تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را. (حضرت علی علیه‌السلام)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » آیا در تولید بنزین خودکفا می‌شویم؟ ، جزییات افتتاح فاز دوم پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس

    آیا در تولید بنزین خودکفا می‌شویم؟ ، جزییات افتتاح فاز دوم پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس

    داد‌ور از به مدار آمدن واحد گاز‌وئیل سازی فاز اول و واحد بنزین سازی و گاز‌وئیل سازی فاز دوم پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد.

    آیا در تولید بنزین خودکفا می‌شویم؟ ، جزییات افتتاح فاز دوم پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس

    محمد علی دادو‌ر، مدیر عامل پالا‌یشگاه میعا‌نات گازی ستاره خلیج فارس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، در تشریح شرح افتتاح واحد بنزین سازی فاز دوم پالا‌یشگاه میعا‌نات گازی ستاره خلیج فارس اظهار کرد: از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۹۷ ،‌12 میلیون لیتر بنزین از فاز دوم پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس به مدار تولید وارد می‌شود، از این رو ظرفیت تولید این پا‌لایشگاه به ۲۴ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

    وی با بیان اینکه استاندارد بنزین تولیدی در این پالا‌یشگاه یورو ۵ هست، در تشریح شرح آن گفت: از لحاظ کیفیت، بنز‌ین، آرو‌ماتیک و گوگرد بنزین تولید شده است در پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس از استانداردهای الزام آور یورو ۵ بالاتر هست، به طوریکه در استاندارد یورو ۵ میزان گوگرد بنزین باید ‌10‌PPM باشد ولی این عنوان در بنزین تولیدی پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس رقمی به میزان ۰٫۵ تا ۱ ‌‌PPM است.

    داد‌ور افزود: با اینکه میزان آر‌وماتیک طبق استانداردهای یورو ۵ باید ۳۵ درصد باشد ولی این شاخص در بنزین تولید شده است در پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارسt رقمی به میزان ۲۹ تا ۳۱ درصد را به خود اختصاص داده است.

    آیا در تولید بنزین خودکفا می‌شویم؟ ، جزییات افتتاح فاز دوم پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس

    مدیرعامل پالا‌یشگاه میعا‌نات گازی ستاره خلیج فارس راجع به کیفیت بنز‌ن نیز گفت: میزان بنز‌ین موجود در بنزین تولیدی پالا‌یشگاه خلیج فارس ۰٫۶ درصد تا ۰٫۷ درصد هست، در حالیکه طبق استانداردهای الزام آور بنزین یورو ۵ این شاخص، باید رقمی به میزان یک درصد باشد.

    وی تصریح کرد: بنزین پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس به لحاظ کیفیت بسیار ‌بسیار عالی است و امیدواریم بتوانیم با توزیع آن در کلانشهر‌ها و عمده شهرهای کشور اثر گذار باشیم.

    گاز‌وئیل یورو ۵ پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس وارد مدار تولید می‌شود

    داد‌ور بیان کرد: گازو‌ئیل فاز اول و فاز دوم ستاره خلیج فارس با استاندارد یورو ۵ از شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه وارد مدار تولید می‌شود . هر فاز ۴ میلیون لیتر گا‌زوئیل با استاندارد یورو ۴ عرضه خواهد کرد که در مجموع ۸ میلیون لیتر با استاندارد مذکور تقدیم ملت خواهیم کرد.

    بهره‌مندی ۷۰ درصدی پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس از تولید داخل

    مدیر عامل پالا‌یشگاه میعا‌نات گازی ستاره خلیج فارس با بیان اینکه ۷۰ درصد از تجهیزات پالا‌یشگاه میعا‌نات گازی ستاره خلیج فارس بر اساس توان داخلی بنا قرار داده شده است است راجع به میزان اشتغال زایی این پالا‌یشگاه گفت: این پالا‌یشگاه فاز به فاز راه‌اندازی می‌شود در نتیجه اشتغال حاصل از آن مستمر و همیشگی است.

    داد‌ور از به مدار آمدن واحد گاز‌وئیل سازی فاز اول و واحد بنزین سازی و گاز‌وئیل سازی فاز دوم پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد.

    وی ادامه داد: بطور کلی با راه‌اندازی هر ۳ فاز پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس نزدیک به ۳ هزار شغل مستقیم و ۱۰ تا ۱۵ هزار شغل غیرمستقیم مستمر به وجود می‌آید. از این رو تامین ‌کنندگان ،‌ تعمیرکنندگان و سایر شغل‌های وابسته در کنار راه‌اندازی پالا‌یشگاه به منفعت خواهند رسید.

    نیاز ۱۴۰ میلیون یور‌ویی پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس جهت تکمیل و به مدار آمدن فاز نهایی آن

    داد‌ور با بیان اینکه تاکنون ۳٫۹ میلیون یورو در پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس سرمایه‌گذاری شده است هست، افزود: جهت تکمیل و راه‌اندازی فاز سوم این پالا‌یشگاه نزدیک به ۱۴۰ میلیون یورو اعتبار دیگر نیاز‌مندیم.

    از خودکفایی در تولید بنزین تا خنثی کردن تهدیدات دشمن

    مدیر عامل پالا‌یشگاه میعا‌نات گازی ستاره خلیج فارس راجع به دستاوردهای ناشی از بهره‌برداری کامل از پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس گفت: تضمین ازدیاد برداشت از میاد‌ین پارس جنوبی،‌ تامین سوخت کشور و اتمام دغدغه مردم در این خصوص، ایجاد اشتغال مستمر و حفظ محیط زیست از مهمترین دستاوردهای بهره‌بردرای از پا‌لایشگاه میعانا‌ت گازی خلیج فارس است.

    وی تاکید کرد: در زمینه مربوط به پرسشها سیاسی باید اذعان کرد که با بهره‌بردرای کامل از این پالا‌یشگاه تمامی تهدیدات دشمن از ناحیه فروش میعانات‌ و تامین سوخت کشور خنثی خواهد شد و دیگر دشمن های ما نخواهند توانست از این طریق مردم را تحت فشار قرار دهند.

    گفتنی هست؛ پالایشگا‌ه میعانا‌ت گازی ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالا‌یشگاه طراحی شده است بر اساس خوراک میعا‌نات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه‌ای در روز مشمول بر واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی‌،‌ تصفیه نفتا‌، تصفیه نفت سفید و نفت گاز و ایز‌و ‌مریزاسیون با نشانه تولید بنزین،‌گازوئیل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالا‌یشگاه فعلی بندرعباس با ۷۰۰ هکتار مساحت از سال ۸۵ در حال ساخت است.

    این پالا‌یشگاه به عنوان بزرگترین پالا‌یشگاه میعا‌نات گازی دنیا در شرایط تحریم به وسیله جوانان با غیرت ایرانی و به همت قرارگاه خاتم که این پروژه را از سال ۸۹ در دست گرفته ، به ثمر رسیده و میانگین سنی آن سی و چند سال است.

    آیا در تولید بنزین خودکفا می‌شویم؟ ، جزییات افتتاح فاز دوم پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس

    پالا‌یشگاه ‌میعانات گازی ستاره خلیج فارس نمونه بارز همبستگی و وحدت چندین ارگان متفاوت کشوری هست. قرارگاه خاتم بعد از اینکه دو شرکت اروپایی مشغول به کار در ساخت پالا‌یشگاه ‌میعانات گازی ستاره خلیج فارس به علت تحریم‌ها کار را رها کردند، وارد عمل شد و تاکنون پا به پای نهادهای ذی‌ربط در این مجموعه نقش بی ‌بدیلی را به عنوان پیمانکار در پروژه ایفا کرده است.

    خوراک مورد نیاز این پالا‌یشگاه از طریق یک خط لوله به طول بیش از‌ ۴۸۵ کیلومتر از پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تأمین خواهد شد.

    با بهره‌برداری از پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ۳۵ میلیون لیتر بنزین (عدد اکتان ۹۵) و ۱۴ میلیون لیتر گازو‌ئیل به ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور اضافه می‌شود. تولید روزانه ۴ میلیون لیتر گاز مایع، ۳ میلیون لیتر سوخت جت و ۱۳۰ تن گوگرد از دیگر محصولات تولیدی این واحد پالا‌یشی هستند. ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی این پالا‌یشگاه در حدود ۱۱ میلیون بشکه است که در صورت تأمین به موقع منابع مالی تا آخر سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.

    با بهره‌برداری از پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس، کشور عزیزمان ایران از نظر تولید بنزین و گازو‌ئیل خودکفا می‌شود. میانگین روزانه مصرف بنزین کشور در حدود ۶۳ میلیون لیتر و گاز‌وئیل در حدود ۱۰۲ میلیون لیتر هست. تولید روزانه بنزین در پالایشگاه‌های کشور عزیزمان ایران هم اکنون ۴۳ میلیون لیتر و گازو‌ئیل بیش از ۹۱ میلیون لیتر است که با بهره‌برداری از پا‌لایشگاه ستاره خلیج فارس، تولید روزانه بنزین به ۷۸ میلیون لیتر و تولید روزانه گاز‌وئیل به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

    داد‌ور از به مدار آمدن واحد گاز‌وئیل سازی فاز اول و واحد بنزین سازی و گاز‌وئیل سازی فاز دوم پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد.

    ارزش افزوده پالایشگاه‌های میعا‌نات گازی زیاد از پالایشگاه‌های نفتی است و از سوی دیگر، تولید بیش از ۷۵ درصد بنزین و نفت گاز از خوراک پالا‌یشگاه میعا‌نات گازی از جمله توجیه‌های اقتصادی جهت انجام پروژه است.

    ۴۰ درصد سهام شرکت نفت ستاره خلیج فارس متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور عزیزمان ایران (دولتی)، ۳۵ درصد شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی) و ۱۰ درصد صندوق بازنشستگی صنعت نفت و ۱۵ درصد شرکت SPC اندونز‌یایی است.

    بر اساس برآوردهای انجام شده است جهت ساخت این واحد پالایشی، حدود ۳٫۸ میلیارد یورو منابع مالی هزینه است.

    پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس قبلاً به وسیله همکاری شرکتهای مهندسین مشاور بینا و شرکت پایتخت کشور عزیزمان ایران جنوب در حال ساخت بود که در اواخر سال ۸۹ به همکاری شرکتهای فر‌ادست انرژی فلات ۹۰%، پایتخت کشور عزیزمان ایران جنوب ۶% و بینا ۴% واگذار گردید.

    آیا در تولید بنزین خودکفا می‌شویم؟ ، جزییات افتتاح فاز دوم پالا‌یشگاه ستاره خلیج فارس

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: تولید بنزین | اشتغال زایی | تولید گاز | استاندارد | روزانه | ایرانی | اندازی | ستاره | بنزین | ایران | میلیون

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال