به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » آرایش و زیبایی » آرایش صورت » راهنمای خرید لاستیک ماشین | چگونه لاستیک خوب بخریم؟ لاستیک خارجی یا ایرانی؟

    راهنمای خرید لاستیک ماشین | چگونه لاستیک خوب بخریم؟ لاستیک خارجی یا ایرانی؟

    رانندگی | بزرگراه | استفاده | اتومبیل | لاستیک | ماشین | شماره | تاریخ

    راهنمای خرید لاستیک ماشین | چگونه لاستیک خوب بخریم؟ لاستیک خارجی یا ایرانی؟

    راهنمای خرید لاستیک ماشین | چگونه لاستیک خوب بخریم؟ 

    دراین مقاله یک راهنمای خرید لاستیک ماشین خوب را در اختیار شـما قرار می دهیم، لاستیک خوب بـه اسانی پیدا می شود ولی این کـه چـه لاستیکی متناسب با خودروی مـا اسـت کمی چالش برانگیز می شود. 

    بعد از هزاران کیلومتر رانندگی باید از لاستیک هایي کـه حالا فرسوده شده است اند دل بکنید. شاید جهت شـما هم پیش آمده باشد کـه حین خرید با توجه بـه تنوع لاستیک ها در گزینش یکی سر در گم بودید و نمی دانستید کـه چـه نوع لاستیکی باید بخرید.

    راهنمای خرید لاستیک ماشین | چگونه لاستیک خوب بخریم؟ لاستیک خارجی یا ایرانی؟

    راهنمای گزینش تایر مناسب

    چهار فصل

    رانندگی | بزرگراه | استفاده | اتومبیل | لاستیک | ماشین | شماره | تاریخ

    تایرهای مسافرتی

    این نوع از لاستیک ها، لاستیک هاي مهم چهار فصل شماست، این لاستیک ها دوام زیادی دارند و احساس اسانی را در حین رانندگی بشما تلقین می کنند. لاستیک هاي چهارفصل تورینگ و گرند تورینگ هندلینگ بهتری دارند و سروصدای کمتری تولید میکنند. هر لاستیک چهار فصل با علامت M+S مشخص میشود کـه این علامت از کلمه هاي گل و برف خلاصه شده است اسـت.

    تایرهای چهار فصل

    تایرهای با عملکرد بالا

    اگر بـه دنبال کشش زیاد در هر نوع آب و هوایی هستید مدل هاي با عملکرد بالا نسبت بـه لاستیک هاي مسافرتی چهارفصل گزینش بهتری هستند. ترکیبات خاص ي لاستیک هاي با عملکرد بالا انعطاف پذیری لاستیک را در آب وهوای سرد حفظ میکند ودر سخت ترین شرایط لاستیک چسبنده باقی میماند.

    راهنمای خرید لاستیک ماشین | چگونه لاستیک خوب بخریم؟ لاستیک خارجی یا ایرانی؟

    تایرهای با عملکرد بالا

    تایرهایی با عملکردی فوق العاده

    این لاستیک ها مثل لاستیک هاي با کارایی بالا هستند و تفاوت آنها دراین اسـت کـه جهت سرعت هاي بالاتر طراحی شده است اند. این لاستیک ها رطوبت را انتقال یافته میکنند تا با کشش بهتر در شرایط برف و یخ عملکرد بهتری داشته باشند.

    رانندگی | بزرگراه | استفاده | اتومبیل | لاستیک | ماشین | شماره | تاریخ

    تایرهای مناسب تمام شرایط آب و هوایی

    بهترین لاستیک هاي چهارفصل این لاستیک ها هستند و بـه هر نوع لاستیک چهار فصل دیگر ترجیح داده می شوند چراکه با داشتن سمبل دانه برف و کوه صلاحیت خودرا در شرایط برف شدید نشان میدهند. اگر بـه دنبال کارایی بهتری در برف هستید تنها گزینه بهتر لاستیک هاي زمستانی اسـت.

    در شرایط آب وهوای گرم این لاستیک ها الگویی مناسب دارند ولی بی نقص نیستند و اگر شـما بـه دنبال دوام و سروصدای کمتر هستید این لاستیک ها جهت شـما مناسب نیست.

    راهنمای خرید لاستیک ماشین | چگونه لاستیک خوب بخریم؟ لاستیک خارجی یا ایرانی؟

    تابستانی

    تایرهای تورینگ و گرند تورینگ تابستانی بـه هیچ وجه مناسب رانندگی در شرایط برف و یخ نیست ولی در شرایط بزرگراه اي خشک هندلینگ بهتری ایجاد می کند و از لاستیک هاي تابستانی دیگر سروصدایی کمتر تولید می کند.

    تایرهای با عملکرد بالا این لاستیک ها از لاستیک هاي تورینگ تابستانی مرسوم هندلینگ بهتری ایجاد می کنند و فرمان پذیرترند ولی نسبت بـه دیگر لاستیک هاي این نوع سریعتر فرسوده میشوند و میتوانند سخت تر و پرسروصداتر باشند و اسانی کمتری داشته باشند.

    تایرهای تابستانی

    تایرهای با عملکرد فوق العاده

    بهترین عملکرد را از بین هم رده هاي خود دارند ودر آب وهوای گرم، چسبندگی و فرمانپذیری فوق العاده اي دارند ولی بـه شدت سخت و پر سروصدا هستند و سریعتر از لاستیک هاي تابستانی دیگر فرسوده می شوند. ماشین هاي اسپرت طبق معمولً از این لاستیک ها استفاده میکنند.

    تایرهای با عملکرد فوق العاده

    تایرهای بدون میخ

    این لاستیک ها، مرسوم ترین لاستیک هاي زمستانی هستند ودر بزرگراه هاي لغزنده چسبندگی خودرا نشان میدهند. آج این تایرها الگوی خاصی دارد کـه باعث خرد شدن تکه هاي یخ و برف و ریختن لجن و برف آر لاستیک می شود کـه درنهایت با سطح بیشتری کـه در اختیار لاستیک قرار می دهد کشش بیشتری در آب وهوای سرد ایجاد میکند. این لاستیک ها در آب هوای گرم و مرطوب نسبت بـه دیگر لاستیک هاي زمستانی هندلینگ پایین تری دارد.

    تایرهای زمستانی

    تایرهای میخ دار

    این نوع از لاستیک هاي زمستانی از ترکیب مشابه لاستیک هاي بدون میخ استفاده میکند ولی این نوع می تواند با میخ هاي فلزی همراه باشد. استفاده از این نوع از لاستیک ها در بعضی از مناطق بخاطر تخریب بزرگراه غیرقانونی اسـت. رانندگی با این لاستیک ها در شرایط تگرگ، یخ مرطوب، انجماد و زمستان شدید بسیار مطلوب اسـت.

    تایرهای میخ دار

    تایرهای با عملکرد بالا

    این لاستیک هاي بدون میخ زمستانی در شرایط خشک و مرطوب نسبت بـه لاستیک هاي زمستانی معمولی هندلینگ بهتری دارد و جهت بزرگراه هایي کـه با برف پوشیده شده است و ثبات نهایت سرعت مهم اسـت طراحی شده است اسـت. اگر جهت شـما رانندگی با سرعت زیاد نسبت بـه کشش در برف اولویت بیشتری دارد این تایرهای با عملکرد بالا مناسب خودروی شـما اسـت.

    تایرهای زمستانی

    تایر با توانایی حرکت در حالت پنچر

    این تایرها بعد از پنچر شدن قادرند مسافتی ۸۰ کیلومتری را طی کنند. طبق معمولً این تایرها از تایرهای معمولی گران تر و سخت تر هستند کـه سخت بودن آنها باعث می شود تا رانندگی با آنها حس اسانی کمتری داشته باشد و بهمین علت بین مشتریان محبوب نیستند. ضمن این کـه این تایرها سریعتر از تایرهای معمولی فرسوده می شوند.

    تایر با توانایی حرکت در حالت پنچر

    و در ادامه نیز: رعایت این نکات جهت خرید لاستیک ماشین مهم است

    بهترین لاستیک جهت ماشین مـن چـه خواهد بود؟ جهت خرید لاستیک ماشین مورد نیاز اسـت تا نکاتی درنظر گرفته شود. لاستیک یک قطعه مصرفی از اجزای اتومبیل بوده و بسته بـه این کـه یک ماشین استفاده شخصی دارد یا عمومی، مدت کارکرد آن متفاوت خواهد بود. ممکن اسـت جهت خرید لاستیک ماشین مدل مناسب را از فروشنده جویا شویم.

    اما این امکان نیز وجوددارد کـه فروشنده براساس مدل هاي موجود در مغازه، محصولی را پیشنهاد دهد کـه از نظر مالی زیاد جهت وی منفعت داشته باشد. حتی ممکن اسـت لاستیک ماشینی رابه مـا بفروشد کـه تاریخ مصرف آن تمام شده است و یا رو بـه آخر اسـت! البته تفاوت بین لاستیک بهتر و بدتر طبق معمول در قیمت آن مشخص می شود، ولی بهتر اسـت هر لحظه از نوع لاستیک مناسب جهت ماشین خود اطلاع داشته باشید.

    لاستیک ها علاوه بر تنوع در برند، شاخصه هاي متفاوت دیگری نیز دارند. از جمله این شاخصه ها می توان بـه اندازه لاستیک، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر فشار و سایر موارد اشاره نمود. بعضی مولفه ها نیز بر روی لاستیک درج شده است اسـت کـه هنگام خرید لاستیک اتومبیل نیز می توانید بـه این شاخصه ها توجه داشته داشت.

    بهترین موقع جهت تعویض لاستیک خوردو چه زمانی است؟

    یکسری شاخصه هاي ظاهری بشما کمک می کند تا متوجه شوید چـه زمانی باید لاستیک خودروی خودرا تعویض کنید. بعد توجه بـه این شاخصه ها بسیار مهم اسـت. اگر لاستیک خودروی شـما از نظر ظاهر مشکلاتی مانند قاچ خوردگی، پارگی، تورم در بعضی قسمت ها و چیزهایی از این دست را ندارد، بعد بـه سه توصیه دیگر راجع به عمر لاستیک دقت نماید. اول آج لاستیک، دوم تاریخ مصرف لاستیک و سوم کارکرد اتومبیل.

    آج لاستیک

    زمانی کـه آج لاستیک بـه ۱.۶ میلی متر رسید، حتماً مورد نیاز اسـت تا لاستیک ماشین تعویض گردد. ولی چگونه باید این مورد را تشخیص داد؟ سه راه جهت تشخیص وجوددارد: اول این کـه جهت اندازه گیری آج لاستیک، می توان از ابزار مخصوص اندازه گیری عمق آج استفاده کرد کـه البته اینکار احتمالا هزینه نیز دارد. راه بعدی کـه هزینه اي هم ندارد، استفاده از یک سکه باریک اسـت. بعنوان مثال میتوان از یک سکه ۱۰۰ تومانی استفاده کرد. =

    قطر یک سکه ۱۰۰ تومانی، ۲۳ میلی متر اسـت. بعد ۱.۶ میلی متر تقریباً بـه اندازه نقطه اي از محیط دایره سکه در زیر سال تولید، تا تقریباً زیر عبارت ریال اسـت. جهت اینکار سکه را از قسمت سال تولید، داخل شیار آج لاستیک قرار می دهیم. اگر عبارت ریال، مشخص بود، یعنی مورد نیاز اسـت تا بـه فکر یک لاستیک تازه باشید. در غیراینصورت اگر شماره سال تولید سکه، قابل دیدن بود، یعنی اوضاع اضطراری اسـت و رانندگی با این لاستیک خطرناک اسـت.

    راه بدون هزینه بعدی توجه بـه شاخص ساییدگی آج لاستیک اسـت. علامت مثلثی شکلی روی شانه لاستیک وجوددارد، کـه این علامت نشان دهنده محل یک برآمدگی در عرض لاستیک اسـت. این برآمدگی، شاخص ساییدگی آج لاستیک نام دارد. این قسمت هنگامی که لاستیک تمیز اسـت، قابل تشخیص اسـت. اگر سایش آج هاي لاستیک، بـه اندازه اي باشد کـه ارتفاع آنها با این شاخص یکسان بود، یعنی لاستیک ماشین باید تعویض شود.

    تاریخ مصرف لاستیک ماشین

    مورد بعدی کـه باید جهت خرید لاستیک اتومبیل بـه آن دقت داشت، تاریخ مصرف لاستیک اسـت. عمر بافایده لاستیک البته بسته بـه برند و کیفیت آن، بین ۵ تا ۷ سال اسـت.

    میزان کارکرد ماشین

    مورد بعدی مربوط بـه میزان کارکرد اتومبیل اسـت. در شرایط معمولی، حداکثر میزان کارکرد یک لاستیک حدود ۸۰ هزار کیلومتر اسـت. بـه عقیده کارشناسان در صورتی کـه آج لاستیک هنوز باقی باشد، ولی از تاریخ مصرف آن گذشته باشد یا کارکرد آن بیش از مقدار استاندارد باشد، بازهم مورد نیاز اسـت تا لاستیک ماشین تعویض گردد. در غیر این صورت، امکان ترکیدن لاستیک در سرعت هاي بالا و یا در هنگام ترمزهای ناگهانی وجوددارد کـه بسیار نیز خطرناک اسـت.

    چگونه لاستیکی مناسب جهت ماشین گزینش کنیم؟

    بعد از این کـه مطمئن شدید، خرید لاستیک اتومبیل جهت شـما مهم اسـت، نخستین کاری کـه باید انجام دهید، مراجعه بـه کاتالوگ ماشین اسـت. در کاتالوگ هر خودرویی، مشخصات لاستیک استاندارد جهت آن ماشین اعلام شده است اسـت. شاخصه هاي کیفی لاستیکی کـه جهت خودروی خود گزینش می کنید، نباید از مواردی کـه در کاتالوگ نوشته شده است اسـت پایینتر باشد.

    خرید لاستیک ماشین

    نشانگری جهت اندازه لاستیک ، نوع و اندازه رینگ

    عباراتی کـه در تصویر مشاده می شود، روی همه ی لاستیک ها وجوددارد. عبارتی مشمول بر رقم و ممیز.بـه گزارش پارس ناز نخستین شماره این عبارت از سمت چپ، یک شماره سه رقمی اسـت، این شماره پهنای لاستیک رابه میلی متر نشان میدهد. در این جا منظور از پهنای لاستیک ماشین، بخشی اسـت کـه آج لاستیک روی آن قرار دارد. پهنای لاستیک در تصویر مشخص شده، ۲۱۵ میلی متر اسـت. بعد از این شماره سه رقمی، یک ممیز و بعد ازآن هم یک شماره دو رقمی نوشته شده است اسـت.

    این شماره نشان دهنده فاق لاستیک نسبت بـه پهنای آن اسـت. فاق لاستیک نیز منظور همان حد فاصل محیط دایره رینگ تا محیط دایره لاستیک اتومبیل اسـت. مثلاً شماره ۶۰ کـه در تصویر مشاهده می شود، بیانگر فاق لاستیک اسـت بـه اندازه ۶۰ درصد پهنای آن، یعنی درحدود ۱۲۹ میلی متر اسـت. بعد از شماره مربوط بـه اندازه فاق، حرف R نوشته شده است اسـت. معنای این حرف رادیال بودن تایر اسـت. باید گفت کـه امروزه اکثر تایرهای موجود در بازار رادیال هستند.

    اما شاید بپرسید کـه رادیال چیست؟ رادیال در واقع فناوری ساخت تایر اسـت یعنی در ساخت آن از رشته سیم هاي فولادی استفاده شده است اسـت. بعد از حرف R، یک شماره دو رقمی قرار میگیرد کـه در این جا ۱۶ اسـت. این شماره نشان دهنده ابعاد رینگ اتومبیل بر حسب اینچ اسـت. کـه البته هر اینچ نیز حدود ۲.۵ سانتی متر اسـت.

    ابعاد رینگ در خودروها متفاوت اسـت و متناسب با آن، لاستیک با پهنا و اندازه فاق متفاوت وجوددارد. تعدادی از افراد معتقدند کـه لاستیک هاي پهن زیباتر هستند، ولی مزایا و معایبی نیز دارند. از مزیت لاستیک هاي پهن می توان بـه زیاد کردن چسبندگی لاستیک بـه جاده، در شرایطی کـه بزرگراه خشک اسـت، اشاره نمود. هم چنین باید گفت کـه مسافت ترمزگیری نیز کم کردن می یاد، ولی معایب این مدل لاستیک ها، کم کردن بیش از حد اصطکاک لاستیک با بزرگراه در شرایط بزرگراه خیس اسـت.

    از جمله معایب استفاده از لاستیک پهن میتوان بـه موارد زیر اشاره کرد:

    = زیاد کردن فشار بـه پیشرانه اتومبیل ودر نتیجه زیاد کردن مصرف سوخت

    = کم کردن شتاب ماشین

    = هزینه هاي بالا جهت خرید این نوع لاستیک

    لاستیک هایي با فاق کوتاه، باعث نظارت و فرمان پذیری بهتر ماشین می شوند. این لاستیک ها اگر بـه صورت علمی، مهندسی شده است و استاندارد روی ماشین راه اندازی شوند، باعث التیام عملکرد ماشین میشوند. ولی عدم راه اندازی صحیح و استاندارد این لاستیک ها بر روی ماشین، باعث کوبش بیشتر، استهلاک زیاد سیستم تعلیق ماشین و شاسی ماشین خواهد شد. البته باید گفت کـه با توجه بـه اوضاع راه هاي داخلی، استفاده از این لاستیک ها باعث هزینه تراشی جهت صاحب اتومبیل می شود.

    بررسی تاریخ تولید در وقت خرید لاستیک خودرو

    برای خرید لاستیک اتومبیل و تعویض آن، یکی از نکاتی کـه باید بـه آن توجه داشت، تاریخ تولید لاستیک اسـت. ولی این تاریخ تولید کجا نوشته شده است اسـت و چگونه متوجه آن شویم؟ در ابتدا باید بگوییم کـه تمام تایرها دارای تاریخ تولید هستند و این تاریخ روی تایر درج شده است اسـت.

    تاریخ تولید لاستیک ها طبق معمول بـه صورت میلادی درج می شود. تاریخ تولید لاستیک بـه صورت چهار رقمی نوشته می شود کـه دو رقم اول از سمت راست نشان دهنده سال و دو رقم دوم از سمت راست بیانگر هفته تولید لاستیک اتومبیل اسـت. این اطلاعات دریک کادر بسته، روی یک سمت از دیواره لاستیک حک می شوند. بعضی از تایرسازان، کد DOT راکه مربوط بـه کد سری تولید اسـت نیز قبل از تاریخ تولید لاستیک بر روی آن حک می کنند.

    در بعضی شرایط ممکن اسـت این کد دارای شماره هم باشد کـه باعث اشتباه خواندن خواندن تاریخ تولید می شود. بعد دراین شرایط، عالی ترین کار خواندن تاریخ از سمت راست اسـت. در تصویر زیر نمونه اي از تاریخ درج شده است بر روی لاستیک مشاهده می شود.

    خرید لاستیک اتومبیل در ایران

    شاخص هاي مربوط بـه حداکثر بار، سرعت و فشار

    بر روی لاستیک و طبق معمول با فاصله کمی از عبارت اندازه لاستیک، یک شماره دو رقمی همراه با یک حرف انگلیسی درج میشود. این شماره نشان می دهد کـه یک لاستیک حداکثر چـه میزان باری را می تواند تحمل نماید. بعنوان مثال، شماره ۸۴ نشان میدهد کـه یک لاستیک توان تحمل بار تا ۵۰۰ کیلو گرم را دارد. هم چنین ۹۰ بیانگر تحمل ۶۰۰ و شماره ۹۶ بیانگر تحمل ۷۰۰ کیلو گرم بار اسـت.

    درکنار شاخص حداکثر بار، شماره دیگری نیز درج می شود کـه نشان دهنده حداکثر سرعتی اسـت کـه لاستیک توان رفتن با آنرا دارد.بـه گزارش پارس ناز بعنوان مثال حرف P بیانگر حداکثر ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، Q 160 ،R 170 ،S 180 ،T 190 ،U 200 ،H 210 و حرف V نشانگر ظرفیت سرعت تایر جهت حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت اسـت. سازنده تایر میزان باد بهینه تایر را نیز درج می کند کـه در وقت خرید لاستیک ماشین بهتر اسـت بـه آن هم توجه داشته باشیم.

    این شماره بعد از عبارتMax Inflation Pressure بر روی دیواره تایر درج می شود. باید درنظر داشت کـه نقش باد در عملکرد تایر بسیار حساس و تعیین کننده اسـت. اگر باد تایر از میزان استاندارد آن کمتر باشد، سرعت استهلاک تایر بـه شدت زیاد کردن می یابد و اگر باد لاستیک بیش از حد مجاز باشد، پرسشها متعدد دیگری رابه همراه خواهد داشت و بر عمر و ایمنی تایر، تاثیر گذار خواهد بود.

    میزان باد تایر تا جایی اهمیت دارد کـه کارشناسان معتقدند ۵۰ درصد نگه داری از لاستیک اتومبیل بـه تنظیم باد آن مربوط می شود. مورد نیاز اسـت تا در شرایط معمولی هردو، سه هفته یک بار و بـه خاص پیش از مسافرت، باد لاستیک تنظیم و بازرسی گردد.

    بررسی شاخص هاي سایش، چسبندگی و مقاومت حرارتی تایر

    سه شاخص دیگر نیز طبق معمول روی لاستیک درج میشود. عبارت Treadwear، کیفیت مقاومت لاستیک در برابر سایش را بیان می کند. مقدار این شاخص بـه صورت استاندارد ۱۰۰ اسـت و درج ارقام بالاتر برابر این عبارت، نشان دهنده کیفیت بالاتر لاستیک اسـت. شماره نوشته شده است در برابر عبارت Traction ، میزان چسبندگی تایر بـه زمین یا همان چنگ زنی بـه زمین را مشخص می کند.

    این عامل نقش مهمی در پایداری اتومبیل در شرایط متفاوت دارد. میزان این شاخص با AA ،A ،B و یا C مشخص می شود کـه AA یعنی بالاترین درجه و C یعنی پایین ترین درجه. میزان تحمل تایر، در برابر دمای جاده، مخصوصا در مناطق گرمسیر بسیار مهم اسـت، لیکن حرکت خود تایر روی بزرگراه نیز، باعث گرم شدن لاستیک میشود. این شاخص با سه درجه A، B و یا C مشخص میشود. A بالاترین و C پایین ترین درجه مقاومت لاستیک در برابر حرارت را نشان میدهد.

    مقایسه لاستیک ایرانی با لاستیک خارجی

    لاستیک اتومبیل همانند کفش انسان و حتی زیاد جهت سلامت رانندگی اهمیت دارد و باوجود برندهای متفاوت تعداد زیادی از افراد در وقت گزینش لاستیک جهت خودروشان گمراه می شوند. موضوعی کـه در گزینش لاستیک مناسب بسیار مهم و حائز اهمیت اسـت سلامت و کیفیت تایرها است و تعداد زیادی از کارشناسان فنی ماشین لاستیک را بعنوان یکی از مهم ترین قطعات اتومبیل تلقی می کنند لیکن بطور مستقیم باکیفیت رانندگی مرتبط می باشد.

    همانگونه کـه می دانید با پیشرفت فناوری و تکنولوژی تنها ۵ درصد از وزن اتومبیل بر لاستیک ها وارد می شود و زیاد وزن یک وسیله ي نقلیه را باد لاستیک ها تحمل می نماید و بر هر دلیلی اگر این توازن بـه هم بریزد قطعا کیفیت رانندگی ودر نهایت سلامت سرنشینان اتومبیل بـه خطر خواهد افتاد.

    لاستیک ایرانی یا خارجی؟

    یکی از پرسش هاي مهمی کـه ذهن رانندگان را در وقت خرید لاستیک بخود درگیر می کند بحث ایرانی و خارجی بودن لاستیک ها است کـه گروهی از انها این عنوان را تنها با بودجه ي خود بررسی کرده و تصمیم بـه خرید آن می نمایند.

    کارشناسان فنی ماشین با بررسی فاکتورهای تایید سلامت لاستیک اعتقاد دارند کـه لاستیک هاي تولید داخل هیچ تفاوتی با لاستیک هاي خارجی از نظر استانداردهای بین المللی ندارند و حتی در بعضی از موارد لاستیک هاي داخلی از نظر نزدیک بودن بـه وقت تولید و تازگی لاستیک کیفیت بالاتری نسب بـه انواع لاستیک هاي خارجی دارند.

    موضوع تازه بودن لاستیک از لحاظ استانداردهای بین المللی بسیار حائز اهمیت اسـت و بـه گفته ي کارشناسان لاستیکتولید شده است در عالی ترین شرایط حداکثر سه سال تاریخ مصرف دارند ودر صورتی کـه تاریخ مصرف انها بگذرد جهت استفاده مناسب نیستند.

    این عنوان در حالی اسـت کـه تعداد زیادی از رانندگان در وقت خرید لاستیک هرگز بـه آن توجهی نکرده در حالیکه اگر سه سال از تاریخ یک لاستیک بگذرد دیگر قابل اعتماد نبوده و حتی ممکن اسـت خطرآفرین باشد. حتماً در گزینش لاستیک خودروی خود دقت مورد نیاز را داشته باشید.

    واژه های کلیدی: رانندگی | بزرگراه | استفاده | اتومبیل | لاستیک | ماشین | شماره | تاریخ

    راهنمای خرید لاستیک ماشین | چگونه لاستیک خوب بخریم؟ لاستیک خارجی یا ایرانی؟

    راهنمای خرید لاستیک ماشین | چگونه لاستیک خوب بخریم؟ لاستیک خارجی یا ایرانی؟

    راهنمای خرید لاستیک ماشین | چگونه لاستیک خوب بخریم؟ لاستیک خارجی یا ایرانی؟

    راهنمای خرید لاستیک ماشین | چگونه لاستیک خوب بخریم؟ لاستیک خارجی یا ایرانی؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب آمازون
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی