به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » همباشی سیاه به جای ازدواج سفید

    همباشی سیاه به جای ازدواج سفید

    حجت الاسلام و المسلمین صادقی پیشنهاد داد که از این پس عبارت «همباشی سیاه» جایگزین «ازدواج سفید» شود.

    165505_925

    همباشی سیاه جایگزین ازدواج سفید شد

    شانزدهمین جلسه کارگروه حقوق شهروندی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه، مسئولان و نمایندگان سازمان ها و نهادهای کشور برگزار شد.حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی با بیان اینکه قوه قضائیه از دستگاه های مهم در حوزه حقوق بشر و حقوق شهروندی است، گفت: متاسفانه دشمنان حملات زیادی از این ناحیه به دستگاه قضایی وارد می کنند و با بازی با این الفاظ، کشور را متهم به چیزی می کنند که خود بدترین رفتار ها را در آن بخش دارند.

    حجت الاسلام والمسلمین صادقی با بیان این که غربی ها دیدگاه سکولار خود را دارند و ما هم یک نگاه اسلامی و مبتنی بر قرآن، افزود: تنها راه پیشرفت مسایل حقوق بشری کشور در عرصه بین المللی این است که باید این نگاه اسلامی و خدایی خود را چنان با قوت در دنیا تبلیغ کنیم که به رسمیت شناخته شود.

    وی با بیان این که نباید تابع دیدگاه های غلط لیبرال غربی بود، افزود: غرب از طریق همین تبلیغ های فراوان خود توانسته این نگاه لیبرال و سکولار خود را ترویج داده و رسمیت ببخشد تا جایی که این نگاه را به کشور های اسلامی نیز تحمیل کرده است.معاون قوه قضاییه به مساله قصاص به عنوان نمونه اشاره کرد و افزود: برابر نص صریح قرآن کریم قصاص مایه حیات است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

    صادقی با بیان این که بسیاری از قوانین کیفری کشورها به سمت حمایت از مجرمین به جای بزه‌دیدگان رفته است، گفت: این فرهنگ غلطی است که باعث خسارات فراوانی به جامعه می شود.وی در پاسخ به صحبت های یکی از حضار در خصوص نقد ازدواج های به اصطلاح سفید، تاکید کرد: با صحبت های شما موافقم؛ اما لطفا به هیچ وجه برای این امر نامبارک از واژه ازدواج سفید استفاده ننمایید، چراکه این عمل نه ازدواج محسوب می شود و نه سفید است و پیشنهاد می کنم عبارت “همباشی سیاه” را جایگزین آن نمایید.

    این پیشنهاد معاون فرهنگی قوه قضاییه با استقبال و موافقت حضار واقع گردید و مقرر شد تا از این به بعد از واژه “همباشی سیاه” استفاده کرده و رسانه های کشور نیز این مساله را رعایت نمایند.صادقی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این که هر جا سخن از حقوق صرف آورده، ضرر کرده ایم ، افزود: پیشنهاد می کنم در خصوص حقوق شهروندی و امثالهم نیز عبارت حقوق و مسئولیت ها را توامان بیاورید، چراکه در برابر هر حق، تکلیف و مسئولیتی وجود دارد و اگر صرفا به دنبال حقوق باشیم، ضرر خواهیم کرد.

    معاون قوه قضاییه با بیان که نباید در این موضوعات دنباله‌رو تفکرات لیبرال غربی بود، افزود: به عنوان مثال در همین موضوع ازدواج بیش از آن چه درباره مسئولیت های طرفین ازدواج و زوجین صحبت شود، درباره حقوق آن ها تبلیغ شده که نتیجه آن افزایش قابل توجه طلاق در جامعه مان شد.

    این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هرچه ازدواج ها مدرن تر شد، طلاق هم افزایش یافت، گفت: در ۱۰ سال گذشته نسبت ازوداج و طلاق ۱۰ به یک بود که این آمار امروز به نسبت ۳ به ۱ نزدیک شده است، یعنی در برابر هر ۳ ازدواج یک طلاق در کشور رخ می دهد.

    حجت الاسلام صادقی تشابه حقوق زن و مرد را غلط دانست و افزود: حقوق زن و مرد شبیه به هم نیست، بلکه متعادل است و باید عدل و انصاف در حقوق زن و مرد رعایت شود.وی با بیان این که در فرهنگ اسلامی بنیان های بسیار قوی برای مباحث حقوق شهروندی داریم، افزود: فرهنگ اسلامی از این باب بسیار غنی است، از رفتار ها و فرمایشات پیامبر گرامی اسلام(ص) و امیرالمومین(ع) گرفته تا رساله الحقوق امام سجاد(ع) همه و همه نشان گر اهمیت توجه به این مساله در اسلام است.

    معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان این که در همه دنیا چون شهروندان در برابر دولت ضعیف تر به حساب می آیند، بعضا حقوق شهروندان تضییع می شود، گفت: این مساله باعث شد تا توجه به رعایت حقوق شهروندان جدی تر گرفته شود که البته ما هم در دستگاه قضایی به جد این موضوع را دنبال می کنیم.

    حجت الاسلام والمسلمین صادقی با بیان این که به‌حمداله بحث تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی در میان دستگاه های کشور جدی تر از قبل شده است، به توجه جدی و ساختارمند مساله اخلاق حرفه ای در قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: کم تر نهادی در کشور این موضوع را به قوت و جدیت قوه قضاییه به طور ساختاری دنبال کرده است و جالب است بدانید که ما در معاونت فرهنگی قوه قضاییه یک اداره کل را تحت این عنوان ایجاد کرده ایم، یعنی یک نفر با عنوان “مدیرکل فرهنگ حرفه‌ای” در قوه قضاییه درحال فعالیت و برنامه ریزی، آموزش و … در حوزه فرهنگ سازمانی و اخلاق حرفه ای است.

    معاون دستگاه قضا به آفت حاکم بودن به جای خادم بودن در دستگاه اجرایی اشاره کرد و افزود: این نگاه غلط باعث تضییع حقوق مردم می شود، مثلا بنده در قوه قضاییه باید رعایت کنم که مردم را ارباب رجوع به معنای واقعی کلمه بدانم و این مساله نیازمند کار فرهنگی جدی و تغییر گفتمان است.

    صادقی با اشاره به این که حتی قاضی هم در عین صلابت و اقتدار و استقلال در رای باید خود را خادم به مردم اعم از ظالم و مظلوم بداند، افزود: امیرالمومنین امام علی(ع) درخصوص خدمت به ظالم می فرماید: همین که ظالم را از ظلمش باز می دارید بزرگترین کمک را به او انجام داده اید.
    وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب خود را خادم می داند؛ اما بعضا یک کارمند جزء خود را ارباب مردم می پندارد، گفت: این فرهنگ اربابی باید تغییر کند و ما از همه دستگاه ها می خواهیم که در این خصوص به طور جدی کارکنند و فرهنگ خادم بودن را جایگزین فرهنگ اربابی کنند، چراکه اگر همه دستگاه ها حقوق مراجعان و اربابان رجوع را رعایت کنند واقعا بسیاری از مسایل حل می شود.

    امتیاز 5.00 ( 20 رای )

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال