لباس قدیمی را بپوشید ولی کتاب نو بخرید.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » روسیه از تجربیات ضدتحریمی کشور عزیزمان ایران استفاده می‌کند ، درآمد ۹۷ میلیارد دلاری ایران، دور از دسترس ترامپ

    روسیه از تجربیات ضدتحریمی کشور عزیزمان ایران استفاده می‌کند ، درآمد ۹۷ میلیارد دلاری ایران، دور از دسترس ترامپ

    دستاورد‌های کشور عزیزمان ایران در حوزه شکست تحریم‌ها تا حدی پیش رفته که اکنون روسیه از تجربیات ما جهت مقابله با تحریم‌های خود بهره می‌برد.

    روسیه از تجربیات ضدتحریمی کشور عزیزمان ایران استفاده می‌کند ، درآمد 97 میلیارد دلاری ایران، دور از دسترس ترامپ

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،در پی صحبت های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ در خصوص تعلیق برجام، تحلیلگران پرسشها بین‌المللی ، آخر حیات برجام را آینده نگری می کنند ولی در دو ماه گذشته بسیاری از رسانه های خارجی و بعضا داخلی، جو تنش زایی را در داخل کشور القا کردند و در نتیجه بازار ،دچار تنش های ناگهانی و آینده نگری نشده ای شد و قیمت ارز سیر صعودی به خود گرفت.

    بسیاری از کارشناسان پرسشها اقتصادی بر این باورند که حتی اگر تحریم های سخت گیرانه کشور عزیزمان ایران دوباره از سرگرفته شود،هیچ تاثیری بر اقتصاد داخلی ایران نخواهد داشت و اگر هم این اتفاق تاثیری بر بازار کشور عزیزمان ایران داشته باشد،می توان گفت در این مدت این تاثیرات اتفاق افتاده و دیگر تکانه غیرقابل آینده نگری در داخل رخ نخواهد داد.

    در رابطه با این عنوان با دو تن از صاحبنظران امر به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه گزارش خواهد آمد؛

    تصمیم ترامپ،تغییری در شرایط کشور عزیزمان ایران بوجود نمی آورد

    قدیر قیافه کارشناس تجارت و عضو هیئت انجمن سنگ آهن کشور عزیزمان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: به نظر من هر اتفاقی که در روز ۲۲ اردیبهشت ماه بیفتد ،‌هیچ تغییری در شرایط کشور رخ نداده و ممکن است اتفاقات بسیار کوچکی همچون عوض کردن شرایط نقل و انتقالات مالی با کشورهای اروپایی رخ دهد و احتمالا مبادلات مالی کمی سخت تر از اکنون شود.

    روسیه از تجربیات ضدتحریمی کشور عزیزمان ایران استفاده می‌کند ، درآمد ۹۷ میلیارد دلاری ایران، دور از دسترس ترامپ

    وی افزود: نباید فراموش کرد که ملت کشور عزیزمان ایران تحت سخت‌ترین شرایط تحریم بوده‌اند و در این سال‌ها به روش‌های زیادی جهت دور زدن تحریم‌ها و استقلال اقتصادی دست یافته‌اند.

    قیافه تصریح کرد: دستاوردها و تجربیات ما در حوزه شکست تحریم‌ها تا حدی پیش رفته است که روسیه هم اکنون از تجربیات ما جهت مقابله با تحریم‌های خود بهره می‌برد.

    کارشناس تجارت گفت: باید توجه داشته باشیم که هر اتفاقی در روز ۲۲ اردیبهشت بیفتد هیچ تاثیری بر ادامه روند اقتصادی و سیاسی کشور نخواهد داشت لیکن دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های مناسبی جهت مقابله با هر شرایطی اتخاذ می‌کنند.

    دستاورد‌های کشور عزیزمان ایران در حوزه شکست تحریم‌ها تا حدی پیش رفته که اکنون روسیه از تجربیات ما جهت مقابله با تحریم‌های خود بهره می‌برد.

