کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » افشاگری وزیر آموزش و پرورش از بعضی اردوهای خارجی در مدارس

    افشاگری وزیر آموزش و پرورش از بعضی اردوهای خارجی در مدارس

     وزیر آموزش و پرورش با تشریح واقعیت‌هایی از اوضاع مدارس غیردولتی، گفت: وظیفه مهم نظارت بر مدارس برعهده مدیر است.

    افشاگری وزیر آموزش و پرورش از بعضی اردوهای خارجی در مدارس

    وزیر آموزش و پرورش با تشریح واقعیت هایی از اوضاع مدارس غیردولتی، گفت: وظیفه مهم نظارت بر مدارس برعهده مدیر است.

    حضور کارشناسان خارجی در مدارس

    سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی آموزشی ناظران میدانی مدارس غیردولتی، اظهار کرد: بعضی می گویند آموزش و پرورش به علت ماهیت حاکمیتی در هیچ سطحی نباید به سمت بخش شخصی برود و با این رویکرد در بخشی از ادوار آموزش و پرورش اداره شده است و روند همکاری های مردمی کم کردن پیدا کرده است.

    عبارات مهم : تربیت فرزندان – آموزشی
    در مقطع دیگری از وقت مسئولان آموزش و پرورش اعتقاد بودند همکاری بخش غیردولتی جهت ارتقای کیفیت آموزش و پرورش واجب است البته با خطوط قرمزی که در بحث حاکمیت در آموزش و پرورش وجود دارد.

    بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی روش های مختلفی را آزمایش کرده ایم و امروز دیگر نباید با آزمون و اشتباه برنامه ریزی کنیم. آموزش و پرورش بدون همکاری مردم به موفقیت نمی رسد و باید مراقب باشیم همکاری بخش غیردولتی در سطوح غیرحاکمیتی توسعه یابد و به بخش های حاکمیتی وارد نشوند.

    در فضای افراط و تفریط همکاران ما در مدارس غیردولتی اذیت های بسیاری را تحمل کردند. مدارس غیردولتی فرزند ناخوانده بخش دولتی نیستند و همه ما یک خانواده هستیم که وظیفه اموزش و تربیت فرزندان کشور را بر عهده داریم و نگاه جداسازی بخش غیردولتی از دولتی نگاه تخریب کننده است.

    نظارت بر مدارس غیردولتی که به صورت جدی دنبال می شود در بخش دولتی نیز در حال تقویت است و نظام نظارت باید به عنوان رکنی از مدیریت در نظام آموزش و پرورش تقویت شود.

    نظارت صرفا یک دیدار تصادفی نیست و به عنوان ناظر باید بدانیم چه چیزی را می خواهیم نظارت کنیم و آثار این نظارت بر سایر مولفه های مدیریت چگونه خواهد بود و اگر به این پرسشها توجه نشود نظارت به دیدار کاملا تصادفی منجر می شود که تجربه آن را زیاد داریم یعنی ناظران به صورت تصادفی وارد مدرسه می شوند و هر آنچه را که می بینند بررسی می کنند و این نظارت خاصیتی ندارد و زمانی مؤثر خواهد بود که در قالب نظام نظارت صورت بگیرد.

    معمولاً در نظارت تحلیل عوامل نمی کنیم و ناظر نباید توان خود را صرف یافتن علل بروز انحراف کند و معمولا ناظر پیشنهادهای اصلاحی نمی دهد او معمولا فقط انحراف و انطباق را با روش هایی که در نظام نامه نظارت آمده است گزارش می کند.

    در آموزش و پرورش دریایی از پرسشها و مباحث قابل نظارت داریم و وظیفه مهم نظارت با مدیر مدرسه هست. مدیر وظیفه نظارت بر عملکرد مدرسه را بر عهده دارد و آن چه که می تواند اطمینان کامل را ایجاد کند که برنامه ها در مدرسه مطابق آنچه که باید باشد انجام می شود به وسیله مدیران مدارس باید پیگیری شود و شایستگی مدیران در این عرصه تاثیرگذار است برهمین اساس تمرکز ما بر ارتقای شایستگی های مدیرارن مدارس است.

    سرمایه اجتماعی ارزشمند ما یعنی مدارس غیردولتی در معرض خطر است و باید از آن صیانت کنیم که این مسئله در گروه گزارش های مستمری است که باید به جامعه ارائه دهیم و در این باره نظارت مسئول است البته نباید دلواپس باشیم و باید با صراحت بگوییم این تعداد مدرسه در بحث شهریه تخلف داشتند و نظارت ما اینگونه بوده است و در حوزه نیروی انسانی نیز به جامعه گزارش دهیم تا اطمینان پیدا کنند اگر خطایی رخ دهد سیستم بلافاصله اشتباه را آشنا و متناسب با آن برخورد کرده است.

    در بعضی موارد در مدارس غیردولتی بعضی رفتارها باعث می شود سرمایه اجتماعی عظیمی که با خون دل خوردن به دست آورده ایم در معرض خطر قرار گیرد. در سال های گذشته که تناوب آن نیز رو به افرایش است مدارس به دلایل متفاوت اردوهای علمی خارج از کشور برگزار می کنند و این اتفاق باعث ایجاد حاشیه جهت مدارس می شود، در حالیکه دانش آموزان با سرمایه های ارزشمند داخل کشور بیگانه هستند ضرورتی ندارد مدرسه اردوی خارج از کشور برگزار کند یا در بعضی مدارس فردی را از خارج کشور دعوت می کنند که در حوزه اموزش و تربیت صحبت کند و مورد خاصی را که خودم دنبال کردم واقعا این فرد هیچ حرف جدیدی نداشت و این پرسشها حساسیت منتقدان را بالا می برد, در داخل کشور متخصصان اموزش و تربیت مطرحی داریم چگونه است که اشخاص غیر مطرح را از سایر کشورها می آورند و این پرسشها زیاد جنبه های گیشه ای مدنظر موسس مدرسه غیردولتی است.

    مدیر کارکشته اجازه نمی داد یک معلم حتی اگر عالی ترین معلم باشد بدون گزینش به کار گرفته شود چون می داند به کارگیری نیروی انسانی در مدرسه بسیار حساس است و نباید اجازه بدهیم هر فردی حتی اگر استاد کار خود باشد وارد مدارس شود و در همین ایام گزارش هایی به ما می رسد که آموزش ها جهت اولیای دانش آموزان با ضابطه های ابلاغی همسو نیست و اجازه نداریم هر فرد و هر سازمانی را وارد محیط مدراس کنیم چون این محیط شاخصه های خاص خود را دارد و ممکن است هر فردی حتی اگر شاخص ترین استاد در رشته خود باشد حساسیت های موجود در مدارس را نداند.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: tasnimnews.com

    افشاگری وزیر آموزش و پرورش از بعضی اردوهای خارجی در مدارس

    واژه های کلیدی: تربیت فرزندان | آموزشی | مدرسه | اموزش | آموزش | همکاری | خبر | اجتماعی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • افست کتاب لاتین
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال