نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » آیا فیلترینگ خبر رسان تلگرام باعث سکوت نیروی‌های انقلابی برابر شبهات ضدانقلاب شده است است؟

    آیا فیلترینگ خبر رسان تلگرام باعث سکوت نیروی‌های انقلابی برابر شبهات ضدانقلاب شده است است؟

    بعضی معتقدند که خالی کردن فضای خبر رسان تلگرام به وسیله تولیدکنندگان محتوای داخلی و به خصوص صاحبان محتوای ارزشی موجب سوءاستفاده زیاد بدخواهان کشور می‌شود.

    آیا فیلترینگ خبر رسان تلگرام باعث سکوت نیروی‌های انقلابی برابر شبهات ضدانقلاب شده است است؟

    به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اینترنت گروه تحریریه سایت جوان؛ پیام‌رسان خارجی تلگرام، مدت‌ها بدون رعایت هیچ ضابطه‌ای و بدون اینکه کسی بداند بر اساس کدام قانون کار می‌کند، در کشور ما فعالیت می‌کرد. این روند موجب بروز پرسشها فراوان امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شده است بود. به همین علت در روز ۱۰ اردیبهشت ماه با صدور دستور قضایی، آخر کار خبر رسان تلگرام در کشور عزیزمان ایران اعلام شد و این پیام‌رسان عملاً در کشور عزیزمان ایران فیلتر شد. این مسدودسازی باعث شد که نیروهای انقلابی که خود را ملزم به رعایت قوانین نظام جمهوری اسلامی می‌دانند، از خبر رسان تلگرام خارج شوند، ولی ضدانقلاب‌ها و کسانی که علیه اسلام و انقلاب تبلیغ می‌کنند، در این پیام‌رسان بمانند و به شبهه‌افکنی‌های خود ادامه دهند. در دوران فعالیت تلگرام، نیروهای انقلابی با حضور خود در این پیام‌سان، به لجن‌پراکنی‌های ضدانقلاب در همان فضا پاسخ می‌دادند ولی اکنون شبهات آنها در خبر رسان تلگرام بی‌پاسخ می‌ماند.

    این امر باعث شده است خیلی‌ها این انتقاد را وارد کنند که خالی کردن فضای خبر رسان تلگرام به وسیله تولیدکنندگان محتوای داخلی و به خصوص صاحبان محتوای ارزشی موجب سوءاستفاده زیاد بدخواهان کشور می‌شود. منتقدان با این استدلال فیلترینگ خبر رسان تلگرام را زیر سؤال می‌برند و معتقدند که جهت پاسخگویی به شبهات ضدانقلاب باید به فعالیت خود در این فضا ادامه دهیم. در جواب این دوستان چند نکته‌ی زیر قابل بیان است:

    ۱-وقتی رسول خدا(ص) فرمان هجرت از مکه به مدینه را دادند، همین سؤال آنجا نیز مطرح بود، که مگر خالی کردن مکه موجب تسلط کفار بر مکه و در نتیجه از دست دادن مردم حاضر در آنجا نمی‌شود؟ ولی حضرت، ترک کلی مکه را به بازی کردن در زمین دشمن و زیر قدرت فائقه او بودن، ترجیح داد و به همه پیروانش هم امر کرد که مکه را ترک کنند و در این راه صبر و استقامت داشته باشند تا در مرور وقت چیزی بهتر را به دست بیاورند که همان قدرت مستقل در برابر قطب مکه بود. در نهایت این امر، مرکز قدرتمند نوپا توانست دلهای اهالی مکه را هم به خود جذب کند.

    آیا فیلترینگ خبر رسان تلگرام باعث سکوت نیروی‌های انقلابی برابر شبهات ضدانقلاب شده است است؟

    ۲- تا هنگامی که در زمین دشمن و زیر قدرت فائقه او بازی کنیم، علاج حقیقی نکردیم و هر روز یک مسئله تازه خواهیم داشت همان طور که الآن می‌بینیم هر روز یک شایعه و یک هجمه به سمت دین ساماندهی می‌شود و عملاً کار خاصی از دوستان برنمی‌آید. بعد داشتن یک پایگاه مستقل در برابر کسانی که می‌خواهند به نظام ضربه بزنند یک واجب عقلی است ولی این راه، بسیار مشکل دارد که باید صبر و استقامت داشته باشیم.

    ۳- کانال رهبری در وقت خروجش از خبر رسان تلگرام می‌نویسد خارج می‌شویم پیش از فیلترینگ، یعنی چه فیلتر باشد یا نباشد، خارج می‌شویم که عنوان می‌تواند تأیید کننده دو تحلیل بالا باشد.

    ۴- هنگامی که کسانی که اهمیت این جابجایی را باور کردند دیگر در خبر رسان تلگرام نباشند، آشنایان و دوستان هم مجبور می‌شوند به خاطر ارتباط با او حداقل داخلی‌ها را نیز راه اندازی کنند.

    ۵- از طرفی هنگامی که یک کانال به فکر اینکه به اصطلاح روشنگری می‌کند، در خبر رسان تلگرام می‌ماند، مردم پیش خود می‌گویند هنگامی که هر کانالی که بخواهند روی خبر رسان تلگرام هم موجود هست، آیا باید هزینه جابجایی را بدهند؟

    بعضی معتقدند که خالی کردن فضای خبر رسان تلگرام به وسیله تولیدکنندگان محتوای داخلی و به خصوص صاحبان محتوای ارزشی موجب سوءاستفاده زیاد بدخواهان کشور می‌شود.

    ۶- مطلب دیگر اینکه هنگامی که قشر دغدغه‌مند و پاسخگو به شبهات و غیره بر روی خبر رسان تلگرام باشند دشمن به آسانی می‌تواند الگوهای رفتاری‌شان را در مواجهه با طیف برابر بدست بیاورد؛ به عبارتی با حضور هر دو طیف مخالف و موافق در خبر رسان تلگرام می‌توانند الگوی رفتاری جامعه را شبیه‌سازی کنند و به آسانی نقاط چالش‌ساز و ضعف کشور را بدست آورند و جهت ضربه زدن به کشور برنامه‌ریزی کنند.

    ۷- در جواب کسانی که اعتقاد به گفتمان‌سازی صحیح و اسلامی در زمین دشمن هستند، باید گفت شما هر چقدر تلاش کنید، چون در زمین دشمن بازی می‌کنید، آنها می‌توانند به آسانی شما را از بین بردن کنند، مانند صفحات سید حسن نصرالله در اینستاگرام، لذا هرگاه ببیند اثرگذاری شما زیاد کردن یافته به آسانی می‌توانند زمین بازی شما را از بین ببرند؛ البته این تحلیل بر مبنای دستور هجرت و فراهم شدن شرایط این هجرت می‌باشد که به حمدلله الآن با حضور موفق و رو به رشد پیام‌رسانهای داخلی این زمینه هم فراهم شده است است.

    ۸- دوستانی هم هستند که می گویند هنوز شرایط این هجرت شکل نگرفته و پرسشها پیام‎رسانهای داخلی اعم از کندی و غیره را بیان می‌کنند که در جواب این دوستان ارزشی باید گفت که مدینه هم در ابتدا ظرفیت و توانایی هجرت و ایجاد حکومت اسلامی را به اندازه مکه نداشت ولی به جایی رسید که بعد از فتح مکه، پیامبر اسلام(ص) همچنان مدینه را جهت اداره و مرکز حکومت اسلامی گزینش نمود. البته در حال حاضر پیام‌رسانهای داخلی از رشد و توانمندی خوبی برخوردار شده‌اند و هر روز در حال زیاد کردن توانمندی‌های خود هستند به طوری که می‌توانند خدمات قابل رقابتی با خبر رسان تلگرام ارائه دهند.

    ۹-بعضی هم انتقاداتی نسبت به وجود چندین خبر رسان داخلی دارند که باعث سردرگمی می‌شود؛ به نظر این نخستین بار است که نظام درست تصمیم گرفته و با معرفی چندین پیام‌رسان اولاً از ایجاد رانت اختصاصی جلوگیری نموده و در ثانی با ایجاد مسابقه بین پیام‌رسانها باعث تلاش آنها در جهت رشد و ارتقا کیفیت خدمات شده است هست. این توصیه را هم باید مد نظر داشت که تحلیل‌ها بر این است که در نهایت زیاد از دو یا حداکثر سه پیام‌رسان داخلی آن هم در سطح ملی باقی نمی‌ماند و دادن این حق گزینش به مردم از هوشمندی بوده است و در ضمن وابستگی به یک خبر رسان واحد و گره زدن همه کارهای جامعه و مردم به آن، تبعات سخت‌تری خواهد داشت؛ به عنوان مثال زمانی که خبر رسان تلگرام در یک روز مختل می‌شد، کارهای روزانه مردم نیز مختل می‌گردید.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: فیلترینگ | انقلابی | مدینه | فعالیت | تلگرام | اسلامی | وزارت ارتباطات | تلگرام

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک