ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » کود‌های وارداتی منجر به بیماری می‌شود ، استخراج مواد معدنی کمیاب در ایران

    کود‌های وارداتی منجر به بیماری می‌شود ، استخراج مواد معدنی کمیاب در ایران

    موانع زیاد کسب و کار در کشور موجب شده است تا پتانسیل‌های حوزه معدن به شایستگی بروز نکند.

    کود‌های وارداتی منجر به بیماری می‌شود ، استخراج مواد معدنی کمیاب در ایران

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، توجه به پتانسیل های داخلی کشور یکی از مهمترین ارکان عمل به فرامین اقتصاد مقاومتی بوده و نامگذاری سال ۹۷ بنام حمایت از کالای ملی به همین جهت است.

    یکی از مهمترین بخش هایی که در کشور عزیزمان ایران می تواند موجب شکوفایی کارآفرین و همچنین اقتصاد شود، بدون شک حوزه معدن است ولی متاسفانه در سال های گذشته این حوزه در مواردی به خوبی مورد توجه نبوده و یا مواقعی به علت وجود قوانین متعدد و دست و پاگیر در این حوزه، شاهد افول معادن کوچک و میانگین کشور بوده ایم.

    استخراج مواد معدنی کمیاب در ایران

    محمد مهدی غنی پور، فعال حوزه معدن در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: ۹۰ درصد کارخانه‌های کنونی کشور جهت افرادی است که در سالهای گذشته توانستند وام‌های کلان دریافت کرده و در نتیجه واحد تولیدی تاسیس کنند.

    وی افزود: متاسفانه این افراد در آن وقت به مسئله توجیه اقتصادی تولید و بازار توجه نکرده و در نتیجه بسیاری از آنها پرسشها بزرگی حتی در بازار داخلی دارند.

    کود‌های وارداتی منجر به بیماری می‌شود ، استخراج مواد معدنی کمیاب در ایران

    غنی‌پور تصریح کرد: جهت مثال کارخانه‌های خودروسازی، بسیاری از قطعات خود را از خارج از کشور در بندرعباس بارگیری کرده و با هزینه‌های بسیار بالا به مرکز می‌فرستند، در نهایت بعد از ساخته‌ شدن ماشین دوباره باید هزینه‌های گزاف حمل ونقل و دیگر هزینه‌ها پرداخت شود تا ماشین به دست مردم برسد.

    وی تاکید کرد: در صورتیکه از ابتدا کارخانه‌های خودروسازی در حاشیه آب‌های آزاد ساخته می‌شد، هزینه‌های تولید صنعتی ماشین بسیار پایین‌تر می‌آمد.

    فعال حوزه معدن با اشاره به ثبت معدن خود در سال ۹۰ ابراز کرد: در ابتدا میزانی از ماده کشف شده است در معدن را جهت آزمایش به فرانسه فرستادیم و بعد از آن با امتحان خودمان مشخص شد که ماده معدنی مذکور یک نوع کود ارگانیک بسیار نیرومند است که از آن در دنیا فقط یک معدن دیگر وجود دارد که در کشور آمریکا است.

    وی با بیان اینکه کشور آمریکا توانسته از این معدن یک برند کود مهم تاسیس کند، گفت: در صورتیکه این ماده را به زمین‌های کشاورزی اضافه کنیم، بدون استفاده از هیچ نوع کود دیگری می‌توانیم محصولات کاملا ارگانیک بدست آوریم.

    موانع زیاد کسب و کار در کشور موجب شده است تا پتانسیل‌های حوزه معدن به شایستگی بروز نکند.

    غنی‌پور تشریح کرد: در سالهای اخیر تنها به کمیت تولیدات کشاورزی بدون در نظر گرفتن کیفیت توجه شده است است و در نتیجه شاهدیم بسیاری از محصولات کشاورزی طعم خاصی ندارند و از مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان تهی هستند.

    فعال حوزه معدن با اشاره به فواید فوق‌العاده ماده معدنی کشف شده، افزود: ماده هربان در برابر بعضی از آفات از گیاه های محافظت می‌کند و نیاز فوری است که روی خاصیت این ماده معدنی تحقیقات بیشتری انجام شود.

    وی ابراز کرد: مواد گیاهی و میوه‌هایی که با هربان رشد کردند، دارای کیفیت و طعم بهتری بوده و دیرتر خراب می‌شود، جهت مثال میوه‌ای که با این ماده معدنی تولید شده است توانایی نگه‌داری چند هفته بیرون از یخچال را دارد، در صورتیکه میوه‌های تولید شده است با کودهای شیمیایی کمتر از یک هفته خارج از یخچال خراب می‌شود.

    غنی‌پور ادامه داد: حتی با استفاده از این ماده معدنی سرما‌زدگی محصولات کشاورزی پایین‌تر می‌‌آید.

    موانع بی‌شمار کسب وکار بر سر راه تولید کننده داخلی

    وی با اشاره به فعالیت‌های خود در دو سال گذشته جهت جذب بازار داخلی تصریح کرد: متاسفانه موانع کسب و کار در کشور عزیزمان ایران بسیار بالاست، به طوریکه تنها دو سال طول کشید تا بتوانیم تاییدیه شرکت دولتی را جهت تولید محصول خود بگیریم.

    فعال حوزه معدن ادامه داد: آمریکایی‌ها این ماده معدنی را با یک برند معروف جهانی تولید کرده و حتی توانسته‌اند مجوز واردات به کشور عزیزمان ایران را بگیرند و محصولات خود را با قیمت دو برابر محصول ایرانی و حتی با کیفیت آهن پایین‌تر وارد کشور عزیزمان ایران کنند.

    کود‌های وارداتی منجر به بیماری می‌شود ، استخراج مواد معدنی کمیاب در ایران

    غنی‌پور با اشاره به واردات هزار تنی هربان در سال به کشور عزیزمان ایران یادآور شد: البته ما به عنوان یک تولیدکننده ایرانی از وجود رقبای خارجی هراسی نداریم، لیکن تولیدات ما نه تنها کیفیت بهتری داشته، بلکه در قیمت هم می‌تواند با محصولات خارجی مسابقه کند.

    وی گفت: بسیاری از مأموران جهاد کشاورزی، کشاورزان را از خرید کودهای ارگانیک معدنی تازه منصرف می‌کردند و متاسفانه خرید کودهای شیمیایی را ترجیح می‌دادند که باعث ایجاد بیماری‌های مختلفی در مردم می‌شود.

    غنی‌پور تصریح کرد: جهت ورود به بازارهای جهانی مشکلی نداریم و می‌توانیم بعد از تثبیت برند خود در داخل با واردکننده‌های خارجی ارتباط برقرار کنیم.

    وی با بیان اینکه در سالهای اخیر معافیایی در حوزه کود کشور شکل گرفته، افزود: کودهای شیمیایی وارداتی موجب ایجاد بیماری‌های متفاوت در مردم شده است و مسئولان باید به سرعت در این حوزه، چاره اساسی بیاندیشند.

    موانع زیاد کسب و کار در کشور موجب شده است تا پتانسیل‌های حوزه معدن به شایستگی بروز نکند.

    فعال حوزه معدن تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی جهت مصارف کشاورزی و گل‌های زینتی و خانگی به این ماده معدنی ایرانی نیاز دارند و از آنجایی که ما اکنون ۲ میلیون تن ذخیره این ماده معدنی را داریم، می‌توانیم به آسانی با صادرات این محصول ارزش افزوده خوبی را نصیب کشور کنیم.

    وی در خاتمه یادآور شد: امیدوارم دولتمردان و مجلسی‌ها در تصویب و اجرای قوانین تجدید نظر کنند، لیکن اگر کسی معدن سنگ‌آهن داشته باشد می‌تواند وام بگیرد ولی معادنی همچون معدن ما از تسهیلات بی‌بهره است . این در حالی است که سنگ آهن در بازار جهانی حدود ۶۰ دلار بوده و محصول معدنی ما به هر تن ۲ هزار دلار قیمت‌گذاری می‌شود.

    گزارش از سمیه عرب

    انتهای پیام/

    کود‌های وارداتی منجر به بیماری می‌شود ، استخراج مواد معدنی کمیاب در ایران

    واژه های کلیدی: جهاد کشاورزی | کشاورزی | ایرانی | محصولات | ارگانیک | محصول | بازار | ایران

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی