پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم (خداوند)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » راهنمای خرید اسکوترهای برقی یا هاوربوردها

    راهنمای خرید اسکوترهای برقی یا هاوربوردها

    استفاده | دستگاه | امکانات | باتری | مهارتهای زندگی

    راهنمای خرید اسکوترهای برقی یا هاوربوردها

    راهنمای خرید اسکوترهای برقی یا هاوربوردها

    عبارات مهم : استفاده – دستگاه

    هاوربورد، اسکوتر برقی، اسکوتر هوشمند یا هر نام دیگری که جهت شما بامعناتر باشد، وسیله ای است که هنوز مشاهدۀ یک شخص در حال استفاده از آن، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند، ولی با توجه به مزایای آن، احتمالاً در آیندۀ نزدیک شرایط در مورد این وسیلۀ حمل و نقل شخصی عوض کردن خواهد کرد.

    اگر بخواهیم هاوربورد یا اسکوتر برقی را توصیف کنیم، باید بگوییم که در مورد یک وسیلۀ نسل تازه شخصی صحبت می کنیم. یک اسکوتر با دو چرخ که دارای یک موتور بوده و می تواند تعادل خود را حفظ کند. این وسیله در انواع و برندها و حتی نام های مختلفی در بازار وجود دارد و در این مقاله، با عوامل مؤثر در گزینش یک اسکوتر برقی آشنا خواهید شد.

    راهنمای خرید اسکوترهای برقی یا هاوربوردها

    هاوربورد، اسکوتر برقی، اسکوتر هوشمند یا هر نام دیگری که جهت شما بامعناتر باشد

    استفاده | دستگاه | امکانات | باتری | مهارتهای زندگی

    اگر خیلی عجله دارید یا حوصلۀ خواندن کل مطلب را ندارید، نکاتی که در ادامه می آید به طور مختصر به شما را راهنمایی می کنند.

    هاوربوردهای امروزی همان اسکوترهای برقی خود متعادل هستند. انتظار نداشته باشید مانند شخصیت های فیلم های علمی تخیلی با آن در هوا معلق بمانید.

    برای فرزند های کوچک هاوربورد خریداری نکنید. معمولاً محدودۀ سنی بالاتر از ۱۲ سال پیشنهاد می شود.

    نقد و بررسی های مشتریان را روی سایت ها و فروشگاه های آنلاین مطالعه کنید.

    راهنمای خرید اسکوترهای برقی یا هاوربوردها

    سعی کنید به دنبال برندهای معتبرتر و آشنا شده است تر بروید. گارانتی و خدمات بعد از فروش را نیز فراموش نکنید.

    شارژ شدن هاوربوردها ممکن است چند ساعتی به طول بیانجامد بنابراین باید مقداری صبور باشید.

    سرعت اکثر این بوردها، بین ۳ تا ۱۷ کیلومتر است و بین ۱۷ تا ۲۴ کیلومتر مسافتی ست که می توانند طی کنند.

    استفاده | دستگاه | امکانات | باتری | مهارتهای زندگی

    پیش از خرید وزن هاوربوردی که می خرید را جهت آمادگی زیاد در مورد حمل و نقل آن بررسی کنید.

    اگر قصد استفادۀ حرفه ای یا به خصوص ندارید، از خرج اضافه بپرهیزید. اکثر مدل های ارزان قیمت پاسخ گوی مصارف عادی و سرگرمی شما خواهند بود.

    قوانین محلی را بررسی کنید. در بعضی نقاط دنیا، استفاده از چنین وسایلی هنوز مجاز نیست و جریمه هایی در پی دارد.

    راهنمای خرید اسکوترهای برقی یا هاوربوردها

    مراقب مدل های تقلبی باشید. تلاش کنید از برندهای معتبر تهیه کنید و مدلی را خریداری کنید که شرایط بازگشت کالا در صورت ایراد جدی را داشته باشد.

    هاوربورد چیست و چه کار می کند؟

    اگر به طور کلی هیچ آشنایی با این محصول ندارید، باید بگوییم که این وسیلۀ حمل و نقل شخصی یا هاوربورد، تخته ای با دو چرخ است که کاربر آن پاهای خود را در دو طرف آن قرار می دهد و با کمک سنسورهای جالبی که در آن قرار داده شده، تعادل شخص خود به خود حفظ می شود. با اندکی خم شدن به جلو، می توان به جلو حرکت کرد و با مقدار این عمل، سرعت را زیاد کردن داد و تصویر آن با میل به به عقب، شاهد کم کردن سرعت یا حرکت رو به عقب خواهیم بود. با حرکت به جلوی یکی از پاها و یا در بعضی مدل ها با تکیه به یک سمت، می توان عمل دور زدن را انجام داد.

    با اندکی خم شدن به جلو، می توان به جلو حرکت کرد و با مقدار این عمل، سرعت را زیاد کردن داد

    هاوربوردها از باتری های قابل شارژ جهت نیرو دادن به یک یا دو موتور محرک چرخ های دستگاه استفاده می کنند. در مدل های مختلف، ممکن است شاخصه های دیگری مانند سیستم کلید هوشمند یا حتی یک اپلیکیشن جهت جلوگیری از استفادۀ دیگران از دستگاه شما نیز وجود داشته باشند.

    هاوربوردهای امروزی هنوز در حد آن چیزی که نام آن ها بیان می کند نیستند و نمی توانند مانند فیلم های علمی تخیلی مثل سه گانۀ بازگشت به گذشته، شما را در هوا معلق نگه دارند. ولی شرکت های بزرگی مانند Lexus و Hendo در حال کار روی بوردهایی هستند که واقعاً بدون نیاز به چرخ، بتوانند روی هوا معلق بمانند.

    نگرانی در مورد ایمنی

    با توجه به اینکه این ابزارها هنوز به اندازۀ کافی تبدیل به یک محصول معمول نشده اند، هنوز نگرانی هایی در مورد تولید و استفاده از آن ها وجود دارد. گزارشاتی در مورد آتش گرفتن بعضی مدل های هاوربورد تولید شده است در امریکا انتشار یافته که باعث شد فروشگاه آمازون بسیاری از برندهای تولیدکنندۀ این ابزار را از لیست فروش خود خارج کند. نتیجه های بررسی باتری های هاوربوردهای وارد شده است به لندن نیز امکان ریسک داغ شدن بیش از حد یا حتی انفجار هاوربوردها را تأیید می کرد.

    باتری هاوربوردهای وارد شده است به لندن امکان داغ شدن بیش از حد یا حتی انفجار آن می شوند

    پیش از خرید، باز هم توصیه می کنیم که به برند محصولی که می خرید توجه کنید و در مورد عملکرد آن از خریداران قبلی پرس و جو کنید. ضمن اینکه اتحادیۀ آتش نشانان امریکا توصیه هایی در مورد استفاده از هاوربوردها کرده است از جمله اینکه هنگام شارژ، حواستان به آن ها باشد، بیش از وقت مورد نیاز آن ها را شارژ نکنید و ترجیحاً از شارژرهای نامربوط جهت شارژ کردن آن ها استفاده نکنید.

    شرایط سوارکار را در نظر بگیرید

    حتی اگر کودک ۳ سالۀ شما بتواند با اسکوتر خود مثل رعد و برق این طرف و آن طرف برود، باید رک باشیم و بگوییم که هاوربوردها وسیله ای جهت فرزند های کوچک نیستند. بعضی مدل ها سرعت هایی بین ۱۷ تا ۲۴ کیلومتر بر ساعت را نیز پشتیبانی می کنند و برخورد با همین سرعت با یک عابر پیاده می تواند جهت یک کودک (و البته جهت هر کسی که نمی تواند به خوبی تعادل خود را حفض کند، مانند افراد مسن) خطرناک باشد.

    در اکثر هاوربوردها سن ۱۲ سال به بالا جهت استفاده اعلام شده است هست. ضمن اینکه معمولاً چندین صفحه توضیحات در مورد خطرات استفاده از دستگاه نوشته می شود که بیانگر ریسک در تهیۀ آن جهت کودکان نیز هست.

    به همین ترتیب، اگر زیاد از حد نیرومند هستید یا بیش از ۹۰ کیلوگرم وزن دارید، احتمالاً جهت بسیاری از مدل ها زیادی سنگین خواهید بود که حتی اگر بتوانید آن ها را کنترل کنید، سرعت و نحوۀ حرکت شما محدود خواهد شد.

    در اکثر هاوربوردها سن ۱۲ سال به بالا جهت استفاده اعلام شده است است

    کیفیت ساخت

    هاوربوردهای متفاوت موجود در بازار، از حیث جنس قاب، بدنه، محصول استفاده شده است جهت تولید چرخ ها، کیفیت ساخت موتورهای داخلی، سنسورها و سایر بخش ها متفاوت هستند. بعضی موارد با بررسی و مشاهدۀ محصول از نزدیک قابل تشخیص هستند.

    اگر بررسی های خریداران هاوربوردها را مطالعه کنید، با موارد زیادی مثل خط و خش افتادن روی بدنه، آسیب پوشش چرخ ها یا خالی شدن سریع باتری برخورد خواهید کرد. بهتر است چند دقیقه ای وقت بگذارید و در مورد مدل به شخصی که قصد تهیۀ آن را دارید تحقیق کنید و نظرات را بخوانید.

    هاوربوردها از حیث جنس قاب، بدنه، کیفیت موتورهای داخلی، سنسورها و … متفاوت هستند

    بحث گارانتی چند در مورد گارانتی تعمیر دستگاه و چه دربارۀ شرایط بازگشت کالا را حتماً در نظر داشته باشید.

    مدت وقت شارژ

    باتری ها جزو بااهمیت ترین بخش های هاوربوردها هستند. در تمام این محصولات، باتری استفاده شده است می تواند روی سرعت حرکت شما، میزان حرکت با یک شارژ و وزن خود دستگاه تأثیر زیادی داشته باشد. ضمن اینکه مدت وقت شارژ نیز یک عامل مهم در گزینش خواهد بود. مطمئناً هیچکس دوست ندارد جهت شارژ شدن دستگاهش بیش از اندازه منتظر بماند.

    باتری ها جزو بااهمیت ترین بخش های هاوربوردها هستند

    سرعت و دامنه حرکت

    در مورد سرعت، اکثر مدل ها یک محدودۀ مشخصی را اعلام می کنند. این محدوده معمولاً از حدود ۳ کیلومتر بر ساعت تا نزدیک به ۱۷ کیلومتر بر ساعت را مشمول بر می شود. در مدل های دیگری، این محدوده تا ۲۰ یا ۲۴ کیلومتر در ساعت نیز گسترده می شود. سرعتی که شاید به نظر خیلی بالا نرسد ولی باید توجه داشته باشید که این سرعت، جهت بسیاری از افراد حداکثر سرعت دویدن هست، آن هم در حالی که روی هاوربورد حتی نیاز به تکان دادن پای خود ندارید.

    اندازه گیری دامنۀ حرکت سخت تر است لیکن عوامل مختلفی مثل جنس زمین، شیب، سرعت و وزن سوارکار روی آن تأثیر می گذارند. اکثر مدل ها دو ساعت یا اندکی زیاد استفادۀ معمولی یا ۱۷ تا ۲۴ کیلومتر حرکت روی سطح صاف را پشتیبانی می کنند. در بعضی محصولات به خصوص تا بیش از ۳۰ کیلومتر نیز به عنوان دامنه حرکتی اعلام شده است است.

    قابلیت حمل

    اگر قصد داشته باشید هاوربورد خود را تمام روز همراه خود ببرید، باید وزن آن را نیز در نظر بگیرید. اکثر مدل ها بین ۹ تا ۱۴ کیلوگرم وزن دارند که جهت یک شخص با اندام متوسط، حمل آن جهت مدت کوتاه سخت نیست ولی در مسافت یا مدت طولانی به مشقت خواهد افتاد.

