انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » شرکت های لیزینگ‌ها میتوانند بازار را رقابتی کنند ، فشار حمایت از ماشین داخلی بر دوش مصرف کنندگان است

    شرکت های لیزینگ‌ها میتوانند بازار را رقابتی کنند ، فشار حمایت از ماشین داخلی بر دوش مصرف کنندگان است

    دبیر انجمن واردکنندگان ماشین علت های زیاد کردن قیمت ماشین و ایجاد فاصله بین تولیدات داخلی و خارجی را تشریح کرد.

    شرکت های لیزینگ‌ها میتوانند بازار را رقابتی کنند ، فشار حمایت از ماشین داخلی بر دوش مصرف کنندگان است

    مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان ماشین در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه تحریریه سایت جوان؛ راجع به سامانه ثبت سفارش خودروهای خارجی اظهار کرد:سامانه ثبت سفارش ماشین در سامانه جامع تجارت کشور عزیزمان ایران ادغام شده است است .از آنجاییکه خودروهای خارجی در این سایت بارگزاری نشده اند هنوز امکان ثبت سفارش آنها وجود ندارد.

    دبیر انجمن واردکنندگان ماشین با اشاره به نبود شرایط جهت گشایش ال سی تصریح کرد:ثبت سفارش از طریق گشایش ال سی در ۴ کشور مورد تایید وزرات صنعت و معدن است که با توجه به بسته بودن ثبت ال سی ،ثبت سفارش صورت نمی‌گیرد.

    وی با بیان اینکه خرید ماشین خارجی از اولویت دریافت ارز ۴۲۰۰ خارج شده است هست، بیان کرد:به علت تعریف اولویت بندی جهت واردات کالا، ارز دولتی به کالا‌های دیگر تخصیص داده شده است است و فقط دو شرکت وارد کننده ماشین به صورت محدود ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می کنند.

    شرکت های لیزینگ‌ها میتوانند بازار را رقابتی کنند ، فشار حمایت از ماشین داخلی بر دوش مصرف کنندگان است

    دادفر با اشاره به دلایل زیاد کردن قیمت خودرو‌های وارداتی ابراز کرد:کاهش عرضه به علت بسته بودن ثبت سفارش، زیاد کردن اسقاط خودرو، نوسانات قیمت ارز، زیاد کردن آیتم‌های استاندارد خودرو‌های وارداتی از ۵۵ به ۸۵ مورد و از بین بردن کردن شرکت‌های که موازی با نمایندگی‌های خودرو، اقدام به واردات می‌کردنداز دلایل مهم زیاد کردن قیمت خودرو‌های خارجی است.

    به گفته وی، تصمیمات لحظه‌ای و موازی باعث التهاب در بازار خودرو و باعث عدم ثبیت بازار داخلی می‌شود.

    وی با بیان اینکه زیاد کردن استاندارد‌های خودرو‌های وارداتی باعث زیاد کردن قیمت شده است هست، ابراز کرد:خودروسازان خارجی بر مبنای استاندار‌های همان منطقه و کشور اقدام به تولید ماشین می‌کنند و زیاد کردن استاندارد‌ها باعث می شود شرکت های واردکننده، خودرو‌هایی با قیمت بالا وارد کند.

    دادفر ادامه داد: بعضی از استاندار‌های اعلام شده است برای خودرو‌های وارداتی منطبق با شرایط کشور نیست، به طور نمونه رعایت استاندارد یورو ۶ به وسیله خودرو‌های خارجی زمانی موثر خواهد بود که سوخت ماشین نیز با استاندارد یورو ۶ در کشور قابل تهیه باشد در غیر اینصورت به علت احتراق نامناسب بنزین، آلودگی چندین برابر و موتور ماشین نیز در دراز مدت آسیب خواهد دید.

    دبیر انجمن واردکنندگان ماشین علت های زیاد کردن قیمت ماشین و ایجاد فاصله بین تولیدات داخلی و خارجی را تشریح کرد.

    وی افزود: با توجه به شرایط و نوع بنزین کشور باید واردات خودرو‌های خارجی با حداکثر انطباق پذیری با سوخت انجام شود.

    دبیر انجمن واردکنندگان ماشین با اشاره زیاد کردن قیمت ماشین در سال گذشته، ابراز کرد:در سال ۹۶ بعضی از مسولان ذی ربط با مهندسی بازار ماشین باعث زیاد کردن قیمت برند‌های معتبر خودرو‌های وارداتی و باعث ایجاد فاصله قیمتی میان ماشین های داخلی و خارجی شدند که خودرو‌های چینی با استفاده از این فضا اقدام به حضور در بازار کشور عزیزمان ایران کردند.

    وی با اشاره به حضور پررنگ خودرو‌های چینی در کشور تصریح کرد:با توجه به روابط سیاسی کشور عزیزمان ایران و چین، فعالان اقتصادی چینی اقدام به سرمایه گذاری محدودی در صنعت ماشین ایران کردند و با استناد به قانون معافیت‌های گمرکی جهت کالا‌های که ۳۰ درصد تولید آن با همکاری کشور عزیزمان ایران باشد حضور پررنگی در بازار داخلی پیدا کردند.

    به گفته وی؛ شرکت‌های خودروسازی اروپایی به علت پایین بودن تعداد سفارش، علاقه‌ای به سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ایران ندارند.

    وی با بیان اینکه خودروسازی صنعت اول کشور هست، اظهار کرد: خودروسازی با فعالیت مستقیم ۹۰ هزار نفر به عنوان صنعت اول کشور باید قدم‌هایی را جهت زیاد کردن کیفیت خودرو‌های ساخت داخل بردارد.

    دادفر با بیان اینکه فشار حمایت از ماشین داخلی بر دوش مصرف کنندگان هست، بیان کرد:حمایت از تولید ماشین داخلی نباید باعث ایجاد انحصار و حمایت بی قید و شرط از آن شود و هزینه این تفاوت قیمت وکیفیت خودروهای داخلی و خارجی روی دوش مصرف کنندگان سنگینی کند.

    شرکت های لیزینگ‌ها میتوانند بازار را رقابتی کنند ، فشار حمایت از ماشین داخلی بر دوش مصرف کنندگان است

    وی با انتقاد از وضع تعرفه بر خودرو‌های هیبریدی تصریح کرد:به طور معمول خودرو‌های هیبریدی قیمت بالاتری نسبت به خودرو‌های بنزینی دارد وضع تعرفه بر روی خودرو‌های برقی باعث استقبال کمتر از این خودرو‌ها می‌شود.

    دبیر انجمن واردکنندگان ماشین ادامه داد:استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و کم کردن آلودگی‌های محیط زیست عنوان بسیار مهمی در کشور است.بنابراین پایین آوردن تعرفه واردات خودرو‌های هیبریدی و ارائه مشوق‌هایی جهت استفاده زیاد مصرف کننده ،زمینه حضور این قبیل از خودروها را در کشور فراهم می کند.

    وی با انتقاد از نبود قوانین براق و روشن در لیزینگ خودرو بیان کرد:فروشندگان بزرگ ماشین دنیا با ایجاد شرایط فروش اقساطی با قیمت سود صفر درصد باعث زیاد کردن قدرت خرید مصرف کننده و بالارفتن فروش و مسابقه در بازار ماشین می شوند در حالی که سود بالای لیزینگ ماشین در کشور ما و نبود قوانین شفاف، ریسک خدمات لیزینگ جهت خریداران و فروشندگان زیاد کردن یافته است.

    دادفر در آخر با اشاره به زیاد کردن قیمت ماشین گفت: با توجه به شرایط بازار آینده نگری می‌شود خودرو‌های خارجی و داخلی به ترتیب ۲۵ و ۵۰ درصد زیاد کردن یابد.

    دبیر انجمن واردکنندگان ماشین علت های زیاد کردن قیمت ماشین و ایجاد فاصله بین تولیدات داخلی و خارجی را تشریح کرد.

    انتهای پیام/

    قوانین لیزینگ ماشین در کشور براق نیست

    واژه های کلیدی: خودروهای داخلی | قیمت خودرو | خودروسازان | ثبت سفارش | استاندارد | واردات | وارداتی | ماشین | خودرو | خارجی | بازار

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتب خلبانی زبان اصلی