ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » حمایت از تولید شرط حیات اقتصادی ، دعوت از بخش شخصی جهت حضور در تصمیم‌گیری‌ها

    حمایت از تولید شرط حیات اقتصادی ، دعوت از بخش شخصی جهت حضور در تصمیم‌گیری‌ها

    شریعتمداری گفت: انتظار دولت حضور فعالانه نمایندگان باتجربه بخش شخصی در فرایند تصمیم‌گیری‌های استراتژیک است.

    حمایت از تولید شرط حیات اقتصادی ، دعوت از بخش شخصی جهت حضور در تصمیم‌گیری‌ها

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری در دیدار با پیشکسوتان اتاق بازرگانی گفت: مدیر جمهوری کابینه دولت را موظف کرده‌ است با مراجع فکری جامعه گفت و گوی نزدیک داشته باشند؛ از این رو، به نمایندگی از صنعت گزارش صحبت‌های دلسوزانه شما را به دولت ارائه خواهم داد.

    وی بیان کرد: تلاشگران بخش خصوصی بیش از دولت به نظام و حفظ آن با همه خصوصیاتی که دارد، علاقمند هستند؛ به خصوص شورای عالی پیشکسوتان اتاق بازرگانی که همه آنچه راکه در اختیار داشتند، سال‌های متمادی در طبق اخلاص گذاشتند و از هیچ چیز حتی جوانی خود دریغ نکردند.

    شریعتمداری افزود: پرسشها و پرسشها در عرصه اقتصاد کشور وجود دارد ولی نگاه منصفانه این است که در چند ماه اخیر شدت یافتن شده است و علت آن هم روشن و واضح است.

    حمایت از تولید شرط حیات اقتصادی ، دعوت از بخش شخصی جهت حضور در تصمیم‌گیری‌ها

    تزریق عدم قطعیت در جامعه، علت مهم نوسانات اقتصادی کشور

    شریعتمداری با بیان مشکلاتی که در اثر خروج آمریکا از برجام و کارشکنی ترامپ جهت اقتصاد کشور رخ داده هست، افزود: واقعیت این است که اتفاقی در کشور رخ داده است و باید جهت عبور از این شرایط فضا را به سمت همدلی سوق داد و با همراهی شما می توان این مسئله را مدیریت و از آن عبور کرد. دوره ای که دولت تازه روی کارآمد عدم ثبات در اقتصاد کشور عزیزمان ایران حاکم بود. شما با امید پای صندوق‌های رای آمدید و رای دادید و شاهد بودیم سال ۹۲ در مدت کوتاهی تغییرات مثبتی هم اتفاق افتاد.

    وزیر صنعت بیان کرد: علت مهم تغییرات مثبت در آن وقت نگاه امیدوارانه همه مردم خصوصا فعالان اقتصادی به آینده کشور بود، در واقع قبل از حضور رسمی روحانی و اجرای سیاست های اقتصادی در کشور، قیمت ارز سیر نزولی پیدا کرد و قبل از استقرار وی در اداره دولت روند تغییرات قیمت‌ها کند شد و تورم نقطه به نقطه در مدت کوتاهی به زیر ۱۰ درصد کم کردن پیدا کرد.

    به گفته وی، عاملی که باعث این اتفاق شد چیزی جز تزریق ثبات در کشور، آرامش و امید به آینده سیاسی و اقتصادی نبود. در واقع این همان اکسیر ارزشمندی بود که کشور را به آن سمت هدایت کرد. بعد از آن حضور افراد متخصص در کابینه به گزینش مدیر جمهوری نیز شرایط کشور را به سمت بهتری سوق داد.

    وزیر صنعت همچنین در ادامه شرایط کنونی را ناشی از پمپاژ عدم ثبات و قطعیت در آینده کشور عزیزمان ایران ارزیابی و تصریح کرد: امروز با شرایطی مواجه هستیم که باید به منطق سال۹۲ بازگردیم. آنچه باعث شده است است در این شرایط خاص اقتصادی باشیم، وجود نااهلی بر سر راه است که عدم قطعیت را در فضای سیاست خارجی کشور تا مرز جنگ تزریق می کند و گمان می کند که شرایط هم جهت ایجاد این ناهماهنگی و تشویش به علت شرایط اجتماعی و سیاسی کشور فراهم است و راه حل آن را هم راه حل اقتصادی می داند.

    شریعتمداری گفت: انتظار دولت حضور فعالانه نمایندگان باتجربه بخش شخصی در فرایند تصمیم‌گیری‌های استراتژیک است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: دشمن تلاش می‌کند فشار را عمدتا در فضاهایی ایجاد کند که اشتغال را تحت تاثیر قرار دهد و کشور را به لحاظ اجتماعی از مسیر درست خود خارج کند.

    شریعتمداری افزود: ما باید هوشیار باشیم و صیانت از کشورمان را در اولویت قرار دهیم؛ به طور مثال تحریم خرید فرش به همین منظور بود لیکن فرش سهم بالایی در درآمد اقتصاد کشور عزیزمان ایران ندارد ولی ۲ میلیون نفر در گوشه و کنار کشور به این کار مشغول هستند و بنابراین این مساله را نشانه قرار می‌دهد.

    وی گفت: صنعت خودروسازی در تحریم های گذشته تحریم آخر بود، ولی این بار تحریم اول است و علتش این است که حجم عظیمی از اشتغال در این حوزه وجود دارد و خودروسازان بزرگی هستند که در این زمینه اشتغال ایجاد کرده‌اند.

    شریعتمداری ادامه داد: در ایجاد این شرایط عدم قطعیت، همه ما هم مسئولان و هم مردم در چندماه گذشته کارنامه خوبی نداشتیم و باید جهت اصلاح و ایجاد امید تلاش کنیم.

    لزوم کمک همه جانبه جهت عبور از شرایط بحرانی در اقتصاد

    عبارات مهم : شریعتمداری – تحریم ها
    وزیر صنعت با اشاره به اینکه همه بخش‌های کشور مورد نیاز است در این شرایط کمک کنند، افزود: این کمک افراد معمولی راکه همه دارایی‌های خود را تبدیل به دلار می کند تا فعالان بزرگ اقتصادی را مشمول بر می شود. ما امتحان خوبی در این زمینه بعد نداده ایم.

    وی همچنین با اشاره به تصمیماتی که دولت در زمینه ارز اتخاذ کرده هست، توضیح داد: باید درک کنیم بعضی تصمیمات در شرایط و موقعیت خاص اتخاذ شد؛ لیکن هر لحظه قیمت آن بالا می‌رفت و آینده نگری اینکه اگر تصمیمی نگیریم این روند ادامه پیدا می کند، باعث شد دولت تصمیم به وضع بعضی محدودیت ها بگیرد و در آن شرایط وقت نبود و تصمیمی بود که باید با تمام جوانب چالشی که داشت اتخاذ می شد.

    حمایت از تولید شرط حیات اقتصادی ، دعوت از بخش شخصی جهت حضور در تصمیم‌گیری‌ها

    شریعتمداری با بیان اینکه تصمیمات اقتصادی قابل عوض کردن هستند، افزود: جهت مثال فهرست ممنوعه واردات به کشور که اعلام شده است جهت محصولاتی است که در داخل تولید و مواد اولیه آنها در داخل وجود دارد و مساله ای نیست که نتوان آن را عوض کردن داد. همچنین آنچه از آن به عنوان مواد اولیه تولید یاد می شود ۱۰۰ درصد آزاد است و به هیچ وجه ممنوع نیست و با پیشنهاد و درخواست افراد صاحب نظر جلوی ممنوعیت واردات گرفته خواهد شد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به مشکلاتی که جهت تولیدکنندگان به وجود آمده هست، توضیح داد: آنچه تصمیم گرفته شده است این است که راجع به کالاهای اساسی به علاوه دارو و تجهیزات پزشکی به سمت کنترل برویم ولی راجع به دیگر اقلام می‌گوییم که ضوابط قیمت گذاری را بخش شخصی باید وضع کند و تنها انتظار دولت ایجاد هماهنگی در اعلام قیمت ها است.

    ثبت در سامانه انبارها مهم است

    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین راجع به برخوردهایی که به عنوان احتکار صورت می‌گیرد، توضیح داد: اگر کسی می خواهد کالایش احتکار محسوب نشود، باید مشخصات کالا را در سامانه جامع انبارها ثبت کند و اگر این کار را کرد دیگر احتکار نیست.

    شریعتمداری همچنین راجع به ورود موقت کالاها اضافه کرد: راجع به ورود موقت هم باید تاکید شود که ورود موقت هیچ کالایی ممنوع نیست و هیچ بخشنامه‌ای در این زمینه صادر نشده است و هر کس جلوی این کار را بگیرد، خلاف قانون است.

    شریعتمداری گفت: انتظار دولت حضور فعالانه نمایندگان باتجربه بخش شخصی در فرایند تصمیم‌گیری‌های استراتژیک است.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: شریعتمداری | تحریم ها | اقتصاد | اقتصادی | تزریق | تجارت | ایران | اشتغال

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب