آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد، آزادی خود ماه است كه او را پایبند می كند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » کاسه صبرمان لبریز شد ، فریاد اعتراض ۵ هزار پرستار درآمد

    کاسه صبرمان لبریز شد ، فریاد اعتراض ۵ هزار پرستار درآمد

     بیش از پنج هزار پرستار، پای نامه ای را امضا کرده اند که در آن، از وزارت بهداشت درخواست شده است است به مطالبات بر زمین مانده پرستاری توجه شود.

    کاسه صبرمان لبریز شد ، فریاد اعتراض 5 هزار پرستار درآمد

    بیش از پنج هزار پرستار، پای نامه ای را امضا کرده اند که در آن، از وزارت بهداشت درخواست شده است است به مطالبات بر زمین مانده پرستاری توجه شود.

    نامه اعتراضی ۵ هزار پرستار: صبرمان تمام شد

    بیش از پنج هزار پرستار، پای نامه ای را امضا کرده اند که در آن، از وزارت بهداشت درخواست شده است است به مطالبات بر زمین مانده پرستاری توجه شود.

    عبارات مهم : وزارت بهداشت – قانونی
    در متن نامه پرستاران خطاب به مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، آمده است: پیرو جلسه حضوری نمایندگان فعالین صنفی با سرکارعالی در سال گذشته و تقدیم خواسته های به حق و قابل اجرای پرستاری، ولی تاکنون آثاری از تلاش در جهت حل پرسشها پرستاری مشاهده نشده و موانع خدمتی جامعه پرستاری روز به روز زیاد شده است است.

    متاسفانه در این چند سال اخیر بیشترین بی توجهی ها به بزرگ ترین گروه شاغل در نظام سلامت یعنی جامعه پرستاری شده، که هنوز هم با توجه به نوع عملکرد وزارت بهداشت و به خصوص معاونت پرستاری، شدت یافتن شده است هست. لذا یک بار دیگر عمده مطالبات که بخشی از پرسشها جامعه پرستاری بوده خدمت سرکار عالی ارسال می گردد و امید است که این بار مسئولین وزارت بهداشت پاسخگوی مطالبات به حق و قانونی جامعه پرستاری کشور باشند.

    مهم ترین خواسته جامعه پرستاری کشور

    قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به عنوان ام المطالب خواسته این صنف باید در نخستین وقت ممکن اجرا و آیین نامه اجرایی ان به وسیله شرکت نظام پرستاری و وزارت بهداشت تهیه و در بودجه سال آتی این وزارتخانه پیشنهاد شود.

    با توجه به نزدیکی آینده نگری بودجه سال ۹۸ بهتر است کارها مناسب در جهت پیشنهاد بودجه مناسب اجرای این قانون انجام شده، بطوریکه پرداخت کارانه در نظام سلامت به طور عادلانه انجام گیرد.

    در این نامه، جامعه پرستاری کشور خواسته های دیگری مطرح کرده است.

    ۱- از بین بردن طرح غیر براق قاصدک و تفکیک اضافه کاری و کارانه و به روز شدن پرداخت مطالبات و محاسبه ی کارانه به روش نظام نوین تا اجرای قانون تعرفه گذاری با زیاد کردن سهم غیر پزشکان و جدا شدن سهم صندوق پرستاران مانند پزشکان به عنوان زیرساخت اجرای تعرفه گذاری.

    ۲- برقراری عدالت و کم کردن اختلاف در پرداخت ها بین گروه های متفاوت پزشکی و پرستاری مانند سایر کشورهای توسعه یافته و حتی توسعه نیافته.

    ۳- تعیین وظیفه تبدیل اوضاع همکاران قراردادی، پیمانی، شرکتی و… با توجه به اهمیت و حساسیت و نیاز بسیار به خدمات ایشان.

    ۴- واگذاری سریع صلاحیت حرفه ای به شرکت نظام پرستاری و اصلاح آیین نامه ی آن به طوری که ابزاری جهت کنترل و رعایت شرح وظایف و نحوه ی به کارگیری نیروهای پرستاری باشد.

    ۵- شمولیت اجرای قانون مشاغل سخت وزیان آور در مراکز شخصی و تخصصی دیده شدن پرستاری در این مراکز بر خلاف قراردادهای کارگری و لحاظ مزایای مشاغل سخت مانند ساعت کاری ۶ ساعت در روز…

    ۶- اجرای کامل و همسان قانون ارتقای بهره وری در تمام مراکز درمانی دولتی و…، و جهت تمام گروه ها از جمله همکاران فوریت ها و بیهوشی و اتاق عمل و پیگیری اجرای کامل آن.

    ۷- اجرای کامل قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور جهت تمام گروه های پرستاری (پرستاران ، اتاق عمل، هوشبری ، فوریت و بهیاری ) و از بین بردن موارد خلاف قانون بازنشستگی. مانند شرط سنی و اعمال ۲۵ سال ساقه که در واقع ۲۰ سال باید باشد و…

    ۸- ایجاد تسهیلات مناسب جهت ارتقای همکاران بهیاری به پرستاری، مامایی، اتاق عمل و…

    ۹- ایجاد معاونت پرستاری در دانشگاه ها وارتقائ جایگاه مدیران پرستاری بیمارستان ها و اصلاح نحوه ی گزینش مدیران پرستاری براساس شایسته سالاری.

    ۱۰- ایجاد تسهیلات مناسب جهت ارتفای همکاران بیهوشی و اتاق عمل با زیاد کردن ظرفیت پذیرش ارشدهای مرتبط با این رشته ها و ایجاد رشته های ارشد متنوع جهت ارتقاء این همکاران.

    ۱۱- از بین بردن اضافه کاراجباری در بخش های دولتی و کنترل و نظارت بر بخش های خصوصی.

    ۱۲- برقراری فوق العاده خاص جهت پرستاران شاغل در بیمارستان های دولتی به مانند کارکنان ستاد که هم اکنون دریافت می کنند.

    ۱۳- استخدام پرستاران با توجه به اهمیت این حرفه و لزوم حفظ امنیت شغلی بصورت استخدام پیمانی باشد و ردیف استخدامی به نسبت دانشجویان فارغ التحصیل زیاد کردن یابد.

    ۱۴- لزوم توجه به دانشجویان گروه های پرستاری و تامین خواسته های مشروع این صنف در نشست با شورای مرکزی دانشجویی شرکت نظام پرستاری و تامین امکانات مناسب در مراکز درمانی جهت دانشجویان و حفظ ارزش و حرمت دانشجویان پرستاری.

    ۱۵- ایجاد محیطی امن جهت ارائه ی خدمات مناسب ، با توجه به مواجهه ی مستقیم پرستاران با مراجعان و متاسفانه درخواست جبران تمام کمبودها و کم کاریهای سایر واحدها از پرستاران که منجر به توهین و ضرب و شتم و… می شود.

    ۱۶- اصلاح مشکل کار همکاران اتاق عمل و فوریتها وهوشبری از درجه ی یک به درجه ی سه با توجه به واقعیت های کاری این همکاران.

    ۱۷- ایجاد سامانه ثبت درخواست کار یا اعلام بیکاری همکاران گروه های متفاوت پرستاری به وسیله معاونت پرستاری و شرکت نظام پرستاری تا آمار دقیقی از همکاران بدون کار با وجود این همه نیاز به خدمات ایشان در دست داشته باشیم.

    ۱۸- نظارت بر تمام مراکز درمانی از بیمارستانهای بزرگ دولتی و شخصی و درمانگاه ها و مراکز درمان محدود و… از نظر نحوه ی بکارگیری نیروهای مورد نیاز بطوریکه خدمات مراقبتی و درمانی به وسیله افراد دارای صلاحیت انجام شود.

    ۱۹- پیگیری پرسشها پرستاران مراکزی که گاها تا ۶ ماه حتی حقوق همکاران را نیز پرداخت نکرده اند و دراین مسیر جواب اعتراضات نشان ترساندن و… است.

    ۲۰- بکارگیری نیروهای مرتبط با واحدها مانند منشی و… به اندازه ی کافی و برگشت پرستاری به وظایف مهم مواظبت از بیماران و رعایت دقیق و کامل شرح وظایف.

    در آخر از سرکارعالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی حوزه پرستاری در وزارت بهداشت انتظار می رود جهت جلوگیری از زیاد کردن خسارات جبران ناپذیر به مردم به علت انباشت موانع خدمتی پرستاران و زمین گیر شدن پرستاری، به صورت عاجل نسبت به حل پرسشها مطروحه اقدام شود.

    در این نامه عنوان شده است هست؛ کاسه صبر پرستاری از این همه حاشیه سازی و بی عدالتی و نیز بی توجهی عجیب مسئولان مربوطه لبریز شده است و انتظار دارد، معاونت پرستاری در حداقل وقت ممکن، پاسخ معقول جهت خواسته های پرستاری داشته باشد.

    کاسه صبرمان لبریز شد ، فریاد اعتراض ۵ هزار پرستار درآمد

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: mehrnews.com

    واژه های کلیدی: وزارت بهداشت | قانونی | بهداشت | همکاران | قانون | درمانی | خبر | اجتماعی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب لاتین