هنر ما را به گونه اي رويايي از درد هستي رها مي سازد.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » ظرفیت صادرات ۵۰۰ هزار تن مرغ وجود دارد ، سهم یک درصدی کشور عزیزمان ایران در تجارت جهانی مرغ

    ظرفیت صادرات ۵۰۰ هزار تن مرغ وجود دارد ، سهم یک درصدی کشور عزیزمان ایران در تجارت جهانی مرغ

    با وجود تولید هر سال بیش از ۲ میلیون تن گوشت مرغ در کشور،سهم کشور عزیزمان ایران در تجارت جهانی به کمتر از یک درصد می رسد.

    ظرفیت صادرات 500 هزار تن مرغ وجود دارد ، سهم یک درصدی کشور عزیزمان ایران در تجارت جهانی مرغ

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با وجود تولید هر سال بیش از ۲ میلیون تن گوشت مرغ در کشور،سهم کشور عزیزمان ایران در تجارت جهانی به کمتر از یک درصد می رسد این درحالی است که هر یک از مسئولان دلایل خاصی جهت این امر مطرح می کنند.

    البته ناگفته نماند با وجود پتانسیل بالای صنعت جوجه کشی نسبت به ظرفیت مورد نیاز داخل، موانع و پرسشها متعددی سد راه صادرکنندگان است که بیش از پیش بر کمرنگ شدن نقش کشور عزیزمان ایران در بازار های جهانی دامن می زند.

    ماجرا تنها به این جا ختم نمی شود آیا که مرغداران به باعث ازدیاد تولید و کم کردن عرضه از ناحیه فروش بازار داخل متضرر هستند به همین خاطر انتظار دارند با حمایت دولت از این صنعت بتوانند بخشی از زیان خود را از طریق صادرات جبران کنند.

    ظرفیت صادرات ۵۰۰ هزار تن مرغ وجود دارد ، سهم یک درصدی کشور عزیزمان ایران در تجارت جهانی مرغ

    حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین اوضاع تولید مرغ و سهم کشور عزیزمان ایران از تجارت جهانی با خبر شویم:

    محمد یوسفی مدیر انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، از رشد ۲۰ درصدی صنعت طیور در ۲۰ سال اخیر خبر داد و گفت: با توجه به آنکه هر سال ۲ تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزارتن گوشت آماده به طبخ در کشور تولید می شود، ولی سهم کشور عزیزمان ایران در تجارت جهانی گوشت مرغ بسیار ناچیز است.

    وی با اشاره به اینکه سهم کشور عزیزمان ایران از صادرات جهانی گوشت مرغ به یک درصد نمی رسد، افزود: سال ۹۵ با صادرات ۷۰ تا ۸۰ هزارتن گوشت مرغ، بالاترین میزان صادرات گوشت مرغ در سال های اخیر را داشتیم که با این وجود سهم کشور عزیزمان ایران در تجارت جهانی در همان سال کمتر از یک درصد بود.

    یوسفی با اشاره به موانع پیش روی صادرات و سهم ناچیز در تجارت جهانی مرغ بیان کرد: قیمت مرغ در کشورهای رقبا ۲ تا ۳ برابر قیمت صادراتی است که درنهایت این امر در کنار جایزه صادراتی موجب شده است است تا زیان حاصل از صادرات از محل سودهای داخلی جبران شود این درحالی است که این امر در کشور وجود ندارد، ضمن آنکه در بعضی سال ها به باعث پرسشها بهداشتی امکان صادرات به بازارهای نشانه وجود ندارد.

    با وجود تولید هر سال بیش از ۲ میلیون تن گوشت مرغ در کشور،سهم کشور عزیزمان ایران در تجارت جهانی به کمتر از یک درصد می رسد.

    این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که بعضی کارشناسان تولید مرغ با وزن های سنگین را یکی از موانع مهم پیش روی صادرات می دانند، بیان کرد: تولید مرغ سایز در صورت صرفه اقتصادی جهت مرغدار سهل ترین راه پیش روست آیا که تمامی مرغ های صادراتی در سال های ۹۴ و ۹۵ ،سایز بوده است.

    وی با بیان اینکه پرسشها اقتصادی بااهمیت ترین مانع پیش روی صادرکنندگان هست، گفت: طی دو سال گذشته تا کنون مرغداران در تولید مرغ با زیان روبرو هستند؛بنابراین از مرغدار چه انتظاری می توان داشت که اقدام به تولید مرغ سایز جهت صادرات کند، به همین خاطر انتظار می رود که دولت با اختصاص مشوق صادراتی زمینه را جهت مسابقه صادرکنندگان با سایر رقبا در بازارهای نشانه فراهم آورد.

    کیفیت مرغ تولیدی قابل مسابقه با سایر رقباست/قیمت تمام شده است مرغ در کشور عزیزمان ایران تفاوتی با دیگر کشورها ندارد

    عظیم حجت عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،درباره آخرین اوضاع رشد صنعت طیور در سال های اخیر اظهار کرد:با توجه به ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر گسترش نیافتن صنعت طیور ناشی از ظرفیت سازی های مناسبی که در سال های اخیر صورت گرفته است؛در چند سال اخیر مجوز جدیدی جهت احداث واحدهای مرغداری نداشتیم .

    وی افزود: در سال های اخیر تنها واحدهایی که از قبل مجوز ساخت اخذ کرده بودند به ظرفیت های فیزیکی افزوده شدند.

    حجت ظرفیت جوجه ریزی مناسب در سطح کشور را امری حائز اهمیت جهت صنعت طیور دانست و گفت: جهت تولید هر سال ۲ تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزارتن مرغ به یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون قطعه جوجه نیازمندیم و علت اعلام متفاوت قطعه طیور ناشی از تولید مرغ با وزن های متفاوت یک کیلو و ۵۰۰ تا ۲ کیلو گرم است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه تا چند سال آینده نیازی به مجوز احداث واحد های تازه مرغداری نداریم، افزود: با توجه به علم و تکنولوژی جدید، نیازی به ایجاد ظرفیت سازی تازه در سال های آتی نداریم آیا که آنچه که هم اکنون صنعت طیور با آن دست و پنجه نرم می کند، ظرفیت جدیدی است که در سال های قبل به وجود آمده و معادل آن بازار مصرف نداریم.

    ظرفیت صادرات ۵۰۰ هزار تن مرغ وجود دارد ، سهم یک درصدی کشور عزیزمان ایران در تجارت جهانی مرغ

    وی گفت: هم اکنون سهمی در بازارهای جهانی نداریم؛ مرغداران به باعث هزینه های بالای تولید از ناحیه فروش مرغ در بازار داخل متضرر هستند.

    حجت با انتقاد از سهم ناچیز کشور عزیزمان ایران در تجارت جهانی بیان کرد: کشورهای اطراف کشور عزیزمان ایران از سمت غرب و شرق و همچنین حاشیه خلیج فارس واردکننده مرغ هستند که به باعث بعضی پرسشها سیاسی امکان صادرات به این کشور وجود ندارد.

    عضو اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: در چند ماه اخیرعراق تعرفه واردات مرغ از کشور عزیزمان ایران را چند برابر تعرفه دیگر رقبا زیاد کردن داده است که بدین منظور از دولتمردان، وزارت جهاد و وزارت امورخارجه انتظار می رود که عنوان تعرفه را با مسئولان عراقی مرتفع کنند آیا که صادرکنندگان نمی توانند با مدیران سیاسی بازارهای نشانه عنوان تعرفه را حل و فصل کنند.

    به گفته وی با توجه به براق سازی قیمت دلار در صورت حل و فصل عنوان تعرفه، کشور عزیزمان ایران به آسانی یکی از صادرکنندگان مطرح و مسابقه پذیر در بازار های نشانه خواهد بود آیا که درکیفیت کالای تولیدی به علت دارابودن واحدهای مدرن ومکفی بودن تعداد کشتارگاه دارای کدir مشکلی وجود ندارد.

    با وجود تولید هر سال بیش از ۲ میلیون تن گوشت مرغ در کشور،سهم کشور عزیزمان ایران در تجارت جهانی به کمتر از یک درصد می رسد.

    حجت با بیان اینکه به آسانی می توان ۱۰ درصد بازارهای اطراف را به خود اختصاص داد، افزود: در صورت برنامه ریزی دقیق ظرف پروسه شش ماهه به سهولت می توان۵۰۰ هزارتن از نیاز سه میلیون تنی بازارهای نشانه را تامین کرد.

    وی با تکذیب این عنوان که هزینه تولید در کشور نسبت به سایر کشورها بالاتر هست؛ افزود:اینکه قیمت تمام شده است در کشور نسبت به سایر کشورها بالاتر هست، صحت ندارد آیا که دولتمردان کشورهایی همچون ترکیه در زمینه صادرات یارانه صادراتی در نظر می گیرند تا سایر رقبا را از منطقه خارج کنند و به همین خاطر انتظار می رود که دولت سیاست سایر کشورهای صادرکننده را اعمال کند تا در کنار براق سازی قیمت دلار در سامانه بتوان ارزآوری مناسبی در صنعت طیور داشت.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: کشاورزی | صادرات | تجارت | بازار | ایران | میلیون | وزارت جهاد کشاورزی | مرغداران

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب خارجی
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو