هر روز، روزي است كه هست و هرگز در جهان روزهاي هم شكلي وجود نداشته است.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » آرایش و زیبایی » آرایش صورت » عکس+ با باهوش ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

    عکس+ با باهوش ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

    مغز انسان | حیوانات | استفاده | حیوانات | دلفین | باهوشی | عکس های پرندگان و حیوانات

    عکس+ با باهوش ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

    با باهوش ترین حیوانات دنیا آشنا شوید + عکس 

    امروز کامل ترین مقاله راجع به تحقیقات روی هوش حیوانات را در اختیار شـما قرار میدهیم. لیستی کـه امروز جمع آوری کرده ایم باهوش ترین حیوانات را معرفی می کند، خیلی ها فکر می کنند سگ ها باهوش ترین اند، خیلی ها فکر می کنند کلاغ باهوش ترین اسـت و بعضی هم فکر می کنند دلفین ها هستند کـه باهوش ترین اند، در ادامه این فهرست هیجان انگیز را مرور می کنیم.

    شامپانزه

    عکس+ با باهوش ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

    شامپانزه ها توانایی هاي فکری قابل توجهی از خودشان نشان میدهند کـه جهت انسان ها جالب اسـت. شامپانزه ها قادر بـه ساختن و استفاده از ابزار، بکار بردن تکنیک هاي شکار گروهی و حل مساله در سطح پیش رفته هستند. شامپانزه ها با استفاده از زبان اشاره با انسان ها ارتباط موثری برقرار می کنند. آن ها می توانند اطلاعات را جهت مدت طولانی بـه یاد بسپارند.

    آن ها میتوانند قبل از بکار بردن شگردهای هوشمندانه ي حمله در شکار، راجع به ي آن فکر کنند. هم چنین مشاهده شده است اسـت شامپانزه ها جهت اعضای خانواده ارزش از فنون نظارت ذهن استفاده می کنند. اخیرا پژوهش ها نشان داده اند شامپانزه ها بدون مداخله ي انسان بـه شامپانزه هاي جوان تر زبان اشاره را درس میدهند.

    مغز انسان | حیوانات | استفاده | حیوانات | دلفین | باهوشی | عکس های پرندگان و حیوانات

    نهنگ

    نهنگ ها با صداهای آوازگونه با یک دیگر صحبت میکنند. آن ها میتوانند صدای نهنگ هاي دیگر را از کیلومترها دورتر بشوند و خبر را دریافت کنند.

    نهنگ ها بـه صورت گروه هاي بزرگ سفر میکنند و ازآن جاکه جهت گرفتن طعمه از شگردهای فریب دهنده استفاده میکنند، درطول شکار از یک دیگر کمک میگیرند. تغذیه و حمله هاي گروهی فقط بعضی از تاکتیک هاي موفق و شاخصه هاي هوشمندانه اي اسـت کـه نهنگ ها استفاده میکنند.

    طوطی

    عکس+ با باهوش ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

    طوطی ها بعنوان گونه اي از باهوش ترین حیوانات دنیا در گروه پرندگان آشنا می شوند. آن ها می توانند با منقارهای برجسته ارزش کارهای جالبی بکنند.

    طوطی ها میتوانند حرف هاي انسان را تقلید کنند، معنی آنرا بفهمند و حتی جمله هاي بامفهومی بسازند. یک طوطی می تواند اطلاعاتی راکه دریافت می کند، حفظ کند و هم چنین قادر اسـت پرسشها خیلی پیچیده را حل کند.

    مغز انسان | حیوانات | استفاده | حیوانات | دلفین | باهوشی | عکس های پرندگان و حیوانات

    هشت پا

    هشت پاها یکی از باهوش ترین حیوانات دنیا در گروه جانوران دریایی هستند. آن ها قادر بـه اختراع و پرداختن بـه بازی هاي تازه هستند و میتوانند پرسشها پیچیده را حل کنند و حتی در مارپیچ ها راه ارزش را پیدا کنند.

    با توجه بـه حافظه ي کوتاه شان، هشت پا ها می توانند بـه خوبی دیگران را تقلید کنند، و با استفاده از الگوها، فلاش هاي نور و رنگ ها اطلاعات فرهنگی را انتشار دهند و ارتباط برقرار کنند. آن ها توانایی یادگیری فضایی و مهارت هاي جهت یابی خیلی پیش رفته اي دارند. هم چنین در شکار و فریب طعمه خلاق هستند.