    وی تاکید کرد: اکنون شاهدیم که بعضی افراد و گروه‌ها در رسانه‌های عمومی و همچنین اینترنت به دنبال سیاه نمایی شرایط موجود هستند و بعضی از سر بی اطلاعاتی و کم سوادی این اخبار منفی را بازنشر می‌کنند.

    عضو انجمن سنگ‌ آهن کشور عزیزمان ایران اضافه کرد: به نظر می‌رسد دولت در صورتی که با مردم صادقانه در این قضیه برخورد کند و از تجربیات و مشورت بخش شخصی بهره ببرد، می‌تواند به آسانی از شرایط کنونی عبور کرده و کشور را به سلامتی از این مرحله بگذراند.

    وی اظهار کرد: هرچند گذر از این شرایط نیاز به همدلی و اتحاد بین تمام قوا، دولت، مجلس شورای اسلامی و مردم دارد و با توجه به آرای عمومی و تجارب همه بخش‌ها می‌توان امیدوار بود که تغییرات در برجام تأثیری بر پرسشها اقتصادی و بین المللی کشور نگذارد.

    قدیر قیافه تصریح کرد: نکته‌ دیگر این است که نگرانی در جامعه از ارز حاصل از صادرات وجود دارد و این عنوان موجب شده است تا صادر کنندگان که تحت تأثیر قیمت ارز در داخل و خارج کشور هستند دچار نگرانی از حوادثی که در مورد برجام اتفاق می‌افتد، باشند.

    کارشناس تجارت یادآور شد:‌ در صورتی که دولت بتواند قیمت ارز را کنترل کرده و به بازار اسکناس‌های خارجی، ثبات تزریق کند، می‌توان امیدوار بود که این نگرانی نیز به آسانی برطرف شود.

    قدیر قیافه اظهار کرد: ‌از آنجا که اقتصاد ما مستقل از کشورهایی همچون آمریکاست تأثیرات تصمیم گیری ترامپ بر پرسشها داخلی کشور عزیزمان ایران بسیار ضعیف بوده و این نظرات کارشناسی و سیاست گذاری‌های مسئولان داخلی کشور است که می‌تواند تأثیر مستقیم بر بازار و شرایط اقتصادی داخلی کشور بگذارد.

    روسیه از تجربیات ضدتحریمی کشور عزیزمان ایران استفاده می‌کند ، درآمد ۹۷ میلیارد دلاری ایران، دور از دسترس ترامپ

    وی تصریح کرد: اگر اوضاع ارزی کشور در شرایط کنونی است ، به علت کارها نادرستی همچون تزریق ارز مصنوعی به بازار جهت کنترل قیمت دلار بوده و در نتیجه این عنوان موجب ایجاد تقاضای کاذب در بازار داخلی شده است است.

    عضو انجمن سنگ‌ آهن کشور عزیزمان ایران در آخر تأکید کرد: به نظر می‌رسد عالی ترین راهکار دولت، مردم و سیاست‌گذاران کشور جهت کم کردن تنش در چند هفته آینده، کنترل قیمت ارز و نظارت دقیق در بازار کشور باشد.

    اتحاد مردم ودولت،آرام کننده جو روانی جامعه است

    در ادامه این گزارش حسین محمودی‌اصل کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: تنش‌های کنونی موجود در جامعه به بحث‌های روانی مربوط است و زمانی بحث‌های روانی شدت یافتن می‌شود که مردم سوابق ذهنی گذشته را در خود مرور می‌کنند و در نتیجه به علت عدم ثبات در بعضی برهه‌های تاریخی، تشنج و نگرانی در جامعه شدت یافتن می‌شود.

    وی اضافه کرد: در گذشته نیز پرسشها در حوزه ارز وجود داشت ولی هر لحظه دولت توانسته با منابع ارزی خود همه فعالیت‌های اقتصادی را پوشش دهد و به نظر می‌رسد نمی‌بایست در این حوزه نگرانی جهت مردم وجود داشته باشد.

    دستاورد‌های کشور عزیزمان ایران در حوزه شکست تحریم‌ها تا حدی پیش رفته که اکنون روسیه از تجربیات ما جهت مقابله با تحریم‌های خود بهره می‌برد.

    محمودی‌اصل تصریح کرد: ولی اکنون با پیش آمدن بحث برجام، همه رسانه‌های خارجی متحد شدند که جنگ روانی علیه دولت و ملت کشور عزیزمان ایران به راه بیندازند و افکار مردم را متشنج کنند.

    کارشناس اقتصادی یادآور شد: ‌اکنون وقت آن رسیده که همه مردم و مسئولان دست در دست هم دهند و تلاش کنند تا جایی که ممکن است جو جامعه را به آرامش نزدیک کنند.

    وی تأکید کرد: معمولا افرادی که جزء ذی‌نفعان به حساب می‌آیند و یا دارای کالا و ارز دپو شده است هستند اقدام به التهاب دانسته بازار ارز می‌کنند تا از این راه سود بیشتری را عاید خود کنند.

    روسیه از تجربیات ضدتحریمی کشور عزیزمان ایران استفاده می‌کند ، درآمد ۹۷ میلیارد دلاری ایران، دور از دسترس ترامپ

    محمودی‌اصل ادامه داد: ملتهب کردن بازار در نتیجه تبلیغات منفی و یا حتی از طریق دهان به دهان شدن در اینترنت اتفاق می‌افتد و همین عنوان به شایعات دامن زده و اوضاع را بدتر می‌کند.

    کارشناس اقتصادی تأکید کرد: ما در سال ۹۱ تجربه شروع تحریم‌های بسیار مشکل را داشتیم و علاوه بر آن چندین قطع نامه متفاوت علیه کشورمان در شرکت ملل متحد مطرح شد و جو روانی اروپا و زیاد کشورهای دنیا بر علیه کشور عزیزمان ایران بود.

    وی اضافه کرد: ‌اما اکنون شرایط اصلا قابل مقایسه با آن سال نیست و هیچ قطع نامه ای در شرکت ملل متحد بر علیه کشور عزیزمان ایران تصویب نشده و اروپا نیز نشان داده که در عنوان تحریم‌های تازه علیه ایران با آمریکا همسو نبوده و در صورتی که برجام به هم بخورد احتمالا کشورهای اروپایی به بسیاری از تعهدات خود در قبال کشور عزیزمان ایران عمل خواهند کرد.

    کارشناس اقتصادی تصریح کرد:‌ در صورتی که برجام پاره شود این آمریکا است که در دنیا منزوی شده است و افکار عمومی جهانی را بر علیه خود جنبش کرده است لیکن کشور عزیزمان ایران نشان داد که به مفاد برجام پایبند بوده و به هیچ وجه تمایلی به بر هم زدن این توافق نامه ندارد.

    محمودی‌اصل ادامه داد: شاید مشکلاتی بعد از پاره شدن برجام به وجود بیاید که به نظر می‌رسد هر مشکلی که قرار بود بعد از ۲۲ اردیبهشت پیش بیاید و تمام تنش‌هایی که می‌توانست به بازار وارد شود، در این مدت اتفاق افتاده و فکر نمی‌کنم اتفاق جدیدی بعد از ۲۲ اردیبهشت بیفتد.

    وی ابزار کرد: متأسفانه بعضی افراد در داخل کشور با ایجاد شرایط روانی ، جو جامعه را منفی می‌کنند و بعضی شبکه‌های خارجی به این عنوان دامن می‌زند تا بتوانند بازار داخلی را ملتهب کنند.

    کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اکنون سود جویان در تلاشند تا قیمت گذاری ارز را در بازارهای زیر زمینی انجام داده و با این اقدام به عوض کردن قیمت‌ها دامن بزنند.

    محمودی‌اصل تصریح کرد: خوشبختانه به نظر می‌رسد دولت توانایی کامل و صد درصدی مدیریت بازار و تثبیت قیمت ارز در شرایط کنونی را دارد و تقاضای مازاد بازار هم عدد سنگینی نیست که بتواند بازار را دچار مسئله کند.

    وی بیان کرد: عده ای در تلاشند تا دلارها را دپو کرده و قیمت بازار را تحت تأثیر قرار دهند تا بتوانند قیمت ارز را بالا ببرند.

    کارشناس اقتصادی ادامه داد: با توجه به سابقه عملکرد اقتصادی کشور، ما ۹۷ میلیارد دلار درآمد ارزی از حوزه نفت، میعانات و کالاهای دیگر داریم و کل نیاز کشور ۵۴ میلیارد دلار جهت واردات است و ۱۲٫۵ میلیارد دلار در قاچاق هزینه می‌شود بنابراین کمبود ارزی جهت تأمین سایر امور کشور که حدود ۲۰ میلیارد دلار است نداریم و اگر مواردی همچون ارز مسافرتی یا ارز مورد نیاز بیماران به وجود بیاید دولت می‌تواند همه موارد را به آسانی پوشش دهد.

    محمودی اصل تأکید کرد: در صورتی که آمریکا از برجام خارج شود، فروش نفت جهت ما سخت تر شده است و میزان صادراتمان پایین‌تر خواهد آمد ولی کنار گذاشتن برجام به وسیله آ‌مریکا موجب بالا رفتن قیمت نفت در دنیا شده است و همین عنوان باعث می‌شود تا بتوانیم کمبود صادرات را جبران کنیم.

    کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اروپایی‌ها به هیچ وجه تمایلی به برداشته شده است برجام ندارند و تلاش می‌کنند تا آمریکا را مجاب کنند تا از ملغی کردن برجام منصرف شوند.

    وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد در صورتی که برجام هم برداشته شود بسیاری از روابط تجاری کشور عزیزمان ایران و اروپا یکسان مانده و عوض کردن چندانی نکند.

    محمودی اصل بیان کرد: در شرایط کنونی کل دنیا بر علیه ما نیست و فقط آمریکاست که با کشور عزیزمان ایران ایجاد مسئله می‌کند و به فرموده مقام معظم رهبری، خزانه داری آمریکا در همین سالها هم بر علیه کشور عزیزمان ایران فعالیت داشته و عوض کردن در شرایط برجام هیچ عوض کردن مستقیمی در روابط اقتصادی ما ایجاد نخواهد کرد.

    وی اشاره کرد: در صورتی که تغییری هم اتفاق بیفتد، به طور حتم یک پنجم عواقب تحریم در سال ۹۱ است ولی بعضی در پی آنند که با ایجاد جو روانی منفی منابع خود را حفظ کرده و در این شرایط مردم باید هوشیار باشند که تحت تأثیر این التهابات مصنوعی قرار نگیرند.

    وی در آخر یادآور شد:‌ اگر این التهابات درونی در کشورهای آ‌لمان و انگلیس هم ایجاد می‌شد شرایط ناپایدار اقتصادی ایجاد می‌کرد و باید تلاش کنیم تا حد امکان از التهابات جامعه کاسته شود.

    گزارش از سمیه عرب
    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: تحریم ها | آمریکا | اقتصادی | صورتی | بازار | ایران | اقتصاد و انرژی | تحریم

    روسیه از تجربیات ضدتحریمی کشور عزیزمان ایران استفاده می‌کند ، درآمد 97 میلیارد دلاری ایران، دور از دسترس ترامپ

    روسیه از تجربیات ضدتحریمی کشور عزیزمان ایران استفاده می‌کند ، درآمد ۹۷ میلیارد دلاری ایران، دور از دسترس ترامپ

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتاب اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک