اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی مک بوک Apple MacBook Pro MD101

    نقد و بررسی مک بوک Apple MacBook Pro MD101

    نقد و بررسی تخصصی اپل مک وک پرو ام دي

    Apple MacBook Pro MD101

    اپل-مک-بوک-پرو-ام-دي

    مشخصات فیزیکی : ابعاد : ۳۲۵ × ۲۲۷ × ۲۴٫۱ میلی‌متر – وزن : ۲٫۳۰ کیلوگرم
    پردازنده مرکزی : Intel Core i5 3210M 2.5 GHz
    حافظه  RAM : ظرفیت: ۴ گیگابایت – نوع : DDR3
    حافظه داخلی : ظرفیت: ۵۰۰ گیگابایت – نوع : هارد دیسک – مشخصات: ۵۴۰۰RPM
    پردازنده گرافیکی : Intel HD Graphics 4000
    صفحه نمایش : ۱۳ اینچ از نوع TFT LCD با دقت ۱۲۸۰×۸۰۰
    امکانات : DVD-RW Webcam Card Reader Wi-Fi Ethernet Port
    سایر مشخصات : باتری ۶ سلولی -Apple Mac OS

    سری Macbook Pro شامل ۵ مدل می‌باشد که همگی شامل ۴ گیگابایت حافظه DDR3 با فرکانس ۱۳۳۳ مگاهرتز و پردازنده گرافیکی اینتل HD 4000 هستند. تفاوت اصلی این مدل‌ها در سایز صفحه نمایش، پردازنده و ظرفیت حافظه داخلی آن‌هاست که البته در مدل‌های بالایی علاوه بر پردازنده گرافیکی اینتل، یک پردازنده گرافیکی GeForce GT 650M نیز قرار دارد. نسل سوم پردازنده‌های مرکزی Core شرکت اینتل که با کد Ivy Bridge معرفی شده‌اند، در تمام مدل‌های سری ۲۰۱۲ Macbook Pro وجود دارند. میزان Cache بیشتر، پردازنده گرافیکی قوی‌تر و کنترل کننده های RAM سریع‌تر، این‌ها همگی دست به دست هم می‌دهند که نسل ۲۰۱۲ Macbook از لحاظ قدرت پردازشی با اختلاف زیادی از نسخه های قبلی خود، پیشی بگیرد.

    پردازنده های Ivy Bridge با خود، پردازشگرهای گرافیکی اینتل سری HD 4000 را به همراه آورده‌اند که به قدری قدرتمند است که کمپانی اپل نیازی به اضافه کردن کارت گرافیک مجزا برای سری‌های ۱۳ اینچ خود ندیده است. این در حالیست که در سری قبلی Macbook Pro، حتی در نسخه های ۱۳ اینچی این لپ تاپ، اپل مجبور به استفاده از کارت گرافیک مجزای GeForce 320M شده بود. همچنین پردازنده های Ivy Bridge استفاده شده در نسل ۲۰۱۲ Macbook Pro از تکنولوژی‌های Hyper Threading و TurboBoost 2.0 بهره می‌برند که به صورت مجازی تعداد هسته های پردازنده را دو برابر کرده و همچنین به پردازنده‌ها این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز به طور موقت فرکانس خود را افزایش دهند که آن نیز در مدل‌های ۱۵ اینچی یافت می‌شود که از آخرین نسخه‌های این نسل از پردازنده‌ها استفاده می‌کنند.

    تنها تغییری که در ظاهر خارجی Macbook Pro به چشمتان می‌خورد، خروجی ۲۰۱۱ آن، با نام Thunderbolt است که یک پورت شبیه به پورت Mini Display می‌باشد و برای اتصال به دستگاه‌ها با رابط Mini Display و یا مانیتورهای LED Cinema اپل استفاده می‌شود. از طریق درگاه Thunderbolt می‌توانید تا ۶ دستگاه را به طور همزمان به Macbook Pro وصل کنید. پورت Thunderbolt می‌تواند تا سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه اطلاعات جابجا کند که این سرعت دو برابر سرعت پورت USB 3.0 است. اپل و اینتل، امیدوارند که پورت Thunderbolt به زودی جهانی شود و جایگزین پورت‌های USB و FireWire شود. البته در حال حاضر این مسئله وجود دارد که تعداد دستگاه‌هایی که پورت Thunderbolt را پشتیبانی می‌کنند، بسیار محدود است.

    علاوه بر تغییرات ذکر شده، نسل ۲۰۱۲ Macbook Pro دارای Webcam جدیدی با نام Facetime HD نیز هست که جایگزین وب‌کم‌های قبلی با نام iSight شده‌اند. Facetime HD قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت ۷۲۰p را دارد. نام Facetime از برنامه مکالمه تصویری موجود در iPhone 4 گرفته شده است که این برنامه به طور پیش فرض، روی مدل‌های ۲۰۱۱ Macbook Pro نصب شده است. تفاوت کیفیت تصویر بین وب کم Facetime HD و وب کم iSight استفاده شده در مدل‌های سال گذشته Macbook Pro کاملا مشهود است. مخصوصا هنگامی که از یک متن توسط وب کم‌ها عکس برداری شد، عکس گرفته شده از متن توسط Facetime HD به راحتی قابل خواندن بود ولی عکس گرفته شده با iSight خیلی شارپ نبود. البته در عکس‌های روزمره مثل صورت انسان‌ها، تفاوت کیفیت این دو وب کم، خیلی کم بود.

    به جز موارد گفته شده در بالا، تقریبا در سایر موارد تغییر خاصی در نسل ۲۰۱۲ Macbook Pro داده نشده است. از مانیتور های LED Backlit Glossy گرفته، تا همان ترک پد شیشه ای با قابلیت مالتی تاچ. بلندگوهای استریو و همچنین میکروفون لپ‌تاپ نیز تغییری نکرده‌اند. همچنین تعداد پورت‌های FireWire و شبکه و ورودی و خروجی‌های صوتی نیز ثابت مانده‌اند. مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی دارای دو پورت USB 3.0 هستند. در تست‌های انجام شده برای مقایسه Macbook Pro های نسل ۲۰۱۱ با نسل قبلی توسط برنامه Speedmark، سری ۲۰۱۱ Macbook Pro بین ۱۳ تا ۳۵ درصد سریع‌تر از مدل‌های مشابه سال گذشته خود عمل کردند. برای تست باتری Macbook Pro ها از تست سنگین Quick Time استفاده کردیم که در آن یک فیلم دی وی دی با حداکثر روشنایی صفحه نمایش، پشت سر هم پخش می‌شود و طبق نتیجه آن، طول عمری باتری‌های نسل ۲۰۱۲ Macbook Pro، حدودا ۶۰ دقیقه بیشتر بود.

     

     

     

    در مجموع می‌توان این‌طور جمع بندی کرد که نسل ۲۰۱۲ Macbook Pro یک ارتقاء عالی نسبت به لپ تاپ‌های فوق‌العاده شرکت اپل بدون از بین بردن آن حس اُنس و آشنایی به وجود آمده با نسخه قبلی است. سرعت پردازش و باتری تا حد زیادی بهبود یافته است، همچنین قدرت پردازشگر گرافیکی دستگاه‌های مدل ۱۵ و ۱۷ اینچی، به لطف پردازنده گرافیکی قدرتمند GeForce 650M، از تمام نسخه های Macbook Pro که تا به امروز تست کرده‌ایم، سریع‌تر است. به علاوه انتقال سریع داده‌ها توسط درگاه Thunderbolt را، باید در نظر داشته باشید که مطمئنا فناوری‌ای است که آینده بسیار روشنی دارد. از طرفی، صفحه‌نمایش، وزن، کیبورد و بلندگوهای یکسان نسبت به نسل قبلی این لپ‌تاپ‌ها، برای کسانی که به نسل قبلی عادت کرده‌اند، بسیار عالیست. لپ‌تاپ‌های Macbook Pro ما را در هیچ‌کدام از تست‌هایمان مایوس نکردند حتی در سنگین‌ترین تست‌های انجام شده، فوق‌العاده خوب عمل کردند که این، قدرت پردازش بالای لپ‌تاپ‌ها را نشان می‌دهد.

    عدم تغییر ظاهر لپ‌تاپ، یک نقطه ضعف نیست. طراحی فوق‌العاده زیبای این لپ‌تاپ ها، با بدنه کاملا با کیفیت به همراه یک صفحه‌نمایش عالی، همه و همه نشان از یک لپ‌تاپ بی نظیر است. بدون شک، کیفیت صفحه‌نمایش Macbook Pro بسیار بالاتر از آن چیزی است که در اکثر لپ‌تاپ‌های عادی مشاهده کرده بودیم. ممکن است بعضی‌ها از اینکه نمی‌توانند باتری لپ‌تاپ خود را تعویض کنند ناراحت شوند اما کیفیت و طول عمر باتری آن‌ها، به حدی عالیست که نیازی به باتری مجزا پیدا نخواهید کرد.

     

    منبع : دیجیکالا

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • چاپ کتاب آمازون
  • چاپ کتاب لاتین