    عکس+ با باهوش ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

    فیل

    آیا میدانستید فیل ها خیلی شوخ طبع هستند؟ آن ها موجوداتی بینهایت احساساتی هستند. غم و خوش حالی را درک می کنند و حتی جهت مردگان ارزش عزاداری میکنند. از بازی هاي گوناگون از قبیل بازی با چوب دستی، و آب پاشیدن بـه دیگران با خرطوم ارزش لذت میبرند. آن ها سریع یاد میگیرند و حتی با تشخیص خودشان در آینه، خودشناسی ارزش را نشان میدهند.

    آن ها میتوانند صداها را تقلید کنند و می توانند با استفاده از ابزارها پرسشها ناگهانی ارزش را حل کنند. صدای بعضی فیل ها را هنگام تقلید صدای وسایل نقلیه ي عبوری یا صدای مربی ارزش ضبط کرده اند. فیل ها قبل از اینکه غذای ارزش را بخورند آنرا تمیز میکنند. یک فیل باردار هنگام زایمان، جهت تسریع وضع حمل خوددرمانی می کند«برگ درختانی از تیره ي گاوزبان ها را می جود».

    سمور

    یادگیری نحوه ي استفاده از ابزارها بـه وضوح نشان گر هوش بالا اسـت، و سمورها هنگام گرسنگی فقط اینکار را میکنند. مشاهده شده است اسـت اینگونه حیوانات باهوش جهت باز کردن صدف ها و حلزون هاي صدف دار از سنگ استفاده می کنند.

    سمورها بخاطر توانایی هاي پیش رفته ارزش در برقراری ارتباط، تقاضای کمک هنگام خطر، و ایجاد سلسله مراتب اجتماعی، بعنوان یکی از باهوش ترین حیوانات دنیا در دسته ي پستان داران آشنا شده است اند.

    راکون

    راکون ها بخاطر زیرکی استثنایی ارزش معروف هستند. آن ها می توانند ساختارهای اجتماعی پیچیده اي تشکیل بدهند و هم چنین می توانند جهت حل پرسشها از ابزارهای پیچیده اي استفاده کنند. راکون ها هم چنین خانواده هاي کوچک تشکیل میدهند و روابط پیچیده اي رابا دیگر اعضای جامعه توسعه میدهند.

    اعتماد بـه نفس دارند و حیوانات جسوری هستند کـه از هم نوعان خود بـه شدت محافظت میکنند. معروف اسـت کـه راکون ها در هر اوضاعی کـه باشند تظاهر بـه اعتماد بـه نفس و سلطه می کنند.

    خوک

    این یک یافته ي شگفت انگیز دیگر اسـت. پژوهش ها نشان می دهند خوک ها مجموعه اي از احساسات را از جمله یک نواختی، زودرنجی، و درد احساسی را تجربه می کنند. آن ها در واقعیت بـه اسانی اموزش پذیر هستند. توانایی آن ها در پرداختن بـه بازی هاي ویدیویی، حتی بهتر از کودک یک انسان، این را نشان می دهد.

    آیا می دانستید آن ها خواب هم میبینند و اسمی راکه جهت ارزش گزینش شده است اسـت تشخیص می دهند؟ خوک هاي مادر هنگام پرستاری از فرزند خوک هاي ارزش جهت آن ها آواز میخوانند.

    شیر دریایی

    شیرهای دریایی قادر بـه عملکردهای شناختی سطح بالا هستند کـه طبق معمول فقط در انسان ها دیده می شود. آن ها می توانند بازی تمرکز خودشان مهارت پیدا کنند و نیز این توانایی را دارند کـه اشکال متفاوت را از طریق آزمون و اشتباه باهم تطبیق دهند. این مهارت بـه آن ها اجازه می دهد منبع غذا را تشخیص دهند و نیز دوست را از دشمن بشناسند.

    شـما میتوانید ترفندهای سرگرم کننده اي رابه شیرهای دریایی آموزش دهید و آن ها عملا جهت کمک بـه نیازهای آبی نیروی دریایی ایالات امریکا اموزش داده شده است اند. خیلی جالب اسـت، شیرهای دریایی قادرند این معادله را حل کنند: a=b و b=c بعد a=c.

    موش

    موش ها از جمله باهوش ترین حیوانات دنیا هستند کـه چابکی و تحمل بالایی از خودشان نشان میدهند. موش هاي آزمایشگاهی، کـه ازآن ها بـه طور گسترده در پژوهش هاي علمی استفاده میشود، می توانند پناه گاه ها، میان برها، و حتی راه هاي گریز را در آزمایش هایي کـه به وسیله برترین دانشمندان مدرن طراحی شده است اسـت، پیدا کنند.

    هنگامیکه غریزه ي بقا در موش ها فعال میشود، می توانند ۳ روز متوالی شنا کنند و حتی می توانند ۵ برابر مسافت همیشگی ارزش جهش کنند. توانایی ارزش در ترسیم نقشه ي محیط اطراف و حتی بازسازی وقایع در ذهن ارزش همان طور کـه رخ داده اند، با انسان ها هم قابل مقایسه نیست. کنجکاوی ذاتی ارزش بـه آن ها اجازه می دهد هنگام حل پرسشها از تفکر انتقادی استفاده کنند و جهت مواقع مهم طرح هاي پشتیبانی جای گزین داشته باشند.

    بابون

    قابلیت هاي شناختی بابون ها شبیه بـه اورانگوتان ها و شامپانزه ها اسـت. نحوه رفتارشان نشان می دهد تا چـه حد شبیه بـه انسان هستند. پژوهش گران دریافته اند بابون ها، علی رغم جانوران دیگر، اوضاع پراسترس را تشخیص میدهند و با آن فوق العاده خوب کنار می آیند.

    آن ها ساختارهای اجتماعی پیچیده اي می سازند و مشهورند بـه اینکه در اوضاع هاي سخت از تفکر انتقادی بهره میگیرند.

    کلاغ

    کلاغ ها یکی از باهوش ترین گونه اي پرندگان موجود بـه حساب می آیند. آن ها می توانند بشمارند، با تماشا کردن یاد بگیرند و حتی اجسام پیچیده را از هم متمایز کنند. پژوهش گران دریافته اند کلاغ ها میتوانند از علف هاي بریده شده، برگ ها چاقو، و از سیم هاي خمیده قلاب درست کنند تا غذا را از مخفی گاه بیرون بیاورند. آن ها هم چنین دانه هاي سخت و صدف ها را در بزرگراه ها می اندازند تا وسایل نقلیه ي عبوری از روی آن ها عبور کنند و آن ها را بشکنند.

    کلاغ ها جهت اینکه بتوانند کارهای پیچیده مانند دام گذاشتن و ربودن رابه صورت گروهی انجام دهند، تفکری خلاق بکار می گیرند. آن ها پرسشها خیلی پیچیده را حل میکنند و هنگام جمع آوری غذا از تاکتیک هاي فکری ارزش استفاده میکنند. آن ها از اصل ارشمیدس نیز استفاده میکنند کـه آن ها را قادر می سازد جهت دست یافتن بـه غذایی کـه زیر آب اسـت، سطح آب را عوض کردن دهند.

    ماهی مرکب یا انکاس

    گفته میشود انکاس ها از باهوش ترین حیوانات دنیا در گروه نرم تان موجود در محیط زیست هستند. ساختار مغز آن ها بعضی شاخصه هاي پیچیده شبیه بـه مغز انسان از خود نشان میدهد. آن ها طبق معمول راجع به ي محیط ارزش خیلی کنجکاو هستند، خصیصه اي کـه عموما بـه انسان ها نسبت داده می شود.

    آن ها قابلیتی شگفت انگیز دارند کـه میتوانند بـه طور مهارت هاي تازه را یاد بگیرند و ابزارهای جدیدی بسازند کـه بتواند جهت از بین بردن خستگی و یکنواختی و اهداف حفاظتی کمک ارزش کند.

    سگ

    در بیش تر موارد، سگ ها باهوش بنظر می آیند چون انسان ها سگ ها را طوری تربیت کرده اند رفتاری مشابه واکنش‌ها خودشان داشته باشند. روشن اسـت کـه می توان سگ را اموزش داد تا خیلی چیزها را بفهمند، از جمله اشاره کردن، کـه یک مهارت شرطی سازی خیلی پیچیده اسـت.

    مفهوم معطوف کردن توجه بـه چیزی از طریق اشاره کردن بـه آن، بصورت خودکار ایجاد نمی شود؛ این مهارتی اسـت کـه باید اموزش داده شود. نباید هوش سگ ها را دستکم بگیریم، آن ها قادرند در انجام کارهای متفاوت از مهارت هاي تفکر خلاق ارزش بـه خوبی استفاده کنند؛ ولی متاسفانه بـه پای دیگر حیوانات باهوش تر نمی رسند.

    فالکون

    مهارت فوق العاده ي شاهین ها در شکار باعث میشود ازآن ها جهت جست وجوها استفاده شود. توانایی استثنایی ارزش در پیروی از دستورات و بخاطر سپردن منطقه این امکان را فراهم می کند کـه جهت انتقال خبر بافایده باشند.

    اسب

    اسب ها حافظه ي خیلی نیرومند اي دارند کـه بـه آن ها اجازه میدهد نه تنها تک تک کلمات را یاد بگیرند بلکه آن ها را حفظ کنند. آن ها می توانند صدای انسان را بهتر از صداهای دیگر بشنوند کـه باعث میشود شاگردان خیلی خوبی باشند.

    هم چنین میتوانند خیلی خوب خودشان رابا محیط اطراف ارزش وفق دهند، و نشانه اش این اسـت کـه میتوانند حتی در شرایط پراسترس بـه سرعت بـه فرمان هاي پیچیده پاسخ دهند.

    اورانگوتان

    بازتاب هوش یک اورانگوتان طبق معمول در توانایی بی همتای او در تقلید کارهای انسان ها مشهود اسـت. این هوش فوق العاده آن ها را قادر می سازد مهارت هاي تازه و پیچیده را یاد بگیرند تا چیزهایی کنار هم قرار دهند و چیز جدیدی درست کنند. این حیوانات باهوش هم چنین این توانایی بی همتا را دارند کـه مهارت هاي تازه و پیچیده ي دیگری از قبیل اره کردن چوب، یا استفاده چکش و میخ را یاد بگیرند و چیزهایی درست کنند.

    از میان مهارت هاي انسان گونه، آن ها می توانند میخ را در چوب بکوبند، موها را شانه کنند، چوب را اره کنند. ورانگوتان ها در آزمون آینه اثبات کرده اند از وجود خود آگاهی دارند. هم چنین نقشه ي اطراف ارزش رابه خوبی در مغزشان ترسیم می کنند و هنگام سیاحت در محیط ازآن استفاده میکنند. اورانگوتان ها اگر در دسترس زبان اشاره قرار بگیرند میتوانند بـه خوبی آنرا یاد بگیرند و استفاده کنند.

    دلفین پوزه بطری

    پژوهش ها نشان داده اند دلفین ها دومین پیچیده ترین و نیرومند ترین مغز را در بین حیوانات دارند- و البته مغز انسان همه ی ي آن ها را شکست میدهد. دلفین هاي پوزه بطری با تشخیص تصویر خودشان در آینه اثبات کرده اند دارای خودآگاهی هستند. دلفین هاي پوزه بطری علاوه بر اینکه متفکران مفهومی، بله متفکر، هستند؛ احساسات بنیادی را نیز تجربه می کنند و اقدام هاي ارزش را بادقت گزینش می کنند.

    پژوهش گرها پی برده اند آن ها از طریق مشاهده و توانایی ارزش در حل مشکلاتی کـه با آن مواجه می شوند چیزهای تازه را یاد می گیرند. هم چنین می توانند فرزند ها و بزرگ سالها را از هم تشخیص بدهند لیکن در برخورد با فرزند ها صبورتر و ملایم تر هستند. دلفین هاي پوزه بطری بـه طور شگفت آوری موجوداتی اجتماعی هستند. بنظر می رسد از وجهه ي اجتماعی و هویت دیگر دلفین ها در گروه هاي جامعه ي خودشان کاملا آگاه هستند.

    این دلفین ها را قادر می سازد رفتاری مناسب را گروه هاي متفاوت جامعه داشته باشند. آن ها هم چنین یک استعداد خاص دارند و می توانند اقوام جداافتاده را در مسافت هاي دور پیدا کنند. دلفین هاي پوزه بطری بینهایت باارزش هستند. علاوه بر سوت زدن و صدای تیک تیک، می توانند صداهای مهیب نیز تولید کنند تا کوسه ها را دور کنند و فرزند هاي ارزش را هم تربیت کنند.

    آن ها شاگردان مستعدی هستند و استعداد عجیبی در تقلید دارند. می توانند از ابزارها جهت راحت تر کردن کارها استفاده کنند-آن ها از اسفنج جهت پوشاندن زخم ها استفاده میکنند. دلفین هاي پوزه بطری بـه تلویزیون هم خیلی علاقه مند هستند؛ تصویر العمل مشتاقانه ي آن ها بـه عکسهای تلویزیون از همان نخستین مواجهه، این واقعیت را اثبات می کند.

    آنول

    آنول ها ثابت کرده اند هنگام گرفتاری میتوانند فکر کنند و پرسشها را حل کنند. آن ها میتوانند اشتباه هاي گذشته رابه یاد بیاورند و جایگزین تکرار آن ها، راه کارهای را تازه را امتحان کنند، یا میتوانند تکنیک هاي ارزش رابا شرایط و اوضاع متفاوت «حتی سریع تر از بیش تر پرندگان و پستان داران» تطبیق دهند.

    گفته می شود مارمولک ها از پرنده ها باهوش تر هستند چون مغز پرنده ها نسبت بـه جثه ارزش کوچک اسـت. بیش از ۴۰۰ گونه آنول در گروه خزندگان وجوددارد و بنظر میرسد میتوانند با استفاده از مهارت خاص اي خودشان رابا محیط هاي تازه وفق دهند.

    طوطی کاکل سفید

    با اینکه طوطی هاي کاکل سفید بـه اندازه ي طوطی هاي دیگر حرف نمی زنند، ولی با این وجود، بـه طور غیرقابل باوری حیوانات باهوشی هستند. آن ها می توانند شگردهای پیچیده را یاد بگیرند و عملا میتوانند قفل بیش تر قفس ها را باز کنند، بنابر این زندانی کردن ارزش در قفس سخت اسـت!

    آن ها جهت حل پرسشها از نظام چندمرحله اي استفاده میکنند و میتوانند بعد از مشاهده ي کارها، آن ها را تقلید کنند. این طوطی ها می توانند دامنه ي گسترده اي از صداها را تقلید کنند، ولی توانایی سخن گفتن ارزش کاملا وابسته بـه نحوه ي اموزش گرفتن ارزش از انسان ها اسـت. آن ها می توانند کلماتی راکه بـه عادت هاي ارزش مرتبط اسـت بـه سهولت تقلید کنند.

    زنبور

    زنبورها “زبان رقص” دارند. آن ها اطراف کندو هاي ارزش رقص خاصی انجام می دهند تا محل قرارگیری شهد رابه زنبورهای دیگر انتقال یافته کنند. این رقص در واقع یکسری حرکت هاي خیلی پیچیده اسـت کـه اطلاعات خیلی زیادی را انتقال می دهد. بعد از اینکه زنبورهای دیگر این رقص را می بینند، حتی اگر موقعیت فعلی ارزش مایل ها دورتر از کندو باشد میتوانند بـه سوی منبع شهد پرواز کنند کـه بـه طور معمول در محدوده ي چند مایلی قرار دارد.

    زنبورها چیزی دارند کـه”هوش جمعی”«یا هوش ازدحامی» نامیده میشود. این یعنی زنبورها بـه تنهایی درمورد “تصویر کلی” واقعا فکر نمی کنند بلکه وظایف کوچک رابه تنهایی بـه انجام می رسانند و از این طریق وظایف بزرگ تر را تکمیل میکنند.

    گربه

    گربه ها جهت غذا یا حتی نظافت بـه حیوانات دیگر یا انسان ها نیازی ندارند. میتوان آن ها رابه اسانی اموزش داد، و آن ها میتوانند حقه ها را از طریق مشاهده و تقلید یاد بگیرند. گربه ها حیواناتی منزوی هستند و نیاز بـه بقا بـه آن ها انگیزه میدهد و با همین انگیزه میتوانند خودرا با محیط هاي متفاوت وفق دهند.

    پژوهش ها نشان داده اسـت گربه ها در مواجهه با اوضاع یا پرسشها جدید«از قبیل نیاز بـه برقراری ارتباط و تمایلات در بین یک گروه، یا پاسخ دادن اشاره هاي تعلیمی» می توانند اطلاعاتی راکه قبلا یاد گرفته اند بکار بگیرند. آن ها هوش حسی حرکتی دارند، یعنی میتوانند اشیا را در محیط اطراف حس کنند بدون اینکه واقعا آنرا دیده باشند.

    جغد

    جغدها استاد شکار هستند و قیمت کشتارشان بالای ۸۵ درصد اسـت. جغدها دید خارق العاده اي دارند کـه حتی شب ها هم از توانایی برجسته بینی بهره مند هستند. شنوایی جغدها نیز استثنایی اسـت و میتوانند موقعیت مکانی منشأ صدا رابا مقایسه ي شدت صدا و شکست هاي آن در کم تر از ۱ میلی ثانیه تاخیر در صدا دقیقا تشخیص دهند.

    آن ها می توانند بالارفتن عمودی صدا را نیز تشخیص دهند چون گوش هاي ارزش در ارتفاع هاي متفاوتی واقع شده است اسـت. این ۲ توانایی جغدها رابه شکارچی هاي شب فوق العاده اي تبدیل کرده اسـت.

    گوسفند

    پژوهش ها نشان داده اسـت مغز گوسفندها بیش ازآن چـه قبلا فکر میکردیم شبیه مغز انسان اسـت. بهمین دلیل، قسمت جلویی کورتکس مغز گوسفند نسبتا پیش رفته اسـت و هنگامیکه توانایی ارزش در یادگیری مجموعه مهارت هاي تازه و پیچیده آزمایش شد، توانستند آن ها را یاد بگیرند.

    گوسفندها میتوانند صورت ها را تشخیص دهند«و حتی گیاه هاي متفاوت را شناسایی کنند» و حافظه ي بلندمدت نیز دارند. انسان ها کشف کرده اند گیج کردن یک گوسفند بی نهایت سخت اسـت. آن ها می توانند دریک مارپیچ راه ارزش را پیدا کنند، در حالیکه ممکن اسـت شـما بارها گیچ شوید!

    مورچه

    مورچه ها خیلی پیش تر از اینکه انسان ها حتی بـه فکر کاشتن محصولات کشاورزی باشند، کشاورز بودند. آن ها در واقع از تکنیک هاي کشاورزی بسیار پیچیده اي جهت زیاد کردن میزان تولید محصول ارزش استفاده میکنند. مورچه ها ماده هایي شیمیایی ترشح میکنند کـه خاصیت آنتی بیوتیکی دارند و از رشد کپک روی محصولات ارزش جلوگیري میکنند.

    بعضی مورچه ها جهت فراهم کردن غذای مورد نیازشان، قارچ پرورش میدهند و پرورش قارچ بسیار سخت اسـت کـه مشمول بر ایجاد منافذ و تونل هایي جهت بازرسی رطوبت و دما اسـت. بعد از فهمیدن این عنوان روشن اسـت مورچه ها یکی از باهوش ترین حیوانات دنیا هستند کـه تا بحال آشنا ایم.

    عنکبوت

    عنکبوت پورشا بـه طور خاص بدلیل توانایی خاص ي شکار طعمه اش معروف اسـت. آن ها جهت شکار عنکبوت هاي دیگر، ارتعاشاتی در تارهای آن عنکبوت ها ایجاد می کنند کـه گویی حشره اي در دام افتاده اسـت، و تلاش می کنند طعمه را فریب دهند و توجه اش را جلب کنند.

    اگر یک روش را امتحان کنند و نتوانند طعمه را بگیرند، روش دیگری بکار میگیرند، روی عنکبوت از همه ی جا بی خبر می پرند و از نیش فوت بارشان جهت کشتن آن استفاده میکنند. جزییاتی مانند این اثبات میکند آن ها قادرند یاد بگیرند و بسته بـه نوع نیازشان، پرسشها را حل کنند.

    سنجاب

    این یک واقعیت اسـت کـه از هر طریقی حواس یک سنجاب را پرت کنید، بازهم بـه مخزن غذای پرنده تان راه پیدا می کند، و این بـه خوبی نشان می دهد سنجاب ها چـه قدر باهوش هستند ودر زمره ي باهوش ترین حیوانات دنیا قراردارند. سنجاب ها واقعا سریع و فرز هستند و قادرند تنها از طریق مشاهده یاد بگیرند. آن ها حافظه اي فوق العاده دارند، لیکن دانه ها را جاهای مشخصی زیر خاک پنهان میکنند تا بعد ها سراغ آن بروند.

    آن ها هم چنین می توانند راحت ترین مسیر جهت بالارفتن از درخت و پایین آمدن ازآن رابه یاد بسپارند. سنجاب ها بـه خوبی مانع دزدها میشوند، لیکن هر لحظه مخفی گاه دانه هاي ارزش را عوض میکنند تا سنجاب هاي دیگر راکه در پی دزدیدن آذوقه ارزش هستند گمراه کنند.

    واژه های کلیدی: مغز انسان | حیوانات | استفاده | حیوانات | دلفین | باهوشی | عکس های پرندگان و حیوانات

    عکس+ با باهوش ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

    عکس+ با باهوش ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

    عکس+ با باهوش ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

    عکس+ با باهوش ترین حیوانات دنیا آشنا شوید

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب خلبانی زبان اصلی