    اکثر مدل های اسکوتر برقی بین ۹ تا ۱۴ کیلوگرم وزن دارند

    نکتۀ دیگری که باید در نظر بگیرید، محدوده ای است که در آن از هاوربورد استفاده می کنید. در زیاد مدل ها ادعا شده است که در شیب ۵ تا ۱۰ درجه به خوبی حرکت می کنند ولی به هر حال اگر قصد استفاده در مکان های بسیار شیب دار یا با ناهمواری های زیاد را داشته باشید، احتمالاً باید زیاد مسیر را به حمل کردن حاملِ خود بپردازید.

    قیمت اسکوتر برقی

    عملکرد کلی هاوربوردها یکسان است ولی بعضی مدل ها امکانات دیگری نیز در اختیار شما قرار می دهند که باعث گوناگونی قیمت در آن ها می شود. مدل های گران قیمت تر معمولاً بدنه های نیرومند تری دارند که در برابر وزن زیاد سوارکار یا ضربات و فشارهای مسیر حرکت، دوام بیشتری خواهد داشت. بعضی از دو موتور استفاده می کنند که قدرت و دامنه حرکت آن را زیاد کردن می دهد. در مدل های دیگری، کنترل از راه دوری جهت قفل کردن هاوربورد وجود دارد و امکان برخورداری از بلوتوث و پخش موسیقی در حال حرکت (که شاید جهت همسایگان شما چندان خوشایند نباشد) نیز وجود دارد.

    مدل های گران قیمت تر معمولاً بدنه های نیرومند تری دارند

    اگر به دنبال امکانات خاصی نباشید یا استفادۀ خاص ای از هاوربورد نمی کنید، اکثر مدل های با قیمت میانگین یا حتی پایین می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

    ابهامات قانونی

    هاوربوردها هنوز آنقدر همه گیر نشده اند و قوانین در مورد آن ها در تمام دنیا یکسان نیست. در شهرهایی مانند نیویورک یا لندن، استفاده از این وسیلۀ نقلیه در خیابان یا حتی پیاده رو ممنوع شده است و تا ۲۰۰ دلار جریمه در پی خواهد داشت. در بعضی شهرهای دیگر استفاده از آن ها آزاد و البته محدود به قوانینی مانند قوانین مربوط به دوچرخه سواری هستند. تا آن جا که ما می دانیم، در کشور ما هنوز قانون مشخصی در این زمینه تعیین نشده ولی احتمالاً به زودی باید شاهد چنین قوانینی باشیم. به هر حال باید حواستان به پرسشها قانونی در این زمینه باشد.

    در نیویورک یا لندن، استفاده از این وسیلۀ نقلیه در خیابان یا حتی پیاده روها ممنوع شده است است

    مراقب مدل های تقلبی باشید

    تولیدکننده ها و برندهای بسیار متفاوتی در بازار هاوربوردها وجود دارند. البته موتور و قطعات داخلی حساس بسیاری از آن ها، تولید شرکت های یکسانی است ولی با نام های متفاوت و متفاوتی روی محصول، شاید شاهد اختلاف قیمت بالایی باشید. این اختلاف قیمت معمولاً بی علت نیست و ممکن است به علت استفاده از باتری ضعیف تر، سنسورهای با حساسیت کمتر یا مواردی از این دست اتفاق افتاده باشد. حتی در بعضی برندهای ناشناخته تر امکان خطراتی مثل آتش گرفتن و انفجار باتری نیز دور از انتظار نیست.

    متأسفانه نو بودن تولید این دستگاه ها و البته شرایط خاص کشور ما در ورود محصولات مختلف، باعث سخت تر شدن گزینش یک برند معتبر می شود ولی خرید از فروشگاه های معتبر که امکان بازگشت کالا در صورت بروز عیب و نقص یا مغایرت داشتن شرایط آن با مشخصات معرفی شده است را فراهم می کنند، می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

    منبع : blog.bamilo.com

    واژه های کلیدی: استفاده | دستگاه | امکانات | باتری | مهارتهای زندگی

    راهنمای خرید اسکوترهای برقی یا هاوربوردها

    راهنمای خرید اسکوترهای برقی یا هاوربوردها

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب آمازون
  • جعبه هدیه کتاب
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو