شما بدون تسلط بر خود نمی توانید فاتح دیگران باشید.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » فرهنگ و هنر » سینما و تلویزیون » زیبایی چشم گیر در سه استایل ترانه علی‌دوستی

    زیبایی چشم گیر در سه استایل ترانه علی‌دوستی

    زیبایی چشم گیر در سه استایل ترانه علی‌دوستی

     

    زیبایی چشم گیر در سه استایل ترانه علی‌دوستی

    مدآنلاین: حالا سینمای ایران، سینمای رستگاری است؛ دو نخل طلا برای اصغر فرهادی و شهاب حسینی، یکی از بهترین تیم‌های سینمایی چند سال اخیر را دوباره بر صدر سینمای جهان نشانده است. حتماً شما درباره این افتخارآفرینی از دو شب پیش تا کنون، مطالب بسیاری خوانده‌اید. اما در این گزارش می‌خواهیم به یکی دیگر از افتخاراتی که در این فستیوال بزرگ به دست آورده‌ایم، بپردازیم. به پوشش باوقار ترانه علی‌دوستی، بازیگری که توانست با سه پوشش مختلف در سه روز مختلف فستیوال «کن»، مورد تعریف و تمجید قرار بگیرد و از سوی دیگر، مناسبات و ملاحظات حضور بازیگری ایرانی در جشنواره‌ای جهانی را هم در نظر بگیرد. حتی سایت معتبر Cosmopolitan، عکسی از پوشش او در شب اختتامیه را منتشر کرده و از آن به عنوان یکی از بهترین استایل‌های این دوره از فستیوال نام برده است.
    در روزهای گذشته، چند گزارش مختلف، همراستا با موضوع این گزارش در «مدآنلاین» خوانده‌اید، اما در این گزارش، صرفاً به سه پوشش مختلف ترانه علی‌دوستی پرداخته‌ایم، با ذکر جزئیاتی که محصول نظر کارشناس سایت ما، نسیم ملکی است؛ نسیم ملکی، طراح لباس سینما و تئاتر است و برای «مدآنلاین»، بخش «کارگاه استایل» را می‌نویسد.
    در روزهای آینده همچنین، با نگار نعمتی طراح لباس‌های ترانه علی‌دوستی، با الهام غلامی طراح گل سر او، با مدیر مزونی که دوخت لباس‌ها را بر عهده داشته و با طراح کیف او، گفت‌وگوهایی ترتیب خواهیم داد و البته به «د گریزوگونو»، برندی که جواهرات علی‌دوستی از آن‌جا بوده، هم، خواهیم پرداخت.

    روز اول، در «فوتوکال»؛ مرتب، ظریف، خانمانه

    زیبایی چشم گیر در سه استایل ترانه علی‌دوستی

    پیش از این و در گزارشی تحلیلی به تفاوت ماهوی لباس‌ها و ژست‌‌های حاضران در مراسم «فوتوکال» فستیوال کن پرداختیم و نوشتیم که در این بخش از فستیوال، اغلب بازیگران با استایلی راحت‌تر حاضر می‌شوند؛ راحتی به آن معنا که لازم نیست چندان به موازین پوشش جشنواره پایبند باشند و می‌توانند خودشان باشند. از این روست که لباس مراسم فتوکال ترانه علی‌دوستی، لباسی به‌روز و مطابق مد روز است. شلواری که از روی کمر دارای دو پیلی ظریف، و با کمربندی از جنس خود شلوار مزین شده است. ساق‌های شلوار، تنگ شده و خط اتوی جلوی شلوار به ایستایی آن افزوده است. این مدل شلوار جزو طرح‌های جدید مورد استفاده است. بلوز سفید ساده همراه با کت بلند سفید جلوباز که پوشش مناسب داشته هم، شیک و مرتب‌بودن استایل او را به همراه داشته است. شال نیز به شکلی ساده اما مرتب روی سر گذاشته شده و با استفاده از گردنبندی بلند و ظریف سعی در فاصله‌گرفتن از سادگی کرده است. رنگ شلوار و شال و سنگ‌های گردنبند، از یک تن رنگی انتخاب شده و استایلی هارمونیک و شیک را در او ظاهر کرده است. استفاده از کفش‌های ظریف جلوباز نیز، خانمانه‌بودن فرم او را حفظ کرده است.
    لباس مراسم فوتوکال، بالطبع ساده‌تر و راحت‌تر از مراسم فرش قرمز است و این در استایل ترانه علی‌دوستی رعایت شده است.

    روز دوم؛ در مراسم «فرش قرمز»؛ راهنمای انحراف هوشمندانه از جاده سادگی

    لباسی که ترانه علی‌دوستی در مراسم فرش قرمز فیلم «فروشنده» در شصت‌ونهمین دوره فستیوال فیلم کن به تن کرد، لباسی فاخر و متناسب با فضای جشنواره است؛ لباسی کاملا بلند و پوشیده که در کنار طرح به‌ظاهر ساده‌اش، با استفاده از پارچه طرح‌دار، به‌زیبایی از سادگی درآمده. استفاده از پارچه حریر، لطافت لباس را به همراه دارد و با قراردادن نقش پارچه در قسمت‌های درست در لباس، و با همراه‌کردن دنباله‌بلند پیراهن، لباس او را شبیه به لباس ملکه‌ها کرده است. وقتی برای بالاتنه و حاشیه لباس از طرح شلوغ پارچه استفاده شده، برای متعادل‌کردن آن، از دامن کاملاً ساده و بدون طرح استفاده شده  و این خود سبب‌ساز پرهیز از شلوغی لباس شده است. همچنین استفاده از سربند ساده مشکی، کیف دستی کوچک مشکی، گوشواره و انگشتر گرد ساده هماهنگی به‌جایی ایجاد کرده است. تُن رنگی کرِم و مشکی، با هماهنگی به ‌کاررفته، و لباس بلند و راسته و کم‌چین و پف، باعث بلندقدتردیده‌شدن او شده است.

    روز سوم؛ در اختتامیه؛ انتخاب سنجیده، طراحی خلاقانه

    فرم لباس ترانه علیدوستی در اختتامیه جشنواره فیلم کن، به فرم لباس او در مراسم فرش قرمز «فروشنده» در این جشنواره بی‌شباهت نیست؛ استفاده از ترکیب دو رنگ مشکی و سفید که حاصل آن، سنگینی و وقار است. مثل لباس قبل، در بالاتنه لباس از پارچه‌های طرح‌دار استفاده شده و برای دامن پارچه ساده مشکی در نظر گرفته شده تا تعادل در میزان شلوغی لباس برقرار شود؛ لباسی که گشادی آن کاملا به‌اندازه است و نه به لحاظ پوشش، و نه به لحاظ فرم و زیبایی، دچار مشکل نشده است. خلاقیت لباس را می‌توان در استفاده از یقه‌ای متفاوت دید، و اینکه سرآستین‌های مشکی لباس، با کمرِ دامن هماهنگ شده است. چین‌هایی که روی سمت چپ کمر دامن قرار داده شده و دنباله لباس را به همراه دارد، لباس ترانه را فاخرتر از همیشه کرده است. شکل زیبای بستن سربند، استفاده از سنجاق سر روی سربند، گوشواره‌های آویزی که حتی با یقه لباس متناسب است، ترکیبی مجلل و باوقار را به وجود آورده است. شاید بتوان گفت لباس مراسم فرش قرمز او، چشمگیری، ‌ظرافت و جذابیت بیشتری به همراه داشت و این شاید به‌خاطر خاص‌تر بودن آن لباس باشد. اما در کل می‌توان گفت هر دو لباس، نشان‌دهنده انتخاب سنجیده و حاصل طراحی خلاقانه طراح لباس و سلیقه به‌جای ترانه علیدوستی است.

    لباس‌های ترانه در «کن»؛ به زیباییِ لباس فرنگی‌ها

    زیبایی چشم گیر در سه استایل ترانه علی‌دوستی

    تا کنون بازیگران بسیاری مثل نیکی کریمی، فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، لیلا حاتمی و دیگران در این فستیوال و فستیوال‌های معتبر دیگر حاضر شده‌اند. اما آیا می‌شود گفت طراحی لباس‌های ترانه علی‌دوستی برای شصت‌ونهمین فستیوال فیلم کن، حساب‌شده‌تر از پیشینیان بوده و بیشتر به چشم آمده است؟
    قطعاً همه بازیگران ایرانی در کن و دیگر فستیوال‌‌ها حضور پیدا کرده‌اند، لباس‌هایی برای این مراسم تهیه کرده و به آن فکر کرده و سلیقه به خرج داده و از طراحان خوب ایرانی کمک گرفته‌اند. هر لباس، نقاط ضعف و قدرت خود را به همراه داشته و زیبایی خود را دارا بوده است و در شرایط مد و شکل پوشش دوره خود، زیبا بوده است. اما می‌توان گفت لباس ترانه علی‌دوستی جزو زیباترین لباس‌های فرش قرمز برای بازیگران ایرانی بوده، که حتی در مقابل لباس بازیگران خارجی نیز زیبا و دلنشین است.
    لباس مراسم فرش قرمز علی‌دوستی، نسبت به لباس‌های قبلی بازیگران ایرانی، در فرش قرمز، بیشتر به سمت لباس‌های فاخر رفته است. حال می‌توان او را در کنار لباس‌های دیگر ستاره‌های خارجی قرار داده و با آنها مقایسه کرد. میزان زرق و برق ظریف و به‌جا، استفاده‌نکردن از عناصر گل‌درشت برای کسب جذابیت و جلب توجه، و استفاده از فرم‌های به‌روز و بکر، از ویژگی‌های لباس‌های اوست.

    ترانه با کلیدواژه وقار و متنانت
    لباس‌های انتخاب و طراحی‌شده برای ترانه علی‌دوستی، وقار و متانت را به همراه دارد. استفاده اصولی از فرم‌ها و عناصر و رنگ‌ها نشان‌دهنده بانوی متین ایرانی است که می‌تواند با حفظ پوشش خود در یک مراسم جهانی در کنار زنان دیگر بدرخشد به دور از لزوم برهنگی و جلب توجه‌های آن‌چنانی؛ لباس‌های او گویای این است که می‌توان پوشیده بود و مثل ملکه‌ها لباس پوشید.

     

    زیبایی چشم گیر در سه استایل ترانه علی‌دوستی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب خارجی
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب اورجینال