تنها راه تغییر یافتن یک تصمیم واقعی است.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » گالری عکس » عکس های ترول و خنده دار » بررسی عالی ترین های سیتروئن در بازار ماشین ایران

    بررسی عالی ترین های سیتروئن در بازار ماشین ایران

    پژو سیتروئن | در ماشین | ماشین | صندلی | سیستم | بازار | مجموعه | عکس های ماشین و موتور

    بررسی عالی ترین های سیتروئن در بازار ماشین ایران

    بررسی عالی ترین های سیتروئن در بازار ماشین ایران 

    کمی قبل شرکت ماشین سازی سیتروئن از خودروی کراس اوور c5 خودش رسما رونمایی کرد، این یک محصول تازه است ودر برابر رقبا حرف هاي زیادی جهت گفتن دارد. خودروی سیتروئن کراس اوور C5 ایرکراس را میتوان یکی از ماشین های به صرفه و اقتصادی این شرکت نامید آیا که از قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالا برخوردار هست. این ماشین در دو مدل بنزینی و ۳ مدل دیزلی به بازار عرضه خواهد شد.

    سیتروئن اعلام کرده است که کراس اوور C5 ایرکراس بر روی فناوری هاي مربوط به سیستم تعلیق و همچنین صندلی هاي ساده تمرکز داشته و ادعای کیفیت دراین دو عنوان را دارد. مهندسین این شرکت مدعی هستند کراس اوور C5 ایرکراس سیتروئن مانند یک قالی پرنده عمل میکند و افرادی که به دنبال یک رانندگی بسیار آرام و نرم هستند روی این کراس اوور حساب خاص اي باز کنند.

    بررسی عالی ترین های سیتروئن در بازار ماشین ایران

    طبق اعلام کارشناسان بازار ماشین این ادعای سیتروئن بعداً می تواند مسئله ساز باشد ولی مهندسین شرکت مدعی هستند ضربه گیرهای هیدرولیک و پیشرفته در سیستم تعلیق ماشین باعث میشود که پستی و بلندی هاي بزرگراه در داخل کابین حس نشده و کمترین تاثیر را روی ماشین بگذارند.

    از دیگر دلایل اسانی موجود دراین ماشین صندلی هاي بسیار باکیفیت آن است کامفورت سیت نامیده شده است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این صندلی ها با توجه به نوع ساخت و کیفیت ساخت، راننده و سرنشینان رابه یاد مبل هاي خانگی می اندازد و اسانی انها را در داخل ماشین به سرنشینان هدیه می دهد.

    پژو سیتروئن | در ماشین | ماشین | صندلی | سیستم | بازار | مجموعه | عکس های ماشین و موتور

    از دیگر مزایای صندلی هاي این ماشین توانایی تا شدن آنهاست تا وقت هایي که صاحب ماشین قصد دارد یک جسم بزرگ را در داخل ماشین جا دهد، از فضای بیشتری برخوردار باشد. بطور معمول صندلی عقب این ماشین چیزی درحدود ۵۷۰ تا ۷۲۰ لیتر ظرفیت دارد که با تا شدن صندلی هاي عقب این ماشین به ۱۶۳۰ لیتر ارتقا پیدا میکند.

    از دیگر مواردی که میتوان در مورد کراس اوور C5 ایرکراس سیتروئن گفت امنیت بسیار بالای آن است که البته نشان مهم سیتروئن در تمام محصولاتش هست. آخرین استانداردهای ایمنی ماشین دراین محصول بکار گرفته شده است است و تجهیزات ایمنی آن بسیار تکمیل هست. استاندارهایی هم چون سیستم ترمز خودکار، کروز نظارت هوشمند، سیستم بازرسی چسبندگی و سیستم هشدار بین خطوط دراین ماشین تعبیه شده است است که به یک رانندگی امن و ایمن کمک می نماید.

    از دیگر نکات قابل ذکر و جالب در مورد کراس اوور C5 ایرکراس سیتروئن آپشن بندی آن به وسیله سیتروئن است که مشتریانی که دنبال آپشن هاي زیاد جهت سرگرمی هستند میتوانند بطور مثال این ماشین رابا یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی جلوی راننده و یک نمایشگر۸ اینچی روی کنسول سفارش دهند. همچنین تودوزی و نمای داخلی این ماشین نیز رنگ بندی هاي متفاوتی دارد که مشتری قادر به گزینش هر کدام از رنگ هاي نارنجی، مشکی، بژ و خاکستری است تا بتواند طبق سلیقه خود علاوه بر رنگ بیرونی، رنگ داخل ماشین را نیز تعیین نماید.

    بررسی عالی ترین های سیتروئن در بازار ماشین ایران

    کراس اوور C5 ایرکراس سیتروئن دارای مدل هاي مختلفی است که مدل PureTech 130 با یک گیربکس ۶ سرعته دستی و PureTech 180 این ماشین با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به مشتریان قابل تحویل هست. همچنین علاقه مندان به خرید مدل هاي دیزلی میتوانند این ماشین را در مدل BlueHDi 130 با گیربکس دستی یا اتوماتیک سفارش دهند و همچنین BlueHDi 180 نیز در مدل کاملا اتوماتیک به مشتریان قابل عرضه است.

    از دیگر اطلاعات موجود در مورد کراس اوور C5 ایرکراس سیتروئن میتوان به عرضه پلایگن هیبریدی این ماشین در اواخر سال ۲۰۱۹ اشاره کرد. قابل ذکر است که این نخستین خودروی پلاگین هیبریدی سیتروئن درسال ۲۰۱۹ خواهد بود. البته طبق شنیده ها سیتروئن برنامه زیادی جهت عرضه مدل هاي متفاوت از این رده خودروها را دارد که شاید سال ۲۰۱۹ شروع بزرگی جهت انها باشد.

    پژو سیتروئن | در ماشین | ماشین | صندلی | سیستم | بازار | مجموعه | عکس های ماشین و موتور

    در مورد قیمت این ماشین اطلاعات در دست نیست ولی در مورد عرضه کراس اوور C5 ایرکراس سیتروئن در بازار باید گفت که بازار اروپا تنها بازاری است که در حال حاضر جهت این ماشین درنظر گرفته شده است است و جهت عرضه این ماشین در سایر قاره ها تصمیم گیری نشده و یا حداقل اطلاعاتی به بیرون درز نکرده هست. بنظر می رسد این ماشین در انتهای سال ۲۰۱۹ وارد بازارهای دیگر خواهد شد.

    آیا سیتروئن زانتیا گزینه مناسبی جهت خرید است؟

    بررسی عالی ترین های سیتروئن در بازار ماشین ایران

    هر چند بسیاری انتقاد میکنند که این ماشین با آخر تولیدش در سطح جهانی تازه به کشورمان راه یافت، ولی با توجه به شرایط بازار انحصاری و فاقد تنوع ابتدای دهه ۸۰، زانتیا یک گزینه کاملا مطلوب و مدرن محسوب می شد. بعد از ژیان، زانتیا تنها سیتروئن موفق و پرفروش بازار کشورمان محسوب می شود که به لطف توانایی هاي حرکتی قابل قبول و دینامیک، رانندگی لذتبخش توأم با سواری نرم و آسان، خاطرات خوبی از خود به جا گذاشت.

    این دست دوم وسوسه انگیز

    بازار ماشین های کارکرده، همواره رونق خوبی دارد آیا که در زیاد موارد می توان با مبلغی معادل یک ماشین صفر کیلومتر، ماشین دست دوم به مراتب بهتر و مجهزتری را خریداری کرد. در بین فهرست ماشین های کارکرده با توجه به بودجه موجود، بعضی خودروها وسوسه انگیز ودر عین حال خطرناک بنظر می رسند. وسوسه انگیز ازآن جهت که پرستیژ و عملکرد فنی بسیار خوبی داشته و خطرناک ازآن جهت که احتمال نهفته بودن هزینه هاي سنگین در انها وجوددارد.

    یک یاز این گزینه ها، سیتروئن زانتیاست؛ خودرویی که مدتی بعد از تولیدش به حاشیه رانده شده است و بعلت دید منفی کاذبی که اطراف استهلاک و مسئله ایمنی آن در تصادفات به وجود آمد، بازار دست دوم به آن روی چندان خوشی نشان نداد ولی مدتی است که مجددا بازار خرید و فروش آن گرم شده است و بازار مطلوبی دارد. زانتیا بعنوان جانشین سیتروئن BX، درسال ۱۹۹۳ بر اساس پلتفرمی کاملا تازه وارد بازار شد؛ پلتفرمی که بعد ها پایه و اساس پژو ۴۰۶ را شکل داد.

    پیشرانه هاي ۱٫۶ لیتری تا ۳ لیتری ۶ سیلندر با گیربکس هاي دستی و اتوماتیک جهت آن قابل سفارش بودو درسال ۱۹۹۸ یک نوبت فیس لیفت با تغییرات قابل توجه در سازه اتاق و مجموعه فنی را تجربه کرد و تا آخر تولیدش درسال ۲۰۰۲، بالغ بر ۱٫۸ میلیون دستگاه ازآن به فروش رفته بود. زانتیا در نسخه خاصی از خود موسوم به اکتیوا، بعد از ۲ دهه همان گونه رکورددار تحمل شتاب جانبی در آزمون گوزن نشریه Teknikensvarid بوده است.

    زانتیا در کشورمان

    زانتیای موجود در بازار کشورمان از نوع فاز ۲ «فیس لیفت بعد از سال ۹۸» با پیشرانه هاي ۱٫۸ لیتری «XU7JPL4» و ۲ لیتری «XU10J4R» مجهز به تعلیق هیدروپنوماتیک راحت و گیربکس پنج سرعته دستی هست. سه سطح رفاهی راحت «X»، لوکس «SX» و سوپرلوکس جهت زانتیا درنظر گرفته شد که موارد اختلاف در وجود ایربگ شاگرد و ایربگ هاي جانبی، ترمز ضد قفل و تزئینات چوبی کابین بود که مدل سوپرلوکس با ۴ ایربگ تنها جهت مدل ۱۸۰۰ عرضه شد.

    با گشتی کوتاه در بازار، به سادگی می توان پی برد که محبوب ترین نسخه زانتیا، مدل ۲ لیتری SX است که پرتیراژترین مدل آن نیز محسوب می شود. الان با در دست داشتن بودجه اي درحدود ۲۵ الی ۳۰ میلیون تومان می توان یک دستگاه زانتیای مدل ۱۳۸۶ به پایین در اوضاع قابل قبول فنی و ظاهری با کارکردی حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار کیلومتر را خریداری کرد که مدلهای پیش از این سال، مزیت ناچیز بودن درصد داخلی سازی را دارند و عمده قطعات انها وارداتی است.

    ضمن آن که طیف رنگ هاي خاص زانتیا را در نمونه هاي متعلق به این سال ها می توان یافت. با زیاد کردن بودجه تا مرز ۵۰ میلیون تومان و حتی بیشتر، می توانید سراغ زانتیاهای مدل بالا رفته و حتی نمونه کم کارکرد آخرین سال تولید یعنی مدل ۸۹ را خریداری کنید. در بعضی موارد نیز حتی مشاهده می شود که نمونه هاي کم کارکرد به اصطلاح بی رنگ مدل پایین نیز با قیمت هاي غیرعادی آگهی می شود.

    آیا زانتیا انتخابی پردردسر است؟

    با یک نگاه به فهرست پرسشها احتمالی یک زانتیای کارکرده و هزینه مورد نیاز جهت برطرف انها، می توان گفت زانتیا در شرایط فعلی کشورمان خودرویی پر دردسر است ولی این دردسرها با رعایت چند توصیه کمرنگ می شود. نخستین مشکل، یافتن یک زانتیای حقیقتا سالم هست. زانتیا به لطف توانایی هاي حرکتی فراتر از کلاس خود و مجموعه فنی متفاوتش با سایر خودروها، در زیاد موارد دارای کارکردی بالاست.

    و به وسیله مالکان پیشین تحت فشار قرار گرفته و البته تصادفاتی را هم تجربه کرده هست. قیمت بالای لوازم مهم و کمبود تعمیرکار مسلط بر مجموعه فنی این ماشین موجب شده است تا تعداد زیادی از زانتیاها از نظر فنی در شرایط مطلوبی نباشند، بنابر این در خرید یک زانتیای کارکرده حتماً کارشناس همراه شما باشد. سیستم هیدروپنوماتیک زانتیا که مجموعه تعلیق، ترمز و فرمان این ماشین را راه اندازی می کند.

    خاص ترین و البته حساس ترین بخش این ماشین است که درصورت سرویس منظم، دردسر خاصی ایجاد نکرده و رانندگی لذت بخشی را نیز بشما هدیه می کند ولی درصورت عدم پیگیری می تواند تبدیل به ناخوشایندترین بخش این ماشین شود. روغن مینرال موسوم به LHM سیستم هیدروپنوماتیک زانتیا که همین حالا هر بطری توتال آن حدود ۳۵ هزار تومان قیمت دارد، حدودا بعد از ۲ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر باید تعویض شود.

    با توجه به نبود پاک کننده هیدرولیکی توتال در بازار، توصیه می شود که LHM حتی در کیلومتر پایین تری عوض شود. تعویض LHM کاری راحت بوده و توصیه می شود منبع و فیلترهای آنرا هنگام تخلیه با نفت یا بنزین شستشو دهید. مجموعه شلنگ هاي هیدرولیک منبع LHM نیز از دیگر قسمت هایي است که متاسفانه تعداد زیادی از مکانیک ها با راه اندازی بست هاي پیچ مهره دار شلنگ گاز به آن آسيب میزنند.

    بنابر این بعد از خرید ماشین درصورت مشاهده بست هاي شلنگ گازی «بست مهره دار» بلافاصله انها را باز کرده و با بست مهم جای گزین کنید. مجموعه شلنگ پنج شاخه نیز درصورت خشک بودن، غیر مهم بودن یا پیوندزدگی با شلنگ هاي دیگر به وسیله مکانیک ها «!» بهتر است هر چه سریعتر با نوع مهم با قیمت حدودی ۵۰۰ هزار تومان جای گزین شود. شلنگ هاي غیر مهم بدلیل کیفیت پایین، به وسیله LHM از درون ذوب شده.

    ودر نتیجه لایه اي از آلودگی درون کل سیستم هیدروپنوماتیک و شیرهای آن می نشیند. توصیه می شود هر ۶ گوی سیستم تعلیق رابه صورت یکجا تعویض کنید تا سیستم به صورت استاندارد و صحیح کار کند. فشار نرمال گوی هاي تعلیق در محور جلو ۵۵ ودر محور عقب ۳۵ بار است که نوع IFHS تولید ۲۰۱۷ آن حدودا ۸۵ الی ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

    پیرمرد مغرور

    وجود نشتی در پمپ هیدرولیک، مسلما به آلترناتور و کلکتورهای آن خسارت می زند و تعویض اورینگ ها و کاسه نمد پمپ به همراه سرویس کامل آن «نظیر تعویض ساچمه ها» هزینه حدودی ۲۵۰ هزار تومانی دارد. استفاده از کولانت هاي سنتزی قرمز، تاثیر مطلوبی روی عملکرد سیستم خنک کننده گذاشته و توصیه می شود که بررسی کنید مالک پیشین یونیت فن پژویی روی ماشین راه اندازی نکرده باشد.

    ودر صورت مشاهده بلافاصله یونیت رابا نوع مهم زانتیایی «با قیمت حدودی ۷۵ هزار تومان» جای گزین کنید. دیسک و صفحه هاي موجود در بازار جهت زانتیا با قیمت حدودی ۴۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان، کارایی قابل قبولی دارند ولی از نوع مهم نیستند که با توجه به نایابی دیسک و صفحه مهم و قیمت فضایی آن، جای گزین هاي قابل قبولی محسوب می شوند. هر دست لنت هاي مهم در بسته بندی پژو سیتروئن و لیبل سایپا جهت جلو حدود ۱۴۰ ودر عقب ۱۳۰ هزار تومان قیمت داشته.

    و تسمه دینام مهم دایکو ۷۵ هزار تومان قیمت دارد که به همراه هرزگرد و سفت کن هاي مهم هزینه حدودی ۲۰۰ هزار تومانی رابه همراه خواهد داشت، هزینه اي مشابه قیمت کیت تایم اصلی. دسته موتورها هم عموما نیاز به تعویض دارند که قیمت مجموعه ۳ عددی انها حدود ۸۰ هزار تومان است.

    جمع بندی

    با یک نگاه به فهرست هزینه هاي حدودی قطعات مصرفی زانتیا که بعد از خرید به تعویض نیاز دارند ودر نظر گرفتن اجرت سرویس ها می توان گفت که یک زانتیای کاملا سالم از نظر فنی، بعد از خرید هزینه اي ۳ الی ۴ میلیون تومانی رابه همراه خواهد داشت. در صورتی که تمامی لوازم از نوع مهم و یا غیر مهم مرغوب باشد، هزینه اي که تقریباً هر خودروی دست دوم دیگر و حتی گاهی صفر کیلومتر وطنی «!» پتانسیل آنرا دارد که بشما تحمیل کند.

    بنابر این نمی توان چندان آنرا پر دردسر دانست ولی درنظر داشته باشید با توجه به فراوان بودن قطعات غیر مهم و البته کمبود مکانیک مسلط به زانتیا خصوصا در شهرستانها، دردسر سرویس و تعمیرات زانتیا خصوصا در هنگام بروز خرابی هاي جدی و یا وقوع تصادف نسبت به سایر هم رده هاي خود زیاد است.

    بنابر این اگر جهت شما ارزش دارد که با قیمتی معادل یک دستگاه ۲۰۶ صفر کیلومتر، سواری زانتیا «که نرمی و تعادل آن گاهی در ماشین های چند صد میلیونی بازار مشاهده نمی شود» را تجربه کنید، بی شک خرید یک دستگاه زانتیای دست دوم و هزینه هاي صورت گرفته جهت آن ارزش خواهد داشت ودر غیر این صورت در قیاس با ماشین های دست دوم بی آزارتری چون هیوندای ورنا و تندر ۹۰، پردردسر خواهد بود.

    واژه های کلیدی: پژو سیتروئن | در ماشین | ماشین | صندلی | سیستم | بازار | مجموعه | عکس های ماشین و موتور

    بررسی عالی ترین های سیتروئن در بازار ماشین ایران

    بررسی عالی ترین های سیتروئن در بازار ماشین ایران

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری