هر انسانی مرتکب اشتباه می شود ؛اما فقط انسان های احمق اشتباه خود را تکرار می کنند.(سیسرون)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » چند درصد از تریاک کل دنیا در کشور عزیزمان ایران کشف می شود؟

    چند درصد از تریاک کل دنیا در کشور عزیزمان ایران کشف می شود؟

    معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: حدود ۷۵ درصد کل تریاک دنیا در کشور عزیزمان ایران کشف می‌شود.

    چند درصد از تریاک کل دنیا در کشور عزیزمان ایران کشف می شود؟

    معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: حدود ۷۵ درصد کل تریاک دنیا در کشور عزیزمان ایران کشف می شود.

    ۷۵ درصد کل تریاک دنیا در کشور عزیزمان ایران کشف می شود

    محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در همایش گرامی داشت سالروز مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: در خراسان رضوی دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر داشته ایم؛ به همین جهت براساس آخرین آمار شیوع شناسی مواد مخدر میانگین اعتیاد کشوری ۵٫۵ درصد است؛ضمن اینکه در خراسان رضوی ۲٫۶ درصد بوده که نشانگر کم کردن چشمگیر اعتیاد است.

    عبارات مهم : آسیب های اجتماعی – برنامه ریزی
    در سال ۱۳۹۶ فوت و میر ناشی از مصرف مواد مخدر ۱۷ درصد کم کردن داشته هست. از سوی دیگر کم کردن آمار زندانیان ناشی از مواد مخدر نسبت به آمار کشوری را دارا هستیم. در واقع بیش از ۵۰ یا ۶۰ درصد زندانیان کل کشور مربوط به جرایم مواد مخدر هست؛ ضمن اینکه در خراسان رضوی این آمار از ۴۵ درصد به ۳۵ درصد کم کردن پیدا کرده است.

    در فرایند مبارزه باید به منظر اقتصادی آن توجه داشت. تجارت مواد مخدر یک حوزه بسیار وسوسه انگیزی هست. براساس آماری که ارائه می شود هر سال بیش از ۱۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی مواد مخدر در دنیاست.

    این رقم برابر با کل صادرات نفتی و غیرنفتی ما بوده و برابر با تجارت اسلحه و دارو و غذا در دنیاست؛ بنابراین باید توجه کنیم که با یک شبکه پیچیده جهانی که اعتبار اقتصادی بسیار هنگفتی دارد، درگیر هستیم.

    سالانه در افغانستان ۶۵ میلیارد دلار، پول حاصل از مواد مخدر به دست می آید. متأسفانه شرکت های بین المللی در این مبارزه جدیتی ندارند. باید توجه داشت که قدرت های بزرگ دنیا از مواد مخدر به عنوان یک حربه استفاده می کنند. درواقع سرویس های امنیتی پشت آن هستند. جهت نمونه حضور آمریکایی ها در افغانستان شرایط مواد مخدر را اصلاح نبخشید، بلکه به وسیله آن، بعضی دولت ها را تحت فشار قرار می دهند.

    معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه موادمخدر از منظر امنیتی، فرهنگی و اجتماعی کشور ما را ترساندن می کند خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس و آمریکایی ها از طریق این پرسشها کشور عزیزمان ایران و همسایگان ما همچون پاکستان و افغانستان را تحت فشار قرار می دهند؛ چراکه دلواپس غلبه جوانان ما بر خودشان هستند. باید توجه داشت که جوان معتاد، دیگر تهدیدی محسوب نمی شود.

    نوروزیان بیان داشت: حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مصرف کننده مستمر موادمخدر و یک میلیون نفر هم مصرف کننده غیرمسمتر داریم که هرکدام از آنها چند نفر را درگیر این آسیب می کنند و موجب می شود منابع و انرژی زیادی از بین برود. موادمخدر در رأس آسیب های اجتماعی کشور ماست.

    میزان کشفیات ما در خراسان رضوی خوب بوده هست؛ در واقع حدود ۷۵ درصد تریاک کل جهان، ۶۱ درصد مرفین دنیا و ۱۷ درصد هروئین دنیا در کشور عزیزمان ایران کشف می شود؛ بنابراین همه دستگاه های اجرایی و قضایی باید این عنوان را در دستور کار خود قرار دهند و در برنامه ریزی ها و تخصیص اعتبارات به آن توجه کنند .

    معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با اشاره به وجود تعداد زیاد سمن ها در جهت مقابله با مواد مخدر، افزود: خوشبختانه در خراسان رضوی بیش از ۲۷۰ سمن فعال در این حوزه داریم. از اول سال ۹۶ تاکنون ۱۱۰۹ مورد جهت بهبودیافتگان ایجاد اشتغال شده است است.

    نوروزیان متذکر شد:در دولت تدبیر و امید نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان در حاشیه شهر مشهد سرمایه گذاری شده است است.

    وی با بیان اینکه ۱۰۳ میلیارد تومان پروژه های کلنگ زنی در سال گذشته جهت کم کردن آسیب های حاشیه شهر مشهد اختصاص داده شده است هست، بیان کرد: اگر بتوانیم شرایط پیشگیری مواد مخدر را فراهم کنیم تا افراد وارد تناوب اعتیاد نشوند. از لحاظ اقتصادی بسیار سودمند هست. جهت جلوگیری از این بلای خانمان سوز، نیازمند به کارها فرهنگی هستیم.

    معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری ادامه داد: بخش عمده بررسی ها و پژوهش های صورت گرفته نشان می دهد که بسیاری از افراد به علت افسردگی، سرخوردگی، پرسشها معنوی و روانی به مواد مخدر روی می آورند. بعضی افراد که با نگاه سیاسی با این دولت مسئله دارند، بیکاری را تنها عامل اعتیاد می دانند؛ در حالی که بسیاری از موارد به علت پرسشها افسردگی و معنوی و روانی مردم هست؛ بنابراین بایستی در فضای فرهنگی، خوش حالی و نشاط در جامعه را گسترش دهیم.

    برخی از این نشاط، برداشت بی بندوباری نکنند بلکه مردم کشور عزیزمان ایران مسلمان هستند و به ارزش های اسلامی و دینی پایبندند. بالاخره مردم انسان هستند و نیاز به شادمانی دارند. استرس های واردشده و فشارهای روانی بسیار در گرایش به اعتیاد موثر هست؛ بنابراین باید نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه را ببینیم سرگرمی های سالم و نشاط اجتماعی را فراهم کنیم که بسیار اهمیت دارد و اگر چالش ایجاد شد، ایرادی ندارد.

    عبدالله خدابخشی، سرپرست دادسرای انقلاب مشهد نیز در این همایش بر لزوم پاکسازی مناطق پیرامونی مراکز علمی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی از وجود فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر تاکید و اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر مهم ترین چالش داخلی کشور، محسوب می شود و امر مبارزه در این زمینه به علت پیچیدگی های فراوان حاکم بر آن و فرایند اقتصادی که وجود دارد، سخت است.

    باید مبارزه با مواد مخدر به عنوان موضوعی عینی، ملموس و کف خیابانی باشد و نیازمند کارها جهادی و انقلابی فراتر از وقت اداری هست. اقداماتی که در تناوب تولید، توزیع و مصرف مواد مخدر به وسیله مسئولان قضایی، پلیس و …صورت گیرد.

    سرپرست دادسرای انقلاب مشهد با بیان اینکه تسلط کامل مجرمان به نحوه عملکرد پلیس و دستگاه قضایی پیچیدگی زیادی را در امر مبارزه با مواد مخدر به همراه دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا نیازمند داشتن اتاق فکر، جهت برنامه ریزی جهت کارها تازه و نو در چارچوب دستورات اعلام شده است و خنثی کردن عادی سازی مبارزه، جهت مجرمان هستیم.

    خدابخشی توضیح داد: آنچه که مبارزه را طاقت فرسا می کند، امکانات گسترده مجرمان در زمینه تولید مواد مخدر، بهره گیری از مشوق های تبلیغی جهت زنان و جوانان در زمینه چربی سوزی و… هست. از سوی دیگر حجم ماموریت های گسترده پلیس، کمبود امکانات و به روز نشدن آن ، همگی موجب دشواری مبارزه می شود.

    وی با اشاره به حوزه قانون گذاری در امر مبارزه با مواد مخدر، تشریح کرد: در زمینه قانون گذاری و پیگیری به پرونده های قضایی نیازمند ایجاد اصلاحاتی هستیم.

    سرپرست دادسرای انقلاب مشهد افزود: در زمینه کارها مقابله ای می توان به ایجاد قرارگاه ناامن سازی تولید و عرضه مواد مخدر با استفاده از توانایی بسیج و قرارگاه اجتماعی- امنیتی شهید برونسی قرارگاه ولی م رضا(ع) اشاره کرد که کارها نخستین آن، انجام شده است است.

    با همکاری سپاه برنامه ریزی هایی در جهت ایجاد اتاق فکر در چارچوب این قرارگاه و طراحی طرح های ابتکاری در جهت مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته هست. همچنین پایداری طرح های پلمب مراکز تولید و توزیع موادمخدر که از دو سال گذشته شروع شده، باید در نظر گرفته شود که تا امروز ۱۴۵۰ مرکز عرضه موادمخدر پلمب شده است هست. قطع انشعابات گاز و برق این مراکز نیز می تواند جهت فروشندگان خُرد، زیان اقتصادی به همراه داشته باشد.

    اجرای برنامه های گوناگون آگاه سازی مردم در مورد مخاطرات مصرف مواد مخدر به وسیله مسجدها، صداوسیما، برگزاری همایش بررسی عملکرد گذشته و تبیین برنامه های پیش رو از دیگر برنامه های قوه قضاییه جهت مبارزه با این مسئله است.

    سرپرست دادسرای انقلاب مشهد با بیان اینکه ۲۵۱۱ مرکز آلوده در حاشیه شهر مشهد شناسایی شده است هست، خاطرنشان کرد: از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری حاشیه شهر مشهد ۳ هزار نفر آن اتباع بیگانه و ۳۵ هزار نفر از آنان فاقد هویت اند که در جرایم مواد مخدر فعالیت دارند؛ بنابراین باید چاره سازی در این زمینه صورت گیرد.
    خدابخشی بیان کرد: ۴۵ مرکز توزیع مواد مخدر را در منطقه رجایی شهر پلمب کرده و طرح پاک سازی مناطق عمومی و پارک ها را در دستور کار خود قرار داده ایم. از ابتدای سال تاکنون ۸۸۷۰۰ کیلو کشفیات مواد مخدر داشته ایم که ۱۹ درصد زیاد کردن نسبت به سال گذشته داشته است.

    وی با اشاره به برنامه ریزی های مورد نیاز جهت اصلاح فرایند بعد از خروج معتادان، خاطرنشان کرد: امروز معتادانی که ترک اعتیاد می کنند هیچ گارانتی اجرایی جهت مواظبت های بعد از ترک صورت نمی گیرد.

    سرپرست دادسرای انقلاب مشهد ادامه داد: برنامه ما در سال جاری، ایجاد بانک اطلاعاتی خرده فروشان مواد مخدر، احضار فروشندگان مواد به پلیس و تشکیل پرونده جهت این افراد است.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: farsnews.com

    چند درصد از تریاک کل دنیا در کشور عزیزمان ایران کشف می شود؟

    واژه های کلیدی: آسیب های اجتماعی | برنامه ریزی | ترک اعتیاد | خراسان رضوی | موادمخدر | برنامه | اعتیاد | اقتصادی | سیاسی | ایران | خراسان

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین