باورها و ارزش‌ها، بهترين راهنما و مشاور زندگي شما هستند.(آنتوني رابينز)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » افزایش تقاضای خرید و سوداگری دلالان عامل آشفته بازار ماشین

    افزایش تقاضای خرید و سوداگری دلالان عامل آشفته بازار ماشین

    مدیرکل صنایع ماشین وزارت صنعت گفت:سوداگری دلالان و زیاد کردن تقاضای خرید باعث گرانی و نابسامانی بازار ماشین شده است است.

    افزایش تقاضای خرید و سوداگری دلالان عامل آشفته بازار ماشین

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، خاکساری کارشناس ماشین در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص اوضاع بازار ماشین گفت: طی چند ماه گذشته به علت کم کردن عرضه ماشین از سوی خودروسازان شاهد زیاد کردن قیمت ها در بازار بودیم.

    وی ادامه داد:در بازار انحصاری، قیمت را تولیدکننده تعیین می کند و به بازار می دهد.

    وی با انتقاد از قیمت بالای ماشین در کشور اظهار داشت:در دنیا قیمت خودروی مناسب و ایمن با حقوق و درآمد مردم تناسب دارد به طوریکه یک کارمند و یا مهندس ماشین ساز با ۴ تا ۶ ماه بعد انداز حقوق خود می تواند اقدام به خرید ماشین کند.

    افزایش تقاضای خرید و سوداگری دلالان عامل آشفته بازار ماشین

    این کارشناس ماشین تصریح کرد:صنعت ماشین کشور از نظر کیفی و قیمتی مصرف کننده را راضی نکرده هست. کشور ما دارای قیمت مالکیت ۱۷۵ ماشین به ازای هر۱۰۰۰ نفر است یعنی ۴۰ درصد خانوارها ماشین ندارند.

    وی ادامه داد:در شرایط کنونی به نظر می رسد ماشین ها دپو شده است است ؛ اگر خودروسازان نمی توانند تقاضا ی موجود را پاسخگو باشند باید واردات خودور ساده شود.

    خودرو دپو نشده است

    بر اساس این گزارش قناتی مدیرکل صنایع ماشین وزارت صنعت معدن و تجارت در این خصوص تصریح کرد: در سه ماهه اول سال در مجموع ۲۶۰ هزار دستگاه ماشین در کشور تولید شده است که نسبت به سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است ؛ از این تعداد ۲۴۵ هزار دستگاه قرارداد فروش بسته شده است است .

    وی ادامه داد:همچنین تا آخر سال گذشته یک میلیون و ۴۸۰ هزار دستگاه عرضه شد و هیچ خودرویی انبار نشده است.

    مدیرکل صنایع ماشین وزارت صنعت گفت:سوداگری دلالان و زیاد کردن تقاضای خرید باعث گرانی و نابسامانی بازار ماشین شده است است.

    قناتی تصریح کرد: ماشین ساز باید منابع خود راتامین کند و بنابراین محصول خود را عرضه می کند؛ این زیاد کردن قیمت زاییده دست دلالان است و مبنای واقعی ندارد.

    قناتی افزود:در شرایط کنونی اقتصاد کشور، نقدینگی به سمت بازار ماشین آمده و تقاضای زیاد در این بازار ایجاد شده است است . نیاز بازار در سال یک میلیون و پانصد هزار دستگاه است و در مواقعی مثل این که در بازار مشکلی به وجود می آید اجازه پیش فروش بیشتری به ماشین ساز داده می شود.

    افزایش قراردادهای پیش فروش ماشین راهکار برطرف مسئله

    وی تاکید کرد :برای برطرف مسئله کنونی به ماشین سازان ، عرضه زیاد در قالب طرح های پیش فروش در این اعیاد ابلاغ شده است هست. این اوضاع به نفع ماشین ساز نیست.

    قناتی افزود:باید هیجان بازار کنترل شود در این راستا نوع قرارداد های پیش فروش فروش می تواند التهاب بازار را کنترل کند.

    مدیرکل صنایع ماشین وزارت صنعت راجع به بازگشت ثبات در بازار تاکید کرد: حداکثر تا یک ماه آینده شاهد ثبات در بازار خواهیم بود.

    بر اساس این گزارش معتمدی مدیر اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل گفت: عدم نظارت بر بازار خودرو و انحصار خودروسازان که به طور کامل بازار را در دست گرفته اند از مهمترین دلایل هرج و مرج در بازار ماشین و زیاد کردن قیمت هاست.

    افزایش تقاضای خرید و سوداگری دلالان عامل آشفته بازار ماشین

    خودروسازان احتکار نکرده اند/احتکار به ضرر خودروسازان است

    همچنین ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با بیان اینکه زیاد کردن قیمت ها زیاد مربوط به خودروهای وارداتی استگفت: شورای مسابقه جهت دو ظاهر ماشین قیمت گذاری می کند که یک ظاهر مشمول بر خودروهایی مثل سمند ، پارس ، پژو و ال نود است و یک ظاهر هم مشمول بر خودروهایی مثل پراید و تیبا است.

    ملکی گفت: خودروهایی که مشمول قیمت گذاری شورای مسابقه است ۳٫۵ درصد زیاد کردن رسمی قیمت و ۱۲ درصدحاشیه قیمت رشد در بازار داشته اندو خودروهایی که مشمول قیمت گذاری شورای مسابقه نمی شوند هم حدود ۱۲ درصد رشد قیمت و حاشیه قیمت رشد قیمت آنها هم حدود ۲۳ درصد بوده است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: البته خودروهایی که وابستگی وارداتی آنها زیاد بوده تا ۳۰ یا ۴۰ درصد هم زیاد کردن قیمت داشته اند.

    ملکی گفت: احتکار نمی تواند از علل نابسامانی بازر باشد لیکن احتکار به ضرر خودروساز است چون خودروسازان به شدت مسئله نقدینگی دارند.

    مدیرکل صنایع ماشین وزارت صنعت گفت:سوداگری دلالان و زیاد کردن تقاضای خرید باعث گرانی و نابسامانی بازار ماشین شده است است.

    این نماینده مجلس با اشاره به عوامل تاثیر گذار بر قیمت ماشین مثل قیمت قطعات و مواد اولیه افزود: ارز از عوامل تاثیر گذار بر قیمت ماشین است .

    عملکرد نامطلوب خودروسازان طی سال های اخیر

    بر اساس این گزارش منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ارتباط تلفنی با برنامه تیتر امشب گفت: عملکرد شرکت های ماشین سازی در چند سال گذشته بسیار بد بوده است.

    وی گفت: با توجه به رایگان بودن آب و برق و دستمزد پایین کارگر ، شرکت های ماشین سازی نباید اینگونه زیاد کردن قیمت داشته باشیم و زیاد کردن قیمت ارز در بازار ارتباطی با زیاد کردن قیمت ماشین ندارد.

    منصوری تصریح کرد:البته مسئله کنونی بازار ، کم کردن عرضه ماشین در بازار نیست بلکه رشد تقاضا است.

    افزایش تقاضای خرید و سوداگری دلالان عامل آشفته بازار ماشین

    وی با اشاره به اینکه باید جلوی رانت در شرکت ماشین سازی گرفته شود گفت: ماشین نباید به عنوان یک کالای سرمایه ای تلقی شود و نباید فرد جهت زیاد کردن سود در بازار، ماشین را از کمپانی خریداری کند.

    تولید ماشین زیاد کردن داشته است/کاهش عرضه نداشتیم

    بر اساس این گزارش مجتبی نظری مشاور مدیرعامل سایپا دیگر میهمان تلفنی برنامه تیتر امشب راجع به شرایط تعویض ماشین های ثبت نامی ساندرو با تندر ۹۰ گفت: شرکت سایپا به متقاضیان اعلام کرده است در صورت نیاز می توانند نسبت به تعویض ماشین اقدام کنند و این مسئله ارتباطی با زیاد کردن قیمت و کمبود ماشین در شرکت ندارد.

    وی گفت: شاخص هایی که بعضی کارشناسان راجع به عدم ارتباط قیمت تمام شده است ماشین با قیمت ارز اعلام می کنند درست نیست.

    مشاور مدیرعامل سایپا گفت: در ماه های اخیر نسبت به مشابه سال گذشته بیشترین تولید ماشین را داشتیم که زیاد کردن تولید با توجه به نیاز بازار بوده و کم کردن عرضه ای در بازار صورت نگرفته است.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: کمیسیون صنایع و معادن | خودروسازان | مسابقه | دستگاه | ماشین | بازار | خودرو | قیمت خودرو

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال