اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » استفاده از توان داخلی در بازسازی واگن‌ها ، شرکت‌های حمل و نقل ریلی در شرایط ریاضتی فعالیت می‌کنند

    استفاده از توان داخلی در بازسازی واگن‌ها ، شرکت‌های حمل و نقل ریلی در شرایط ریاضتی فعالیت می‌کنند

    رجبی گفت: با توجه به نوسانات ارزی شرکتهای حمل و نقل ریلی در شرایط ریاضتی فعالیت می‌کنند.

    استفاده از توان داخلی در بازسازی واگن‌ها ، شرکت‌های حمل و نقل ریلی در شرایط ریاضتی فعالیت می‌کنند

    به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان ،محمد رجبی مدیر انجمن حمل و نقل ریلی در مراسم شروع به کار شرکت تعمیرات واگن قطارهای مسافری و باری با بیان اینکه در دوره تحریم‌ها قصد داریم از حداکثر توان داخلی و قطعه سازان ایرانی جهت بازسازی واگن‌ها استفاده کنیم، گفت: قیمت مناسب و کیفیت بالا در تعمیر و بازسازی واگن‌ها از مهمترین کارها شرکت تعمیرات واگن به شمار می‌رود.

    وی بیشترین وابستگی به کشورهای خارجی را در قسمت واگن‌های خود کشش (ترنست) دانست و افزود: با توجه به اینکه شرکت زیمنس به عنوان پشتیبان قطعات واگن‌های خود کشش تولید انحصاری این واگن‌ها و قطعات را در اختیار دارد در بعضی از موارد مجبور به خرید قطعات واگن‌ها از این شرکت هستیم.

    رجبی از زیاد کردن میزان خودکفایی در تعمیر و بازسازی واگن‌های مسافری و باری رجا خبر داد و گفت: امیدواریم وابستگی ما در این بخش به کشورهای خارجی کم شود.

    استفاده از توان داخلی در بازسازی واگن‌ها ، شرکت‌های حمل و نقل ریلی در شرایط ریاضتی فعالیت می‌کنند

    رئیس انجمن حمل و نقل ریلی اظهار کرد: در بخش سیستم ترمز واگن‌ها به عنوان حساس‌ترین بخش ایمنی قطارها وابستگی ما به کشورهای خارجی ، به طور کامل قطع شده است و ما می‌توانیم این قطعات را تولید کنیم.

    مدیرعامل رجا با بیان اینکه قطارهای حومه‌ای به علت تفاوت سطح قیمتی تعمیرات و هزینه نگهداری نسبت به هزینه بلیط تفاوت زیادی دارد افزود: این بخش نیازمند تخصیص یارانه از سوی دولت است که هم اکنون بخشی از هزینه‌ها را به صورت یارانه‌ای به شرکت رجا پرداخت می‌کند ولی در این بخش نیازمند تخصیص یارانه بیشتری هستیم.

    وی قیمت بلیط قطارهای حومه‌ای را بسیار پایین دانست و گفت: متاسفانه قیمت بلیط قطارهای حومه‌ای براساس قیمت‌های سال ۹۴ محاسبه می‌شود این در حالی است هزینه عملیاتی کردن این قطارها در دو سال اخیر رشد ۵۰ درصدی داشته است.

    رجبی توضیح داد: هم اکنون جهت هر صد کیلومتر تردد قطارهای حومه‌ای تنها ۳ هزار توان دریافت می‌شد که این قیمت ها در برابر هزینه ها ناچیز است و قطارهای حومه‌ای عمدتا یک سر خالی تردد می‌کنند.

    رجبی گفت: با توجه به نوسانات ارزی شرکتهای حمل و نقل ریلی در شرایط ریاضتی فعالیت می‌کنند.

    وی در پاسخ به پرسش خبرنگار راه و شهرسازی مبتنی بر زیاد کردن قیمت بلیط در آینده نزدیک گفت: هزینه های جانبی قطارها از سال ۹۴ رشد ۳۷ درصدی داشته به همین منظور شرکت‌های حمل و نقل ریلی درخواست زیاد کردن قیمتی ۲۰ تا ۳۰ درصدی را داشتند ولی متاسفانه شرکت راه‌آهن تنها با زیاد کردن ۱۰ درصدی قیمت موافقت کرد.

    رئیس انجمن حمل و نقل ریلی ادامه داد: به دستور مدیر جمهور هیچ یک از شرکت‌های حمل و نقل ریلی اجازه ندارد بیش از ۱۰ درصد قیمت بلیط را زیاد کردن دهند به همین منظور شرکت‌های حمل و نقلی عقب نشینی کردند.

    مدیرعامل رجا با تاکید بر اینکه شرکت‌های حمل و نقل ریلی با توجه به نوسانات قیمت ارز در شرایط ریاضتی فعالیت می‌کنند گفت: زیاد کردن ۱۰ درصدی قیمت‌ها تنها بخش کمی از هزینه‌های ما را پوشش می‌دهد و ما نمی دانیم با این شرایط موجود تا کی دوام بیاوریم.

    رجبی تصریح کرد: بعضی از شرکت‌های حمل و نقلی را توجیه کرده‌ایم که با کم کردن هزینه‌ها و صرفه‌جویی در بخش سوخت بخشی از هزینه‌های خود را تامین کنند.

    رئیس انجمن حمل و نقل ریلی از تعمیرات واگن و بازسازی ۱۵۰ دستگاه در طول سال خبر داد و افزود: تعداد واگن‌های آماده سیر رجا معادل ۸۰ درصد ناوگان ریلی کشور است و ما در نظر داریم تا آخر امسال ۱۵ دستگاه واگن نو نیز به این بخش اضافه کنیم.

    رجبی افزود: حدود ۳۲۰ دستگاه واگن بالای ۳۰ سال در این بخش وجود دارد که تا یک سال و نیم آینده تمامی آنها بازسازی می‌شود.

    استفاده از توان داخلی در بازسازی واگن‌ها ، شرکت‌های حمل و نقل ریلی در شرایط ریاضتی فعالیت می‌کنند

    وی از کم کردن دوره بازسازی واگن‌ها از ۱۰۰ روز به ۴۵ روز خبر داد و گفت: در گذشته تعمیرات اساسی واگن‌ها در طول ۱۰۰ تا ۱۲۰ روز انجام می‌شدا ما با زیاد کردن بهره‌وری توانسته‌ایم مدت آن را به ۴۵ روز کم کردن دهیم.

    رئیس انجمن حمل و نقل ریلی توضیح داد: شرکت حمل و نقل ریلی رجا تصمیم گرفته بخش تعمیرات و معاونت امور فنی خود را از بدنه این شرکت جدا و به صورت یک شرکت مستقل در خدمت تعمیر و بازسازی واگن‌های مسافری و باری قرار دهد.

    مدیر عامل رجا اظهار کرد: با اجرای این فرآیند نرم افزار تدوین قیمت تمام شده است تعمیرات و همچنین نرم افزار تعمیراتی هر واگن را با همکاری شرکت‌های دانش بنیان داخلی طراحی کند.

    وی ادامه داد: استفاده از توان داخلی در تعمیرات و نگهداری واگن‌ها مهم است.

    رجبی گفت: با توجه به نوسانات ارزی شرکتهای حمل و نقل ریلی در شرایط ریاضتی فعالیت می‌کنند.

    رجبی از چابک سازی دستگاه‌ها و اجرای بروکراسی تازه در این بخش خبر داد و گفت: با چابک سازی شرکت تلاش می‌کنیم از مکانیزمهای پیچیده در این بخش جلوگیری کنیم.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: تعمیرات | استفاده | دستگاه | بازسازی | قطعات | خارجی | تعمیر | انجمن | یارانه

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید منابع پزشکی اورجینال