هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » ایجاد تنوع در محصولات یک راهکار راحت جهت جذب مشتری ، بدسلیقگی در طراحی بعضی کالا‌های ایرانی

    ایجاد تنوع در محصولات یک راهکار راحت جهت جذب مشتری ، بدسلیقگی در طراحی بعضی کالا‌های ایرانی

    توسعه صادرات | ایرانی | محصولات | اقتصادی | طراحی | بازار | ایرانی | کالای ایرانی

    ایجاد تنوع در محصولات یک راهکار راحت جهت جذب مشتری ، بدسلیقگی در طراحی بعضی کالا‌های ایرانی

    یکی از مولفه‌های اساسی در حمایت از تولید داخلی به عنوان اِعمال تنوع در طراحی و تولید محصولات ایرانی معطوف می‌شود، امری که با غفلت از آن تحقق شعار سال ناممکن خواهد بود.

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، حمایت از کالای ایرانی از استراتژی‌های راهبردی به شمار می‌رود که در صورت تحقق واقعی و همه جانبه آن، بسیاری از نارسایی‌ها و چالش‌های فعلی اقتصادیِ کشور حل و فصل خواهد شد.

    اشتغالزایی، توسعه صادرات، رونق در بخش تولید، صرفه جویی ارزی، استقلال هر چه زیاد اقتصادی کشور، فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی، مقاومت پذیری فزاینده‌تر در مقابله تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی غرب، تنها نمونه‌هایی از نتیجه های ارزنده تحقق و حصول شعار سال محسوب می‌شود که هر یک به تنهایی به دستاورد‌های برجسته و شایسته متعدد دیگری منتهی خواهد شد.

    ایجاد تنوع در محصولات یک راهکار راحت جهت جذب مشتری ، بدسلیقگی در طراحی بعضی کالا‌های ایرانی

    به تبع با چنین دایره متنوعی از مزایا و محاسن، تلاش جهت حصول شعار سال و تأمین منویات مقام معظم رهبری در این خصوص، وظیفه ملی و اخلاقی هر ایرانی چه در مقام مسئول و چه به عنوان یک شهروند عادی در کشور به شمار می‌رود.

    برخی گمان می‌کنند حمایت از کالای ایرانی صرفا وظیفه آن مرزدار، کارمند گمرک و یا تولید کننده فعال در کشور است در صورتی که فرد فرد جامعه، حتی آن زن خانه‌داری که در صدد تهیه اسباب بازی جهت کودک خویش است نیز می‌تواند به سهم و به نوبه خود در جهت حمایت از کالای ایرانی قدم موثری بردارد.

    با همه این اوصاف، پِیمایش این مسیر پر فراز و نشیب، ولی بسیار حساس، استراتژیک و آینده ساز، مستلزم تأمین ضروریات خاص به خود است که بدون آن امکان حصول شعار سال به معنای واقعی کلمه میسر نخواهد شد.

    پیش از این در قالب گزارش‌های متعدد به بعضی از الزامات و پیش نیاز‌های تحقق شعار سال به معنای واقعی کلمه اشاره شد و در ذیل این گزارش به موضوعِ الزام تنوع در طراحی و تولید محصولات ایرانی اشاره خواهد شد، امری که متأسفانه پیش از این در بسیاری از حوزه‌های صنعتی و تولیدی مورد غفلت قرار گرفته است.

    توسعه صادرات | ایرانی | محصولات | اقتصادی | طراحی | بازار | ایرانی | کالای ایرانی

    تنوع، عنصری تعیین کننده در جذب مشتری

    به واقع یکی از مولفه‌های تعیین کننده در موفقیت محصولات خارجی، به عنوان تنوع آن در ساخت و طراحی محصولات معطوف می‌شود، مهم که به واسطه آن مشتری و جامعه نشانه کالا را به سمت خود جذب و انگیزه او را جهت گزینش و خرید چنین کالا‌هایی (متنوع) دو چندان می‌کند.

    یکی از مصادیق بارز این امر در بخش لوزام التحریر ظهور و بروز پیدا کرده هست، عرصه‌ای که در طول سالیان گذشته به علت عدم تنوع کافی در تولیدات با هزینه‌ها و خسارات بسیاری مواجه شده است است.

    علی‌اصغر منفرد، یکی از توزیع کننده‌های عمده لوازم التحریر در استان البرز، در گفت‌وگو با گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به جامعه نشانه گسترده و متکثر محصولات و اقلام مرتبط با لوزام التحریر، اظهار کرد: تنها با در نظر گرفتن جمعیت دانش آموزی کشور می‌توان به اهمیت و گردش مالی بالای این حوزه پی برد.

    وی افزود: با همه این اوصاف، در سالیان گذشته به علت غفلت از طراحی‌های مناسب، بخش قابل توجهی از بازار در تسخیر محصولات خارجی و بخصوص چینی قرار گرفت.

    منفرد گفت: اگرچه در سالیان اخیر گام‌هایی در جهت اصلاح اوضاع موجود برداشته شده، ولی همچنان با نقطه مطلوب فاصله بسیاری احساس می‌شود و زمانی می‌توان بازار را بطور کامل یا به تعبیری حداکثری در قبضه و تسلط محصولات داخلی درآورد که به مقوله تنوع در طراحی‌ها توجه هر چه بیشتری لحاظ شود.

    حسین نجاتی، یکی از فعالان صنعتی در گفت‌وگو با گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به بدسلیقگی و کج سلیقکی بعضی از تولیدکنندگان ایرانی در طراحی و تولید، گفت: در بسیاری از حوزه‌ها شاهد غفلت از این عنصر تعیین کننده هستیم و متأسفانه در سالیان اخیر به علت همین کم توجهی و بی توجهی مجبور خسارات بسیاری در بخش اقتصادی شده‌ایم.

    ایجاد تنوع در محصولات یک راهکار راحت جهت جذب مشتری ، بدسلیقگی در طراحی بعضی کالا‌های ایرانی

    وی افزود: یکی از عنصرهای مهم در موفقیت اقتصادی چین به عنوان کشوری که بیشتری میزان صادرات را به دنیا دارد به همین امر (توجه به تنوع در تولید و طراحی محصولات) باز می‌گردد، ولی شوربختانه در کشور عزیزمان ایران از صنایع بزرگ همچون خودروسازی تا بسیاری از صنایع خُرد و پایین دستی به این مقوله توجه چندانی نشده است.

    رامین نور قلی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی در گفت‌وگو با گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به ایجاد مکانیزم تنوع محصولات در بازار عرضه کالا، بیان کرد: عواملی همچون تنوع، قیمت و کیفیت با توجه به سلایق مصرف کننده و اوضاع ظاهری کالا در پروسه گزینش آن موثر است و به واقع تولید کننده جهت جذب مشتری باید به اصلاح هر چه زیاد این موارد توجه کند.

    وی افزود: هنگامی که دامنه تنوع جهت گزینش مصرف کننده زیاد کردن یابد، تقاضا جهت خرید نیز تقویت می‌شود که این امر رونق بازار و اصلاح کیِفی محصول تولیدی را به دنبال خواهد داشت.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی، گفت: در حقیقت، کیفیت محصولات، تعادل قیمت و تنوع، به صورت زنجیره‌ای به هم پیوسته بر روی یکدیگر تأثیر می‌گذارد و خروجی آن در جذب مشتری و برطرف رکود از بازار موثر خواهد بود.

    توسعه صادرات | ایرانی | محصولات | اقتصادی | طراحی | بازار | ایرانی | کالای ایرانی

    تنوع محصولات، رضایتمندی مشتری را در پی خواهد داشت

    موید حسینی‌صدر، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به نقش تعیین کننده تنوع محصولات در جذب مشتری، گفت: در بازار رقابتی، تولیدکنندگان به ناچار باید تنوع محصولات خود را زیاد کردن دهند، لیکن این امر رضایتمندی مصرف کنندگان را در پی خواهد داشت.

    وی افزود: باید ما با ارتقای تنوع محصولات و البته زیاد کردن و کیفیت آن از ورود کالای خارجی (به عنوان یکی از عوامل چالش برانگیز در مسیر حمایت از کالای ایرانی) جلوگیری کنیم.

    به زعم این کارشناس اقتصادی باید کارخانه‌های تولیدی، جهت داشتن محصولات متنوع، حوزه فروش کالای خود را زیاد کردن دهند.

    حسینی صدر با بیان اینکه تحقیق و توسعه تأثیر بسزایی در مکانیزم نوع محصولات در بازار دارد، تصریح کرد: در دنیا، کشور‌های موفق ۵ درصد از هزینه‌های تولید را به بخش تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهند، از این رو مورد نیاز است که در اصلاح کیفی و کمی تولیدی، بخش تحقیق و توسعه مورد توجه قرار گیرد.

    ایجاد تنوع در محصولات یک راهکار راحت جهت جذب مشتری ، بدسلیقگی در طراحی بعضی کالا‌های ایرانی

    الیاس طاهری، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، تصریح کرد: تنوع محصولات تولیدی می‌تواند تأثیر بسزایی در کیفیت و جذب مشتری داشته باشد.

    وی افزود: جهت تحقق تنوع محصولات تولیدی مورد نیاز است بستر و زمینه عواملی از قبیل: تخصص، تجربه، نیروی انسانی، هزینه مناسب و بهره‌گیری از ایده‌های نو فراهم شود، آیا که این امر می‌تواند تأثیر بسزایی در کیفیت کالا‌ها داشته باشد.

    طاهری با بیان اینکه تنوع محصولات تولیدی عاملی جهت ایجاد مسابقه سازنده هست، بیان کرد: زیاد کردن تقاضای خریدِ محصولاتِ تولیدی به دنبال بازار رقابتی می‌تواند زیاد کردن کیفیت محصول را به همراه داشته باشد.

    امید است با توجه مضاعف تولید کنندگان ایرانی به عنصر تنوعِ در محصولات، افزون بر جذب هر چه زیاد مشتریان داخلی، در بخش بازار‌های بین المللی نیز به توفیقات هر چه بیشتری نائل شویم که قطعا حصول این امر منجر به تأثیرات سازنده مستقیم و غیر مستقیم بسیاری در تحقق شعار سال خواهد شد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: توسعه صادرات | ایرانی | محصولات | اقتصادی | طراحی | بازار | ایرانی | کالای ایرانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • منابع اورجینال رباتیک