كسي كه هرگز تحت فشار نزيسته باشد، آزادي را لمس نمي كند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » توسعه گردشگری معدنی باعث زیاد کردن رونق روستاها می‌شود

    توسعه گردشگری معدنی باعث زیاد کردن رونق روستاها می‌شود

    صنعت نوظهور گردشگری معدنی پتانسیل بالایی جهت جذب سرمایه و اشتغالزایی در مناطق روستایی دارد.

    توسعه گردشگری معدنی باعث زیاد کردن رونق روستاها می‌شود

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، گردشگری معدن از مباحث جدیدی در حوزه معدن به حساب می‌آید که با توجه به تازه بودن هنوز زمینه بسیاری جهت پیشرفت در کشور عزیزمان ایران دارد. نقطه قوت این صنعت نوظهور، استفاده از پتانسیل‌های معدنی کشور است که دیگر درآمدزایی نداشته و متروکه به حساب می‌آیند.گردشگری معدن پیوندهای مستحکمی با بعضی گونه‌های دیگر گردشگری و محیط زیست گردی، زمین گردشگری و گردشگری روستایی دارد.

    ایجاد منطقه گردشگری در معادنی که عمر آنها به اتمام رسیده، منجر به درآمدهای تازه خواهد شد لیکن دیدار از معادن متروکه و غیرفعال جهت مردم بسیار جالب است.

    کشورهای زیادی در این زمینه ورود کرده‌اند که از میان آنها می‌توان به آلمان اشاره کرد. معدنکاری در آلمان چندان نیرومند نیست ولی ایجاد موزه‌های معدنی در این کشور قابل توجه هست. کشور عزیزمان ایران با در اختیار داشتن ظرفیت‌های مناسب در بخش معدن می‌تواند در این زمینه ورود کند ولی کارشناسان معدن معتقدند موفقیت در این حوزه نیازمند فرهنگ‌سازی است.

    توسعه گردشگری معدنی باعث زیاد کردن رونق روستاها می‌شود

    معادنی که به لحاظ ژئوتوریستی در زیاد کشورها مورد توجه قرار دارند، زیاد مشمول بر معادن طلا، سنگ‌های قیمتی همچون گارنت، انواع کوارتز، بریل و زغال‌سنگ می‌شود. در این میان معادن زغال‌سنگ جهت بازدیدکنندگان از جذابیت بیشتری برخوردار است.

    معادن در ابتدای فعالیت خود به‌دلیل جهش‌های اقتصادی و مقاومت در برابر بحران‌های مالی منجر به توسعه اجتماعی در مناطق دور افتاده و ایجاد بازار کار و اشتغال می‌شوند. ولی بدون شک عمر معادن روزی به آخر می‌رسد و در نهایت به منطقه‌ای متروک تبدیل می‌شود.
    درست در همین وقت است که می‌توان از یک معدن متروک یک منطقه گردشگری ایجاد کرد. در واقع تبدیل معدن متروکه به سایت یا منطقه گردشگری افزون بر تقویت شاخصه‌های اقتصادی، بهبوددهنده شاخصه‌های جغرافیایی آن منطقه نیز است و موجب پایدار شدن آن می‌شود لیکن خاصیت احیاکنندگی و سازندگی داشته، مناطق زشت را قشنگ و مناطق فقیر را غنی می‌کند.

    افق روشن گردشگری معدن جهت جوانان

    حسن پیری فعال حوزه گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار کرد: در بحث گردشگری معدن به تازگی اتفاقات خوبی در کشور افتاده است و می‌توان گفت این مبحث یک مبحث تازه و نوظهور در کشور عزیزمان ایران به حساب می‌آید.

    وی افزود: با همکاری ایمیدرو و شرکت صنایع دستی و گردشگری اقداماتی در جهت تقویت و رشد صنعت نوظهور گردشگری معدن صورت گرفته است.

    صنعت نوظهور گردشگری معدنی پتانسیل بالایی جهت جذب سرمایه و اشتغالزایی در مناطق روستایی دارد.

    پیری افزود:‌ با توجه به اینکه کشور عزیزمان ایران یکی از بهشت‌های گردشگری دنیا محسوب می‌شود؛ سرمایه‌گذاری در این حوزه بدون شک می‌تواند موجب اشتغالزایی فراگیر به خاص جهت جوانان در کشور شود.

    وی با تأکید بر این عنوان که هنوز در حوزه گردشگری معدن اتفاق خاصی رخ نداده هست، ‌بیان کرد: بدون شک ورود به بحث گردشگری معدن می‌تواند پتانسیل‌های وسیعی در جهت ایجاد اشتغال و کارآفرینی ایجاد کند و در آینده افق روشنی در این حوزه در کشور وجود دارد.

    این فعال حوزه گردشگری با اشاره به برگزاری نخستین همایش گردشگری معدن در اواسط مرداد ماه امسال، تصریح کرد: تجربه کمی در کشور ما در حوزه گردشگری معدن وجود دارد و اکنون تنها سه موسسه که از شرکت صنایع دستی و گردشگری مجوز دریافت کرده‌اند، می‌توانند نیروی انسانی موثر در این نوع سیستم گردشگری را آموزش دهند.

    وی یادآور شد:‌ معادنی که در زمینه ژئوتوریسم توانایی فعال شدن دارند، می‌توانند معادن در حال بهره برداری و استخراج و یا معادن متروکه‌ای باشند که وقت بهره برداری آنها به آخر رسیده است.

    عبارات مهم : گردشگری – خبرنگار

    پیری اذعان کرد: سال‌ها پیش وجود معدن در یک منطقه، بهره‌برداری و استخراج از آن جهت مردم منطقه جز آلودگی و فراز و نشیب‌های متعدد چیزی در بر نداشت ولی با تقویت بحث گردشگری معدن، می‌توانیم یک فعالیت اقتصادی موثر را در مناطق معدنی توسعه دهیم که این امر خود موجب بهره بردن مردم این مناطق که زیاد در حوزه‌های محروم و روستاها ساکن هستند و همچنین اشتغال زایی جهت جوانان آنها شود.

    این فعال حوزه گردشگری، در رابطه با خصوصیات معادنی که می‌تواند نشانه دیدار گردشگران معدنی شوند، گفت: معادنی که جهت گردشگری گزینش می‌شوند باید پتانسیل جذب توریست را داشته باشند به عنوان مثال معدن سرب و روی انگوران واقع در منطقه حفاظت شده است محیط زیستی، یکی از معادن خوب جهت دیدار گردشگران به حساب می‌آید.

    توسعه گردشگری معدنی باعث زیاد کردن رونق روستاها می‌شود

    وی گفت:‌ در صورتی که بحث ژئوتوریسم در حوزه معدن تقویت شود بسیاری از افرادی که می‌خواهند در حوزه معدن و صنایع معدنی فعالیت کنند، می‌توانند در این بخش سرمایه گذاری کرده و به سود کلانی دست یابند.

    ایمیدرو و شرکت گردشگری در جهت توسعه گردشگری معدن، همکاری می‌کنند

    مهدی کرباسیان‌ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل شرکت ایمیدرو‌ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، اظهار کرد: گردشگری معدن امروز توصیه بسیار مهمی است که خوشبختانه در ۲ سال اخیر در کشور اوج گرفته است.

    وی تصریح کرد: بحث گردشگری معدنی در جلساتی که میان شرکت ایمیدرو‌ و شرکت میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد، مورد تأکید خاص قرار گرفت.

    کرباسیان‌ در تشریح کارها صورت گرفته در جهت توسعه گردشگری معدن، گفت: موزه معدن مشهد و موزه معدن دانشگاه شهید بهشتی با کمک شرکت زمین‌شناسی فعال شد، همچنین حوزه معدنی سواد کوه، زیر آب، خور و بیابانک‌ فعال شده‌اند.

    صنعت نوظهور گردشگری معدنی پتانسیل بالایی جهت جذب سرمایه و اشتغالزایی در مناطق روستایی دارد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد: یکی از زمینه‌های اقتصادی مهم معدن، حوزه گردشگری معدنی است که می‌تواند روی آن سرمایه‌گذاری وسیعی صورت بگیرد. همچنین ایمیدرو‌ اظهار علاقه‌مندی می‌کند که در این زمینه به بخش شخصی یاری کند و امیدواریم شرکت گردشگری به صورت فعال در این حوزه با ما همکاری کند.

    وی با بیان اینکه پیش‌بینی مشخصی از میزان بهره اقتصادی فعال شدن گردشگری معدنی نداریم،‌ گفت: بحث گردشگری معدنی در کشور هنوز در مرحله اولیه بوده و مطالعات کامل در این حوزه هنوز صورت نگرفته است ولی امیدواریم در آینده به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

    گزارش از سمیه عرب

    انتهای پیام/

    توسعه گردشگری معدنی باعث زیاد کردن رونق روستاها می‌شود

    واژه های کلیدی: گردشگری | خبرنگار | جوانان | گردشگری | اقتصادی | ایران | همکاری | معدن

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب