسترش از ۲۰% تا ۵۰% آمادگی حمایت و همراهی را خواهد داشت.

    یک مقام مسئول گفت: تشکیل هلدینگ‌های متمرکز، راهکار زیاد کردن تولید تجهیزات نفتی است.

    عملکرد ایدرو در توسعه صنعت کشور

    تحریریه بیاکافه : عملکرد شرکت گسترش را در چند سال گذشته چگونه ارزیابی می‌کنید؟

    دلیری: ما در شرکت گسترش و نوسازی صنایع کشور عزیزمان ایران به دنبال سرمایه‌گذاری هستیم و براساس قانون مکلفیم در طرح‌های متفاوت کمتر از ۵۰درصد شریک شویم.شرط دریافت وام از صندوق توسعه ملی جهت شروع طرح‌ها، محدودیت بیشتری جهت ایدرو ایجاد می‌کند و باید بخش شخصی سهم ۸۰ درصدی جهت پروژه‌های یکسان با ایدرو داشته باشد. با این وجود پروژه‌های زیادی در زمینه‌های متفاوت به ثبت رسیده است و ایدرو بعد از برجام به علت داشتن سابقه موفق و انجام پروژه‌های مشارکتی با شرکت‌های خارجی همچون صنایع خودروسازی و کشتی‌سازی، در این ارتباط موفق بوده است.

    مشارکت ایدرو در پروژه های پارس جنوبی

    تحریریه بیاکافه : نقش ایدرو در پروژه های پارس جنوبی چه بود؟

    دلیری: ایدرو در ۱۵ سال گذشته از بزرگترین پیمانکاران پارس جنوبی بوده است و اکنون فاز ۱۴ پارس جنوبی را هم در دست اجرا دارد که در یک تا دوسال آینده به تولید خواهد رسید. در صنایع نفت و گاز علاوه بر اجرای پروژه های بزرگ در زمینه تجهیزات موفق شدیم ، شیرهای کنترلی را که یکی از اقلام حیاتی صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی است و تامین آن در دوران تحریم بسیار مسئله بود با همکاری یک شرکت ایتالیایی با سرمایه گذاری یکسان به تولید برسانیم. شرکت گسترش و نوسازی صنایع کشور عزیزمان ایران علاوه بر فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، متولی فاز ۱۴ آن نیز است که راهبر کنسرسیومی است که انجام این پروژه را مدنظر قرار داده و تفاوتی که با فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی دارد این است که عملیات حفاری چاه‌ها برعهده این کنسرسیوم گذاشته شده است است تا ۴۴ حلقه چاه جهت تولید گاز برعهده تیم مشارکتی باشد.

    این پروژه از اولویت ویژه‌ای جهت وزارت نفت برخوردار است و اگر منابع مالی آن از طرف این وزارتخانه در موقعیت زمانی مناسب تامین شود، بنابر تعهدات ما طی ۲۱ تا ۲۴ ماه به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید. پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی دو میلیارد فوت مکعب در روز به ظرفیت کشور اضافه می‌کند و یک میلیون تن اتان جهت پتروشیمی، یک میلیون تن گاز مایع جهت صادرات و ۸۰ هزار بشکه در روز نفت سبک یا میعانات به ظرفیت کشور اضافه خواهد کرد. هزینه‌های انجام شده است جهت پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی ظرف دو سال بعد از بهره‌برداری آن بازگشت داده خواهد شد و میزان قابل توجهی به درآمد ناخالص ملی کشور اضافه می‌کند.

    همکاری صنعت و نفت موجب زیاد کردن اشتغال خواهد شد

    تحریریه بیاکافه : همکاری صنعت ونفت چگونه می تواند به اشتغالزایی بینجامد؟

    نقش کلیدی ایدرو در پیوند وزارت نفت و صنعت ، ایجاد اشتغال با تولید تجهیزات نفتی

    دلیری: با توجه به اینکه از یک پروژه نفتی یا گازی، ۶۰ درصد مربوط به تامین تجهیزات می شود، می توان پی برد در صورتیکه تولید این تجهیزات در داخل کشور انجام شود؛ می تواند سهم تاثیرگذاری در زیاد کردن اشتغالزایی ایفا کند و ایدرو می‌تواند به عنوان نماینده وزارت صنعت ، معدن وتجارت در تعامل با شرکت ملی نفت کشور عزیزمان ایران میزان تولید تجهیزات نفتی را تا ۵۰ درصد زیاد کردن دهد و در گام بعدی صادرکننده تجهیزات شویم، لیکن بدون صادرات نمی‌توانیم در این عرصه موفق باشیم و لازمه این امر همکاری مشترکی بین وزارت صنعت، وزارت نفت و تولیدکننده بخش شخصی است.

    تشکیل هلدینگ های متمرکز، راهکار زیاد کردن تولید تجهیزات نفتی است

    تحریریه بیاکافه : راهکار موفقیت در زیاد کردن تولید ملی در تجهیزات نفتی چیست؟

    دلیری: اکنون هر لحظه بخش دولتی در حوزه نفت از بی کیفیتی محصولات داخلی و یا عدم تحویل به موقع کالا شاکی است و از طرف دیگر شرکت های شخصی هم از پایین بودن ظرفیت تولید و ناکافی بودن سرمایه جهت گسترش آموزش و ارتقا تکنولوژی شکایت دارند.در این راستا مدیریت جامعی مورد نیاز است که همه طرف ها را در یک جا جمع کرده تا به یک نقطه یکسان برسند و این اتفاقی است که در سال های گذشته هیچ وقت رخ نداده و با وجود قوانین کامل در این زمینه، فقدان نظارت کافی موجب عدم موفقیت اجرای قوانین شده است هست. به اعتقاد بنده، عالی ترین راهکار این است که شرکت گسترش بین دو وزارت صنایع و نفت میانجی شده است و بر اساس اتاق فکری ، ساختارها و مجموعه‌هایی همچون هلدینگ ها تعریف شود تا از خروج سرمایه های ملی جلوگیری کنیم.

    گزارش از سمیه عرب

    یک مقام مسئول گفت: تشکیل هلدینگ‌های متمرکز، راهکار زیاد کردن تولید تجهیزات نفتی است.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | صندوق توسعه | صنایع خودرو | سرمایه گذار | تاثیرگذاری | تولید گاز | تجهیزات | بیاکافه | پروژه | ماشین | همکاری

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک