سعادت عادت است آنرا پرورش دهید.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » احداث قطار حومه‌ای ۶ شهر تازه در دستور کار

    احداث قطار حومه‌ای ۶ شهر تازه در دستور کار

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای تازه گفت: ساخت قطارهای حومه ای ۶ شهر تازه امسال دنبال می شود تا از بار ترافیک بزرگراه ای کاسته شود.

    احداث قطار حومه‌ای ۶ شهر تازه در دستور کار

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌الله طاهرخانی در خصوص اهمیت حمل و نقل در شکل‌گیری شهرهای تازه و ارتقای کیفیت زندگی در این مناطق بیان کرد: همانطور که دیده می‌شود همواره سیاست توسعه حمل و نقل بر سیاست توسعه شهرها در کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی که دارای الگوهای بسیار موفقی در ایجاد سکونتگاه‌های تازه هستند تقدم داشته و بعد از ورود ریل به یک منطقه جمعیت نیز به سمت آن روانه شده است است.

    وی در ادامه با تأکید بر اینکه قطعا بحث حمل و نقل یکی از مباحث محوری در حوزه شهرهای تازه به شمار می‌رود گفت: متأسفانه طی سال‌های گذشته در کشور ما به این عنوان بی‌اهمیتی شده است و توسعه شهرها عموما بر توسعه بزرگراه متکی بوده هست، این درحالی است که ظرفیت بزرگراه محدود بوده و ما را در ادامه مسیر دچار گرفتاری های فراوانی می‌کند، امری که در تجربه‌ شهر تازه هشتگرد به روشنی بر همگان آشکار شد.

    طاهرخانی در این‌باره افزود: شهر تازه هشتگرد به علت موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب در ابتدا توجه تعداد زیادی از متقاضیان از طبقات بالا و میانگین جامعه را به خود جلب کرد ولی در ادامه به علت ترافیک سنگین در مسیر این شهر و خطرات ناشی از آن باعث شد تا در نهایت این شهر تازه به شهری بدون اقبال از سوی افراد مبدل شود.

    احداث قطار حومه‌ای ۶ شهر تازه در دستور کار

    معاون وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل را یکی از سیاست‌های اصولی در شکل‌گیری و توسعه شهرهای تازه دانست و افزود: ما در این دوره به علت مزایای بالای سیستم حمل و نقل ریلی اعم از توانایی در ارائه خدمات سطح انبوه به خاص جهت قشر کم‌درآمد و تعداد بسیار مساکن مهر مستقر شده است در این نواحی و همچنین کمک به محیط زیست و عدم تولید آلودگی، این نوع از حمل و نقل را در اولویت دستور کار خود قرار داده و به دنبال گسترش آن هستیم.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای تازه با بیان این توصیه که خوشبختانه امروز دولت و به خاص وزارت راه و شهرسازی این عوض کردن رویکرد نسبت به گسترش حمل و نقل ریلی به جای جاده‌ای را پذیرفته‌اند گفت: قطعا اگر این عوض کردن رویکرد در وقت وفور درآمدهای ناشی از نفت در کشور اتفاق می‌افتاد شاهد اتفاقات و تحولات بسیار بزرگی در جامعه خود بودیم.

    وی احداث قطار حومه‌ای هشتگرد را در اولویت برنامه‌های شرکت عمران شهرهای تازه در امسال اعلام کرد و افزود: پروژه بعدی ما ساخت قطار حومه‌ای اصفهان ـ بهارستان بوده که در حال حاضر بخش زیرساخت آن به آخر رسیده و قرارداد روسازی وریل‌گذاری آن نیز با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای تازه به امضا رسیده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین راجع به پروژه احداث قطار حومه‌ای گلبهار ـ مشهد بیان کرد: خوشبختانه تا کنون ۸۵ درصد از تملک‌های واقع در مسیر این پروژه انجام شده است و از ۴۶ کیلومتر موجود حدود ۴۰ کیلومتر مسیر زیر بار اجرای عملیات ابنیه واقع شده است است که در ادامه به دنبال انجام کارها مورد نیاز در خصوص فاینانس آن هستیم.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای تازه گفت: ساخت قطارهای حومه ای ۶ شهر تازه امسال دنبال می شود تا از بار ترافیک بزرگراه ای کاسته شود.

    طاهرخانی در ادامه سخنان خود راه‌اندازی سیستم حمل و نقل فولادشهر را از دستور کارهای جدی شرکت عمران شهرهای تازه دانست و افزود: با توجه به اینکه احداث قطار حومه‌ای ۲ شهر پردیس و صدرا نیز در اولویت‌های ساخت سیستم ریلی ما در شهرهای تازه هستند قصد داریم تا مقدمات مورد نیاز جهت اختصاص منابع به آن‌ها را در بودجه سال ۹۷ فراهم کنیم که درحال پیگیری این عنوان نیز هستیم.

    این مقام مسئول در خصوص شبکه حمل و نقل شهر تازه پرند اظهار داشت: خوشبختانه قطار حومه‌ای این شهر تازه از سوی شرکت راه‌آهن ایجاد و در حال خدمت‌رسانی است که تصمیم داریم با استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های موجود در بخش ریلی این شهر همکاری خود را با شرکت راه‌آهن زیاد کردن داده و کارها دیگری نظیر انتقال ایستگاه راه‌آهن به مرکز پرند را انجام دهیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در آخر راه‌حل مهم برون‌رفت شهرهای تازه از پرسشها را توجه به رویکرد شهرسازی ریل‌پایه دانست و گفت: بدون شک باید مبنای توسعه شهرهای خود را به جای بزرگراه دسترسی به حمل و نقل عمومی قرار داده و به آن توجه کنیم تنها در این صورت است که می‌توانیم مکان دقیق بلندمتربه‌سازی، تراکم ساختمانی بالا و حتی محل استقرار مراکز جذب سفر در شهرها را تشخیص داده و این گونه شهرسازی خود را نیز توسعه ببخشیم.

    انتهای پیام/

    ساخت قطار حومه‌ای اصفهان ـ بهارستان

    واژه های کلیدی: شهرسازی | بزرگراه | شهرهای | پروژه | عمران | سیستم | سیاست | قطار حومه

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتب خلبانی زبان اصلی