اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » هشدار سردار جلالی راجع به تهدیدات بیولوژیک و سایبری

    هشدار سردار جلالی راجع به تهدیدات بیولوژیک و سایبری

    رئیس شرکت پدافند غیرعامل گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی کم شدن قیمت جمعیت مسلمانان در دنیا را نشانه مهم حرکت خود گزینش کردند.

    هشدار سردار جلالی راجع به تهدیدات بیولوژیک و سایبری

    به گزارش حوزه اخبار داغ گروه اینترنت گروه تحریریه سایت جوان؛ سردار غلامرضا جلالی مدیر شرکت پدافند غیرعامل درهمایش هیات‌های اندیشه‌ورز مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، بهداری و مدافعین حرم هم‌چنین تبریک ایام شعبانیه گفت: عنوان این جلسه تهدیدات زیستی هست، آمریکایی‌ها در برآورد تهدیدات ۲۰۱۵ در بازی زمانی آینده پنج ترساندن برتر جهانی را برشمرد که یکی از آن تهدیدات بعد از تهدیدات هسته‌ای تهدیدات اقلیمی زیستی است که سومین ترساندن برتر و مهم معرفی کرده است.

    عبارات مهم : پدافند غیرعامل کشور – بیماری
    حوزه زیستی متکی بر تکنولوژی و فناوری است
    وی با بیان اینکه تهدیدات در حوزه زیستی متکی بر تکنولوژی و فناوری است افزود: فناوری و تکنولوژی در ذات خود خدمات ، سرویس و فرصت‌هایی را تولید می‌کنند و جهت دارنده این فناوری‌ها قدرت و توانایی تولید و جهت کسی که توانایی نداشته باشد به نوعی ترساندن فرض می‌شود، و لذا این فناوری‌ها علیه مجموعه بعنوان ترساندن بکار برده می‌شود.

    تهدیدات زیستی مجموعه‌ای از تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی است
    رئیس شرکت پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: تهدیدات زیستی مجموعه‌ای از تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی هست، تهدیدات طبیعی آن دسته از تهدیداتی است که انسان در آن دخالتی ندارد و براساس فعل و انفعالات درونی شکل می‌گیرد مانند اپیدمی‌های که بدون دخالت انسان شکل می‌گیرد ،همین تهدیدات ممکن است به وسیله تروریست‌ها بکار برده شود، که عمدتا با دخالت انسان شده است است و با اهداف تروریستی بکار گرفته می‌شود و ابزارها ی آن کلا دستکاری شده است هستند و جهت اهداف تروریستی از آن بهره می‌برند.

    در تهدیدات زیستی ژن‌‎های مهندسی شده است و تغییرات مهم در آن‌ها دنبال می شود
    سردار جلالی در مورد تهدیداتی که منشاء آن کشورها و ارتش‌های سایبری و بیولوژیکی هستند گفت: در این تهدیدات از موجودات دستکاری شده است زیستی استفاده می‌شود که می‌توانند اهداف زیستی را جهت انها محقق کنند، و به نوعی موجوداتی شوند که دارای ژن‌های مهندسی شده‌ای هستند که با اهداف تغییرات مهم در آن‌ها دنبال می‌شود.

    سلاح‌های زیستی امنیت ملی را به خطر انداخته و اهداف گروهی تروریستی در آن دنبال می‌شود

    هشدار سردار جلالی راجع به تهدیدات بیولوژیک و سایبری

    وی تهدیدات زیستی را به ۳ دسته تقسیم کرده و گفت؛ دسته ای از ان که منشاء محیط زیست دارد و منشاء زیستی بدون دخالت انسان هست، عوامل ان زیستی و طبیعی مانند، ویروس‌ها و باکتری‌ها سموم و هورمون‌ها هستند و سطح خطر آن به شکل اپیدمی‌های گسترده شکل می‌گیرد.که این عنوان در نظام بهداشت درمان کشورها دنبال ‌ و به نتیجه می‌رسد، دکتر جلالی با اشاره به بخش دوم تهدیدات به عنوان بیوتروریسم تصریح کرد: تعریف تروریسم با مباحث سیاسی پیچیده شده است و امریکا تروریست را با خود تعریف می‌کند و می‌گوید هرکسی با ماست تروریست نیست و هر کس برابر ما باشد تروریست است.این تعریف در نظام جمهوری اسلامی به مجموعه گروه‌هایی اطلاق می‌شود که جهت اهداف خودشان بر علیه اهداف خاص کشورها و ملت‌ها از ابزار زیستی، طبیعی و مصنوعی و یا عوامل زیستی مهندسی ژنتیک بهره می‌برند عنوان می‌کند، که می‌تواند امنیت ملی را به خطر بیندازد و اهداف گروهی تروریستی در آن دنبال می‌شود.

    تک‌بیولوژیکی علیه کشور دیگر جهت کسب قدرت یا زیر پرسش بردن قدرت دولت‌ها

    سردار جلالی در مورد حوزه سوم تهدیدات با اشاره به اهداف یک کشور علیه کشور دیگر با استفاده از تک بیولوژیکی اظهار کرد، بعضی کشورها جهت این نشانه ساختار ، ارتش، ظاهر و یگان با آزمایشگاه‌های پیچیده تعریف کردند که به آن جنگ زیستی اطلاق می‌شود، لیکن منبع ان ارتش زیستی یک کشور است و از عوامل طبیعی و غیرطبیعی و مهندسی و دستکاری شده است در آن استفاده می‌شود و با جنگ بیو تکنولوژی متفاوت است.

    جنگ زیستی با نشانه ایجاد ناامنی در چهارچوب‌های اقتصادی کشورها
    وی با بیان اینکه جنگ زیستی می تواند با ایجاد ناامنی چهارچوب‌های اقتصادی را برهم بزند گفت: لایه اول این تهدیدات بیماری است که نظام بهداشت و درمان آن را دنبال می‌کند ، لایه دوم بیوتروریسم است که نظام اطلاعاتی ان را دنبال می‌کند و لایه سوم پدافند زیستی که باید یک دفاع زیستی را دنبال کند.

    تعریف جنگ زیستی
    وی با عنوان این‌که، در دفاع زیستی می‌توان از چهارچوب‌های دفاع نظام استفاده کرد گفت: در تعریف شاخص‌های دفاع زیستی حتما سلاح زیستی یک موجود استفاده شده است و منشاء ترساندن ان یک کشور بوده و سطح تولید خطر ان در سطح امنیت ملی یک کشور است و می‌تواند با سایر سناریوها بکار گرفته شود و فراگیری ملی دارد که در این شرایط ان را جنگ تعریف می‌کنیم.

    رئیس شرکت پدافند غیرعامل گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی کم شدن قیمت جمعیت مسلمانان در دنیا را نشانه مهم حرکت خود گزینش کردند.

    وضعیت دفاع در شرایط جنگ زیستی
    سردار جلالی در مورد تعریف اوضاع دفاع در شرایط جنگ زیستی گفت: اوضاع سفید، زرد، نارنجی، قرمز ، بسته به شرایطی که ایجاد می‌شود اطلاق می‌شود و نقش دستگاه‌ها در ان تعریف می‌شود. جهت مثال ابولا در افریقا ، در برابر این بیماری بعضی از کشورها کاملا در اوضاع قرمز بودند، یعنی در موقعیت جنگی در حوزه پدافند زیستی بودند، و ارتش ان کشور و نظام سلامت ان کشور مسولیت مقابله با آن را داشت.ما رزمایش پدافند زیستی با رویکرد بیماری ابولا برگزار کردیم که رزمایش پدافندی تجربیات خوبی را از بیماری ابولا بدست آوردیم.

    سردار جلالی ادامه داد: در جنگ زیستی در جداول گوناگون مسئولیت ها را جهت تمام وضعیت‌های سفید، زرد، نارنجی، قرمز تعریف کردیم، در حوزه قرمز وظایف به صورت قرارگاهی تعریف می شود و در ستاد کل نیروهای مسلح و پدافند غیرعامل جنگ زیستی را هدایت و دنبال می‌کنند.

    دستکاری عوامل ژنتیک ویروس را به یک سلاح تبدیل می کند
    وی با اشاره به دستکاری عوامل ژنتیک جهت عوض کردن قابلیت‌های ویروس خاطر نشان کرد: این قابلیت‌ها ویروس را به یک سلاح تبدیل می کند، و با عوض کردن ژنتیکی قدرت انتقال و بیماری را زیاد کردن می‌دهد، و یا مقاومت در برابر دارو و سیستم ایمنی بدن و اقلیم را عوض می‌کنند، مانند آنفولانزا یا سارس که قابلیت‌های انها عوض کردن پیدا کرد و کشندگی را کم کردن یا زیاد کردن داده و به نوعی کنترل مقابله را از دست افراد خارج می‌کند.سلاح زیستی یک موجود زنده دستکاری شده است است که به سلاح تبدیل شده، به سمت قابلیت‌های دشمن مجهز و از ان استفاده می‌شود.

    ویژگی های جنگ زیستی
    سردار جلالی در مورد ویژگی‌های جنگ زیستی، اظهار کرد ،، فاعل این جنگ مجهول هست، انچه که جهت کشورها مهم است تشخیص فاعل و سلاح هست. تجربه ثابت کرده است که سیستم بهداشتی و یا دفاعی یک کشور نباید منتظر باشد تا اعلام حمله یا خطر شود، قدرت تشخیص کشورها در تهدیدات زیستی مبنایی است جهت این امر، و اگر تشخیص ندهیم، ترساندن بر ما اثر گذاشته و ما نسب به آن منفعل خواهیم بود.

    تعبیر سیستم آزمایشگاهی کشور به سیستم راداری
    وی گفت ، سیستم ازمایشگاهی کشور را به سیستم راداری تعبیر می کنیم،در سیستم راداری، فضا به جهت ارتفاعی طبقه‌بندی شده است هست، و ما تا ۳۸ هزار پا را تحت کنترل داشتیم، و بعد با تلاش فراوان ارتفاعات بالاتر ی دسترسی پیدا کردیم و متوجه شدیم که هواپیماهای جاسوسی زیادی در این ارتفاع رفت و آمد می کنند، اگر متوجه آن نباشیم کسی به ما اطلاع نمی‌دهد.

    رییس شرکت پدافند غیرعامل گفت: در حوزه سلامت آزمایشگاه‌های ما در سطوح یک تا چهار تعریف می‌شود که توانایی ازمایشگاهی ما در حوزه دام و انسان فقط در سطح ۲ است و سطح بالاتر ازمایشگاهی مانند همان ارتفاع بالاتر از ۳۸ هزار پاست که رها شده است است ، تمام تهدیدات که در سطح ۳ و ۴ اتفاق می افتد را اطلاع نداریم و به علت پروتکل‌های که نوشته نشده انرا را رها کرده ایم.

    هشدار سردار جلالی راجع به تهدیدات بیولوژیک و سایبری

    در جنگ زیستی هزینه جهت حمله بسیار ارزان و جهت دفاع بسیار گران است
    وی گفت: در حوزه سلامت دام و انسان در تشخیص مسئله داریم ، نقطه ضعف جدی است،قدرت تشخیص مستقل ترساندن خارج از را نداریم و این وابستگی شدید در حوزه تهدیدات زیستی محسوب می‌شود.جنگ زیستی بسیار ارزان است و میان آفندکننده و پدافند کننده هزینه ها یک به ۱۰۰ است ، یعنی ۱۰۰ تومان خرج ترساندن می‌کنند و شما باید ۱۰۰۰ تومان هزینه کنید تا بتوانید دفاع کنید، در جنگ زیستی هزینه جهت حمله بسیار ارزان است و جهت دفاع بسیار گران است،

    ۲۴ دستگاه در دفاع بیولوژیک مسئول هستند
    وی خاطر نشان کرد: در دفاع بیولوژیک ۲۴ دستگاه مسئول هستند و برایشان وظیفه تعیین شده است هست، ما باید با انضباط جدی و فرماندهی چند دستگاه را بکار بگیریم تا بتوانیم دفاع کنیم. توانایی توسعه تهدیدات زیستی میان انسان و دام
    جلالی با اشاره به توانایی توسعه تهدیدات زیستی میان انسان و دام تاکید کرد: این تهدیدات توانایی انتقال سریع دارند ، حمله به وسیله انها گمنام هست، امکان تولید راحت سلاح وجود دارد، و سلاح زیستی را دولت‌ها و تروریست ها می توانند تولید و بکار ببرند.

    مشکل رصد و پایش تهدیدات در کشور
    وی با اشاره به مشکل اثبات تهاجم و منشاء آن افزود: اکثر کشورها در این حوزه مسئله دارند ، و ما هم از این عنوان مستثنی نیستیم، و به علت نقایص سیستم و تشخیص ازمایشگاهی ، رصد و پایش ان در کشور با مشکلاتی مواجه است.در حوزه‌های تهدیدات زیستی که جهت ایجاد مقاومت در برابر انتی بیوتیک‌ها ، پنهان بودن، ابهام در تشخیص را در بر می‌گیرد که عوامل زیستی هستند که به نوعی تشخیص را با مسئله مواجه می‌کنند.

    عوامل زیستی مصنوعی
    وی در مورد عوامل زیستی مصنوعی گفت: این عوامل اخیرا شکل گرفته و بعضی کشورهای همسایه نیز در این زمینه توسعه یافتند، واین عوامل بیولوژیک می‌تواند جهت ما نیز مسئله ایجاد کند. در مرز سازمانی ناهماهنگی داریم که این دسته از بیماری‌ها می‌تواند مسئله ساز و خطرناک باشد.

    رئیس شرکت پدافند غیرعامل گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی کم شدن قیمت جمعیت مسلمانان در دنیا را نشانه مهم حرکت خود گزینش کردند.

    خلا بانک اطلاعاتی در مورد بیماری‌ها در کشور
    وی در مورد بیماری‌های غیر بومی، افزود: این امراض جهت منطقه ما نیست و از جاهای دیگر وارد می شود ما می توانیم بانک اطلاعاتی در این عنوان داشته باشیم. تهدیدات زیستی خاموش بعضی عمدا صورت می‌گیرد و به صورت دستکاری در مواد غذایی یا مواد دارویی و ایجاد ناتوانی موقت و ایجاد سموم و بیمار هایی مانند ناباوری، سرطان را شکل می دهد، که در طی ۱۰ تا ۱۵ سال قابل تشخیص است و جهت تشخیص به موقع باید سیستم مانیتورینگ داشته باشیم تا به موقع متوجه شویم ، و الا بعد از گذشت مدت زمانی طولانی متوجه می شویم که جمعیت ما کم کردن یافته است.

    اهداف زیستی در جنگ
    وی در مورد اهداف زیستی در جنگ تصریح کرد: در جنگ جهانی دوم کشورها با انواع اقسام ویروس‌ها و موجودات زنده به یکدیگر حمله می‌کردند تا به دولت ها جهت تسلیم شدن فشار بیاورند.در دوران دفاع مقدس نیز نمونه هایی از حملات بیولوژیک به واحد‌های صف را داشتیم، با این حمله یک گردان یا ظاهر در منطقه کلا دچار بیماری می‌شدند و مجبور به تخلیه گردان یا ظاهر می شدیم.

    اهداف جنگ زیستی در وقت صلح
    وی با اشاره به کشتار دست جمعی در جنگ جهانی دوم ، گفت: در این جنگ نیز با اهداف بیولوژیک کشتار جمعی صورت می‌گرفت که بسیار دردناک بود، که البته در حوزه غافلگیری این عنوان کمتر شده است که امیدواریم دیگر اتفاق نیفتد.اهداف جنگ زیستی در وقت صلح نیز اکنون هم اتفاق می افتد که محور ان اسیب های اقتصادی است و می تواند حملات بر حوزه زیستی کشور برابر باشد که علت ان را می توان در آزمایشگاه‌ها بررسی کرد.

    نقش آزمایشگاه ها در تهدیدات زیستی
    وی با اشاره به حمله به زیتون رودبار گفت: این حمله ۵ سال محصول ما را به صفر رساند ، حمله به ماهی‌ها سردابی که بخش زیادی از صنعت گوشت سفید را با مسئله مواجه کرد، حمله به مرغ تخم‌گذار دو بار شکل گرفت که یک بار در امسال و بار در ۴ سال گذشته در محدوده ، قزوین و استان مرکزی بود که ما مجبور به واردات تخم مرغ شدیم.و خسارت وارد کرد، علت ما جهت این حمله ها آزمایشگاه‌های ما هستند.

    هشدار سردار جلالی راجع به تهدیدات بیولوژیک و سایبری

    اهداف اقتصادی و تروریستی در جنگ زیستی
    وی با تاکید بر اهداف امنیت بهداشتی و غذایی اظهار داشت: معمولا شرکت‌های دارویی این عنوان را مدنظر قرار می‌دهند، و در واردات داروهای صهیونیستی و یا مواد مبارزه با آفات این نگرانی‌ها وجود دارد، کسانی‌ که نشانه ناامنی در این عنوان را دنبال می‌کنند به دنبال کسب نشانه اقتصادی هستند.

    سردار جلالی با اشاره به حملات سارس به کشور چین، گفت: عنوان این حمله بیولوژیکی بوده ولی اهداف اقتصادی و تروریستی بود، که با سارس قبلی متفاوت بوده و جهت ایجاد وحشت و زیر پرسش بردن توان مقابله کشور نشانه صورت گرفت. اگر سیستم‌های جامعه مانیتورینگ وجود نداشته باشد نمی تواند تشخیص دهد که کدام حملات واقعی و کدام کاذب است.

    وی آسیب رساندن به سلامت جامعه و تحمیل هزینه‌های سنگین مقابله با آفت‌ها را از دیگر اهداف تهدیدات زیستی برشمرد و افزود: تهدیدات زیستی سطح بهداشت جهانی را نیز ترساندن می‌کند.با نگاهی دیگر منشاء تهدیدات را می توان دولت‌های متخاصم ، کارتر‌های دارویی، تروریست‌های زیستی، اپیدمی‌های طبیعی و بعضی گروه‌های غربی برشمرد.

    حمله به زیر ساخت‌های اقتصادی در بستر تهدیدات زیستی
    وی یکی از سناریو‌های که ممکن جهت ما اتفاق بیافتد را حمله به زیر ساخت‌های اقتصادی در بستر تهدیدات زیستی دانست، و گفت: نمونه‌های این عنوان در حوزه دام ، نباتات،در ۴ یا ۵ سال گذشته داشتیم، و اینکه بگوییم این عنوان اساسا کار دشمن است به عنوان تشخیص ما در این حوزه مربوط می‌شود.

    نقش سیستم تشخیص در دفاع زیستی
    سردار جلالی اظهار داشت: سیستم تشخیص یک مجموعه کاملی باید باشد که ما تمام این مجموعه‌ها را در کنار هم نداریم، اول نیازمند شبکه آزمایشگاه در ۴ سطح هستیم که بدون نقض تشکیل شود و بتوانیم آن را دقیقا کنترل کنیم و جهت این کار مراکز cbc وجود دارد، که جزو اولویت‌های کشور باید راه‌اندازی شود و دیگری مرکز کنترل و مواظبت از بیماری‌ها است که باید کاملا الکترونیک شکل بگیرد و تا کنون به درستی شکل نگرفته است گرچه تلاش‌هایی در زمینه انجام شده است است.

    احتمال حمله به زیر ساخت‌های اقتصادی در حوزه دام و غذا
    وی تصریح کرد: بعضی کشورها یک مرحله بالاتر از این مرکز را نیز راه اندازی کردند که مرکز کنترل و دفاع از امراض را شکل می‌دهد، و در واقع کنترل عوامل زیستی اقلیمی، بیماری‌ها ، شاخص‌ها و عوامل آن‌را در برمی‌گیرد ، و می‌تواند در سطح ملی به موقع تشخیص دهد.

    وی حمله به زیر ساخت‌های اقتصادی در حوزه دام و غذا را محتمل دانست و گفت ، ما سال گذشته نمونه این حمله‌ها را داشتیم و این سیستم تشخیص ماست که می تواند قدرت اثبات یا عدم اثبات انرا داشته باشد.

    اقدامات تروریستی زیستی علیه مقامات بعضی کشورها
    وی در مورد کارها تروریستی زیستی علیه انسان اظهار داشت: این عنوان با پیشرفت‌های زیادی مواجه بوده و می‌تواند مشخصا به اهداف خود آسیب برساند، در این زمینه در ۲ سال گذشته دوبار شورای عالی دفاع سوریه مورد حمله تروریست زیستی مواجه شده است که بخشی با کمک پزشکی جمهوری اسلامی برطرف شده است و تعدادی نیز از دست رفتند و در حقیقت در حال حاضر تروریست زیستی هنوز بعنوان هدفی جهت زدن مسئولان و رهبران واقع شده است است ، همچنان فوت چاوز، عرفات و بعضی رهبران دنیا زیر علامت پرسش است که چگونه رخ داده هست، و سیستم‌های کنترلی هنوز نتوانسته اند انرا تشخیص دهند.

    نیازمند آیین نامه حفاظت زیستی در برابر تهدیدات تروریستی هستیم
    رییس شرکت پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد: ما نیازمند آیین‌نامه حفاظت زیستی در برابر تهدیدات تروریستی هستیم که می‌تواند، بهداشتی و پزشکی باشد که در این زمینه آسیب پذیر هستیم، بسیج می تواند مانع اسیب پذیری در این زمینه باشد.

    وی حمله پنهان زیستی در وقت صلح و جنگ را از دیگر تهدیدات زیستی برشمرد و افزود: این نوع حمله چون پنهان است بحث های جدی را در برمی گیرد ، به طور مثال ، محصولی را از یک کشوری می‌خریم، که محصول ممکن است دست کاری شده است باشد.

    اهداف پنهان آمریکایی ها و صهیونیست ها در حوزه تهدیدات زیستی
    وی در مورد اهداف پنهان آمریکاییها و صهیونیست‌ها در حوزه تهدیدات زیستی گفت: امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها کم کردن رشد جمعیت مسلمانان در دنیا را نشانه حرکت خود گزینش کردند که این کم کردن رشد جمعیت گاهی اوقات در حوزه غذا ، و بعضی مواقع با ارایه فرهنگ و الگوی غلط رخ می‌دهد ، به همین جهت رشد جمعیت مسلمانان بزرگترین ترساندن علیه تمامیت صهیونیسم و امپریالیسم است.

    کاهش رشد جمعیت مسلمانان نشانه حمله زیستی آمریکا و صهیونیست‌ها
    وی در مورد رشد جمعیت مسلمانان اظهار کرد: رشد جمعیت مسلمانان ۳ برابر مسیحیان هست، براورد جمعیت اروپایی‌ها این است که کشور‌هایی مانند المان، انگلیس ، ایتالیا و فرانسه اگر نتوانند به صورت انفجاری قیمت جمعیت خود را در ۳۰ سال عوض کردن دهند ، جمعیت المانی و فرانسوی در این کشور ها به اقلیت می رسد، و این ترساندن علیه ما مسلمانان بکار گرفته شده است که می توان به ترساندن در حوزه غذایی در این عنوان اشاره کرد که به ان حمله پنهان گفته می شود یعنی ارام ارام در حوزه غذا صورت می‌گیرد.

    تلاش جهت زیاد کردن قدرت علمی در تشخیص حوزه‌های متفاوت پزشکی جهاد است
    وی گفت: دولت هند جهت کنترل جمعیت خود با دستکاری در برنج، رشد جمعیت خود را ۱۰ سال کنترل کرده است ، ولی در کشور ما که جمعیت مهم ترین عنصر حفظ حیات انقلاب است این دسته از تهدیدات بسیار می تواند موثر باشد.اگر در حوزه پزشکی امروز بخواهیم مبارزه و جهاد را تعریف دهیم، زیاد کردن قدرت علمی در تشخیص حوزه های متفاوت پزشکی است.

    ضعف کنترل مواد غذایی جهت ورود به کشور براساس اظهار نامه کشورهای وارد کننده مواد غذایی
    وی تصریح کرد: مواد غذایی در ورود به کشور خوب کنترل نمی شود، برا اساس اظهار نامه شرکت محصولات ان را می پذیریم و وارد کشور می شود حال اینکه این اظهار نامه چقدر درست یا غلط است سطح کنترل و تشخیص آزمایشگاه ما کفایت کنترل این دسته از تهدیدات را نمی کند و نباید نسبت به ان بی تفاوت بود.این اشتباهات را باید جهادی برطرف کنیم.
    وی با بیان اینکه کنفرانس مونیخ کنفرانس امنیتی و جهانی است افزود: بیل گیتس یکی از سرمایه گذاران در حوزه سایبری هست، ولی در حوزه زیستی نیز سرمایه گذاری کرده و نسبت به تهدیدات زیستی هشدار داده هست. و در این کنفرانس گفته است که اگر در آینده به شما بگویند که ویروس انسانی مانند آنفولانزا و ابله می تواند از طریق مانیتور به شما انتقال یافته شود تعجب نکنید، من به شما این هشدار را می دهم، در ۱۰ سال آینده یک اپیدمی جهانی را هشدار می دهم که در حوزه بهداشت جهانی بسیار موثر خواهد بود، بیل گیتس یکی از مباحثی را که در این کنفرانس مطرح می‌کند انتقال ویروس بیولوژیک از طریق ویروس سایبری و مفصل اتصال آن‌ها را دی‌ان‌ای می‌داند.

    با تهدیدات یکسان سایبری و بیولوژیکی مواجه هستیم
    وی با اشاره به دیدار یک گروه دانشگاهی کشور عزیزمان ایران از مرکز ژنتیک چین اظهار کرد، در این مرکز تصویر بیل گیتس راه اندازی شده است بود که در مورد علت ان جویا می شوند و پاسخ داده می شود که بیل گیتس، پروژه تبدیل انسانی به “ویروس سایبری را طرح کردند و بعنوان اسپانسر آن است و این فرد از امکان پذیر بودن این عنوان عبور کرده است”.

    سردار جلالی افزود: هشدار بیل گیتس در پشت سرش پروژه‌‌ای تعریف شده است تا بتواند این کار را به انجام برساند و بعد از ان داروهای دیجیتالی را تعریف می کند که فصل یکسان داروهای شیمیایی به داروهای دیجیتالی است که بعنوان یک عنوان در حال تحقیق هست. از این عنوان نتیجه می گیریم که با یک تهدیدات یکسان سایبری و بیولوژیکی مواجه هستیم که این دو حوزه در حوزه فناوری هم افزا تعریف می‌شوند که می توانند با‌هم تلفیق یا جدا باشند.

    نقش نظام نظارت کنترل بیماری‌ها در دنیا
    وی گفت: بیل گیتس در این کنفرانس مطرح می‌کند که نظام نظارت کنترل امراض در دنیا در جاهایی درست در بعضی موارد غلط هست، در ۱۲۲ کشور فلج اطفال ریشه کن شده است ولی در پاکستان ، افغانستان و نیجریه هنوز فلج اطفال وجود دارد و این نشان می دهد که هنوز نظام نظارت و کنترل سلامت یکپارچه نیست، ابولا درسرالیون و لیبی، وبا در کنگو شاخ افریقا هنوز کنترل نشده و وجود دارد و دفتری را بعنوان دفتر بین المللی در این زمینه با عنوان دفتر امنیت بهداشت بین المللی از طریق NGO ها تاسیس کرده و آن را ثابت کرده است.

    بیماری‌های اپیدمی از طریق صفحه کامپیوتر با استفاده از مهندسی ژنتیک
    وی ادامه داد: بیل گیتس اظهار کرد که بیماری‌های اپیدمی بعدی می‌تواند با نیت تروریست و از طریق صفحه کامپیوتر با استفاده از مهندسی ژنتیک با ساخت یک ویروس ابله آنفولانزا و یا ویروس های دیگر انتقال پیدا کند، اینکه این عنوان ترساندن است یا هشدار می تواند ما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.بیل گیتس می گوید، اپیدمیست ها معتقدند انتقال سریع پاتوژن از طریق هوا می تواند کمتر از یک سال ۳۰ میلیون تلفات را جهت ما بجا بگذارد، اگر انتقال پاتوژن در اختیار یک تروریست و یا کشور تروریستی قرار بگیرد می تواند ترساندن جهانی را ترتیب دهد.

    آمادگی در بحث پدافند زیستی مانند آمادگی ارتش ها جهت جنگ است
    سردار جلالی افزود: بیل گیتس در کنفرانس مونیخ می گوید ما باید نوآوری در برابر بیماری های اپیدمی تولید و راه اندازی کنیم، که خودش نیز بنیاد خیریه بیل گیتس را راه اندازی کرده و به ما پیشنهاد داده که دنیا باید یک انبار مهمات از واکسن با توانایی های تشخیصی بسیار بالا را تولید کند که بتواند این موارد را تشخیص دهد، امادگی در بحث پدافند زیستی مانند امادگی ارتش ها جهت جنگ است.در یک نگاه کلی بیل گیتس یه هشدار جهانی در مورد تهدیدات می دهد که ممکن است این تهدیدات در آینده نزدیک در سیستم نظارتی بعضی کشورها رخ دهد.

    نیاز شبکه مانیتورینگ کنترل بیماری در کشور
    وی افزود ، ما نیازمند شبکه مانیتورینگ کنترل بیماری در کشور، بانک اطلاعاتی کامل در مورد تهدیدات زیستی و بیماری‌ها در داخل و خارج از کشور هستیم، که باید بدون وابستگی باشد لیکن تهدیدات خاص علیه ما ثابت شده است که نهادهایی که با امریکایی‌ها همکاری می‌کند و به ما کمک نمی‌کنند که در اتفاق ابولا ان را دیدیم.

    نیازمند شبکه تشخیصی آزمایشگاهی کامل در حوزه تهدیدات هستیم
    سردار جلالی تاکید کرد: ما نیازمند شبکه تشخیص ازمایشگاهی کامل هستیم تا بتوانیم تهدیدات عامدانه و طبیعی را علیه کشور تشخیص و کنترل کنیم تا قدرت ساخت واکسن در طیف ترساندن دشمن را داشته باشیم ، اینکه نظام سنتی ساخت واکسن در مرکز رازی داشته باشیم که از وقت رضا شاه تا کنون ۹۰ و چند سال عمر کند و بعد از بازمهندسی ان بترسیم کفایت نمی کند. تجربه ابولا ثابت کرد که اروپایی ها اگر واکسن تولید کنند اول خودشان استفاده می کنند و بعد اگر اضافه داشتند به ما می فروشند، در حقیقت واکسن در نظام پدافند زیستی مانند مهمات است در نظام دفاعی ، یعنی قدرت تولید موشک در حوزه دفاعی که جهت ما استقلال در حوزه دفاعی تولید کرده هست، قدرت تولید واکسن هم در حوزه تهدیدات مرتبط بر ما می تواند جهت کشور ایمنی و مصونیت ایجاد کرد و منابع مالی جهت کشورمان به بار بیاورد.

    نظام واکسن سازی کشور نیازمند بازمهندسی است
    سردار جلالی خاطر نشان کرد: نظام واکسن سازی ما نیاز به یک بازمهندسی جدی در حوزه دامی و انسانی دارد و تکنولوژی‌ها در این عنوان باید عوض شود به شکلی که در طیف تهدیدات کشور قدرت تولید واکسن داشته باشیم که می تواند در حوزه اقتصادی موثر بوده و در بخش دیگر پتانسیل و ظرفیت تولید حفظ کند، باید بتوانیم همکاری های بین بخشی در حوزه پدافند زیستی که بیش از ۲۴ دستگاه از دستگاه‌های اطلاعاتی تا نیروی انتظامی ، ارتش، سپاه و حوزه های پزشکی و رسانه را در برمی گیرد ایجاد کرده تا بتوانند در قالب یک برنامه عمل کنند. و این امادگی در سطح ارتش هاست که بیل گیتس اشاره می کند و این همان امادگی در شب حمله در دفاع مقدس است.

    کارکرد یکسان در دفاع زیستی یک ضرورت است که باید دنبال شود
    وی با بیان اینکه امادگی ما در برابر تهدیدات باید بالا برود گفت: ما طرح دفاع زیستی حوزه دام و انسان را در ۶ یا ۷ استان مانند قم، سیستان و بلوچستان تمرین کردیم، ولی اگر بخواهیم در حد توانایی امادگی شب حمله باشد هنوز در حد یک چندم شب حمله هم نیستیم، بنابراین کارکرد یکسان در دفاع زیستی یک ضرورت است که باید دنبال شود.

    اهمیت اولویت های زیستی جهت کشور در حوزه پزشکی و زیستی
    وی اظهار کرد: در جمع پزشکان بسیجی که خیل عظیم انها افتخار حضور در دفاع مقدس را داشتند، الویت های زیستی جهت کشور در حوزه پزشکی و زیستی بسیار اهمیت دارد که باید انها را بازمهندسی و احیا کنیم و در بسیاری از حوزه ها ما هنوز به شدت وابسته هستیم و با مشکلاتی مواجه هستیم که هر کس در حوزه خود باید مباحث پدافند زیستی را مورد بررسی علمی ، پژوهشی و دانشی قرار بدهد و نیازمند تولید دانش در این زمینه هستیم که انشاء الله با تلاش شما به نتیجه برسد.

    بیشتر بخوانید:
    دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، عصر طلایی تظاهرات‌ها در آمریکا
    جلوگیری از تمرکز بیش از حد صنایع در تهران/زبردست: انتقال پایتخت، راه نجات پایتخت کشور عزیزمان ایران نیست

    انتهای پیام/
    سردار جلالی کشور در ترساندن بیولوژیک و سایبری است.

    واژه های کلیدی: پدافند غیرعامل کشور | بیماری | تهدیدات | کنترل | سیستم | جمعیت | کشورها | خاورمیانه

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • منابع اورجینال رباتیک