خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان. (دکتر علی شریعتی)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » توصیف غم انگیز اولیای ۲ دانش آموز آزاردیده از روزهای سخت فرزندانشان

    توصیف غم انگیز اولیای ۲ دانش آموز آزاردیده از روزهای سخت فرزندانشان

    در شرایطی تهرانیان راجع به استرس واردشده به دانش‌آموزان مدرسه ابراز نگرانی می‌کند که مادر یکی از دانش‌آموزان تأکید دارد که فرزند ۱۴ ساله‌اش دچار شب‌ادراری شده است است.

    توصیف غم انگیز اولیای 2 دانش آموز آزاردیده از روزهای سخت فرزندانشان

    در شرایطی تهرانیان راجع به استرس واردشده به دانش آموزان مدرسه ابراز نگرانی می کند که مادر یکی از دانش آموزان تأکید دارد که فرزند ۱۴ ساله اش دچار شب ادراری شده است است.

    مدیر آموزش وپرورش منطقه ۲: هیچ گونه تعرض و تجاوزی به دانش آموزان صورت نگرفته

    «درخواست بنده این است که همه خویشتن داری کنند و اجازه دهند دستگاه قضائی کار خود را انجام دهد. آنها اعلام کرده اند هفته آینده ابعاد پرونده را اعلام می کنند و حتما آموزش وپرورش هم تصمیمات مورد نیاز را دراین باره اتخاذ خواهد کرد».

    عبارات مهم : تجاوز جنسی – خانواده
    این درخواست مجید تهرانیان، مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش وپرورش است که جمعه شب در برنامه ای تلویزیونی گفته هست. صحبت های او بعد از انتشار گزارش های متعدد در رسانه ها راجع به آزارواذیت معاون آموزشی یک مدرسه غیرانتفاعی در منطقه ۲ پایتخت کشور عزیزمان ایران از تلویزیون پخش شد. او با بیان اینکه طبق اطلاعاتی که از اداره آموزش وپرورش منطقه ۲ پایتخت کشور عزیزمان ایران به دستمان رسیده، ماجرا به این شدتی نیست که در اینترنت انتشار یافته هست، از والدین دانش آموزان خواسته صبر پیشه کنند.

    به گفته او، «این مدرسه سابقه ۱۸ ساله دارد و در این سال ها مجموعه خوشنامی بوده هست. دانش آموزان شایسته و خوبی در این مدرسه در حال تحصیل اند و همکاران صدیق و موفقی داریم. باید توجه داشت که اکنون در ایام امتحانات قرار داریم و ایام امتحان خودش اضطراب آور هست. آن طور که اخبار به ما رسیده، فضا بسیار سنگین هست، ولی با این شدتی که در اینترنت و شبکه های خارجی به آن پرداخته شده، نبوده است و در هفته آینده ابعاد آن مشخص خواهد شد».

    در شرایطی مجید تهرانیان راجع به استرس واردشده به دانش آموزان این مدرسه ابراز نگرانی می کند که مادر یکی از دانش آموزان این مدرسه در گفت وگو با «شرق» تأکید دارد که فرزند ۱۴ ساله اش دچار شب ادراری و از حدود دو ماه پیش پرخاشجو شده است هست. در روزهای گذشته و بعد از انتشار فیلم های اعتراض خانواده های دانش آموزان یک مدرسه غیرانتفاعی در منطقه ۲، فیلم دیگری انتشار یافته که معلم متهم را با دانش آموزان در اتاقی شبیه به دفتر نشان می دهد و فرزند ها راجع به روابط خارج از عرف متهم با دانش آموزان سؤال می کنند. مسئله اینجاست که حتی اگر حرف های ردوبدل شده است شوخی باشد، یک معلم چطور به خود اجازه می دهد با کودکان و نوجوانان آن قدر صریح و بی پرده راجع به پرسشها جنسی صحبت کند.

    از طرفی مدیر آموزش وپرورش منطقه ۲ پایتخت کشور عزیزمان ایران با اعلام شرح تازه از پرونده آزار دانش آموزان در مدرسه غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران تأکید کرد: تا این مرحله بر مبنای تحقیقاتی که روی آن تعداد از دانش آموزان معترض انجام داده ایم، هیچ گونه تعرض و تجاوزی صورت نگرفته هست. همان طور که اولیا گفته اند؛ واقعا این طور نبوده، ولی بهتر است مراجع قضائی به طور رسمی اعلام کنند تا فضا چندحرفی نشود. مدیر آموزش وپرورش منطقه ۲ پایتخت کشور عزیزمان ایران با اعلام شرح تازه از پرونده آزار دانش آموزان در مدرسه غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران تأکید کرد که هیچ گونه تعرض و تجاوزی به دانش آموزان صورت نگرفته است.

    ناصر کوهستانی، مدیر آموزش وپرورش منطقه ۲ تهران، با اشاره به آخرین شرح پرونده آزار دانش آموزان در مدرسه غرب تهران گفت: درحال حاضر پرونده به طور قانونی پیگیری می شود، ولی آنچه که مربوط به ما در آموزش وپرورش می شود این است که فضای آرامی را در مدرسه و وقت امتحانات با روان کاوی و مشاوره جهت خانواده ها و دانش آموزانی که احساس می کنیم در این بخش آسیب دیده اند به طور گسترده ای ایجاد کنیم. از همان روز اول تیم نظارتی منطقه در مدرسه حضور داشته و امتحانات را یکی بعد از دیگری برگزار می کند. ضمن اینکه یک سرپرست را جایگزین مدیر مدرسه کرده ایم. بعد از امتحانات بلافاصله نتیجه های امتحان دانش آموزان را ارائه می دهیم.

    وی همچنین راجع به تعطیلی دائمی این مدرسه بیان کرد: جهت بسته شدن مدرسه باید منتظر حکمی بمانیم که شورای نظارت و نهادهای قانونی آموزش وپرورش باید صادر کنند. هر حکمی صادر شود ما آن را انجام می دهیم و اگر حکم بر بسته شدن مدرسه باشد، دانش آموزان را به فضاهای آموزشی دیگری انتقال یافته می کنیم که تدارکش را دیده ایم. به گفته او، پرونده مدرسه مذکور در شعبه مجتمع ارشاد در حال پیگیری است و کارها قضائی در حال انجام است.
    در قانون جزا، فصل ششم، بخش چهارم چنین نوشته شده است است: «کسی که مقاربت جنسی با یک شخص نابالغ زیر ۱۵ ساله بکند، یا با این طفل یک عمل جنسی دیگر انجام بدهد که با توجه به ماهیت تخطی و شرایط به طور عموم، با مقاربت جنسی قابل مقایسه باشد، ارتکاب کننده جرم به تجاوز جنسی نسبت به طفل محکوم می شود و جزای آن دست کم، دو سال، و در نهایت شش سال زندان می باشد».

    مطابق قوانین فقهی نیز تجاوز جنسی معنای مشخصی دارد و حالا به گفته مدیر آموزش وپرورش منطقه ۲ چنین چیزی دراین باره اثبات نشده است و حتی نظریه پزشکی قانونی نیز چنین هست، چیزهایی که خانواده های دانش آموزان این مدرسه بیان می کنند، شاید معنای مشخص تجاوز را نداشته باشد، ولی آزارواذیت جنسی کودکان آنها را تأیید می کند. مادر یکی از دانش آموزان به «شرق» می گوید: این معلم بارهاوبارها با انگشت فرزند من را آزار جنسی داده هست، ولی می گویند این اسمش تجاوز نیست، می گویند دادن مشروبات الکلی به فرزند ها، سیگارکشیدن با آنها، دست زدن به اندام جنسی ارزش معنای دیگری دارد.

    درحالی که آنها گریه های شبانه روزی فرزند من را ندیده اند، ندیده اند که فرزند من در اردیبهشت ماه و روز تولدش، وقت فوت کردن شمع های تولدش گریه می کرد و هنگامی که ما علت گریه کردنش را می پرسیدیم بهانه های واهی می آورد.

    این مادر ادامه می دهد: من حداقل چهار خانواده را می شناسم که به فرزندانشان تجاوز شده است و تا همین الان با مادران آنها حرف می زدم. آنها به خاطر آبروی خانوادگی ارزش حاضر به بردن فرزند ها به پزشکی قانونی نیستند و همین باعث می شود که کل ماجرا تحت تأثیر قرار بگیرد و در صورت ما نگاه بکنند و بگویند شما آبروی مدرسه را بردید! ما می خواهیم پروانه این مدرسه باطل شود، آنها حق ندارند دوباره این بلا را سر فرزند های دیگری بیاورند.

    خانواده ها که تا چند روز پیش از پیگیری های وزارت آموزش وپرورش راضی به نظر می رسیدند، حالا می گویند آموزش وپرورش پشت آنها را خالی کرده و به دنبال برطرف ورجوع ماجراست. آنها به «شرق» می گویند درصدد ایجاد دیواره انسانی دورتادور مدرسه هستند تا جلوی پیش عضویت مدرسه را که مدتی است شروع شده است بگیرند. آنها می خواهند شرایطی مهیا شود تا احساس کنند صدایشان شنیده می شود.

    پدر یکی از دانش آموزان می گوید: «یکی از خواسته های مهم ما انحلال مدرسه هست، ضمن اینکه باید هزینه هایی را که از والدین گرفته اند، برگردانند، چون در مدرسه چنین اتفاقاتی می افتاده و ما به تصور اینکه فرزندمان را در یک مدرسه خوب عضویت کرده ایم این هزینه را متقبل شدیم و ۱۵ میلیون شهریه دادیم. حالا نه تنها فرزندمان در مدرسه خوبی نبوده، بلکه باید جهت روان شناسی هم هزینه کنیم».

    در روزهای اخیر و منتشر شدن اخبار پی درپی کودک آزاری، سامانه پیامکی دریافت گزارش های مردمی راجع به کودک آزاری راه اندازی شد و به گفته مدیرکل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، در صورت بروز کودک آزاری باید با شماره ۳۰۰۰۳۶۳۶ تماس گرفت.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: sharghdaily.ir

    توصیف غم انگیز اولیای ۲ دانش آموز آزاردیده از روزهای سخت فرزندانشان

    واژه های کلیدی: تجاوز جنسی | خانواده | امتحانات | آموزشی | فرزندان | خانواده | مدرسه | فرزند | ایران | آموزش | پرونده

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک