در این جهان، همواره برای كسانی كه از خطری بهراسند، خطری وجود خواهد داشت.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » عملیات اجرایی راه آهن همدان-ملایر شروع شد

    عملیات اجرایی راه آهن همدان-ملایر شروع شد

    معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی راه آهن همدان-ملایر به عنوان بخشی از راه آهن غرب کشور شروع شد.

    عملیات اجرایی راه آهن همدان-ملایر شروع شد

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی راه آهن همدان-ملایر شروع شد.

    در حاشیه این مراسم معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن با اهمیت شمردن جایگاه این پروژه در طرح کلی راه آهن غرب کشور گفت: این خط ریلی به طول ۷۵ کیلومتر با نشانه گسترش شبکه ریلی در غرب کشور و تسهیل ارتباطات و ترانزیت کالا و مسافر به خاص زائران عتبات عالیات و کم کردن ترافیک بزرگراه ای به عنوان بخشی از طرح کلی راه آهن غرب کشور در دستور کار قرار گرفته است.

    خیراله خادمی با بیان اینکه راه آهن همدان-ملایر در دو قطعه احداث خواهد شد اضافه کرد: قطعه یک این پروژه به طول ۵،۴۱ کیلومتر و قطعه ۲ این پروژه به طول ۵،۳۳ کیلومتر است که از ایستگاه راه آهن همدان شروع و بعد از عبور از ایستگاه های گل کهریز، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی می شود.

    عملیات اجرایی راه آهن همدان-ملایر شروع شد

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه طرح راه آهن غرب کشور را در تکمیل کریدورهای ریلی بین المللی کشور عزیزمان ایران بسیار موثر دانست و گفت: این مسیر در ادامه با عبور از شهرهای کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، گیلان غرب، قصر شیرین، نهایتا به مرز خسروی (مرز کشور عزیزمان ایران و عراق) متصل و بعد از آن از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیرالزور، رقه و حلب به بندر لاذقیه در دریای مدیترانه ختم می شود.

    خادمی مبلغ قرارداد قطعه یک راه آهن ملایر-همدان را ۶۸۹ میلیارد ریال اعلام کرد که از ایستگاه همدان شروع و به ایستگاه طاسبندی منتهی می شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح مزایای احداث این خط ریلی اظهار داشت: ایجاد کریدور ریلی تازه تهران-غرب کشور با کم کردن مسیر، اتصال مرکز استان همدان به بندر امام خمینی (ره) از طریق مسیر ملایر-اراک، کم کردن ۳۰ کیلومتری مسیر ریلی تهران-ملایر، صرفه جویی در مصرف سوخت در سال اول به میزان ۵،۳ میلیون لیتر معادل ۷۰ میلیارد ریال، جابجایی کالا در سال اول به میزان ۶،۱ میلیون تن و در سال بیستم ۳،۳ میلیون تن، جابجایی مسافر در سال اول به میزان ۵،۱ میلیون نفر و در سال بیستم ۳،۳ میلیون نفر، کم کردن بار ترافیکی گلوگاه راه آهن تهران-قم-اراک، زیاد کردن ظرفیت ترافیک ریلی راه آهن غرب کشور و اجرای پدافند غیر عامل در شبکه ریلی غرب کشور تنها تعدای از مزایای بهره برداری از راه آهن ملایر-همدان است.

    خادمی طول راه آهن غرب کشور را ۶۰۵ کیلومتر بیان کرد و یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این طرح عظیم ریلی در قالب پروژه های متفاوت در دستور کار قرار داده شد که تا کنون از این طرح راه آهن اراک-ملایر به طول ۹۰ کیلومتر، راه آهن ملایر-فیروزان به طول ۴،۶۶ کیلومتر و راه آهن فیروزان-کرمانشاه به طول ۱۱۰ به بهره برداری رسیده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی راه آهن همدان-ملایر به عنوان بخشی از راه آهن غرب کشور شروع شد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: شهرسازی | ایستگاه | پروژه | همدان | ملایر | مسافر | تهران | میلیون

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی